menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
geplaatst:
Was deze week (maandag tm vrijdag) steeds aan het werk met late diensten.
Maar in de ochtend speelde ik deze week Shadow Warrior 3 op pc die veel te kort is.
En had wat Ghostwire Tokyo op pc gespeeld in de ochtend, al vond ik de game niet echt naar mijn smaak.
Ghostwire Tokyo heeft wel oke gameplay en daar blijft het bij.

Dit weekend vrij en ga met deze games bezig op grote salora tv:
https://i.postimg.cc/MGwn3yvs/playavm.png
Ja op de ps4 pro (zelf interne 1tb samsung QVO SSD erin gezet) terwijl ik een ps5 heb.
Maar wil dit weekend lui zijn aangezien mijn werk alleen maar uit lopen en fietsen bestaat.
De ps5 is op Benq 1080/4k 165hz (ja consoles zijn eigenlijk alleen maar 60hz) monitor aangesloten en ps4 pro op grote salora 4k 60hz 43inch tv en dus lekker lui.

De games: Lumote: The Mastermote Chronicles, Steamworld Dig 2, STAR WARS Jedi Knight Collection, STAR WARS Episode I & Republic Commando Collection

geplaatst:
Wellicht niet veel. Morgen housewarming van een vriend (gelukkig in een relatief klein groepje) en ik blijf er overnachten zodat ik de dag erop naar mijn pa kan wandelen voor een soort paas lunch. (we doen hier niet aan). Verder zullen we wel gaan fietsen of wandelen dus het zal eerder voor in de week zijn.

Maar...ik vermoed dat ik wellicht in de week wat verder ga met Rune Factory V, Borderlands 3, Blazing Chroming, Quantum of Solace en diverse PS3 lightgun games. En aangezien mijn WIA wordt gestort zullen er allicht nog wat aankopen volgen. (ondermeer Disco Elysium).

geplaatst:
Me keuze is gevallen op Tales of Vesperia. Eens kijken of dit iets voor mij is. Heb nog nooit een Tales game gespeeld , niks mis mee met je Horizon verbreden.

Fijne paasdagen iedereen.

geplaatst:
Ik speel dit weekend de harde knakker die rechtstreeks vanuit het luchtledige in het verleden plotsklaps de ruimte van het hier en nu binnenstapt om zijn ding te komen doen met bepaalde gevolgen direct als onvermijdelijke consequentie in een later stadium pas kenbaar.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Weinig gegamed, vanavond een beginnetje gemaakt met The Journey Down, Chapter 3

centurion81 (moderator)
geplaatst:
En weekend alweer Ik ga vanaf vanavond mij voor het eerst aan GTA V wagen. Best zin in, vermoed dat ik daarmee wel weken zo niet maanden onder de pannen ga zijn!

geplaatst:
Veel plezier met GTA V! Het online gebeuren boeide me nooit zoveel maar de singleplayer heb ik meerdere keren volledig doorlopen. Die is erg goed.

Ik ga lekker Pokémon vangen in Legends Arceus. Nintendo heeft weer een halfgaar product qua performance en graphics afgeleverd maar toch ben ik er weer compleet door geboeid. Hebben ze me toch weer te pakken.

geplaatst:
centurion81 schreef:
En weekend alweer Ik ga vanaf vanavond mij voor het eerst aan GTA V wagen. Best zin in, vermoed dat ik daarmee wel weken zo niet maanden onder de pannen ga zijn!

Als in de allereerste speelervaring met GTA V ooit? Gaaf joh. Heb de game destijds in mijn top 10 gezet en daar sta ik nog achter mits je wel iets hebt met GTA-gameplay.

Het verhaal is gewoon briljant uitgewerkt met 3 hoofdrolspelers, waarbij Trevor een game-icoon is geworden die je je blijft herinneren. Online boeit me niet.

geplaatst:
Ik wissel Kirby en Rocket League af met een begin met Guardians of the Galaxy denk ik.

geplaatst:
Keuze te over maar vermoedelijk gaat mijn maingame voorlopig Disco Elysium worden. Verder zal ook Rune Factory 5 met regelmaat even opzetten en zal ook Mario Tennis Aces wel zo af en toe langskomen.

