menu

Games / Algemeen / The Game Awards

zoeken in:
Fonzzz002 schreef:
Naast Clair Obscur, een aantal andere winnaars van dit jaar:

Best Family Game - Donkey Kong Bananza
Best Esports Game - Counter-Strike 2
Best Mobile Game - Umamusume: Pretty Derby
Best Action Game - Hades II
Best Ongoing Game - No Man's Sky
Best Fighting Game - Fatal Fury: City of the Wolves
Best Action Adventure Game - Hollow Knight: Silksong
Best Sim/Strategy Game - FINAL FANTASY TACTICS - The Ivalice Chronicles
Best Sports/Racing Game - Mario Kart World
Best VR/AR Game - The Midnight Walk
Player's Voice - Wuthering Waves
Best Multiplayer - Arc Raiders

Wel hilarisch dat Counter-Strike zo 100 jaar na release nog steeds prijzen wint. Dat is toch wel een van de meest constante games ooit gemaakt.

Ik vind het jammer dat Yotei geen designprijzen heeft gewonnen, maar verder zijn het prima winnaars. Ook leuk dat Bananza een prijs heeft. Die is gewoon onderschat omdat sommige mensen dan roepen ''je kan alleen maar slopen, boooring''.

Beste Sim/ Strategy Game: de remake van Final Fantasy Tactics. Dat vind ik dan toch weer droef. In een tijd waarin er 200 uitstekende Sim/Strategy games uitkomen kiezen voor een remake van een 25+ jaar oud spel dat aan zijn derde heruitgave zit. Doet niets af aan de kwaliteit van het spel, geeft wel aan hoe zielig dergelijke awards zijn.

Sinner schreef:
Beste Sim/ Strategy Game: de remake van Final Fantasy Tactics. Dat vind ik dan toch weer droef. In een tijd waarin er 200 uitstekende Sim/Strategy games uitkomen kiezen voor een remake van een 25+ jaar oud spel dat aan zijn derde heruitgave zit. Doet niets af aan de kwaliteit van het spel, geeft wel aan hoe zielig dergelijke awards zijn.

Welke grote RTS titels zijn er verschenen? Ik meen een nieuwe Anno en Jurassic World.

Op zich vind ik het niet erg als een remake of remaster prijzen wint, als het maar een hele goede nieuwe versie is. De Resident Evil games hebben toch een aardige revival gemaakt door ijzersterke remakes de laatste jaren.

Maar RTS. Echt zo'n genre dat ik 20, 25 jaar geleden echt vaak speelde toen ik nog fanatiek PC gamede. Daarna nooit meer zo'n titel gespeeld. Wel veel plezier mee beleefd in de 90's en early 00's. C&C, Sudden Strike, Empire Earth, Dungeon Keeper, Age of Empires, Stronghold.

Manny Calavera schreef:
Welke grote RTS titels zijn er verschenen?

RTS? Sim en Strategy houd meer in dan het kopje RTS. Beter. Final Fantasy Tactics is Turnbased. Waarom moet het 'groot' zijn? Als je alleen Anno en en Jurassic World weet te benoemen dan is dat maar bizar beperkt. Waar zijn Civilization VII, Dispatch, Pax Romana, Two Point Museum, Knights in Tights Spaces, Endless Legends 2, Metal Slug Tactics, Broken Arrow of Tempest Rising? On top of my head. Dan mis ik nog minstens een dozijn of wat uit mijn wishlist en enkele tientallen die er verschenen zijn. En die anderen wellicht wel kunnen benoemen. Ik vermoed dat FlorisV er makkelijk nog een hoop bovenop kan doen.

Sinner schreef:
(quote)

RTS? Sim en Strategy houd meer in dan het kopje RTS. Beter. Final Fantasy Tactics is Turnbased. Waarom moet het 'groot' zijn? Als je alleen Anno en en Jurassic World weet te benoemen dan is dat maar bizar beperkt. Waar zijn Civilization VII, Dispatch, Pax Romana, Two Point Museum, Knights in Tights Spaces, Endless Legends 2, Metal Slug Tactics, Broken Arrow of Tempest Rising? On top of my head. Dan mis ik wellicht nog minstens een dozijn of wat uit mijn wishlist en enkele tientallen die er verschenen zijn. En die anderen wellicht wel kunnen benoemen.

Bizar beperkt? Ik zeg nota bene dat mijn interesse er niet meer ligt dus zo erg volg ik dat genre niet meer.

Ik dacht meer aan RTS games, maar je kan het breder trekken ja.

Manny Calavera schreef:
Bizar beperkt? Ik zeg nota bene dat mijn interesse er niet meer ligt dus zo erg volg ik dat genre niet meer.

Ik dacht meer aan RTS games, maar je kan het breder trekken ja.

Inderdaad. Dat is ook geen kritiek. Alleen een heel bizar beperkte visie op het kopje strategie games. Geen aanval. Het is geen kweste van iets 'breder trekken' - het is een feit dat het letterlijk een hemelsbreed genre is. Sim/Strategy kan je letterlijk ook de The Sims, Story of Seasons onder gooien (of welke andere builder / lifesim) tot een Eurotruck Sim (of een Flightsim of Treinsim). Om dan een remake op te noemen van een game die al de derde keer al word uitgegeven...tja.

