Games / Algemeen / Wat ben jij nu en dit weekend aan het spelen?
zoeken in:
1
geplaatst: 23 april, 05:29 uur
IH88_Trinity schreef:
Uncharted 4 uitspelen dit weekend. Misschien dat het Tweede Paasdag wordt. Echt een geweldige game.
Heb deel 2 vorige week voor het eerst afgerond en meteen begonnen aan 3. Spectaculaire games. Leuk ook om steeds meer vertelstructuren en gameplay-elementen te herkennen die bijdragen aan het succes van The Last of Us. In Uncharted 1 merkte ik dat nog niet zo. En ondanks dat Uncharted sterk in elkaar zit zou je niet direct verwachten dat Naughty Dog het in zich had om in 2013 met zo'n emotioneel diepgaand, pakkend en tijdloos verhaal te komen. Daarin hebben ze zichzelf echt overtroffen. Daardoor verwacht ik in Uncharted 4 ook wel iets meer focus op de diepgang van het verhaal, wil die later dit jaar gaan spelen nog.Uncharted 4 uitspelen dit weekend. Misschien dat het Tweede Paasdag wordt. Echt een geweldige game.
1
geplaatst: 23 april, 08:52 uur
jerome998 schreef:
(quote)
Heb deel 2 vorige week voor het eerst afgerond en meteen begonnen aan 3. Spectaculaire games. Leuk ook om steeds meer vertelstructuren en gameplay-elementen te herkennen die bijdragen aan het succes van The Last of Us. In Uncharted 1 merkte ik dat nog niet zo. En ondanks dat Uncharted sterk in elkaar zit zou je niet direct verwachten dat Naughty Dog het in zich had om in 2013 met zo'n emotioneel diepgaand, pakkend en tijdloos verhaal te komen. Daarin hebben ze zichzelf echt overtroffen. Daardoor verwacht ik in Uncharted 4 ook wel iets meer focus op de diepgang van het verhaal, wil die later dit jaar gaan spelen nog. Speel Uncharted 4 maar eens, dat is letterlijk TLOU maar in een Uncharted sausje. Ik vond het er minder bij passen, ook al is het wel een dijk van een game. Zou als ik ooit nog een deel zou herspelen eerder 2 of 3 nemen.
3
geplaatst: 23 april, 09:09 uur
jerome998 schreef:
(quote)
Heb deel 2 vorige week voor het eerst afgerond en meteen begonnen aan 3. Spectaculaire games. Leuk ook om steeds meer vertelstructuren en gameplay-elementen te herkennen die bijdragen aan het succes van The Last of Us. In Uncharted 1 merkte ik dat nog niet zo. En ondanks dat Uncharted sterk in elkaar zit zou je niet direct verwachten dat Naughty Dog het in zich had om in 2013 met zo'n emotioneel diepgaand, pakkend en tijdloos verhaal te komen. Daarin hebben ze zichzelf echt overtroffen. Daardoor verwacht ik in Uncharted 4 ook wel iets meer focus op de diepgang van het verhaal, wil die later dit jaar gaan spelen nog. Ik dacht dat ik er langer over zou doen, maar ik heb deel 4 zaterdag al binnen twee uur uitgespeeld haha. Was toch al verder dan ik in eerste instantie dacht. Ik zal nog met een uitgebreide recensie komen, maar Uncharted 4 heeft net zoals The Last of Us zeker een pakkend verhaal met emotionele diepgang. Bij de epiloog voelde ik zelfs wat ontroering. Mooi gedaan.
Ik wilde overigens gelijk doorgaan (de dag erna) met de The Lost Legacy, maar ik voelde gewoon dat ik Uncharted 4 nog niet los kon laten. Ik kwam er niet lekker in (dat ligt aan mezelf, niet aan de game). Daarom leg ik het spel even een paar dagen of een week terzijde totdat het weer begint te kriebelen. Maar het laat wel zien hoeveel indruk Uncharted 4 heeft gemaakt, ondanks het feit dat deel 2 Among Thieves nog steeds op eenzame hoogte staat. Deel 3 en 4 staan daar toch wel met grote afstand onder, hoewel ik geen idee heb welke van de twee ik beter vind. Ligt dicht bij elkaar.
2
geplaatst: 25 april, 08:43 uur
Op de Switch aan de slag met Nintendo World Championship en Fire Emblem Sacred Stones. Maar voordat ik daarmee aan de slag ga speel ik eerst Ghostbusters (2009) uit, ben heel dicht bij het einde daarvan. Super leuke game die nog prima stand houdt na al die jaren.
Ook de Ps5 update van Days Gone laten uitvoeren en daar eens naar kijken.
Ook de Ps5 update van Days Gone laten uitvoeren en daar eens naar kijken.
2
geplaatst: 25 april, 19:08 uur
Ben deze week begonnen met Super Mario Galaxy op de Switch. Wonderschone game, ontzettend mooi. Maar de game is best lastig, of ik ben er niet zo goed in dankzij de besturing maar ik heb er moeite mee. Al speel ik absoluut door, wat een ongelofelijke game. En het HD sausje op de Switch versie doet de game ook echt goed, werkelijk prachtig.
Als je Switch Online met replayondersteuning gewend bent is het even frustrerend dat ik bij deze Mario weer op zoek moet naar extra levens
Als je Switch Online met replayondersteuning gewend bent is het even frustrerend dat ik bij deze Mario weer op zoek moet naar extra levens

