Games / Algemeen / Moeilijkste games en uitdagingen die je gehaald hebt
zoeken in:
4
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 10 februari 2021, 15:47 uur
Er bestonden al topics over moeilijke games en bosses, maar niet een die ging over games/uitdagingen die je daadwerkelijk gehaald hebt. Dus, wat zijn jouw pittigste game prestaties? Alle Dark Souls games gehaald? Of wellicht heb je Devil May Cry of hell and hell gedaan? Dit zijn (voor zover ik herinner) degene waar ik het meeste moeite mee had:
- Uncharted 4 en Lost Legacy op crushing mode. In tegenstelling van 1 tm 3 hebben deze delen geen checkpoints op crushing mode, wat ervoor zorgt dat er gevechten zijn waar ik uren mee zoet was. Ik moest zelfs 2x een hoofdstuk helemaal opnieuw doen zodat ik betere wapens had bij het moeilijke stuk.
- Resident Evil 4, 5 , 6, 7 en de DLC op professional/madhouse. Moeilijkheidsgraad wisselt. RE4 en 6 gingen me redelijk af, terwijl je in deel 5 in één shot in de gevaren-staat bent. De DLC van 7 zoals Not A Hero of End Of Zoe koste me het meeste moeite en verlengde de duur van de DLC x3.
- Alle bosses in Kingdom Hearts 2.5 op critical mode. Sephiroth, Lingering Will, de Organisation XIII rematches; een reeks aan bruut pittige gevechten waarbij je op hoge snelheid foutloos moet spelen. Je voelt je als een meester als het lukt. Met nadruk op als.
- Getting Over It with Bennett Foddy. Geen idee hoe ik dit ooit gehaald heb. Dit is een meme spel die met opzet lastig te besturen is en waar 1 foutje je hard gestraft kan worden. De game kun je in 3 minuten halen, maar ik heb er vele uren over gedaan.
- Ninja Gaiden 1 voor de NES. De eindbaas bereiken is al heel moeilijk, maar om vervolgens de eindbaas te verslaan vraagt een engelengeduld. Op gegeven moment kon ik de 3 levels die voor de eindbaas kwamen speedrunnen, alsof ze niets waren. Het is me nooit een 2e keer gelukt om de eindbaas te verslaan en kan er tegenwoordig het geduld ook niet meer voor vinden.
- Uncharted 4 en Lost Legacy op crushing mode. In tegenstelling van 1 tm 3 hebben deze delen geen checkpoints op crushing mode, wat ervoor zorgt dat er gevechten zijn waar ik uren mee zoet was. Ik moest zelfs 2x een hoofdstuk helemaal opnieuw doen zodat ik betere wapens had bij het moeilijke stuk.
- Resident Evil 4, 5 , 6, 7 en de DLC op professional/madhouse. Moeilijkheidsgraad wisselt. RE4 en 6 gingen me redelijk af, terwijl je in deel 5 in één shot in de gevaren-staat bent. De DLC van 7 zoals Not A Hero of End Of Zoe koste me het meeste moeite en verlengde de duur van de DLC x3.
- Alle bosses in Kingdom Hearts 2.5 op critical mode. Sephiroth, Lingering Will, de Organisation XIII rematches; een reeks aan bruut pittige gevechten waarbij je op hoge snelheid foutloos moet spelen. Je voelt je als een meester als het lukt. Met nadruk op als.
- Getting Over It with Bennett Foddy. Geen idee hoe ik dit ooit gehaald heb. Dit is een meme spel die met opzet lastig te besturen is en waar 1 foutje je hard gestraft kan worden. De game kun je in 3 minuten halen, maar ik heb er vele uren over gedaan.
- Ninja Gaiden 1 voor de NES. De eindbaas bereiken is al heel moeilijk, maar om vervolgens de eindbaas te verslaan vraagt een engelengeduld. Op gegeven moment kon ik de 3 levels die voor de eindbaas kwamen speedrunnen, alsof ze niets waren. Het is me nooit een 2e keer gelukt om de eindbaas te verslaan en kan er tegenwoordig het geduld ook niet meer voor vinden.
2
geplaatst: 10 februari 2021, 16:01 uur
South Park: The Fractured But Whole - Shub-Niggurath Boss Fight #35 - YouTube
Ben hier echt woest agressief van geworden en een miljard keer toch gelukt.
(De boss fight met Morgan Freeman noem ik maar niet, die heb ik nooit kunnen halen. Gelukkig was het niet iets in de main story.)
Ben hier echt woest agressief van geworden en een miljard keer toch gelukt.
(De boss fight met Morgan Freeman noem ik maar niet, die heb ik nooit kunnen halen. Gelukkig was het niet iets in de main story.)
3
geplaatst: 10 februari 2021, 22:07 uur
Hollow Knight.
Het laatste level van single player campaign Splatoon. Dat was zo'n ongelofelijk stijging tov voorgaande levels.
