menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
geplaatst:
Nou da's dus het leuke aan verzamelen en een kast (en ditto steamlist) vol hebben. Zat games die je wel eens oppikt (ditto films, comics of muziek - comics digi, de rest goedkoop in sales) Ik ben niet zo van het moeten - zaterdag was er een vriend op bezoek en toch weer een uurtje of 2 Tekken 7 gespeeld vooraleer we wat classic films opgegooit hebben. Met eten en een biertje. Mij wordt het dan wel danig druk dat ik 2 dagen slaap (medicatie ik drink hooguit een biertje of 2) maar blijft gezellig zo.

En ik moet zeggen de Handheld library's (3ds, PSP en Switch (semi) zijn buiten de xbox one momenteel wel degene waar ik het liefst op speel. Tijd geweest dat dit anders was. Maar als ik zie wat een hoop Indie of kleinere games uikomen op de Switch dan ben ik toch wel erg geboeid.

Het enige waar ik me licht aan ergerde was dat Godzilla vs Kong in de bios vanwege corona een no-no is. Helaas. De pure destructie en gevechten van de vorige waren heerlijk op groot scherm en op deze manier vrees ik ook voor Dune. Maar goed. Het is nu eenmaal niet anders.

Nieuwe console heeft geen haast, ik erger me niet dat (buiten de Switch) de toestroom aan games even wat mindert. Of films. (tenzij je van B of slechter horror houd - daar zitter best wel wat leuke tussen. Ook is eer youtube kanaal genaamd ALTER dat pro uitziende horror kortfilms last zien. Gratis. Niet alle een hit, maar met regelmaat een hidden gem.

Sneller komen die vaccinaties toch niet als ik me erger.

En Ach, Boerderijtje spelen en Stadje spelen bevallen erg goed. En er werd me attent gemaakt hoeveel soortgelijke game nog op uitkomen staan dus ik vind het best prima.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik vind dit trouwens wel het leukste topic van de site, beetje babbelen met elkaar over wat we spelen

Eens!

geplaatst:
Ook een handig topic om na te gaan denken wat je eigenlijk wilt gaan spelen en doen aankomend weekend

Voor mij word het een klein beetje Monster Hunter Rise (opzoek naar relics en foto's maken van beestjes.)

En ik denk ook een beetje Super Mario 3D World + Bowser’s Fury. Die heeft mijn vriend gekocht, dus spelen het co-op.

geplaatst:
Heb vorige weekend playseat met G29 stuur gekocht en ik moet zeggen dat het racen wel een stuk leuker van wordt. Wel eens met stuur aan een tafel gezeten, maar een playseat voegt echt iets toe. (standje F1) T.o.v. controller is de forcefeedback erg belangrijk en goed te voelen (onderstuur/overstuur) waar je voordeel uit haalt. Toevallig Forza motosport 7 in de aanbieding en ben daar nu mee bezig.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik vind dit ook een heel leuk topic om elke week te lezen en aan bij te dragen

Ik ben sinds vorig weekend bezig met Uncharted 4. Na aanvankelijk wat underwhelmed te zijn geweest door de enorme hoeveelheden lange cutscenes, zit ik er nu toch wel weer lekker in. Nog niet zeker of ik het een step up vind t.o.v. deel 3 though...Het is nog cinematischer en de stukjes die af en toe als een sandbox voelen om op verschillende manieren een groepje thugs uit te schakelen (beetje à la de outpost-set ups in Far Cry) zijn een gave toevoeging. Op dit moment vind ik de puzzels wel van een wat bedenkelijk niveau t.o.v. eerdere delen, maar het kan ook zijn dat ik gewoon inmiddels meer van dit soort puzzels gedaan heb en daardoor sneller de oplossing vind. Waarschijnlijk beetje van beiden

Maar goed, blijft fijn vermaak, dus dit weekend weer verder

geplaatst:
Ja leuk topic dit

Zelf wil ik dit weekend verder gaan met Outriders. Ik vermaak me daar kostelijk mee. Good old fun. Als je doordeweeks af en toe weer tot een uur 02:00 ‘s nachts doortrekt terwijl je de volgende dag moet werken dan weet je dat je aardig hooked bent en dat de game iets goeds doet. Aanrader als je van rpg looter shooters houdt.

geplaatst:
Inderdaad leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is!

