Games / Algemeen / Wat ben jij nu en dit weekend aan het spelen?
zoeken in:
1
geplaatst: 9 november 2025, 23:00 uur
Beetje Outer Worlds 2, Absolum en Turtles Splintered Fate. Niet zo heel erg veel gegamed dit weekend. De eerste twee blijven voorlopig even de hoofdgames. (zeker Outer Worlds 2 - heb er een 10tal uur in nu). De rest wisseld met regelmaat (wat arcade achtige games vaak).
2
geplaatst: 16 november 2025, 13:36 uur
Weer flink verder in Donkey Kong Bananza. Merk dat ik niet zo veel zin meer heb in de game, maar zal en moet m afmaken haha. Ook kwam ik er deze week achter dat ik nog een power miste
Daar moest je actief voor terugwarpen naar een eerder level, terwijl ik dacht "ach die komt vast later dan". Begreep dat die wel nodig is voor de eindbaas, dus toch maar even netjes teruggegaan.
En daarnaast lekker bezig met de nieuwe Hyrule Warriors! Deze spelen we weer in co-op
Daar moest je actief voor terugwarpen naar een eerder level, terwijl ik dacht "ach die komt vast later dan". Begreep dat die wel nodig is voor de eindbaas, dus toch maar even netjes teruggegaan.En daarnaast lekker bezig met de nieuwe Hyrule Warriors! Deze spelen we weer in co-op
1
geplaatst: 16 november 2025, 13:48 uur
Princess Piranha schreef:
Weer flink verder in Donkey Kong Bananza. Merk dat ik niet zo veel zin meer heb in de game, maar zal en moet m afmaken haha. Ook kwam ik er deze week achter dat ik nog een power miste
Daar moest je actief voor terugwarpen naar een eerder level, terwijl ik dacht "ach die komt vast later dan". Begreep dat die wel nodig is voor de eindbaas, dus toch maar even netjes teruggegaan.
En daarnaast lekker bezig met de nieuwe Hyrule Warriors! Deze spelen we weer in co-op
Daar moest je actief voor terugwarpen naar een eerder level, terwijl ik dacht "ach die komt vast later dan". Begreep dat die wel nodig is voor de eindbaas, dus toch maar even netjes teruggegaan.En daarnaast lekker bezig met de nieuwe Hyrule Warriors! Deze spelen we weer in co-op
Klopt, dat is terugkeren naar die ene laag waar je kon beslissen of je naar links of rechts ging. Je moet hoe dan ook beide kanten hebben afgerond om verder te kunnen. Ik kan me ergens voorstellen dat je af en toe klaar met de game bent maar het blijft toch wel echt vermaken en de laatste levels zijn gelukkig ontzettend creatief en goed.
2
geplaatst: 16 november 2025, 14:07 uur
Ben bijna klaar met The Last of Us part 2. In ieder geval, dat lijkt zo. Ben nu met Ellie en Dina (en baby) van het huiselijk leven aan het genieten ergens tussen de bergen. Wel net een nachtmerrie gehad met Ellie, dus er valt nog wat te verwerken.
2
geplaatst: 16 november 2025, 22:00 uur
Mijn gametijd was dit weekend schaars, maar toch even weer Mario Galaxy 2 opgepakt. Ergens in World 2 kreeg ik het level dat je bij Yoshi een peper in zijn reet drukt en je als een kanonskogel door parcoursen vliegt. Leuk bedacht en met de ondersteuning van de Super Mario World theme helemaal een feestje.
2
geplaatst: 20 november 2025, 13:20 uur
Met de Switch 2 voor mij in het verschiet speel ik niet zoveel momenteel. Vooral een beetje Absolum en Pepper Grinder. Al loop ik bij die laatste een beetje tegen de laatste levels aan te hinken. Frustratie level ligt aardig hoog daar.
2
geplaatst: 21 november 2025, 09:21 uur
Ik ga dit weekend verder met Mafia: The Old Country. Korte game en na één keer spelen woensdag ben ik al best ver volgens mij. Het ziet er allemaal schitterend uit, en ook het verhaal is prima. Enzo zelf is wat vlakjes, maar gelukkig zijn de andere personages een stuk leuker.
