menu

Games / Algemeen / Slechtste game eindes

zoeken in:
avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Wat zijn de slechtste, of elders meest onbevredigende laatste levels, die je bent tegengekomen in een video game? Dan bedoel ik niet een simpel "congratulations!" scherm zoals je bij oude games, maar eindes die er tussenuit springen in hoe vreemd ze zijn. Die van mij:


I Am Alive.
Het hoofdpersonage is een man die op zoek naar zijn vermiste dochter in een apocalypse. Na een paar mensen te hebben geholpen weigert hij met de reddingsboot mee te gaan, zeggend dat hij nog steeds zijn dochter niet heeft gevonden. Vervolgens spring je naar de toekomst, waarin een jonge vrouw zit te huilen bij de verlaten gereedschap van de man. Dit suggereert dat de man dood is gegaan in de poging zijn dochter te vinden, en zijn inmiddels volwassen dochter heeft z’n gereedschap gevonden. Ik heb niks tegen een bad-ending, maar de wijze hoe dit ging is te plots, vlug en heel anti-climax. Onbevredigende conclusie na de hele game mensen te hebben geholpen.


Professor Layton VS Phoenix Wright.
Ik zal waarschijnlijk Layton liefhebbers boos maken dit te zeggen, maar om eerlijk te zijn vind ik de eindes van alle Layton games dubieus slecht. Maar VS Phoenix Wright is de enige die ik in de laatste paar jaar gedaan heb. De game speelt zich af in een dorp waarin magie echt bestaat. Wat blijkt? Er is geen magie. Er liepen gewoon 24/7 mensen met machines in onzichtbaarheid-mantels achter de magiërs aan, en elke keer als er een spreuk werd gedaan gebruikte ze de machines om het gewenste effect te bereiken. Nooit opgemerkt oid, nooit heeft dit voor problemen gezorgd etc. Dit is te belachelijk voor woorden. Dan heb ik liever dat magie gewoon echt is.


Prince of Persia (2008)
De Prins maakt aan het einde alles ongedaan dat je de hele game gedaan hebt, maakt precies dezelfde fout die in het begin is gemaakt (geheel bewust) en verdoemd heel het land door een kwaad los te laten. De game eindigt daar. Al je moeite voelde voor niks en de prins werd een onaangenaam personage door bewust deze keuzes te maken, wetende wat de gevolgen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.