menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
Twee jaar geleden was er op dit moment een omslag in mijn sociale leven gaande. Concerten, evenementen en dergelijke werden tot nader orde uitgesteld of zelfs gecanceld. Afspraken met vrienden en familie werden tot het minimum beperkt en paniek was bij verschillende mensen tot dusdanige hoogte gestegen dat ik liever geen contact meer met ze had. Ik nam het niet serieus genoeg volgens veel mensen en werd haast als paria behandeld. Het leverde mij een boel extra tijd op, die ik deels aan werk en deels aan entertainment ben gaan besteden.

Nu zo'n twee jaar later kom ik opnieuw op een omslagpunt, deze keer de andere kant op. Deze maand staat het eerste concert sinds 2 jaar weer gepland, Comic-con wordt het eerstvolgende evenement, dit weekend ook weer een uitje met wat vrienden. Deze en komende maand ook alweer afspraken met familie en vrienden. En als ik corona of mondkapje in de mond neem wordt ik als paria aangekeken . Het gaat echter beslag leggen of flink wat tijd die ik de afgelopen twee jaar graag bestede aan andere dingen. Waaronder het gamen, om dan toch nog op het topic onderwerp te komen.

Daar gaat minder tijd voor zijn nu de weekenden weer meer gevuld worden. Doch met een extra vrije dag in de week sinds dit jaar vang ik hier en daar nog wel wat op. Maar goed, voor deze maand staat (mede ingegeven door de nieuwe TrueAchievement targets) Deus Ex: Human Revolution gepland. Die game heb ik al veel te lang in mijn digitale backlog (net zoals de opvolger trouwens). Dus daar wil ik eens verandering in brengen. Daarnaast van de week ook Lonely Mountains: Downhill weer eens opgepakt om af te ronden. Inclusief de gratis dlc.

En anders gewoon wat van het beter wordende weer genieten de komende tijd.

Joy. Wij hebben ons eerste concert op 10 mei gepland. Mits er niets tussenkomt. Op dat gebied lig je helaas in Limburg altijd wat uit de richting maar goed...vanaf die maanden staan er wel ook meerdere gepland die enigszins bereikbaar zijn.

Intussen wordt er wel alweer gretig gebruikt gemaakt van het bios abo. Al sinds enige tijd. De nieuwe Batman zal echter voor volgende week zijn aangezien de voorstellingen die voor mij tot de mogelijkheid behoorden propvol zaten.

Verder blijft het vooral zijn gangetje gaan. Dit weekend wellicht verder met Regalia. Ik zou het van mezelf apprecieren als ik hem uithad op het moment dat Rune Factory 5 in de bus steekt. (ik heb er nu zowat 25 uur insteken). Verder nog wat met de recente aankopen prullen (met name Rise Race the Future is een bijzonder leuke racer, wat mij betreft een aanradertje op de Switch) en kijken of ik eventueel nog wat anders budgets in huis haal.

Elden Ring nog niet echt grondig mee bezig geweest. Teveel consoles en games hier en te weinig tijd. Dit weekend vrij.
Maar vanmorgen 2 uurtjes met Triangle Strategy (2022) op switch bezig geweest en zal daar morgen zoveel mogelijk mee bezig.
Af en toe afwisselen met Conan Chop Chop en Infernax.
Zal Zondag op switch uittesten wat Undernauts: Labyrinth of Yomi precies is. Word een switch weekend.
Hopelijk komt het in de buurt bij Shining the Holy Ark die ik ook zo geweldig vind op Sega Saturn.

Voornamelijk Elden Ring voor mij. Heb dit weekend ook een late surprise met vrienden, dus daar kijk ik vooral naar uit.

Gisteren begonnen aan Crash Bandicoot. Vroeger nooit gespeeld, dus het is nog allemaal nieuw voor mij

All Seeing Fish
Ik heb ook zin om ergens aan te beginnen maar weet niet wat, dacht aan Little Nightmares 2 maar vind het zonde om deze voor die prijs asn te schaffen.

All Seeing Fish
Ja ik ben er uit had m al op de laptop getest via Gamepass maar dat voelde niet helemaal lekker dus haal de Xbox naar beneden en deze gaat het worden.

Kan deze game trouwens niet op gm vinden.

JustMike schreef:
Gisteren begonnen aan Crash Bandicoot. Vroeger nooit gespeeld, dus het is nog allemaal nieuw voor mij

Tof man!
The N. Sane trilogy?