Kan ook zijn dat ik Mafia even links laat liggen dit weekend en weer eens een potje FIFA ga spelen. EA Sports FC 25 moet ik eigenlijk zeggen, maar dat weiger ik pertinent
.
Kan ook zijn dat ik Mafia even links laat liggen dit weekend en weer eens een potje FIFA ga spelen. EA Sports FC 25 moet ik eigenlijk zeggen, maar dat weiger ik pertinent
.
1
geplaatst: 27 november 2025, 20:47 uur
Zit wel diep in Mario Galaxy 2, heb nu ruim vijftig sterren. De game is bij vlagen pittig, bij vlagen ook weer goed te doen. Ik kan alleen niet tegen die springveer-power-up. Veel te lastig en zwaar frustrerend want je mikt steeds mis. Goede game, maar ik kan vast verklappen dat het niet in de buurt van deel 1 komt.
1
geplaatst: 3 december 2025, 09:08 uur
Ik ben bijna klaar met Mafia: The Old Country. In ieder geval dat denk ik, want Enzo is dood . Ga vanavond beginnen met het spelen met Isabella (dit klinkt vunzig, maar iedereen begrijpt wat ik bedoel
). Dit weekend is het denk ik tijd voor Indy.
). Dit weekend is het denk ik tijd voor Indy.
1
geplaatst: 6 december 2025, 21:52 uur
Mario Galaxy 2 afgerond
Nu weer bezig met GTA 3 waar ik een paar maanden terug ook al mee begonnen was.
En ik activeer binnenkort weer Gamepass, heb er nog een code voor liggen. Met oa Lost Records en Keeper hebben ze titels die ik wil spelen.
Nu weer bezig met GTA 3 waar ik een paar maanden terug ook al mee begonnen was.
En ik activeer binnenkort weer Gamepass, heb er nog een code voor liggen. Met oa Lost Records en Keeper hebben ze titels die ik wil spelen.
2
geplaatst: 6 december 2025, 23:13 uur
Heb een mooi lijstje aan games voor de Switch 2 waar ik de komende weken/maanden rustig mee aan de slag ga (ik probeer game voor game):
Gris (afgelopen week nog mee begonnen en wil hem even afronden, korte game)
Prime 4
DK Bananza
TLOZ Wind Waker
Potjes Mario Kart World en Absolum runs tussendoor
Dan ook nog demo's gedownload van the Adventures of Elliot en Ocotpath 0.
Zat te doen! Happy gaming allen
Gris (afgelopen week nog mee begonnen en wil hem even afronden, korte game)
Prime 4
DK Bananza
TLOZ Wind Waker
Potjes Mario Kart World en Absolum runs tussendoor
Dan ook nog demo's gedownload van the Adventures of Elliot en Ocotpath 0.
Zat te doen! Happy gaming allen
0
geplaatst: 6 december 2025, 23:28 uur
Monster Train 2
Dispatch
Ball x Pit
The Outer Wilds 2, hoewel ik in die laatste nog moet inkomen, eerst een paar kleinere spellen afronden.
Dispatch
Ball x Pit
The Outer Wilds 2, hoewel ik in die laatste nog moet inkomen, eerst een paar kleinere spellen afronden.
1
geplaatst: 7 december 2025, 01:17 uur
Momenteel Absolum. Probeer terug in Outer Worlds 2 te komen (mijn hoofd stond er even niet vaak naar de laatste weken vanwege voortdurende Migraine). King of Fighters en wellicht dat ik nog iets opvis uit mijn backlog.
0
geplaatst: 9 december 2025, 13:15 uur
Ben met Indy begonnen. Zit nu nog in het Vaticaan, en tot nu toe ademt het allemaal echt Indiana Jones uit. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 11 december 2025, 00:26 uur
Ben toch nog van plan een game of 3-4 uit te spelen voor het eind van het jaar. Echter...3 daarvan moet ik nog aanschaffen. Terminator 2 arriveert vrijdag, dus dat zie ik in orde komen. Verder zal ik wellicht nog Seance at Blake Manor en Dispatch aanschaffen. Outer Worlds 2 hoop ik nog enigzins verder mee te raken...maar om de een of andere reden is het op het moment of meer story-driven games of kortere action driven arcade games die me trekken.