3
centurion81 (moderator)
geplaatst: 1 mei, 22:21 uur
Ik heb Mario & Luigi: Brothership weer opgepakt na er in februari even mee te zijn gestopt. Nu elke avond even mee bezig, wel echt een fijne chille game 

7
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 2 mei, 09:59 uur
Dit weekend verder met Indy. Het is verleidelijk om al aan Expedition 33 te beginnen, maar ik heb me voorgenomen om eerst Indy uit te spelen. Verder speel ik tussendoor Blue Prince, die game is makkelijk op te pakken voor een uurtje. Daarnaast ook weer verder met Split Fiction. 

3
geplaatst: 2 mei, 11:50 uur
Ben nog steeds bezig met Mario Galaxy.
De levels waar je gewoon met je controller je ding moet doen zijn enorm gaaf, de levels waar je iets met beweging moet doen (bijvoorbeeld op een grote bal rollen door je controller te bewegen) maken me helemaal gek van frustratie.
Maar ik zet door. Heb gelukkig al de nodige sterren.
De levels waar je gewoon met je controller je ding moet doen zijn enorm gaaf, de levels waar je iets met beweging moet doen (bijvoorbeeld op een grote bal rollen door je controller te bewegen) maken me helemaal gek van frustratie.
Maar ik zet door. Heb gelukkig al de nodige sterren.
5
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 2 mei, 12:52 uur
Voor Youtube lijkt het me leuk een video te maken over unieke mechanics uit PS2 hack and slash / beat em up games. Daarom ben ik nu PS2 games aan het afgaan zoals Bujingai (nu bij de eindbaas die mij afslacht
) met Chaos Legion, Nano Breaker en Devil Kings in de planning. 3D games waren nog relatief jong en ze experimenteerde aanzienlijk meer met nieuwe ideeën, niet wetende wat goed zou aanslaan. Het nadeel aan al dit experimenteren is dat indd veel van de mechanics niet langdurig interessant blijven, maar het voordeel is dat je veel originele ideeën voorbij ziet komen (waar de meeste moderne hack and slashgames 'veilig' proberen te zijn door iets vertrouwds te geven).
Daarnaast speel ik de Indiana Jones game als ik ff geen stres wil, en gewoon wil genieten van mooie werelden en een leuk verhaal. Een mooie loveletter naar de Indiefilms.

