menu

Games / Algemeen / Bucket list voor games door de jaren heen!

zoeken in:
avatar van Confusie
Kan. Maar heb ik geen last van.

avatar van drezic
Confusie schreef:
Is het heel raar als ik door de jaren heen eigenlijk alles wel heb gespeeld wat ik wilde spelen.

Als ik iets wilde spelen dan ging ik dat spelen.

Vervolgens had ik het dan ook echt gespeeld en ging ik weer iets anders spelen.

Niet om op te scheppen.


Kan zeker als je daar de tijd (en geld) voor had. Voor mijn dertigste en voordat ik ging samenwonen (zo als dat gaat ) had en nam ik meer tijd.

avatar van drezic
Grovonion schreef:
Leuke manier om het bij te houden, drezic, ik doe mee:

[] Trails of Cold Steel I - PSV - 85u gespeeld laatste chapter
[] Uncharted 4 - PS4 - 5u gespeeld 10de chapter
[] 428 Shibuya Scramble - PS4 - 5.5u gespeeld
[] Bravely Default - 3DS - 76.5u gespeeld ch.6 van 8
[] Dead-End;Re-Quest - PS4 - 1u gespeeld
[] Octopath Travellers - SWI - nog beginnen
[] Persona 5 Royal - PS4 - 20u gespeeld
[] Fire Emblem Three Houses - SWI - 4u gespeeld
[] Iconoclasts - PSV - 7.5u gespeeld


Niiiiice! Ik begrijp dat jij ook meerdere games door elkaar speelt? Ik doe dat bijna niet, hoogstens twee. Wel kom ik soms terug bij een game om het toch nog een keer te proberen.

avatar van Grovonion
drezic schreef:
Ik begrijp dat jij ook meerdere games door elkaar speelt? Ik doe dat bijna niet, hoogstens twee. Wel kom ik soms terug bij een game om het toch nog een keer te proberen.
Dat is eigenlijk nooit echt het plan, behalve een indie of casual game tussen de grote RPG's door. Maar om een of andere reden val ik soms stop met games die ik eigenlijk graag speel, omdat ik bv. weinig tijd heb achter de PS4 te gaan zitten of omdat plots de zin even wegvalt. Maar ik kom er wel bijna altijd op terug. Zo had ik in 2016 al 16 uur in Trails of Cold Steel gstopt om dit jaar het eindelijk af te spelen.

avatar van Sinner
Sowieso gebeurt dat als collector of hoarder wel vaker. Had het heel erg tijdens de Xbox360 en PS3 en WII generatie, minder bij de Xbox One (hoop en al 20-25 games gekocht op 2-3 jaar tijd), maar ik merk dat ik met de sales op de Switch al heel snel tussen games wissen (en op een maand tijd een 15tal E-shop games in bezit heb, waarvan de meerderheid tussen de 2 en 5 euro zit).

Dus bij het collecten blijf je af en toe toch hangen bij games die heel interessant zijn. Ik beperk me dan ook redelijk tegenwoordig, maar de PS3 / Xbox360 ging het uiterst vaak mis.

avatar van Mithrandir
Ik kan het Sinner, ik was ook zo, maar niet alleen in de vorige generatie consoles, ook de ps2 era. ps1 era en daarvoor, had ik echt een gat in de hand als het om games ging. Nu tijdens deze generatie consoles, is het gelukkig wat minder geworden en let ik op mijn geld. Alhoewel ook meespeelt, dat als ik op de ps4 een game heb gespeeld, ik op een ander platform (retro/vorige generatie) een game ga spelen. Zoals nu op de PS3, wat ik daarna ga spelen is altijd een verrassing.

avatar van drezic
Zelda: Twilight Princess (Wii) is uitgespeeld! Hele fijne ervaring en zeker een hoge replay value. Een ietwat duisterdere Zelda maar dat mag van mij wel. Aanrader om te spelen als je dat nog nooit gedaan hebt.

Ik ben nu bezig met Resident Evil 4 op de wii. Dat speelt echt fijn! Ik was er ooit aan begonnen maar nooit afgemaakt. Het is ook best een lange game (tenzij je het goed kent volgens mij, dan wordt het een stuk makkelijker).

Ik heb inmiddels ook de HD remake van MGS: peace walker. Nooit gespeeld maar als fan is dat toch wel een must. Iemand die deze wel gespeeld heeft? Ik voeg 'm in elk geval toe aan mijn bucket list.

