menu

Games / Algemeen / Bucket list voor games door de jaren heen!

zoeken in:
avatar van drezic
Halllloooo gamers! Ooit was ik redelijk actief op deze site maar de laatste jaren was dat wat minder. Ik heb ook minder gegamed; ik heb de ps4 generatie eigenlijk overgeslagen, al is dit ook omdat ik ook een retrogamer ben.

Waarom ik een topic start is omdat ik een lijst heb gemaakt van games door de jaren heen niet heb gespeeld en nog wil gaan spelen; een soort bucket list voor games. Dit strekt een heel eind; op de lijst staan/stonden (want ik ben al een paar maanden bezig, quarantaine enzo) games van super metroid (snes) tot red dead redemption 2 (ps4 die ik nog niet eens heb).

Het leek me leuk deze lijst hier neer te zetten en te zien of mensen aanvullingen hebben. Ook wil ik updaten over wat ik gespeeld heb en of het de moeite waard is om in deze tijd nog te spelen.


De bucket list:

[ ] Mass effect 2 (nu bezig)
[ ] Mgs twin snakes
[ ] Metroid prime
[ ] Dead space
[ ] Skyrim
[ ] Resident evil 4 (wii versie, ooit begonnen niet af)
[ ] Breath of the wild
[ ] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Red dead r 2
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Day of the tentacle (opnieuw)
[ ] Odd world
[ ] Fallout new vegas
[ ] Last of us 2 (alhoewel...)
[ ]
[ ] Consoles die ik nog wil aanschaffen:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds
[ ] ps4

Wat ik de afgelopen maanden heb gespeeld:

- super metroid op de SNES. ZEKER een must om te spelen. Veel oude games begin ik aan en maak ik niet af. Deze heb ik van begin tot eind doorgespeeld. Het was de eerste metroid die ik ooit speelde. Niet minder dan briljant ondanks dat deze al 26 jaar oud is. Replay value heeeel hoog!

- de hele monkey Island reeks. Echt, doen. Er zijn remakes van 1 en 2 die het een stuk toegankelijker maken om ze in deze tijd te spelen; dit is met name voor deel 1 een uitkomst aangezien in die tijd nog geen voice acting was. Deel 3 is ook gaaf. 1 en 2 zijn de beste though.

- Sam & Max. Beetje cheat want dit was al één van mijn favorieten maar in geen jaren gespeeld. Supervet als je van point & click houdt.

- Full Throttle. Uitgespeeld maar kon mij een stuk minder bekoren dan bovenstaande point en clicks. Ligt niet aan de replay value though; Er is een hele goede remake. Mijns inziens alleen spelen als je echt een fan bent van point en click en Lucas arts back in the day.

- Uncharted 2: compleet wat anders maar gezien de ps3 de console is waar ik ben blijven steken voelt het voor mij niet oud aan. Desondanks vond ik het tegenvallen. Veel mensen zien het als één van de beste games ooit maar dat is het bij lange na niet. Als je van actie houdt en je verveeld je dan kun je deze pakken (de actie is vet en verslavend) maar ik denk dat er inmiddels veel betere games zijn. Weinig replay value in this day and age.

- Castlevania symphony of the night: heel vet sfeertje en hele gave gameplay. Maar. Ik heb 'm niet uitgespeeld. Schijnbaar vond ik het dat niet waard. Desondanks als dit je genre is heeft deze een hoge replay value voornamelijk omdat het een sidescrolling game is in een tijd dat dit niet veel meer gedaan werd. Ziet er super uit en speelt heel soepel. Fan van Dracula/castlevania/vampiers? Zeker spelen!

- portal 2. Ook een beetje cheat want ook opnieuw gespeeld. Zo briljant. Die moet iedereen kennen en gespeeld hebben.

- op dit moment ben ik bezig met Mass effect 2. Deze game is echt bizar goed. Dat ik dit gemist heb is een schande. Als je een beetje van rpg/shooters houdt dan moet je deze spelen. Komt in mijn top 10 en het is lang geleden dat deze aangepast is.

Graag hoor ik reacties tips etc!

avatar van mrdig
Nice!!

Zomaar wat retro tips:

Classic point and click dventures:
- Simon the Sorceror
- Beneath a Steel Sky
- Grim Fandango
- Flight of the Amazon Queen

Random classics:
- Enslaved Odyssey to the West
- Heart of Darkness
- Another World
- Flashback
- Mafia
- Spec ops the line
- Limbo
- Shadow complex
- Gears of War 2
- super meat boy
- turrican 1,2 en 3
- Transformers fall of cybertron
- Alan wake
- Mirror’s Edge
- Driver

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
:Y Leuk idd weer back in action!