Daarnaast speel ik de Indiana Jones game als ik ff geen stres wil, en gewoon wil genieten van mooie werelden en een leuk verhaal. Een mooie loveletter naar de Indiefilms.
3
geplaatst: 2 mei, 17:53 uur
Baldur's Gate III, maar ik ben aan het overwegen om deze op pauze te zetten en met Clair Obscur Expedition 33 verder te gaan. BGIII lijkt een lange termijn project te blijven.
3
geplaatst: 2 mei, 18:51 uur
Grovonion schreef:
Baldur's Gate III, maar ik ben aan het overwegen om deze op pauze te zetten en met Clair Obscur Expedition 33 verder te gaan. BGIII lijkt een lange termijn project te blijven.
BG3 is een flinke investering inderdaad. Ik was er na ruim 120 uur doorheen en dat was nadat ik, naar mijn idee, alles had gedaan. Hele goede game, maar die lange speelduur had voor mij ook niet per se gehoeven.
Zelf een kleine break genomen van de 'Backlog Challenge' waar ik hier in januari over sprak (hoef alleen Ghost of Tsushima en Sekiro nog) en ben begonnen aan Clair Obscur.
2
geplaatst: 3 mei, 23:59 uur
Een beetje dit. Een beetje dat. Ik weet niet of ik nou per se in een gamedip zit maar het valt me op dat ik gewoon de aandacht niet lang erbij houd. (Zeker niet bij zonnig weer). Aan de ene hand wil ik Weird West verder spelen en aan de volgende lekker, lange RPG of Strategy game beginnen, aan de andere kant is het vaak niets en houd ik het hooguit bij een uurtje op de Switch. Verzamelen doe ik overigens wel verder voor de juiste prijsjes.
Maar momenteel kom ik niet verder dan een Turtles Splintered Fate of Horizon Chase of dergelijks.
Maar momenteel kom ik niet verder dan een Turtles Splintered Fate of Horizon Chase of dergelijks.
3
geplaatst: 8 mei, 12:25 uur
Nog steeds Mario Galaxy, maar dat duurt nog wel een paar weken.
Voor de afwisseling ga ik ook beginnen met Life is Strange: Double Exposure. Benieuwd of Max Caulfield me nog een tweede keer kan boeien.
Voor de afwisseling ga ik ook beginnen met Life is Strange: Double Exposure. Benieuwd of Max Caulfield me nog een tweede keer kan boeien.
0
geplaatst: 8 mei, 20:05 uur
Oeh Manny Calavera benieuwd naar je ervaring daarvan. Heb hem nog niet gehaald, maar hoor toch wel mindere ervaringen. Eens kijken hoe jij als liefhebber van de eerste deze ervaart.
1
geplaatst: 8 mei, 21:16 uur
legian schreef:
Oeh Manny Calavera benieuwd naar je ervaring daarvan. Heb hem nog niet gehaald, maar hoor toch wel mindere ervaringen. Eens kijken hoe jij als liefhebber van de eerste deze ervaart.
Ja, ik ga ook niet van een meesterwerk uit. Maar mijn laagste LiS score is wel 3,5 ster en de eerste staat op 5 sterren dus heb ergens toch hoop dat ik er op zijn minst plezier aan beleef.
1
geplaatst: 9 mei, 11:20 uur
Ben op dit moment bezig met AC Odyssey. Zit nog aan het begin van de game, maar het bevalt prima. Kassandra is ook een tof personage, en de omgeving is schitterend.
1
geplaatst: 9 mei, 22:36 uur
Ik zeg net pas dat Nomak zich eind vorige maand heeft uitgeschreven 
Hoe kan dat dan weer? Dat vind ik oprecht jammer. Mocht je dit nog lezen Nomak, hopelijk bedenk je je weer.

Hoe kan dat dan weer? Dat vind ik oprecht jammer. Mocht je dit nog lezen Nomak, hopelijk bedenk je je weer.
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 10 mei, 08:39 uur
Manny Calavera schreef:

Ah, dat had ik ook gemist! Jammer inderdaad, wer een actieve gebruiker minder!
2
geplaatst: 10 mei, 12:25 uur
Ik ben de zin in het gamen een beetje kwijt de laatste weken, komt wel weer terug. Heeft met het lekkere weer te maken en met een hardnekkige blu ray/film kijk fase.
Het plan is om Pokemon Red uit te spelen de komende periode en tevens een grote slag te slaan in Octopath Traveler 2.
Het plan is om Pokemon Red uit te spelen de komende periode en tevens een grote slag te slaan in Octopath Traveler 2.
6
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 13 mei, 13:10 uur
Kon niet beslissen welke Suda51 game ik eerst ging doen, dus ben ze maar allebei door elkaar aan het spelen
. Van Killer Is Dead al de aftiteling bereikt en wil het op Hard mode herspelen.
https://i.imgur.com/XNDDyr6.jpeg

https://i.imgur.com/XNDDyr6.jpeg
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 14:48 uur
Eraser2 schreef:
Ik ben de zin in het gamen een beetje kwijt de laatste weken, komt wel weer terug. Heeft met het lekkere weer te maken en met een hardnekkige blu ray/film kijk fase. .
Gelijkaardig... bij mij is het een serie-kijk faze, een business-trip die een grote hap tijd in beslag nam en het feit dat me Baldur's Gate 3 een beetje tegenvalt.Ik ben de zin in het gamen een beetje kwijt de laatste weken, komt wel weer terug. Heeft met het lekkere weer te maken en met een hardnekkige blu ray/film kijk fase. .
Maar ga nu vanavond hopelijk aan Clair Obscur beginnen
1
geplaatst: afgelopen zondag om 20:29 uur
Ik heb afgelopen weekend Martha is Dead gespeeld (net uitgespeeld) en House Flipper 2. Deze week ergens verder met Far Cry 6.
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: gisteren om 06:47 uur
Welk spel ben je aan het spelen dan?

...ik heb niet heel veel gametijd, maar de zin is er wel

* denotes required fields.