Ik ben aan het herstellen van een operatie die uiteindelijk heel wat complexer bleek te zijn dan wat de oorspronkelijke verwachting was. Het goede nieuws is dat we terug thuis zijn.

Ik slaap 75% van de tijd, gamen zit er dus nog niet meteen in. Al hoop ik zo snel mogelijk weer door de wereld van Red Dead Redemption 2 te dwalen.

Wat ik wél aan het doen ben is mijn favoriete serie allertijden herbekijken: het eerste seizoen van True Detective.

Sterkte met het herstel! True Detective s1 is inderdaad waanzinnig goed!

Oude Observator schreef:
(quote)

Tof man!
The N. Sane trilogy?

Ja, dat klopt. Het stond al een aardig tijdje in mijn library, maar dus eindelijk een keer aan begonnen tijdens een gameavond met een vriend van me

Princess Piranha schreef:

En hopelijk verder met It Takes Two! Afgelopen weekenden ook mee bezig geweest.

En, hoe denk je over de game? Net zo magisch als ik 'm vond?

Oude Observator schreef:
Ik ben aan het herstellen van een operatie die uiteindelijk heel wat complexer bleek te zijn dan wat de oorspronkelijke verwachting was. Het goede nieuws is dat we terug thuis zijn.
Welcome back! Het ga je rap beter, is een serie als True Detective niet een klein beetje te deprimerend zo kort na herstel?

Grovonion schreef:
Welcome back! Het ga je rap beter, is een serie als True Detective niet een klein beetje te deprimerend zo kort na herstel?

Thx!

En het deprimerende is niet bepaald een probleem voor mij. Ik deel heel wat opvattingen met Rust Cohle, ik vind een pessimistische filosofie eerlijk gezegd veel minder deprimerend dan doen alsof we in een paradijs leven.

De intensiteit is momenteel wel een probleem. Gisterenavond heb ik nog een episode gekeken voor het slapen gaan. Daarna heb ik gedurende vele uren koortsdromen over de serie gehad. Voortaan doe ik dus iets luchtigers vooraleer ik definitief de bedstee opzoek.

centurion81 (moderator)
Oude Observator schreef:

De intensiteit is momenteel wel een probleem. Gisterenavond heb ik nog een episode gekeken voor het slapen gaan. Daarna heb ik gedurende vele uren koortsdromen over de serie gehad. Voortaan doe ik dus iets luchtigers vooraleer ik definitief de bedstee opzoek.

Thomas de Stoomlocomotief works like a charm heb ik recentelijk aan den lijve ondervonden

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

En, hoe denk je over de game? Net zo magisch als ik 'm vond?

Ik vind het echt fantastisch! En het is zo mooi gemaakt!! Wij hebben heel vaak dat mijn vriend op mij zit te wachten omdat ik de omgevingen of objecten aan het bewonderen ben Gewoon heel erg fun. Geen idee hoe ver we zijn in de game, hebben net het sneeuwstadje achter de rug. Ben benieuwd wat er nog gaat komen allemaal.

"Collaboraaaationnn"

Princess Piranha schreef:
(quote)

Ik vind het echt fantastisch! En het is zo mooi gemaakt!! Wij hebben heel vaak dat mijn vriend op mij zit te wachten omdat ik de omgevingen of objecten aan het bewonderen ben Gewoon heel erg fun. Geen idee hoe ver we zijn in de game, hebben net het sneeuwstadje achter de rug. Ben benieuwd wat er nog gaat komen allemaal.

"Collaboraaaationnn"

Dan heb je nog zeker 1/3e deel te gaan. En ik deel je mening, ik deed trouwens hetzelfde, constant om me heen kijken en me verwonderen over de pracht.

It Takes Two is zo’n titel die me nu alweer bijna ontgaan was. Ik moet hem even goed onthouden want dit lijkt typisch zo’n game die ik heerlijk met mijn vrouw kan spelen. De lovende woorden maken me wel heel erg nieuwsgierig!

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Weekend voor de deur! Voor mij momenteel alleen Gran Turismo 7 wat de klok slaat! Misschien dat ik nog SNK vs Capcom Cardfighers Clash op de Switch erbij pak. Heb de game zo goed als uitgespeeld, maar mijn deck komt nog brute kracht tekort om de eindbaas te verslaan.....Dus nog ff grinden weer

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Voor het eerst een Yakuza game aan het doen . Vriend van mij is groot fan en zei dat Zero een goed beginpunt was. In het begin was het erg wennen door de frequente, langdradige en langzame cutscenes, maar het verhaal zit wel interessant in elkaar en het vechten is leuk om te doen. Hier ga ik zeker meer uur insteken.