Ehm tips... Al mijn vijf sterren games zijn natuurlijk verplichte kost .

Beneath wilde ik ook al zeggen, maar heb je al op 5* staan zie ik net .
M'n fav old school point n clicker pas opgepoest rereleased...

Had je de souls serie al gecheckt, met name Dark Souls en Bloodborne . Hard en lastig in te komen, maar eenmaal hooked echt onvergetelijk. Yakuza is ook op PS3, een unieke serie om in te duiken.

Mass Effect trilogy moet ik ook nodig nog eens finishen...

mrdig schreef:
Enslaved Odyssey to the West

Best uitgegroeid tot een ondergewaardeerd vergeten pareltje idd.

avatar van Confusie
Enslaved sowieso checken als je dat nog niet had gedaan.

avatar van drezic
mrdig schreef:
Nice!!

Zomaar wat retro tips:

Classic point and click dventures:
- Simon the Sorceror
- Beneath a Steel Sky
- Grim Fandango
- Flight of the Amazon Queen

Random classics:
- Enslaved Odyssey to the West
- Heart of Darkness
- Another World
- Flashback
- Mafia
- Spec ops the line
- Limbo
- Shadow complex
- Gears of War 2
- super meat boy
- turrican 1,2 en 3
- Transformers fall of cybertron
- Alan wake
- Mirror’s Edge
- Driver


Thanks! Ik voeg Enslaved toe aan m'n lijstje. Simon the Sorcerer heb ik al vaker overwogen maar ik twijfel; is dat echt een classic die je gespeeld moet hebben?

Grim Fandango is ook een goeie tip. M'n avatar is het met je eens :-P

avatar van drezic
Squall Lionheart schreef:
Leuk idd weer back in action!

Ehm tips... Al mijn vijf sterren games zijn natuurlijk verplichte kost .

Beneath wilde ik ook al zeggen, maar heb je al op 5* staan zie ik net .
M'n fav old school point n clicker pas opgepoest rereleased...

Had je de souls serie al gecheckt, met name Dark Souls en Bloodborne . Hard en lastig in te komen, maar eenmaal hooked echt onvergetelijk. Yakuza is ook op PS3, een unieke serie om in te duiken.

Mass Effect trilogy moet ik ook nodig nog eens finishen...

(quote)

Best uitgegroeid tot een ondergewaardeerd vergeten pareltje idd.


Beneath a steel sky heb ik idd gespeeld. Die was ooit gratis te downloaden op GOG. Was erg goed idd. Ik vraag me af of Dark Souls en Bloodbourne mijn ding zijn, al heb ik ze idd ook al eens overwogen.

Mass Effect 2 is echt bizar goed. Het enige irritante vond ik dat het voorbij was Je kunt overnieuw beginnen als een ander character etc. maar ik wil nog zoveel andere games spelen dat ik het hier eerst bij laat.

O, je noemde ook nog Yakuza. Die ga ik ook eens checken; veel over gehoord maar altijd een soort van cultgame gevoel bij gekregen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ik mis nog wat supergoede indies in je lijst.

Wil niet spammen met titels maar Night in the Woods en GRIS zijn beiden pareltjes imho!

avatar van mrdig
drezic schreef:
(quote)


Thanks! Ik voeg Enslaved toe aan m'n lijstje. Simon the Sorcerer heb ik al vaker overwogen maar ik twijfel; is dat echt een classic die je gespeeld moet hebben?

Grim Fandango is ook een goeie tip. M'n avatar is het met je eens :-P


Haha ja dat zag ik later pas maar had geen zin meer om m’n bericht aan te passen en ja Simon the Sorceror vind ik wel een klassieker, past goed in het rijtje met alle andere adventures die hier genoemd zijn. Is ook een talkie version van. Intro alleen al briljant.

avatar van horizon
Op basis van je Castlevania vermelding zou ik Hollow Knight (2017) willen aanbevelen.

2017 is het nieuwe retro.

Als klassieke actiespel:
The Chaos Engine

Uiteraard Speedball II niet vergeten

avatar van drezic
horizon schreef:
Op basis van je Castlevania vermelding zou ik Hollow Knight (2017) willen aanbevelen.

2017 is het nieuwe retro.

Als klassieke actiespel:
The Chaos Engine

Uiteraard Speedball II niet vergeten


Ik ben chaos engine aan het checken. Is hollow knight een game in de stijl van castlevania? Het ziet er zo veel liever uit.

