menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
avatar van -marco-
Fifa 23
Overwatch 2
Destiny 2
Splatoon 3
Street fighter 6 (Beta)

Pffff teveel keuze

avatar van Eraser2
Wegens familiebezoek dit weekend beperkte game tijd maar ik hou me momenteel bezig met Ghost Tsushima op de PS5. Enorm verfrissende open wereld game tot nu toe. Zeer stijlvol ook, veel zin om hier uurtjes in te gooien.

avatar van DarthSolidKevin
Dit weekend ga ik Deathloop aan de tand voelen (heb al een klein begin gemaakt) en misschien ook Pokémon White 2.

avatar van Sinner
Al een tijdje niets. Ik ga deze week echter wel weer gedoseerd verder met Triangle Strategy, Bear and Breakfast en Monkey Island.

De afgelopen week voornamelijk FIFA 23 gespeeld.

Ook dit weekend bezig met FIFA.

Verder tussendoor Trackmania Turbo.

En ook bezig met Oros te verkennen in Far Cry Primal.

Dit zijn de 3 spellen waar ik me de komende tijd op ga focussen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
AC IV en Mahjong denk ik

avatar van Confusie
Lekker bezig kul beetje spele gewoon rustig.

avatar van Eraser2
Aria of Sorrow op de Switch en ben afgelopen week ineens verslaafd aan Vice City op de Ps5. Dus dat blijf ik een beetje spelen.

avatar van legian
Beetje Doom Eternal en Deathloop. Fascinerend genoeg kan ik gemakkelijk tussen de twee games switchen.

avatar van DarthSolidKevin
Scorn al uitgespeeld, dus weer verder met Deathloop. Ik merk dat laatstgenoemde wel binnenkort op gang moet komen, want ik neig hem aan de kant te leggen...

avatar van Eraser2
RE Village denk ik en ik ben gisteren ook begonnen aan Dragon Quest 11. Ben benieuwd of die me voor langere tijd gaat binden.

Op de Ps4 die op zolder staat probeer ik zo nu en dan een uurtje wat backlog games weg te werken. Ben nu bezig met Watchdogs en ook voor de 100% trophy aan het gaan in GTA V.

avatar van Manny Calavera
Miles Morales en Astro's Playroom staan weer op het programma.

Ik ben bezig geweest met Split/Second en co-op Gears of war III met mijn broertje.

avatar van Grovonion
Nier: Automata, de tweede run, probeer zo veel mogelijk side-missies te doen.

avatar van horizon
Uiteraard a Plague Tale (1ste deel) gespeeld.

avatar van Confusie
Ik speel een spel en het voelt als een blessing een geschenk voor de mensen een traktatie voor de senses het resoneert met me het raakt de juiste snaar.

avatar van Sinner
Ik heb nog helemaal niets gespeeld de laatste paar dagen. Buiten wat potjes Mario Kart en Strikers en dat uurtje Bayonetta 3. Ondanks de zin was de rest van mij niet in staat tot enige degelijke coordinate. Zit wel zowat door Cabinet of Curiosities heen nu en ook mijn wandelingen waren aardig.

Ik heb mezelf echter wel beloofd dat ik vandaag Two Point Campus eens lekker probeer, verder ga met Poe & Munroe, eventueel Bear & Breakfast en verder zie ik het wel.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Weekend weer veur de deur! Ik hoop wat tijd te vinden om verder te gaan met Black Flag. Deze week niet aan toegekomen. Volgens mij was ik wat in Kingston aan het rondrommelen met opdrachtjes doen de laatste keer =)

avatar van DarthSolidKevin
De afgelopen twee weken niet tot weinig gegamed (veel bezig geweest met het schrijven van mijn space western), maar dit weekend wil ik eindelijk eens beginnen aan de nieuwe Plague Tale. Misschien ook nog verder met Skyrim, maar ik weet niet zeker of ik die blijf spelen.

avatar van Sinner
Geen idee. Zal een beetje vanalles en nog wat van mijn laatste aankopen worden voor zover mijn gezondheid het toestaat.

avatar van -marco-
COD MW2
FIFA 23
Destiny 2

En wellicht splatoon 3, heb die game echt te weinig gespeeld sinds release

avatar van Sinner
Het is ook een beetje een bizarre zaak. Nu zit ik dan wel in de WIA en heb ik indien niet van mijn sokken af (zoals de laatste tijd vaker) wel meer tijd dan de gemiddelde persoon (speel echter vaak niet langer dan een uurtje of twee per dag).

Maar het overaanbod - het grote aantal sales en 'speciale sales' - de hoeveelheid games die toch iedere week uitkomen...de zin om oude games te herspelen.

Dat zorgt er tegenwoordig wel voor dat in combinatie met andere hobbies en het gewone leven de tijd echt vliegt. Vaak knipper je even met je ogen en zit je weer een week verder zonder dat je echt de tijd hebt genomen om dit of dat spel, boek of film te bekijken. Ook al zit dat wel in je voornemens.

avatar van legian
Herkenbaar verhaal wel Sinner, hoewel ik het combineer met 4 dagen werken. Maar er is inderdaad enorm veel te doen. Het is dat een afspraak vandaag op het laatste moment niet doorging waardoor ik ineens wat tijd over had. Toen dus maar even de doos Lego die ik nog had staan opengemaakt om te bouwen.