Ben daarnaast ook Tomb Raider (2013) en Catherine: Full Body aan het herspelen, met de intentie zoveel mogelijk uitdagingen te halen die ik in mijn vorige playtroughs oversloeg. Beiden games zijn net zo leuk als toen ik ze voor het eerst speelde.

geplaatst:
Overdag tussendoor en elk vrij moment: Monster Sanctuary (switch, verslavend aargh)
's avonds (als ik durf), verder met: Elden Ring (PS5)
net voor het slapen gaan: Puyo Pop Fever (PSP)

geplaatst:
Gisteren eindelijk aan Cyberpunk begonnen (na de 65gb SeriesX update te hebben gedownload), speelt goed vooralsnog!

geplaatst:
Regalia nog steeds en wellicht wat andere zaken tussendoor. (Rise Race the Future of Rico).

geplaatst:
Ik ben al een tijdje met Hitman 3 bezig, bijna alle locaties uitgespeeld, nog een paar op level master 20 halen. Heerlijke game! Daarna door met Guardians of the Galaxy. Staat tot mijn grote vreugde op gamepass sinds kort.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Overdag tussendoor en elk vrij moment: Monster Sanctuary (switch, verslavend aargh)

Ik had wel al zo'n idee deze week dat hij heel erg beviel. Nou wist ik wel dat hij heel erg hoog stond aangeschreven bij veel mensen maar om hem inderdaad zo eventjes te zien...ik kan me inderdaad ook voorstellen hem in dit jaar in een sale op te pikken. Heel erg Pokemon maar naar mijn mening gewoon veel charmanter.

geplaatst:
Dit weekend Red Dead Redemption 2.

Ik amuseer me rot: jagen, poker, foto's nemen, koken, ...

Geen enkele game weet me zo te ontspannen als RDR2.

All Seeing Fish
geplaatst:
Oude Observator schreef:
Dit weekend Red Dead Redemption 2.

Ik amuseer me rot: jagen, poker, foto's nemen, koken, ...

Geen enkele game weet me zo te ontspannen als RDR2.

Lijkt eerder op The Sims: Westernleven

All Seeing Fish
geplaatst:
Ik zat gisteravond wat door de Playstation Store te bladeren en kwam uiteindelijk uit bij The Medium en na het zien van wat trailers dacht ik dit is een spel voor morgenavond.
Het spel kosten als download 33 euro maar was bij Bol 44 maar dan heb ik wel een fysieke versie die ik later weer door kan verkopen dus zat wat in twijfel.
Ik heb de game voor de zekerheid bij bol besteld met de gedachten dat als ik me bedenk ik de game alsnog terug kan sturen wat best een rare gedachten is zeker nu.
Ik bedacht me dat de game natuurlijk ook gewoon op Game Pass stond en de game gewoon gratis te spelen is dus zo doende heb ik mijn Bol bestelling weer geannuleerd

Ik heb zojuist de Xbox van zolder gehaald en beneden in de woonkamer alles aangesloten en Game Pass opgestart, en wat denk je, GEEN MEDIUM
Ik kwam wel een hoop andere games tegen die op mijn lijst staan The Lake, Project Wingman en Far, heb zo alle drie gedownload maar heb me eigenlijk ingesteld op The Medium dus misschien dat ik die nog koop in de Playstation Store.

Edit:

Eerste missie van Project Wingman gedaan heel gaaf maar ga dat niet drie dagen spelen.
The Lake vind ik een beetje saai het was gewoon een hele goede trailer
Far niet geprobeerd vind het heel erg fijn en het lijkt me dus heel vermoeiend om te spelen vanaf de bank.
Dus het is The Medium geworden.

geplaatst:
Laatste weken volop bezig geweest met fut champions bij Fifa. Met redelijk wat succes deze week. Eenvoudig geplaatst voor het hoofdtoernooi en er vervolgens 14 van de 20 gewonnen. Volgend weekend nog een keer meedoen en wellicht als er tijd is het restant van New super Mario bros wii uit spelen.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Weekend voor de deurrr

Als GT7 weer online komt ga ik vast wat racen, maar ben gisteren ook begonnen aan The Journey Down, een point n click met een erg sfeervolle caribbean-reggae vibe

Gast
geplaatst: vandaag om 19:35 uur

geplaatst: vandaag om 19:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.