Ik ben vanavond aan South of Midnight begonnen en dat is werkelijk een prachtig, verhaalgedreven game - beetje platform / combat (vergelijkbaar met een Prince of Persia Sands of Time maar dan lineair...of de tweede McGee's Alice misschien eerder). Maar prachtige graphics, geweldige setting (zuiden Amerika), en een fantastische soundtrack met verteller. En locale folklore dus - geesten, rituelen etc...
En of course hoop ik het einde van Absolum ook nog te halen. Heb momenteel 70% of zo in de game dus het einde nadert.
Ik ben vanavond aan South of Midnight begonnen en dat is werkelijk een prachtig, verhaalgedreven game - beetje platform / combat (vergelijkbaar met een Prince of Persia Sands of Time maar dan lineair...of de tweede McGee's Alice misschien eerder). Maar prachtige graphics, geweldige setting (zuiden Amerika), en een fantastische soundtrack met verteller. En locale folklore dus - geesten, rituelen etc...
En of course hoop ik het einde van Absolum ook nog te halen. Heb momenteel 70% of zo in de game dus het einde nadert.
0
geplaatst: 12 december 2025, 21:04 uur
GTA 3 deze week afgerond.
Heb nu Gamepass weer genomen voor een paar maanden.
Komende titels die ik ga spelen: Doom (2016), Lost Records, Keeper en High on Life.
Te beginnen dit weekend met Keeper.
Heb nu Gamepass weer genomen voor een paar maanden.
Komende titels die ik ga spelen: Doom (2016), Lost Records, Keeper en High on Life.
Te beginnen dit weekend met Keeper.
0
geplaatst: 21 december 2025, 11:59 uur
Keeper afgerond
Komende week gaat de focus op Doom (2016). Beetje buiten mijn comfortzone, ik verwacht ADHD gameplay. Ben wel fan van Doom 1 en 2 van vroeger.
Komende week gaat de focus op Doom (2016). Beetje buiten mijn comfortzone, ik verwacht ADHD gameplay. Ben wel fan van Doom 1 en 2 van vroeger.
1
geplaatst: 21 december 2025, 18:05 uur
Ball X Pit
The Hundred Line: Last Defense Academy
Dispatch
The Outer Worlds 2
genoeg om uit te kiezen, en eindelijk ook wat tijd om te spelen
The Hundred Line: Last Defense Academy
Dispatch
The Outer Worlds 2
genoeg om uit te kiezen, en eindelijk ook wat tijd om te spelen
2
geplaatst: 22 december 2025, 00:56 uur
Dispatch - zit momenteel op Chapter 5 dus die raakt nog voor Kerstmis uitgespeeld. Daarna even kijken of ik The Seance of Blake Manor nog krijg gespeeld voor het einde van het jaar. En wellicht nog wat arcade-achtige spellen naargelang mijn zin - beat 'm ups of shooters. Outer Worlds 2 lukt dit jaar niet meer - hoewel ik hem wel in mijn eindejaarslijst gooi. Na een 10-15 uur staat wel vast dat het spel niet moet onderdoen voor deel 1. Maar ook dat ik toch enkele beslissingen moet treffen in het verhaal die me tegenhouden om progressie te boeken. (en intussen ook wat te levellen).
3
geplaatst: 22 december 2025, 09:53 uur
Nog steeds Indiana Jones and the Great Circle. Zit nu in Sukhothai en wauw, wat een game. Het gedeelte in Gizeh begon wat te slepen, maar de gedeeltes in de Himalaya, Shanghai, en nu het begin in Sukhothai zijn fantastisch. Het is allemaal ook wat minder open en rechtlijniger dan in Gizeh en het Vaticaan, wat de game goed doet.
4
geplaatst: 23 december 2025, 09:11 uur
Lekker twee weken vrij en ook gelijk twee weken het land uit. Switch 2 en Oled meegenomen en tussen de gezelligheid door lekker wat gamen natuurlijk. Ben een goede 10 uur onderweg in DK Bananza en ik ga proberen zo ver mogelijk te komen alvorens het jaar eindigt. Als mijn dochter Mario Kart World aan het spelen is zal ik op de Oled eens een goede poging wagen om met de DS Castlevania games aan de slag te gaan. Fijne dagen allemaal!