Moet wel zeggen dat sinds ik verschillende streaming services opgezegd heb ik mijzelf wel meer tijd gun voor andere dingen. En nu ook weer eens wat films/series uit de kast pak zelfs.

Ergens zit ik daarbij ook wel in dubio qua games. Less is more zeg maar. Ik moet dan weer terug denken aan vroeger toen ik met enkele games jaren deed. Nu doe ik nog geen jaar met de meeste games.

avatar van Sinner
legian schreef:
Ergens zit ik daarbij ook wel in dubio qua games. Less is more zeg maar. Ik moet dan weer terug denken aan vroeger toen ik met enkele games jaren deed. Nu doe ik nog geen jaar met de meeste games.


Oh dat is ook waar. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik een behoorlijke backlog en keuze heb aan games. Maar het grootste gedeelte daar wordt, in tegenstelling tot vroeger, amper tijd in gestoken. Ook al speel je ze uit - vroeger deed je dat vaak nog wel eens, of deed je een tijd in een andere modus spelen of zo. Maar tegenwoordig ga je erdoorheen en beland het op 'uitgespeeld' (of zelfs dat nog niet) zonder dat het nog ooit wordt opgepakt. Dat terwijl je pak 15-20 jaar terug toch echt veel en veel meer tijd doorbracht met die games. Dat idee heb ik soms ook wel echt.

avatar van -marco-
Het aanbod in games is ook groter tegenwoordig. Daarbij heb ik nu drie consoles staan (PS5, Series X en Switch), terwijl dat vroeger altijd maar 1 console was.

Desondanks een full time job en gezin, heb ik genoeg game tijd in de week. Met name de avond en weekenden.
Mijn vrouw maakt nagenoeg geen gebruik van de tv, dus dat scheelt ook. Kind (inmiddels 8 ), kan zichzelf prima zelf vermaken.
Ik hou ook van series, maar die stel ik veelal uit of kijk tussen het gamen door.
Daarbij maak ik in games gewoon keuzes, waardoor ik nagenoeg geen backlog heb.

avatar van AdrievMer86
Allemaal zo herkenbaar.

Als retro gamer en verzamelaar heb ik hoe dan ook geen streaming dienst nodig.
Heb een 24 uren werk week en dus wel genoeg tijd voor te gamen.
Heb wel veel late diensten waardoor gamen niet altijd in de stemming ligt.
Mijn fysieke gaming collectie is zoveel en zal dat in mijn gehele leven nooit kunnen uitspelen. Sommigen raak ik waarschijnlijk nooit aan.
Ong. 60+ ps3 games, 17 ps vita games, 20+ psp games, 40+ ps2 games, 180 ps4 games, 35+ ps5 games, 35 xbox one games, ong 40 x360 games, ong. 30 3ds games, 110 switch games. 20 evercade game collecties/cartridges.
Ong. ergens in die buurt. Weet zo ff niet precies.
Nu heb ik het alleen nog maar over fysiek.
Digitale playstation, xbox en steam + gog game collecties zijn ook teveel.
Heb ook nog een lenovo mini pc met Batocera puur voor retro gaming. sega genesis, snes, saturn, dreamcast, psx, psp etc. gemakkelijk te doen.
Zelfs Steam Deck met emulatie.

Een zeer groot aanbod en ook best veel goede games.
Maar zo'n grote keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Maar maak nu gewoon planning lijstjes van de games die ik eerst wil uitspelen.
Voor nu is dat Mario + rabbids spark of hope, gotham knights, wrc generations.
Met wrc generations op de eerste plek en die game is zo intens dat ik er helemaal intensief achterzit.
Zit momenteel het meeste achter playstation consoles en voornamelijk ps5.
Na dit lijstje word het weer retro en denk dat het dan de retro inspired Cathedral word voor de evercade. Ja wil eigenlijk eerst op de evercade exp wachten en anders op evercade VS.

avatar van Eraser2
Ja herkenbaar verhaal qua tijd. Mijn dochter wordt komende zaterdag 3, daardoor de afgelopen jaren in de avonden juist heel veel game tijd gehad (meer gegamed dan ooit na haar geboorte). Maar in februari komt er een tweede en dan zal de beschikbare tijd wel weer flink krimpen. Streaming diensten ga ik ook meer opzeggen waarschijnlijk. Heb nu Netflix, Disney, HBO en Videoland maar bijna al deze services gaan ingrijpende (en smerige) veranderingen doorvoeren dus dan is het snel klaar met de pret denk ik. Over alle consoles heb ik een backlog van zo’n 100 games. Daar ga ik rustig mee bezig.

Dit weekend de DLC van Black Flag op de Switch en daarna verder met AC Rogue die ook op the Rebel Collection staat ( als digitale download).

avatar van Manny Calavera
Miles Morales uitgespeeld, nu de focus op Uncharted 4. En ook nog Astro's Playroom.

avatar van Eraser2
Je volgt een beetje mijn Ps5 begin. Allemaal top games!

Ik heb RE Village nu uitgespeeld voor het eerst en ga (mits ik van het weekend ergens tijd heb) aan de slag met de DLC. Ook Pokemon Arceus kriebelt, ik wil die Pokedex eigenlijk wel compleet hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.