Alle Cpt Toad challenges op enkele speedruns na.
Het laatste level van single player campaign Splatoon. Dat was zo'n ongelofelijk stijging tov voorgaande levels.
Alle Cpt Toad challenges op enkele speedruns na.
1
geplaatst: 11 februari 2021, 13:50 uur
Eh geen idee, dat is zo subjectief dat ik daar echt moet over nadenken.
Het is zoiets als destijds bij vrienden binnenwandelen die Clive Barker's Jericho waren aan het spelen, de controller overnemen en in 1x voorbij het punt speelt waar zij al 2 uur vast zaten. Zonder dit vooraf te weten
Of Vica versa.
Het is zoiets als destijds bij vrienden binnenwandelen die Clive Barker's Jericho waren aan het spelen, de controller overnemen en in 1x voorbij het punt speelt waar zij al 2 uur vast zaten. Zonder dit vooraf te weten
Of Vica versa.
3
geplaatst: 11 februari 2021, 21:29 uur
Ja lastig om hier 1,2,3 antwoord op te geven. Wat me zo te binnen schiet:
Oude Amiga games:
- Alle stages verdeeld over 4 continenten van Super Hang-On completen
- God ranking halen in All Terrain Racing: is me maar 1x gelukt in de honderden keren dat ik de game heb gespeeld.
- Nog steeds regerend Nederlands kampioen Kick Off 2
Recenter:
- Rayman origins/legends 100%
- super meat boy normale wereld 100%
- unravel 1 alle levels de no-death-run gehaald
- Celeste (normale modus) uitgespeeld
- Batman arkham asylum 100%, nog nachtmerries van die challenges.
- modern Warfare 2: alle 69 spec ops medailles
- lonely mountains, hotshot racing, swimsanity 100% completed
- Alle CoD’s op Veteran uitgespeeld. Vooral de oudere CoD’s zijn een pain in the *ss.
Oude Amiga games:
- Alle stages verdeeld over 4 continenten van Super Hang-On completen
- God ranking halen in All Terrain Racing: is me maar 1x gelukt in de honderden keren dat ik de game heb gespeeld.
- Nog steeds regerend Nederlands kampioen Kick Off 2
Recenter:
- Rayman origins/legends 100%
- super meat boy normale wereld 100%
- unravel 1 alle levels de no-death-run gehaald
- Celeste (normale modus) uitgespeeld
- Batman arkham asylum 100%, nog nachtmerries van die challenges.
- modern Warfare 2: alle 69 spec ops medailles
- lonely mountains, hotshot racing, swimsanity 100% completed
- Alle CoD’s op Veteran uitgespeeld. Vooral de oudere CoD’s zijn een pain in the *ss.
5
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 18 maart 2022, 16:49 uur
Hier een greep redelijk recent geklopte extra memorabel harde eindbazen:
Final Fantasy VII Remake:
https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/final-fantasy-vii-remake/4/4b/86_Pride_and_Joy_Prototype.png
De Pride and Joy Prototype, de laatste challenge fight van de game, enkel te bevechten als je hard mode hebt uitgespeeld. De vijand zelf is, met z'n 82.530HP, al best een taaie fight, maar om bij hem te komen moet je eerst de vier voorgaande battles tegen de sterkste Summons winnen, zonder tussentijdse heals of mp en zonder items. Vooral Bahamut is killer. Zo'n tien pogingen moeten ondernemen voordat ik de juiste materia set-up had gevonden en zelfs daarmee nog maar net weten te halen...
Dark Souls: Artorias of the Abyss :
https://darksouls.wiki.fextralife.com/file/Dark-Souls/manus_father_of_the_abyss.jpg
Manus, Father of the Abyss, de laatste baas van de DLC. Tegen de tijd dat ik de DLC had aangeschaft zat ik al in NG++ met m'n main char. Denk de Soulsborne baas waar ik de meeste pogingen nodig heb gehad. Uiteindelijk, met toch maar weer shield en wat hulp van baby Sif, toch nog tegen de vlakte gekregen. Daarna in een fresh playthru in 1x geklopt natuurlijk, omdat je z'n moveset dan echt uit je hoofd kent...
Bloodborne: The Old Hunters :
https://2.bp.blogspot.com/-M9G_vT88XZc/XLlFGSSSNBI/AAAAAAAAdtI/peEWuee6DWEbFkkgP_bhKcK-YaSjias2gCLcBGAs/s1600/Bloodborne%25E2%2584%25A2_20190416201528.png
De Orphan of Kos, de echte eindbaas van Bloodborne. Gruwelijke, lekker lange, super harde, maar toch eerlijk voelende, fight. Uiteindelijk mijn favo Soulsborne badguy. Maar behoorlijk wat pogingen nodig gehad. De eerste paar keer met veel moeite de helft van z'n health afgedreund, maar dan komt phase twee! Bijna opgegeven na de zoveelste placenta to the face...