[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[ ] Metroid prime
[ ] Dead space
[ ] Skyrim
[ ] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[x] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Red dead r 2
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Day of the tentacle
[ ] Odd world
[ ] Fallout new vegas
[ ] Last of us 2
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final fantasy VI
[ ] Dark souls
[ ] Hollow knight
[ ] MGS: peace walker
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van drezic
Re4 (Wii) 2x uitgespeeld. Enorme aanrader. Manman. Ik heb nooit de serie echt gespeeld en ben nu ook wel heel benieuwd naar re2, met name de remake, toegevoegd aan mn lijstje. Er moet in de toekomst maar een ps5 komen, helemaal met het oog op de backwards compatibility.

Zijn er meer goede shooters op de wii, anyone?

Updated list:

[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[ ] Metroid prime
[ ] Dead space
[ ] Skyrim
[x] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[x] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Red dead r 2
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Day of the tentacle
[ ] Odd world
[ ] Fallout new vegas
[ ] Last of us 2
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final fantasy VI
[ ] Dark souls
[ ] Hollow knight
[ ] MGS: peace walker
[ ] Resident evil 2
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van Sinner
drezic schreef:
Zijn er meer goede shooters op de wii, anyone?


Red Steel 2 is uitstekend, ook al heb je de motion+ nodig voor de zwaardgevechten.
En verrassend genoeg zijn COD World at War en Medal of Honor Heroes 2 ook erg goed (de tweede heeft ook een arcade modus die volledig onrail is)
The Conduit 1 en met name The Conduit 2
Goldeneye 007 (de remake dus)
Metroid Prime 3 (of de Metroid Prime trilogy)

Heb je liever onrail shooters dan is er keuze te over maar zijn vooral:
House of The Dead Collection
House of The Dead Overkill
Dead Space Extraction
Resident Evil The Umbrella Chronicles
Resident Evil Darkside Chronicles
Sin and Punishment

Die laatste zijn onrail shooters zijn ook allemaal op de PS3 verschenen voor de move BUITEN Sin and Punishment 2. Dat toch wel een heel erg goede shooter is.

avatar van drezic
Sinner schreef:
(quote)


Red Steel 2 is uitstekend, ook al heb je de motion+ nodig voor de zwaardgevechten.
En verrassend genoeg zijn COD World at War en Medal of Honor Heroes 2 ook erg goed (de tweede heeft ook een arcade modus die volledig onrail is)
The Conduit 1 en met name The Conduit 2
Goldeneye 007 (de remake dus)
Metroid Prime 3 (of de Metroid Prime trilogy)

Heb je liever onrail shooters dan is er keuze te over maar zijn vooral:
House of The Dead Collection
House of The Dead Overkill
Dead Space Extraction
Resident Evil The Umbrella Chronicles
Resident Evil Darkside Chronicles
Sin and Punishment

Die laatste zijn onrail shooters zijn ook allemaal op de PS3 verschenen voor de move BUITEN Sin and Punishment 2. Dat toch wel een heel erg goede shooter is.


Thanks!! Ik zal het eens gaan checken.

House of the dead: overkill heb ik onlangs aangeschaft, wat geweldig is dat, wel voornamelijk als couch co-op.

avatar van Sinner
drezic schreef:
Thanks!! Ik zal het eens gaan checken.

House of the dead: overkill heb ik onlangs aangeschaft, wat geweldig is dat, wel voornamelijk als couch co-op.


Ik speel ze ook erg graag alleen (zeker Dead Space Extraction is erg sfeervol, maar idd met zijn tweetjes is het geweldig leuk.

avatar van drezic
Nou. Ik ben begonnen aan skyrim. Manman het duurt sowieso 20 uur voordat je doorhebt wat je nou eigenlijl aan het doen bent. Wel enorm verslavend, foi. Hier ben ik voorlopig wel zoet mee.

avatar van Mithrandir
Skyrim vanaf de release veel gespeeld op de pc, daarna alle uitbreidingen + vele te gekke Mods, van de waanzinnig goede community.

Nu heb ik Skyrim op PS4 en na een tiental uur gamen, switch ik weer naar een andere game...

avatar van drezic
Ik zit nu te kijken hier en ik zie dat het bijna 2 maand geleden is dat ik begon aan skyrim. De game is massive. Nog nooit zoiets gezien. Ik zit op level 40 dus ben nog lang niet klaar. Ik snap dat velen deze zien als een van de beste games ooit en dat terwijl er genoeg bugs en glitches in zitten en de AI af en toe behoorlijk slecht is. Man, ik ben echt verslaafd. Zo verslaafd ben ik niet meer geweest sinds pro evolution soccer 6.

avatar van drezic
Ik was zo ver met Skyrim dat ik er wel even klaar mee ben. Ik kan me niet voorstellen dat er veel zijn maar als je net als ik dit nooit gespeeld heb ga het doen, zelfs als het je genre niet is.