2017 is geen retro voor mij maar dat maakt niet uit. Als ik 't niet gespeeld heb kan het in principe op mn lijst

avatar van horizon
drezic schreef:
(quote)


Ik ben chaos engine aan het checken. Is hollow knight een game in de stijl van castlevania? Het ziet er zo veel liever uit.

2017 is geen retro voor mij maar dat maakt niet uit. Als ik 't niet gespeeld heb kan het in principe op mn lijst


Hollow Knight zou ik als melancholiek omschrijven. En verrekte uitdagend!

avatar van Mithrandir
Weet niet of het je games zijn maar zag Planescape Torment staan.

Retro:
Baldur's Gate series
Neverwinter Nights
Shadow of the Beast
Shadow of the Beast II
Strategic Simulations games
Flink
Lunar
Lunar II
Popful Mail
Time Gal

Shadow of the beast, Flink, Popful Mail en Time Gal, ga ik weer eens opnieuw gamen, voor een eerlijk cijfer aan te geven, is te lang geleden, herinner me er alleen nog vlagen van. Alhoewel Time Gal fatntastish is vanwege de humor.

avatar van drezic
centurion81 schreef:
Ik mis nog wat supergoede indies in je lijst.

Wil niet spammen met titels maar Night in the Woods en GRIS zijn beiden pareltjes imho!


Nee spam raak man! Dat is niet zo smerig bedoeld als 't klinkt trouwens. Ik vond het leuk om nieuwe titels te bekijken. Sommige zet ik op de lijst. Wellicht duurt het nog eeuwigheden voor ik er aan toekom gezien de lengte van de lijst maar dan nog is het leuk erover te lezen en te youtuben.

avatar van drezic
Mithrandir schreef:
Weet niet of het je games zijn maar zag Planescape Torment staan.

Retro:
Baldur's Gate series
Neverwinter Nights
Shadow of the Beast
Shadow of the Beast II
Strategic Simulations games
Flink
Lunar
Lunar II
Popful Mail
Time Gal

Shadow of the beast, Flink, Popful Mail en Time Gal, ga ik weer eens opnieuw gamen, voor een eerlijk cijfer aan te geven, is te lang geleden, herinner me er alleen nog vlagen van. Alhoewel Time Gal fatntastish is vanwege de humor.


Thanks! Maar wtf is time gal? Zal het moeten gaan googlen.

avatar van drezic
Mass effect 2 is uit en ik heb nu twee games klaarliggen: mass effect 3 (stond niet op de lijst maar na het spelen van 2... ik baalde dat het voorbij was!) en final fantasy vi. Ik moet nog kiezen... Wil heul graag verder met ME3 maar ben al lang nieuwsgierig naar ffvi. Ooit al eens aan begonnen maar dat was een corrupte rom. Ik heb nu de ps3 store versie. Welke begin ik als eerste aan?

avatar van Grovonion
wat is het verschil tussen een bucket-list en een pile of shame?

avatar van Mithrandir
drezic schreef:
(quote)


Thanks! Maar wtf is time gal? Zal het moeten gaan googlen.


Time Gal valt te vergelijken met Dragon's Lair, alleen Dragon's lair vond ik vreselijk moeilijk. Time Gal is meer fun en lachen geblazen.

avatar van drezic
Grovonion schreef:
wat is het verschil tussen een bucket-list en een pile of shame?


Deze lijst bevat oa games die ik niet kende of niet de mogelijkheid had om te spelen. En ik heb andere bezigheden naast gamen, jaja, dus kom niet overal aan toe.

avatar van drezic
Ik ben nu begonnen aan ME3. Meeennnn... Valt me tegen

avatar van Mithrandir
drezic schreef:
Ik ben nu begonnen aan ME3. Meeennnn... Valt me tegen


Als deel 3 je al meteen tegenstaat aan het begin, dan zal de game je meer en meer gaan teleurstellen...

avatar van drezic
Mithrandir schreef:
(quote)


Als deel 3 je al meteen tegenstaat aan het begin, dan zal de game je meer en meer gaan teleurstellen...


Hoe kan dat? Ik heb gelezen dat veel mensen het einde niet leuk vinden, ok, nou dat zie ik dan wel maar het speelt niet zo leuk. Je kunt niet lekker verkennen enzo, de gevechten zijn anders... Ik ga het nog wel even proberen denk ik.

avatar van Mithrandir
drezic schreef:
(quote)


Hoe kan dat? Ik heb gelezen dat veel mensen het einde niet leuk vinden, ok, nou dat zie ik dan wel maar het speelt niet zo leuk. Je kunt niet lekker verkennen enzo, de gevechten zijn anders... Ik ga het nog wel even proberen denk ik.