4
geplaatst: 23 december 2025, 21:17 uur
Christmas Lemmings op de Amiga momenteel en maar es verder met The Grinch: Christmas Adventures via Gamepass
2
geplaatst: 2 januari, 14:11 uur
Dit weekend weer terug van vakantie. Mijn nieuwe retro aankopen dus maar even testen. Ook bijna door de demo van Octopath Traveler 0 heen, blijft een heerlijke games serie. Verder op de Switch vooral Bananza en Cast n Chill de komende tijd.
3
geplaatst: 8 januari, 22:12 uur
Deze week klaar met High on Life 1 en het is wachten tot deel 2 over een maand op Gamepass staat.
Ben nu via GP begonnen aan Lost Records, ben een heel eind bij tape 1 van 2.
Wil ook beginnen met Doom Eternal voor wat afwisseling.
Dat GP is wel leuk trouwens, maar het dwingt me ook wel een beetje mentaal om dan nu daar veel games van te spelen want anders is het zonde van het abonnementsgeld. Heb ook nog de gedachte South of Midnight dan maar te proberen. En Doom The dark ages.
Ben nu via GP begonnen aan Lost Records, ben een heel eind bij tape 1 van 2.
Wil ook beginnen met Doom Eternal voor wat afwisseling.
Dat GP is wel leuk trouwens, maar het dwingt me ook wel een beetje mentaal om dan nu daar veel games van te spelen want anders is het zonde van het abonnementsgeld. Heb ook nog de gedachte South of Midnight dan maar te proberen. En Doom The dark ages.
2
geplaatst: 13 januari, 22:32 uur
DK Bananza gisteren de credits van laten rollen na 20 uurtjes. Ik mis nog een slordige 500 bananen maar pak dat later in plukjes wel op. Fantastische game maar ik heb het wel even gezien nu. Ik ga me nu vol storten op Prime 4 Beyond en vang ook mijn vissen nog in Cast n Chill.
2
geplaatst: 13 januari, 22:38 uur
Eraser2 schreef:
DK Bananza gisteren de credits van laten rollen na 20 uurtjes. Ik mis nog een slordige 500 bananen maar pak dat later in plukjes wel op. Fantastische game maar ik heb het wel even gezien nu. Ik ga me nu vol storten op Prime 4 Beyond en vang ook mijn vissen nog in Cast n Chill.
Mooi man, Bananza is een heerlijke game en het laatste uur is fantastisch. Al vond ik de final boss fight vrij lastig vergeleken met alles daarvoor. Ik was er ook wel klaar mee toen, moet ook nog honderden bananen maar ik vrees dat ze er nooit gaan komen.
Komt er een review?
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 14 januari, 06:57 uur
Lekker aan het puzzelen in Agent A: A Puzzle in Disguise...een adventure die speelt als een escape room, leuk!
4
geplaatst: 14 januari, 10:23 uur
Ik ben Assassin's Creed 2 aan het spelen. Moest er wel even inkomen, maar het wordt steeds beter. De controls waren wel even wennen.
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 21:13 uur
Ik denk het wel ja! Wil dan wel iets meer van de postgame zien nog.
2
geplaatst: afgelopen zondag om 09:42 uur
Ik heb besloten om eerst Red Dead Undead Nightmare op de Switch 2 even door te spelen alvorens verder te gaan met Metroid Prime 4. Wilde even die Switch 2 upgrade testen en het bevalt me uitstekend. Op de Ps5 mijn eerste stappen gezet in Ghost of Yotei maar vanwege werk aan een scriptie en mijn trouwe bezoek aan de thuiswedstrijd van PEC Zwolle (machtige driepunter!) nog weinig tijd voor gehad.
1
geplaatst: afgelopen zondag om 11:21 uur
Ik speel lekker een weekendje niks, op wat casual gaming na. Merkte dat ik vrij veel had gegamed afgelopen periode en even toe was aan niks.
Komende week zijn de plannen om te beginnen met Sonic x Shadow Generations en misschien ook Mad Max.
Komende week zijn de plannen om te beginnen met Sonic x Shadow Generations en misschien ook Mad Max.
* denotes required fields.