Ik was begonnen aan fallout: new vegas maar damn, dat voelde voor mij toch echt wel gedateerd. Barre slechte graphics voor een Ps3 game. En als 'realistisch' 3D gedateerd is dan voelt het ook echt pittig om doorheen te kijken IMHO. Veel lastiger dan bijvoorbeeld 'cartoonish' 3d zoals Zelda of gewoon 2D, dat de tand destijds veel beter doorstaat.

Ik ben inmiddels van plan weer eens een nieuwe generatie console aan te schaffen maarrrr helaas gaat het nog wel even duren voor de ps5's weer in de schappen liggen. Niet getreurd want in de tussentijd heb ik een ps4 met een dikke stapel games mogen lenen van een collega, met oa Read dead redemption 2, ghost of Tsushima, Uncharted 4, Bloodborne en nog veel meer. Whoopwhoop! #luckyme Ik ben een paar uurtjes bezig met the last of us 2 en ik ben het nu al NIET eens met de criticasters

Ik vink bij deze skyrim af van mn lijst. Fallout new Vegas ga ik waarschijnlijk niet meer mee verder. Ik voeg Bloodborne en Ghost of Tsushima toe. Oh, en Cyberpunk 2077. Ik weet dat die nog niet uit is en dus eigenlijk niet tussen de rest past maar die MOET ik spelen

[ ] Resident evil 2
[ ] Cyberpunk 2077
[ ] Red dead r 2
[ ] Last of us 2
[ ] Ghost of Tsushima
[ ] Bloodborne
[ ] Dead space
[ ] Metroid prime
[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[x] Skyrim
[x] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[x] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Day of the tentacle
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Dark souls
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Odd world
[x] Fallout new vegas
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final fantasy VI
[ ] Hollow knight
[x] MGS: peace walker
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van drezic
Ik had het al bij de game zelf gezet maar the Last of Us 2 heb ik uitgespeeld en deze was zo epic! Ik heb lang niet een game gespeeld waarvan ik zo graag wilde dat er geen einde aan kwam (hoewel je af en toe ook verder met het verhaal wilt, dat terzijde). Echt een must play, samen met deel 1 natuurlijk.

Ik heb nu read dead redemption 2 geïnstalleerd maar morgen ligt cyberpunk op de mat. Ik gok dat ik daar voorlopig zoet mee ben.

Och wat is het leven van een gamer toch mooi!
---
Geüpdate lijst:

[ ] Resident evil 2
[ ] Red dead r 2
[x] Last of us 2
[ ] Ghost of Tsushima
[ ] Bloodborne
[ ] Dead space
[ ] Metroid prime
[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[x] Skyrim
[x] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[x] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Day of the tentacle
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Dark souls
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Odd world
[x] Fallout new vegas
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final fantasy VI
[ ] Hollow knight
[x] MGS: peace walker
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van drezic
Nou. Cyberpunk was zo'n gedrocht van een game dat ik verder ben gegaan met RDR2. Wat is die fantastisch! Ik ben heel bang voor alle andere games die ik nu ga spelen na the last of us 2 en RDR2... Grafisch gaat er sowieso niks in de buurt komen (hoewel ik over ghost of tsushima veel goeds heb gehoord) en qua verhaal ook niet denk ik (hoewel ik over ghost of tsushima veel goeds heb gehoord ).

Ik ben er bijna doorheen maar kan deze wel alvast afvinken. Ik heb nu de keuze uit een hele stapel maar ik twijfel tussen de remake van resident evil 2, Deus Ex mankind divided en ghost of Tsushima. Ook heb ik the Witcher 3 nog liggen maar project red gun ik heel weinig meer en het is niet echt mijn genre hoewel ik skyrim met best veel plezier gespeeld heb. Oh, ook uncharted 4 heb ik nog maar ik ben er eigenlijk geen fan van. Maar ergens trekt even dom knallen mij nu wel even na de vorige games... What to do what to do!

Geupdate lijst:

[ ] Resident evil 2
[x] Red dead r 2
[x] Last of us 2
[ ] Ghost of Tsushima
[ ] Bloodborne
[ ] Dead space
[ ] Metroid prime
[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[x] Skyrim
[x] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[x] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Day of the tentacle
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Silent hill 2
[ ] Dark souls
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[ ] Odd world
[x] Fallout new vegas
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final fantasy VI
[ ] Hollow knight
[x] MGS: peace walker
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
De Shadow of the Colossus remake uit 2018 is ook een mooie korte game die op een heel andere manier briljant is dan RDR2! Denk dat die er ook mooi achteraan past

avatar van drezic
centurion81 schreef:
De Shadow of the Colossus remake uit 2018 is ook een mooie korte game die op een heel andere manier briljant is dan RDR2! Denk dat die er ook mooi achteraan past


Goeie! Ik heb alleen de ps3 remake. Ik zal eens gaan kijken naar die uit 2018. Of maakt dat niet zoveel verschil?

avatar van drezic
Man. De tijd vliegt. Het is alweer een paar maanden geleden dat ik dit draadje aanvulde.