Verder speelt iedereen gewoon wat hij of zij leuk vind . En dat er dan misschien niet gekeken word naar het een specifiek genre? Prima. Alleen erg jammer dat een Gamesaward dan geen andere game in de spotlight plaatst die het meer verdient. (En ik houd erg van mijn Retro FPS Remasters. Maar of ik daar eentje FPS van 2025 van zou maken? Nee.).

IH88_Trinity schreef:
De nieuwe Resident Evil game ziet er geweldig uit. Met Leon!

Die overigens niet alleen. Als ik even rondkijk naar het aantal trailers dat er interessant uitziet? Een nieuwe Divinity game, Total War Warhammer 40K, Star Wars Galactic Racer en Fate of the Old Republic, de Invincible Fighter, Lords of the Fallen II, een nieuwe Diablo uitbreiding en ga zo maar door...

...dan zitten 2026-27 en verder ook wel weer vol met aantrekkelijke games (hierbij een hoop ander nieuwe releases die al bekend zijn bij optellend).

Sinner schreef:
(quote)

Die overigens niet alleen. Als ik even rondkijk naar het aantal trailers dat er interessant uitziet? Een nieuwe Divinity game, Total War Warhammer 40K, Star Wars Galactic Racer en Fate of the Old Republic, de Invincible Fighter, Lords of the Fallen II, een nieuwe Diablo uitbreiding en ga zo maar door...

...dan zitten 2026-27 en verder ook wel weer vol met aantrekkelijke games (hierbij een hoop ander nieuwe releases die al bekend zijn bij optellend).

Klopt, zie net trouwens ook de trailer voor Control Resonant. Ziet er heel tof uit. Moet de eerste game wel nog spelen.

Squall Lionheart (moderator)
Fonzzz002 schreef:
Best Sim/Strategy Game - FINAL FANTASY TACTICS - The Ivalice Chronicles

Een remaster van een bijna dertig jaar oude game, da's idd just sad man...
Had 'm dan aan The Alters gegeven, die iig nog iets sorta nieuws to da table wist te brengen.

Fonzzz002 (crew)
Van de aangekondigde games vond ik Ontos (nieuwe existentiële horror van de makers van SOMA), Stupid Never Dies (Suda51-achtige hack en slashgame met een poprock thema), en Bradley the Badger (puzzelgame waarin je door verschillende gamewerelden reist en solt met de codering) het interessantst eruit zien. Ook grappig om te zien dat Mega Man nog actief is en er twee nieuwe Tomb Raider games aankomen.

Squall Lionheart schreef:
(quote)

Een remaster van een bijna dertig jaar oude game, da's idd just sad man...
Had 'm dan aan The Alters gegeven, die iig nog iets sorta nieuws to da table wist te brengen.

Bijvoorbeeld! The Alters heb ik nog niet gespeeld (niet in huis) maar heeft wel een heel fascinerende opzet. En is een game waar ook best wel wat mensen mee bezig zijn of zijn geweest (zelfs in mijn naaste omgeving - ik val daar dus een beetje bij uit de boot).

Fonzzz002 schreef:
Van de aangekondigde games vond ik Ontos (nieuwe existentiële horror van de makers van SOMA), Stupid Never Dies (Suda51-achtige hack en slashgame met een poprock thema)

Die heb ik om de een of andere reden blijkbaar ook nog eens gemist - weer twee voor op het lijstje. Een Suda51-achtige game is altijd welkom en SOMA was ook een erg sterk spel vond ik, die trailer van Ontos vond ik nu ik hem bekeken heb ook boeiend.

Sinner schreef:
(quote)

RTS? Sim en Strategy houd meer in dan het kopje RTS. Beter. Final Fantasy Tactics is Turnbased. Waarom moet het 'groot' zijn? Als je alleen Anno en en Jurassic World weet te benoemen dan is dat maar bizar beperkt. Waar zijn Civilization VII, Dispatch, Pax Romana, Two Point Museum, Knights in Tights Spaces, Endless Legends 2, Metal Slug Tactics, Broken Arrow of Tempest Rising? On top of my head. Dan mis ik nog minstens een dozijn of wat uit mijn wishlist en enkele tientallen die er verschenen zijn. En die anderen wellicht wel kunnen benoemen. Ik vermoed dat FlorisV er makkelijk nog een hoop bovenop kan doen.

RTS is wel heel beperkt idd. Ik vond Capes en Sumerian Six erg goed van wat ik dit jaar speelde. Je zou met een beetje goede wil de laatste zelfs kunnen beschouwen als RTS aangezien het zowel tactisch is als realtime...maar het is natuurlijk geen Command&Conquer/Dune 2/Warcraft achtig spel. De nieuwe Commando's zal ook niet verkeerd zijn. Stellar Orphans durf ik ook nog wel in een Sim/Strategy categorie te plaatsen.

Erh...Tomb Raider Legacy of Atlantis is wel niet bijster boeiend. Dat is nou ook alweer de...tweede of derde keer dat de originele Tomb Raider Remade / Reimagined word? (Je had Anniversary en...nog eentje als ik me niet vergis?) Dan was die laatste trilogie toch beduidend creatiever dan wat je hier weer te zien krijgt in die trailer.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.