De rest? Dat zal voornamelijk heen en weer hoppen worden tussen de stroom recente releases om te zien of en hoe leuk ze wel niet zijn (nou...ik ben wel zeker dat ze me zullen bevallen, daar niet van - maar kwestie van even wat meer aandacht eraan geven dan alleen het startscherm zien).

centurion81 (moderator)
geplaatst:
GTA V
Ben nog niet omver geblazen, al vermaak ik me wel. Vind het wat gedateerd ogen en voelen, de gameplay wat simpel en wat lomp, schreeuwerig en ongenuanceerd. Maar goed, what do you expect.

Meeste lol heb ik tot nu toe van de echt bizarre dingen en de opmerkingen en dialogen. Leukste tot nu toe tijdens een tennispotje tussen Michael en z'n vrouw...Vrouw tegen Michael: "You look good today! I should play tennis without contacts more often.."

geplaatst:
Heb Elden Ring eindelijk uitgespeeld (voor de geïnteresseerden: zie hier mijn mening) en moet even kijken waar ik nu aan ga beginnen. Misschien de cutscenes van Kingdom Hearts: 358/2 Days om daarna gelijk door te knallen naar Kingdom Hearts: Birth by Sleep Final Mix. Het kan ook iets anders worden. Ik moet nog even kijken.

geplaatst:
Momenteel Biomutant hier even nieuw en shiny.

Best een leuk spel volgens mij ook wel.

Wie weet een blijvertje.

geplaatst:
Ik ben ook nog zoekende naar een nieuw spel om te gaan spelen, maar daarnaast ben ik wel bezig om een ondergronds park te maken in Planet Coaster

geplaatst:
Bitter weinig tijd gehad om te gamen. Volgende week verder met Tales of Versperia. Wat me overigens tot dusver uitstekend bevalt.

geplaatst:
Wat beziggeweest met ice age scratches nutty adventure en the surge op ps4.
Vandaag met FATAL FRAME / PROJECT ZERO: Maiden of Black en Midnight Ghost Hunt op pc beziggeweest.

Nu met gamecube controller en adapter op pc bezig.
https://i.postimg.cc/0jGJ7QYw/IMG-20220501-WA0020.jpg
https://i.postimg.cc/DZLWKZYM/IMG-20220501-192103.jpg
https://i.postimg.cc/nL6s57Tm/IMG-20220501-WA0023.jpg
Ga resident evil 1 met originele gamecube controller via steam uitspelen. Ja verspreid over meerdere dagen natuurlijk.
Misschien zo nu en dan met sega saturn controller van retro-bit afwisselen.
Zo lang geleden dat ik die game echt goed had gespeeld. Ff dat nostalgische gevoel erbij creeren met die controllers.

geplaatst:
centurion81 schreef:
GTA V
Ben nog niet omver geblazen, al vermaak ik me wel. Vind het wat gedateerd ogen en voelen, de gameplay wat simpel en wat lomp, schreeuwerig en ongenuanceerd. Maar goed, what do you expect.

Meeste lol heb ik tot nu toe van de echt bizarre dingen en de opmerkingen en dialogen. Leukste tot nu toe tijdens een tennispotje tussen Michael en z'n vrouw...Vrouw tegen Michael: "You look good today! I should play tennis without contacts more often.."

De kracht van GTA en zeker deel V is dan ook de humor. De dialogen zijn geweldig, de situaties absurd (speel de drugstrip-missie eens...) en let ook op de reclameborden of de dialogen op de radio. Lazslo is echt hilarisch als host.

Dat de gameplay wat generiek is klopt. maar dat vind ik echt bijzaak.

geplaatst:
Picross 3D - DS, nog een paar levels doen als mijn snotneus het toe laat.
Persona 5 Royal verder spelen, als mijn verkoudheid het toelaat.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Wanderlust: Travel Stories, lekker relaxed lezen en keuzes maken, met hele gezin geveld door griep al een aantal dagen, dus bekaf haha

geplaatst:
Disco Elysium en Rune Factory 5 voornamelijk.

geplaatst:
Druk weekendje, maar nog wel tijd voor Rocket League en Kirby and the forgotten land.