Ik wil dit weekend de Riku verhaallijn in Kingdom Hearts: Chain of Memories gaan doen. Kan ik die mooi afronden voordat NieR Replicant volgende week op de mat valt.

geplaatst:
Heb een druk weekend, maar wil Mario Party nog even uitgebreider spelen en misschien ook nog weer Mario 3D World oppakken. Naast de potjes Rocket League.

Ik hoop dat ik zo na het EK voetbal eens een nieuwe aankoop kan doen om weer eens wat geheel nieuws te spelen. Echt veel nieuws wat ik moet hebben komt er niet uit, dus ik kan mooi oude gamewensen nog eens opzoeken. Ik wil eigenlijk de Mafia remake, Yoshi's crafted world en Assassins Creed Valhalla kopen mits ze voor een leuk prijsje te vinden zijn op sites of via verkoopsites.

geplaatst:
Nou eh...voornamelijk Littlewood en Story of Seasons. Wellicht dat ik Tekken 7 weer even ertussen gooi en misschien The Darkness 2 (die side missies). En ik vermoed dat ik zondagavond wel een begin maak aan Wasteland 3.

geplaatst:
Watch Dogs: Legion die ik momenteel wel naar leukste Ubisoft titel die ik speelde sinds
Black Flag zie gaan.

geplaatst:
Doom 64

geplaatst:
Al bijna een week amper gegamed. Ik zit een beetje in een film kijk flow merk ik. Als ik dan toch eventjes tussendoor game dan speel ik Super Mario Odyssey. Ik had daar ineens heel veel behoefte aan. Voor de derde keer opnieuw begonnen en het blijft waanzinnig.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Thank God it's Friday!

...Voor mij vrij simpel: lekker verder met Uncharted 4. Zit er inmiddels 14 uur in dus kans is er dat ik het dit weekend uitspeel, aan de andere kant: ik doe echt superlang over dit soort games vergeleken bij de tijden ik op HLTB en Gamefaqs zie, dus misschien ben ik nog 'n weekje zoet

Als mijn vriendin de TV overmatig claimt switch ik ff naar de Switch. Horizon Chase Turbo is de vaste component daar, wellicht dat ik nog een kleine adventure van een paar uur opstart of verder ga met Yoku's Island Express!

geplaatst:
Zo een heerlijk vierdaags weekend in aantocht (en over twee weken weer ). Was van plan om aan Star Wars Jedi: Fallen Order te beginnen. Maar heb laatst MCC cadeau gedaan aan een vriend en die heeft bij mij weer het Halo vuurtje aangewakkerd. Dus misschien dat ik daar weer mee aan de slag ga. En dan heb ik nog Gears Tactis, Lonely Mountains The Ezio Collection en Super Mario 3D All Stars waar ik mee bezig ben...

Ach, gelukkig houd ik mezelf vrijwel nooit aan mijn eigen planning qua entertainment en zie ik wel waar ik zin in heb. Ik heb er in ieder geval weer even tijd voor.

geplaatst:
Dit weekend Mario Party en mijn vaste Rocket League.

En ik kwam een disc van GTA 4 in mijn la tegen. Ik ga misschien eens die game opstarten op mijn Xbox series X. Ik vond die game briljant, maar da's wel 13 jaar geleden. Benieuwd hoe het grafisch nog overeind is gebleven.

geplaatst:
Vanmorgen Nier Remake binnengekregen. Ff de hoes naast de originele game neergezet.
Ga hier vandaag zoveel mogelijk mee bezig.
https://i.imgur.com/DQjAaY2.jpg

geplaatst:
Persona 5 Royale is nog steeds het hoofdgerecht, met als toetje MotorStorm RC op de Vita en Fire Emblem Shadow Dragon op de DS

geplaatst:
Dit weekend staat natuurlijk NieR Replicant op het programma.

geplaatst:
Nog steeds Assassin's Creed origins.

