menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
geplaatst:
wie weet dat nog met corona beperkingen? maar ook:

Ik speel momenteel weer Persona 5 Royale, en als ik het volhoud zal dat nog wel zo zijn voor een groot deel van het jaar.

Daarnaast ook nog Murder by Numbers op de Switch, en van plan Pachi-Pachi op de Vita uit te proberen.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik heb dit weekend ruim de tijd en heb me voorgenomen nu eens echt goed Smash Bros Ultimate te gaan spelen.

Mooi streven Ik was zelf ook verknocht aan Smash Melee destijds. Smash Ultimate vind ik ook geweldig, heb er nu zo’n 80 uur in zitten en pak het zo nu en dan nog wel op. De tijden dat ik honderden uren in games stak (zoals met Melee destijds) zijn wel voorbij.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ik ben beetje zoekende naar een fijne game om te spelen, heb wat minder tijd en ben vaak moe 's avonds..Desalnietteplus begonnen aan Torment: Tides of Numenera en Maneater deze week. De eerste is inspannend ivm veel lezen, de tweede ivm vrij drukke gameplay, misschien dat ik nog even verder zoek naar nog wat meer zen-ervaring.

Laatste tijd al vrij veel puzzel/adventure/walking sims gespeeld, maar denk dat dat ook wel genres zijn die het beste passen bij gamen als je moe bent....Heb daarvan gelukkig nog aardig wat liggen =)

geplaatst:
Eraser2 schreef:
(quote)

Mooi streven Ik was zelf ook verknocht aan Smash Melee destijds. Smash Ultimate vind ik ook geweldig, heb er nu zo’n 80 uur in zitten en pak het zo nu en dan nog wel op. De tijden dat ik honderden uren in games stak (zoals met Melee destijds) zijn wel voorbij.

Kan je me op weg helpen, wat kan ik het beste als eerste doen? Er zijn meerdere singleplayer opties. Ik heb nog niet al te veel personages zie ik haha.

geplaatst:
Ik ging gewoon de classic mode spelen met alle karakters, je speelt er steeds weer eentje vrij. In tegenstelling tot Melee is de classic mode afgestemd op het karakter waarmee je hem doorloopt waardoor er best wat variatie in zit vond ik. Op deze manier leer je ook goed de personages kennen en kun je wellicht alvast een favoriet kiezen.

geplaatst:
Eraser2 schreef:
Ik ging gewoon de classic mode spelen met alle karakters, je speelt er steeds weer eentje vrij. In tegenstelling tot Melee is de classic mode afgestemd op het karakter waarmee je hem doorloopt waardoor er best wat variatie in zit vond ik. Op deze manier leer je ook goed de personages kennen en kun je wellicht alvast een favoriet kiezen.

Ja, dit ben ik ook gestart. Ben destijds de spiritmodus gestart maar dat was niet geheel mijn ding.

geplaatst:
Ik zelf ben van de week vol in Super Mario Sunshine gedoken op de Switch. Heb nu 56 van die Shrines en het is toch wel een hele leuke game. Ik zit nu alleen een beetje vast aangezien ik een aantal beruchte levels moet halen. Bepaalde levels in deze game zijn helaas echt kapot en daarbij is het meer geluk dan wijsheid dat je ze haalt. Maar ik ga doorzetten totdat ik in ieder geval de credits heb zien rollen!

geplaatst:
Eraser2 schreef:
Ik zelf ben van de week vol in Super Mario Sunshine gedoken op de Switch. Heb nu 56 van die Shrines en het is toch wel een hele leuke game. Ik zit nu alleen een beetje vast aangezien ik een aantal beruchte levels moet halen. Bepaalde levels in deze game zijn helaas echt kapot en daarbij is het meer geluk dan wijsheid dat je ze haalt. Maar ik ga doorzetten totdat ik in ieder geval de credits heb zien rollen!

Ik heb de game op de Gamecube destijds uitgespeeld en ben er vorig jaar op de Switch ook mee begonnen.