Final Fantasy VII Remake:
https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/final-fantasy-vii-remake/4/4b/86_Pride_and_Joy_Prototype.png
De Pride and Joy Prototype, de laatste challenge fight van de game, enkel te bevechten als je hard mode hebt uitgespeeld. De vijand zelf is, met z'n 82.530HP, al best een taaie fight, maar om bij hem te komen moet je eerst de vier voorgaande battles tegen de sterkste Summons winnen, zonder tussentijdse heals of mp en zonder items. Vooral Bahamut is killer. Zo'n tien pogingen moeten ondernemen voordat ik de juiste materia set-up had gevonden en zelfs daarmee nog maar net weten te halen...
Dark Souls: Artorias of the Abyss :
https://darksouls.wiki.fextralife.com/file/Dark-Souls/manus_father_of_the_abyss.jpg
Manus, Father of the Abyss, de laatste baas van de DLC. Tegen de tijd dat ik de DLC had aangeschaft zat ik al in NG++ met m'n main char. Denk de Soulsborne baas waar ik de meeste pogingen nodig heb gehad. Uiteindelijk, met toch maar weer shield en wat hulp van baby Sif, toch nog tegen de vlakte gekregen. Daarna in een fresh playthru in 1x geklopt natuurlijk, omdat je z'n moveset dan echt uit je hoofd kent...
Bloodborne: The Old Hunters :
https://2.bp.blogspot.com/-M9G_vT88XZc/XLlFGSSSNBI/AAAAAAAAdtI/peEWuee6DWEbFkkgP_bhKcK-YaSjias2gCLcBGAs/s1600/Bloodborne%25E2%2584%25A2_20190416201528.png
De Orphan of Kos, de echte eindbaas van Bloodborne. Gruwelijke, lekker lange, super harde, maar toch eerlijk voelende, fight. Uiteindelijk mijn favo Soulsborne badguy. Maar behoorlijk wat pogingen nodig gehad. De eerste paar keer met veel moeite de helft van z'n health afgedreund, maar dan komt phase twee! Bijna opgegeven na de zoveelste placenta to the face...
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 20 maart 2022, 23:59 uur
mrdig schreef:
- Alle stages verdeeld over 4 continenten van Super Hang-On completen
- Alle stages verdeeld over 4 continenten van Super Hang-On completen
Dat heb ik ook recent nog gedaan in de Yakuza's!
0
geplaatst: 21 maart 2022, 10:50 uur
Nice! De hele game zit er dus in? Altijd leuk dat soort dingen.
3
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 21 maart 2022, 18:17 uur
Jop, de volledige arcade versies zitten erin van:
Outrun (1986)
Super Hang-On (1987)
Space Harrier (1985)
Fantasy Zone (1986)
Virtual On: Cyber Troopers (1996)
Virtua Fighter 2 (1995)
Virtua Fighter 5 (2007)
...En de Sega Toylet!
Outrun (1986)
Super Hang-On (1987)
Space Harrier (1985)
Fantasy Zone (1986)
Virtual On: Cyber Troopers (1996)
Virtua Fighter 2 (1995)
Virtua Fighter 5 (2007)
...En de Sega Toylet!
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 23 maart 2022, 12:48 uur
Damn. Ik heb gehoord dat daar komen alleen al zo'n grote uitdaging is dat het gevecht zelf meevalt in vergelijking.
1
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 23 maart 2022, 21:53 uur
Ja, Pride 'n' Joy zelf is best doable, maar die gauntlet ernaartoe...
Eerst Shiva, Fat Chocobo en Leviathan dreunen is al behoorlijk tough, maar dan komt Bahamut, die ook nog halverwege de battle Ifrit summoned... Hellfires en Megaflares up the wazoo! Gelijk daarna, zonder tussenheals, een snelle agressieve boss met veel whizzing en flailing attacks best leip.
Eerst Shiva, Fat Chocobo en Leviathan dreunen is al behoorlijk tough, maar dan komt Bahamut, die ook nog halverwege de battle Ifrit summoned... Hellfires en Megaflares up the wazoo! Gelijk daarna, zonder tussenheals, een snelle agressieve boss met veel whizzing en flailing attacks best leip.
3
geplaatst: 23 maart 2022, 22:08 uur
Ik heb altijd moeite met die ''verdedig je locatie'' missies in games als Gears of War en CoD. Dan gaat het net weer mis bij de laatste minuut.
Deze is me altijd bijgebleven bij Modern Warfare 1:
Op beeld denk je, eitje. In het echt heb ik dit tientallen keren voor mijn gevoel moeten doen. 15 jaar geleden alweer...
Deze is me altijd bijgebleven bij Modern Warfare 1:
Op beeld denk je, eitje. In het echt heb ik dit tientallen keren voor mijn gevoel moeten doen. 15 jaar geleden alweer...
* denotes required fields.