Het einde kan inderdaad flink tegevallen, maar ook de rest van de game, zoals je al aangeeft dat het niet lekker speelt en de verkenning minimaal is, dit zal ook echter niet veranderen. Maar er zitten later toch echt wel intense stukken in de game, die de moeite meer dan waard zijn, ook richting het gewraakte einde, is de ervaring intens want zelf had ik geen enkele moeite met het einde, wat gelijk de inleiding is van Mass Effect Andromeda

avatar van drezic
Ik kreeg een pakketje met fallout: new Vegas, Zelda Twilight princess, Skyrim en Ico/Shadow of the colossus voor mn verjaardag van mn vriendin. Ik was stomverbaasd! Wat bleek: mijn vriendin had voor mn verjaardag mn telefoon schijnbaar een keer gekaapt en stiekem de lijst gejat ik ben voorlopig zoet!

avatar van drezic
Ik speel nu zelda: twilight princess. Weer zo'n game die bewijst dat je geen nieuwe ps5 hoeft te hebben om goede games te spelen. Natuurlijk kun je hier en daar wat opmerken maar wat een dijk van een game!

avatar van drezic
Geüpdate lijst. Hollow knight en dark souls toegevoegd. Final fantasy VI miste ook nog. Het is een willekeurige volgorde; ik speel nu twilight princess en heb dark souls, skyrim, shadow o/t collossus, ff VI en fall out: new Vegas klaar liggen.

[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[ ] Metroid prime
[ ] Dead space
[ ] Skyrim
[ ] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[ ] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Red dead r 2
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Day of the tentacle
[ ] Odd world
[ ] Fallout new vegas
[ ] Last of us 2
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final Fantasy VI
[ ] Dark souls
[ ] Hollow knight
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van Grovonion
Leuke manier om het bij te houden, drezic, ik doe mee:

[] Trails of Cold Steel I - PSV - 85u gespeeld laatste chapter
[] Uncharted 4 - PS4 - 5u gespeeld 10de chapter
[] 428 Shibuya Scramble - PS4 - 5.5u gespeeld
[] Bravely Default - 3DS - 76.5u gespeeld ch.6 van 8
[] Dead-End;Re-Quest - PS4 - 1u gespeeld
[] Octopath Travellers - SWI - nog beginnen
[] Persona 5 Royal - PS4 - 20u gespeeld
[] Fire Emblem Three Houses - SWI - 4u gespeeld
[] Iconoclasts - PSV - 7.5u gespeeld

avatar van Sinner
Ik vind dit een onmogelijke opgave

- De Persona reeks
- De Yakuza reeks
- De Tales of...reeks
- De YS reeks
- De Xenoblade reeks

Dit zijn zowat 5 reeksen waar ik echt wel mijn tijd een keertje zou willen instoppen. Op mijn gemak. De Persona reeks zie ik overigens nog wel eens gebeuren aangezien er blijkbaar onlangs een Poll is geweest om te kijken welke delen het liefst naar de Switch geport zouden worden en het anwoord hiervan 'allemaal' was. Dat zou best een aardige verrassing zijn. De meeste Tales of...games heb ik op de PS3. YS kan ik switchen (haha?) tussen de PC en de Switch. Xenoblade op de Switch. Alleen Yakuza wordt een licht probleem. Tenzij...

avatar van Confusie
Is het heel raar als ik door de jaren heen eigenlijk alles wel heb gespeeld wat ik wilde spelen.

Als ik iets wilde spelen dan ging ik dat spelen.

Vervolgens had ik het dan ook echt gespeeld en ging ik weer iets anders spelen.

Niet om op te scheppen.

avatar van Grovonion
Sinner schreef:

- De Persona reeks
- De Yakuza reeks
- De Tales of...reeks
- De YS reeks
- De Xenoblade reeks
...
Ik ben aan bijna al deze reeksen begonnen: yakuza 1, Tales of hearts, Ys I afgespeeld en P3,4 en 5 aan begonnen maar nooit uitgespeeld. En zelfde met Xenoblade. Maar idd, die zouden er ook bij komen, maar hou de lijst een beetje lean en mean voorlopig

avatar van horizon
Confusie schreef:
Is het heel raar als ik door de jaren heen eigenlijk alles wel heb gespeeld wat ik wilde spelen.

Als ik iets wilde spelen dan ging ik dat spelen.

Vervolgens had ik het dan ook echt gespeeld en ging ik weer iets anders spelen.

Niet om op te scheppen.

Een reden kan zijn dat een spel niet beschikbaar was op de pc of console die je op dat moment in bezit had.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.