En morgen hopelijk Ajax kampioen Da's het belangrijkste spelletje van dit weekend.

geplaatst:
Ben deze week op vakantie dus heb de Switch Lite en 2DS meegenomen. Ben bezig met Shantae and the Pirate’s Curse en Rive Ultimate Edition.
Aanstaande zaterdag ga ik naar (een) Comic Con. Hier hoop ik nog wat mooi spul te kunnen scoren. We zullen zien!

geplaatst:
Eerst en vooral even melden dat het goed voelt om hier terug te zijn. Enkele OG's op deze site zullen me ongetwijfeld nog wel kennen

Helaas heb ik de afgelopen 5 maanden bitter weinig tijd gehad om me te focussen op het gamen door het werk, waarbij ik ook expres de echte klassiekers heb vermeden (met uitzondering van Elden Ring, want hier kon ik me echt niet inhouden). De voorbije tijd heb ik dan ook voornamelijk Escape From Tarkov wat zitten spelen online met vrienden, gezien dit ook even een makkelijke manier was om zowel het sociale contact als het gamen te combineren met de beperkte tijd die beschikbaar was Daarbijhorende ben ik ook even bezig geweest met een verhuis, waarbij ik (eindelijk) het ouderlijk huis heb verlaten. Gezien we hier echter nog een week zonder internet zaten, had ik ook alvast Gran Turismo 7 aangeschaft, waarbij het me te laat was opgevallen dat een internetconnectie ook hier nodig was :/ Toch heb ik me hier ook nog een week of 3 zoet mee gehouden.

Daar het busy season even aan het minderen is, verheug ik me er alvast op om volgende games op te nemen:
- Horizon: Forbidden West (iemand een idee of de prequel spelen hier een vereiste is?)
- Tweede/derde/vierde/... playthrough van Elden Ring
- Super Mario Odyssey

geplaatst:
Ik herkende je username meteen, welkom terug! En gefeliciteerd met de verhuizing!

Winkelwagentje (moderator)
geplaatst:
Welkom terug patenpac! En congrats ook met je verhuizing

patenpac schreef:
- Horizon: Forbidden West (iemand een idee of de prequel spelen hier een vereiste is?)

Niet echt een must. Het spel doet een goede poging om je uit te leggen welke events er zich in (of voor) de eerste game hebben afgespeeld. Er zitten wel wat callbacks in hier en daar - met name wat karakters die terugkeren. Maar wat het verhaal betreft mis je niet al te veel wanneer je besluit om de vorige game te skippen.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik ga gestaag verder met GTA V. Ben blij dat ik even doorgespeeld heb. Vind de gameplay nog steeds niet heel boeiend maar kan inmiddels wel genieten van de open wereld en de story mode. Ook prima in short bursts te spelen, deze game!

geplaatst:
Van de week DeadCells en Hades weer eens opgestart, denk dat ik daar maar eens mee verder ga.

geplaatst:
Pfff even een game dipje denk.
Horizon zero Dawn valt tegen, Kirby Forgotten world kan ik me even niet toe zetten, GT7 ook wel redelijk “uitgespeeld”, trek to Yomi is dope, maar ook voor even….

Merk dat na Elden Ring, alles tegenvalt

Haal nog de meeste fun uit switch sports met mijn dochter momenteel

Gelukkig wel veel dope releases op muziek gebied deze periode. Dus lekker buiten, sigaartje, whisky en muziekje

geplaatst:
-marco- schreef:
Gelukkig wel veel dope releases op muziek gebied deze periode. Dus lekker buiten, sigaartje, whisky en muziekje

de interessante releases zijn inderdaad niet aan te slepen op het moment, kom tijd tekort.

geplaatst:
Bij mij net andersom. Ik houd het dit jaar amper bij qua releases en heb sowieso een backlog dankzij de sale van de afgelopen jaren op de Switch om U tegen te zeggen. (en nog een wishlist van 350 games).

Maar ben momenteel helemaal in de ban van Disco Elysium en Rune Factory V nog steeds en lees voor de verandering ook weer best wel wat.

Hopen dat de zomer zonnig blijft. Ben amper nog binnen geweest de laatste twee weken.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:53 uur

geplaatst: vandaag om 19:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.