Welke levels krijg je niet uitgespeeld? Zeker die met die enorme meloen? Die is echt kut.

geplaatst:
Haha ja dat meloen level lukt me niet maar die is zover ik heb begrepen niet noodzakelijk om de game uit te spelen. Welke wel noodzakelijk is is het level waar je rode muntjes moet pakken door te surfen op die Blooper, dat slaat echt nergens op
Verder ook eentje waarbij het level onder de lava zit en je even niet de beschikking hebt over de FLUDD, al zal deze me vast lukken als ik me er even goed toe zet. Wat vooral zo nu en dan behoorlijk frustreert is als je het bijna hebt gehaald en door een glitch of een fout in het gamedesign het loodje legt. Door deze game zie ik wel hoe briljant Galaxy en Odyssey zijn.

geplaatst:
Eraser2 schreef:
Haha ja dat meloen level lukt me niet maar die is zover ik heb begrepen niet noodzakelijk om de game uit te spelen. Welke wel noodzakelijk is is het level waar je rode muntjes moet pakken door te surfen op die Blooper, dat slaat echt nergens op
Verder ook eentje waarbij het level onder de lava zit en je even niet de beschikking hebt over de FLUDD, al zal deze me vast lukken als ik me er even goed toe zet. Wat vooral zo nu en dan behoorlijk frustreert is als je het bijna hebt gehaald en door een glitch of een fout in het gamedesign het loodje legt. Door deze game zie ik wel hoe briljant Galaxy en Odyssey zijn.

Haha dat lavalevel is de allermoeilijkste ja. Poh. Dat je toch door die wolken heen moet springen?

Sterkte

Je hoeft gelukkig niet alles uit te spelen om de eindcredits te halen, dat scheelt.

geplaatst:
Ik ben, helaas ook druk nu de laatste tijd omtrent moeder (gaat echt slecht nu), korte sessies aan het spelen Magic Legends dat zich afspeelt in the Multiverse van Magic The Gathering via de Epic Store app. De game net toegevoegd op de site, maar een tof gamepje. Dit keer geen cardgame, maar een topdown Strategic MMORPG. Nu doe ik een paar quests per dag en join ik 2 of 3 Skirmishes wat echt wel voldoening geeft, na zware dagen nu.

geplaatst:
Voornamelijk Littlewood dit weekend. Eerst wegens gebrek aan Story of Seasons, maar gaandeweg blijkt dit eveneens een uiterst charmante life-sim te zijn met een leuke insteek. En heel af en toe een potje Zen Pinball.

Assassin's Creed Origins.
Beetje stug begin maar het ziet er heel mooi uit en begint na het 1ste stuk wat te lopen. Jammer dat ik toetsen niet kan re-mappen.

Dit weekend ben ik van plan het einde van Kingdom Hearts Final Mix te halen. Daarna ga ik, met het oog op de release van NieR Replicant, aan de slag met Halo: Reach in de Master Chief Collection. Ik heb de laatste tijd niet heel veel tijd om te gamen, dus daarom de keuze voor het herspelen van een oude titel.

Lekker lang weekend! Tussen het eieren zoeken door probeer ik Outriders te checken. Maar heb ook nog een paar games af te ronden. Keuzes,keuzes!

centurion81 (moderator)
Ik loop een beetje vast in Maneater en het begint wat samey samey te worden. Tegelijkertijd denk ik dat als ik nu even doordruk ik met een uur of 2 de game heb uitgespeeld. Wellicht dat ik dat even ga doen. Ik was even van plan om echt veel te gaan completen (het is een soort simpele Far Cry onder water met een haai), maar daar zie ik sws vanaf.

Zit er aan te denken om wellicht NBA 2K20 te installeren, ben momenteel Last Chance U Basketball op Netflix aan het kijken en krijg wel zin in een basketbalgame.

Op verloren momentjes tussendoor een beetje Horizon Chase Turbo en Suguru Nature op de Switch. Die laatste geniet ik erg van, een soort sudoku's maar dan anders

Stukje Demon’s Souls die met zijn 65,- voor mij net op het randje was om toch maar erbij te nemen en Astro’s Playroom uiteraard.

Aangezien Story of Seasons - Olive Town net in de bus lag wellicht voornamelijk deze.

- Persona 5 Royale al een tijdje verder aan het zetten als mamoet-project, en tussendoor Murder by Numbers op de Switch.

Avaolon Code op de DS heb ik al een tijdje niet meer aangeraakt, was er een uur of 6 mee bezig maar de goesting om het verder te zetten is wat afgenomen.

Ben weer lekker aan het racen geslagen.