Ik heb uncharted 4 gespeeld en dat is tof maar het zal nooit mijn top 10 halen. Leuke actie, maar dat is het wel. RDR2 daarentegen was zo episch dat ik vanaf nu alles hiermee ga vergelijken. Ik ben nu aan the Witcher 3 begonnen maar dat valt grafisch en qua NPC interactie erg tegen als je RDR2 gespeeld hebt; ik snap nu ook waarom cyberpunk zo tegenviel. Project Red is geen Rockstar; daar kan gewoon niemand aan tippen. TW3:WH is wel heel vermakelijk zo op het eerste oog. Ik twijfel wel of ik deus Ex mankind divided tussendoor eerst ga spelen...

avatar van drezic
Aanvulling: ik ben vergeten dat ik Resident Evil 2 tussendoor uitgespeeld heb. Nou ja, bijna, ik had bij de eindbaas schijnbaar niet genoeg herbs maar boeiend, fijne game. Niet zo goed als 3 maar zeker aan te raden als je deze nog niet gespeeld hebt. Resident Evil Village moet haast wel episch worden!

Geüpdate lijst:

[x] Resident evil 2
[x] Red dead r 2
[x] Last of us 2
[ ] the Witcher 3
[ ] Ghost of Tsushima
[ ] Bloodborne
[ ] Doom eternal
[ ] Dishonered 2
[ ] Resident evil 7
[ ] Shadow of the collosus
[ ] Dead space
[ ] Gabriel knight
[ ] Metroid prime
[x] Uncharted 2
[x] Mass effect 2
[ ] Mgs twin snakes
[x] Skyrim
[x] Resident evil 4 (wii)
[ ] Breath of the wild
[x] Twilight princess
[ ] Devil May cry
[ ] Planscape: torment
[ ] Day of the tentacle
[ ] Silent hill 2
[ ] Dark souls
[ ] Odd world
[ ] Portal 1 (opnieuw)
[x] Fallout new vegas
[ ] Enslaved: odyssey to the west
[ ] The wolf among us
[ ] Final fantasy VI
[ ] Hollow knight
[x] MGS: peace walker
[ ]
[ ] Consoles:
[ ] PS vita
[ ] GameCube
[ ] Nintendo 3ds

avatar van Grovonion
Update a la drezic:

[X] Trails of Cold Steel I - PSV
[X] Uncharted 4 - PS4
[X] 428 Shibuya Scramble - PS4
[] Bravely Default - 3DS - 76.5u gespeeld ch.6 van 8
[] Dead-End;Re-Quest - PS4 - 1u gespeeld
[] Octopath Travellers - SWI
[] Persona 5 Royal - PS4 - 35u gespeeld
[] Fire Emblem Three Houses - SWI - 4u gespeeld
[] Iconoclasts - PSV - 7.5u gespeeld
[] Sakuna
[] Ghost of Tsushima
[] Mass Effect
[] Divinity Original Sin
[] Cat Quest 2
[] Skyrim
[] Cyberpunk 2070
[] Disgaea
[] Dragon Quest IV
[] Forgotton Anne
[]

avatar van drezic
Grovonion schreef:
Update a la drezic:

[X] Trails of Cold Steel I - PSV
[X] Uncharted 4 - PS4
[X] 428 Shibuya Scramble - PS4
[] Bravely Default - 3DS - 76.5u gespeeld ch.6 van 8
[] Dead-End;Re-Quest - PS4 - 1u gespeeld
[] Octopath Travellers - SWI
[] Persona 5 Royal - PS4 - 35u gespeeld
[] Fire Emblem Three Houses - SWI - 4u gespeeld
[] Iconoclasts - PSV - 7.5u gespeeld
[] Sakuna
[] Ghost of Tsushima
[] Mass Effect
[] Divinity Original Sin
[] Cat Quest 2
[] Skyrim
[] Cyberpunk 2070
[] Disgaea
[] Dragon Quest IV
[] Forgotton Anne
[]


Ik heb mass effect 1 overgeslagen en ben gelijk aan 2 begonnen. Die schijnt beter te zijn. Het was prima te volgen zonder deel 1 en 2 was episch. 3 viel mij erg tegen.

Ik heb trails of cold steel meermaals voorbij zien komen. Ik moet het maar eens gaan googlen

Gast
geplaatst: vandaag om 10:38 uur

geplaatst: vandaag om 10:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.