Best groot dat Egypte.

geplaatst:
Het is lente en dan is mijn Animal Crossing dorp op haar mooist. Ik zit daarom te denken aan een volledige reorganisatie van mijn eiland waaronder een Mario gedeelte.
Verder zal ik ook nog tijd gaan steken in Dragon Ball Xenoverse 2 die ik eergisteren heb aangeschaft. Zo kom ik het weekend wel weer door.

geplaatst:
Nog steeds Story of Seasons en Littlewood. En een begin gemaakt aan Wasteland 3.

geplaatst:
Grappig, heb dus GTA IV weer eens gespeeld die nog in mijn la lag. Was niet eens het origineel zag ik, maar de uitbreidingsset Lost and damned / Ballad of Gay Tony. Die laatste vond ik toen briljant, dus die speel ik nu weer. Moet zeggen dat de game grafisch voor een 12 jaar oude game nog heel behoorlijk oogt, dat New York sfeertje zit er weer goed in. Uiteraard is het wel allemaal iets minder gedetailleerd en druk op de weg, maar het is nog steeds acceptabel. Weet niet of ik alles weer ga spelen, maar geinig is het wel. Sowieso moet en zal ik weer eens met een helikopter 's nachts over de stad vliegen.

geplaatst:
Ik heb persoonlijk qua sfeer, verhaal en de meer realistische insteek altijd GTA IV veel gaver gevonden dan V. Toevallig een maandje of 3 terug ook nog eens aangeslingerd en het ziet er zoals je al zegt nog steeds heel behoorlijk uit. Ik was gelijk weer een paar uurtjes in Liberty City aan het vertoeven.

geplaatst:
Ik heb vanavond GTA IV gewoon eens een uurtje of 2 voor de fun gespeeld. Helikopter gepikt en de stad weer rondgevlogen, waarbij ik me op de nacht verheugde met alle lichtjes. En ja, in mijn hoofd was het nog mooier dan het nu nog is, maar het blijft een hele mooie game. Ik ben zelf een paar jaar terug in NY geweest en de herkenbaarheid qua bekende gebouwen, attracties of gewoon de hele sfeer van de stad is geweldig gedaan. Natuurlijk mist de game 12+ jaar later wel wat polygonen en is de stad natuurlijk kleiner dan Manhattan en co daadwerkelijk is, maar het is tof. De muziek is ook grandioos, veel vlotter en nostalgischer dan bv in GTA V. Deze game zou een remake verdienen naar de grafische standaarden van GTA V en Red Dead 2, zou 'm meteen kopen. Enig smetje, de besturing van je auto is wel stroef, lekker een bocht door glijden zit er nauwelijks in. Ga de game niet veel uitgebreider spelen, maar deze kortstondige terugkeer naar Liberty City was leuk.

geplaatst:
Knack weer even opgepakt.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Hop, weekend voor de deur! Morgenavond zowaar even met twee vrienden pilsjes hakken..Been a long time !

Qua gamen: gisteren Witcher III opgepakt. Eerste indruk: Ziet er mooi uit, maar vond het ook wat enorm aanvoelen (doh) en gevoel bekroop me sterk dat ik niet echt zin heb om dit in korte bursts te spelen. Ik leg 'm dus even in de backlog.

Vervolgens ben ik aan Ys Origin (2006) begonnen en dat bevalt beter. Lekker isometrisch hack 'n slash RPG tje ondersteund door een zalige Nihon Falcom soundtrack. Na Ys VIII: Lacrimosa of Dana (2016) (staat in m'n top 10). is dit m'n 2e Ys game. De andere twee die in de PS Store staan, Ys: Memories of Celceta (2012) en het recent verschenen Ys IX: Monstrum Nox (2019) zal ik tzt ook wel spelen

De serie bestaat volgend jaar 35 jaar. Het schijnt dat er dan sowieso een game verschijnt. Ik verwacht zelf een remaster of remake van een oude game. Tegelijkertijd staat ook Ys X al in de steigers.

Anyway, dit weekend Ys Origin!

geplaatst:
Als ik tijd heb ga ik weer verder met NieR: Replicant. Wat een fantastische ervaring is het weer zeg.

geplaatst:
Na AC Unity te hebben uitgespeeld, ga ik weer door met Outriders. Moet zeggen dat mijn eerste indruk eigenlijk best goed is. Shoot ‘n Loot through the weekend!

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Heb al iets van 10 uur in Metal Gear Solid 1 zitten, maar nu Persona 5 Strikers erbij is gekomen kom ik daar nauwelijks meer aan toe. Erg verslavend!

geplaatst:
Mario 3D World weer opgepakt. Eerst maar eens uitspelen de komende weken voor ik weer andere dingen ga spelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.