Mijn playseat en stuur stonden een tijd alleen maar in de weg te verstoffen.
Ik begon zelfs aan verkopen te denken....

Nadat ik van de week Mario oddesey uitgespeeld heb (ben nog wel tussendoor van alles aan het verzamelen ) ga ik dit weekend Far Cry 5 hervatten , en maak ik ook maar een start aan Mario Galaxy op de switch. Wat kan het leven toch soms mooi zijn

Vorige week zei ik dat Halo: Reach de volgende game op mijn lijst zou zijn, maar ben toch maar begonnen aan Kingdom Hearts Re: Chain of Memories. Daar ga ik dus weer mee verder.

Smash Bros Ultimate!

centurion81 (moderator)
Wil aan Uncharted 4 gaan beginnen

geplaatst:
The Witcher 3. Eerste keer.

geplaatst:
Beetje met de backlog bezig op de Switch. Gato Roboto bijna uitgespeeld, kost me denk ik nog 20 minuten of zo. Leuke Metroidvania maar de 3/4 uurtjes die het kost om te doorlopen zijn genoeg voor mij.

Ook een paar uur bezig geweest met Huntdown. Erg toffe game, de 80s referenties liggen er soms iets te dik bovenop maar de graphics en de muziek zijn waanzinnig. Hele toffe gameplay ook.

geplaatst:
Eraser2 schreef:
Beetje met de backlog bezig op de Switch.

Idem. Het geeft echt een heel fijn gevoel om alles wat is blijven liggen nu op te pakken en te spelen. Ben de afgelopen weken met Mario 3D World, Smash Bros Ultimate en Mario Party begonnen. En daarna ga ik Mario Galaxy op de Switch spelen. Ik raak nerveus van ongespeelde games, maar hoe langer ik wacht des te groter is mijn blokkade ermee te beginnen.

Corona is superkut en ik mis nieuwe content bij games, films en series, maar het heeft me nu de afgelopen 12 maanden wel alle tijd gegeven om alles te spelen en te kijken wat nog is blijven liggen. Nou ja, alles. Wel heel veel. Mijn kijklijsten zijn rap gedaald. Normaal kocht ik wel vaker nieuwe games, maar nu heb ik mezelf gedwongen om de oude games eerst op te pakken.

Mijn eerste aankoop gaat denk ik Yoshi's Crafted World worden maar dat kan best nog wel een maand of 2 duren denk ik. Heb voor dit jaar ook geen nieuwe games die ik perse bij de release wil halen zover ik nu zie. Of Nintendo moet onverwacht wat releasen.

Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Ben de laatste tijd de Metal Gear Solid reeks aan het afgaan. Dit weekend de HD collection uitgespeeld. Nu nog ff kijken of ik deel 1 ga aanschaffen of direct spring naar deel 4, die momenteel gratis te doen is via PSnow. Ben ook bezig met de platformer Kaze And The Wild Masks, de pinball-metroidvania (hele aparte mengeling van genres) Yoku's Island Express en heb SoulCalibur VI weer eens opgepakt vandaag. Van alles een beetje.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik raak nerveus van ongespeelde games, maar hoe langer ik wacht des te groter is mijn blokkade ermee te beginnen.

Ik heb precies hetzelfde terwijl gamen juist iets moet zijn ter ontspanning en niet perse om het uitspelen. Ik merkte afgelopen jaar dat ik soms meer bezig was om een game zo snel mogelijk uit te spelen dan ervan te genieten. Klinkt een beetje dom maar zo ging het wel. Nu ik even niks koop game ik veel relaxter.

geplaatst:
Eraser2 schreef:
(quote)

Ik heb precies hetzelfde terwijl gamen juist iets moet zijn ter ontspanning en niet perse om het uitspelen. Ik merkte afgelopen jaar dat ik soms meer bezig was om een game zo snel mogelijk uit te spelen dan ervan te genieten. Klinkt een beetje dom maar zo ging het wel. Nu ik even niks koop game ik veel relaxter.

Haha, alsof je mij bent. Soms geniet ik ook te weinig van gamen, omdat ik maar bezig ben om 'm uit te spelen en hier mijn cijfertje te geven. Ben dat langzaam los aan het laten en meer te genieten. Niks mis mee om een half jaar te wachten voor een review.

Ik vind dit trouwens wel het leukste topic van de site, beetje babbelen met elkaar over wat we spelen

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.