menu

Games / Algemeen / Games gebaseerd op films en vice versa

zoeken in:
avatar van Naomi Watts
Garantie voor tenenkrommend acteerwerk.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Welnee. In Hot Fuzz is hij inderdaad geweldig.

avatar van jaspertje3
Heel vet ja
Perfecte casting hoor

avatar van JohnWilliams
Inderdaad, goeie Cast!

avatar van Donkerwoud
Ik verwacht zelf veel van de Prince of Persia-bewerking a la Pirates of the Carribean.

avatar van Tsjo-Wi
Die Max Payne film is trouwens ook echt debiel. Op zich heb ik me nog best vermaakt en vind ik Mark Wahlberg wel een vette acteur, maar de film doet de game totaal geen eer aan. Qua verhaal, sfeer en actie komt het nergens in de buurt van de game.

avatar van Maiky
In Platforms > PC > World of Warcraft: The Movie:

The New York Times schreef:
Spider-Man Director Agrees to Take on Warcraft Project

LOS ANGELES — Legendary Pictures, which joined Warner Brothers in backing “The Dark Knight” and “300,” took a big step toward assembling what may be its next blockbuster franchise: the company said on Tuesday that Sam Raimi had agreed to direct a movie based on the World of Warcraft online game and fantasy universe.


http://www.nytimes.com/2009...

Goed nieuws dus voor de fans, en ook voor niet-fans trouwens. En ze hebben het al over een franchise, en dat wil zeggen dat het niet bij één film zal blijven. Natuurlijk heeft men het er al drie jaar over, maar speculeren is altijd leuk. Daar komt nog bij dat we via dit topic de laatste updates kunnen plaatsen; niet iedereen struint het internet af op zoek naar World of Warcraft filmnieuws.

Nu ben ik niet degene die voor iedere gameverfilming een apart topic opent (ik ben er overigens wel een voorstander van, dat terzijde), maar zoals het er nu naar uit ziet is het team dat achter de film staat eentje waar menig (film)fan enthousiast van wordt. Warner Bros. heeft er het geld voor, en Blizzard houdt er maandelijks ook een enorm kapitaal aan over, en het bronmateriaal heeft de potentie om een hit te worden, zowel in commercieel als in artistiek opzicht. Vooral dat laatste is natuurlijk belangrijk.

Kan World of Warcraft: The Movie de langverwachte (en ik haat de komende term) "Lord of the Rings-killer" worden? Zal 'ie de kwaliteit, de liefde en de schaal naar het grote scherm kunnen vertalen? Sam Raimi heeft in Spider-Man en vooral Spider-Man 2 laten zien dat hij actiescénes opwindend in beeld kan brengen, op zo'n manier dat het Peter Jackson's stijl benaderde. Kijk naar het concept-art van het spel (zo meteen eens op zoek gaan naar een boek, mocht dat bestaan) en er gaat een prachtige wereld voor de film open. En hopelijk heeft Blizzard ook een flinke vinger in de pap, want de filmpjes uit de Warcraft-games zijn zo hoogstaand dat je zoiets op film nog beter tot zijn recht kan laten komen.

Ik ben zeer benieuwd wat ze in Hollywood hiervan kunnen maken. De potentie is er - laat ze het niet verknallen!

avatar van bvonk
Ik ben niet echt fan van world of warcraft maar vind warcraft 1 t/m 3 wel geweldig. Hoop dat ze er een mooie film van gaan maken.

gamelord
Gelukkig blijf die vage Uwe Boll er met zijn tengels vanaf....vond in the name of the king niet barslecht..maar had toch gezien dat een respectabelere filmproducent één van mijn geliefde RPG's had verfilmd. (vond de kruggs net zo'n wezens die je in kinderseries heden terdagen kunt zien).
WOW nooit gespeeld, maar heb altijd vertrouwen in Sam Raimi.
Favorieten: Evil Dead serie en Spiderman serie, Dus komt meer dan goed!!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik heb even enkele filmgames/gamefilms topics samengevoegd. Als gevolg daarvan kunnen er helaas wat discussies door elkaar heen lopen.

avatar van JohnWilliams
Prince of Persia lijkt me erg goed.
Mike Newell doet de regie.

avatar van rpger

(afbeelding)

En Ben Kingsley als de badguy:


(afbeelding)

Ben Kingsley is een brilliant akteur, maar zijn aanwezigheid is echter alles behalve een garantie voor een goede film! In Thunderbirds was hij ronduit verschrikkelijk.

Imperial Figure
JohnWilliams schreef:
Prince of Persia lijkt me erg goed.
Mike Newell doet de regie.


Oh die regisseur van Donnie Brasco, dat komt wel goed lijkt mij.

avatar van Hadouken
Fans van Yakuza kan ik de film 'Like a Dragon' van Takashi Miike aanraden. Vooral Majima wordt schitterend vertolkt. Toch nog een goeie gamefilm

MovieMeter

avatar van Tsjo-Wi
Hadouken schreef:
Fans van Yakuza kan ik de film 'Like a Dragon' van Takashi Miike aanraden. Vooral Majima wordt schitterend vertolkt. Toch nog een goeie gamefilm

MovieMeter


Bedankt voor de tip! Echt een geweldige film inderdaad. Het verhaal komt niet helemaal super uit de verf maar het is geweldig om al die bekende locaties en personages te zien. En die Majima is inderdaad echt fantastisch! Dit is een film die zeker recht doet aan de games.

avatar van Hadouken
Tsjo-Wi schreef:
(quote)


Bedankt voor de tip! Echt een geweldige film inderdaad. Het verhaal komt niet helemaal super uit de verf maar het is geweldig om al die bekende locaties en personages te zien. En die Majima is inderdaad echt fantastisch! Dit is een film die zeker recht doet aan de games.


Not a problem. Goed om te horen dat hij je beviel! Yakuza kan in mijn ogen geen aandacht genoeg krijgen. Aarzel niet om ook je (hoge!) stem op MM uit te brengen

Geralt of rivia
In Games > Algemeen > Games met verfilmingen:

The Witcher Trailer

Zag dit voorbij komen, echt vet, hier ga ik naar kijken. Eindelijk een witcher verfilming! Vind het wel gek dat ze jaren geen fantasy series maakten en dat ze na GOT opeens heel veel fantasy series maken...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.