Games / Algemeen / Wat ben jij nu en dit weekend aan het spelen?
zoeken in:
2
geplaatst: 23 maart, 17:26 uur
Hele weekend beetje geveld geweest door een migraine aanval. Vrijdagavond nog wel even wat progressie geboekt in de Dead Space remake. Begin daar lekker in te komen nu.
2
geplaatst: 28 maart, 04:39 uur
Nomak schreef:
(quote)
Jammer dat onze vriend markwiering al een tijdje niet online is geweest. Hij zou ons als Nederlands taalpurist waarschijnlijk wel uit deze crisis kunnen helpen door een goede titel te verzinnen. Ik ben weer terug!

Ik vind "Wat ben jij nu en dit weekend aan het spelen?" geen mooie, noch praktische zin. Het zijn twee vragen in één, die door de zinsconstructie ook nog eens meervoudig interpretabel worden. Jij kunt deze vraag namelijk opvatten als:
1. Vertel wat jij nu speelt én vertel wat jij in het weekeinde speelt (kunnen verschillende spellen zijn)
2. Vertel wat jij nu speelt dat jij óók speelt in het weekeinde (alleen overlappende spellen; de doorsnede).
Jij kunt dit beter opdelen in twee verschillende gespreksdraadjes:
1. Welk videospel speel jij nu?
2. Welke videospellen speel jij in het weekeinde?
----------------
Om het gespreksdraadje niet te ontsporen: ik heb de afgelopen week (qua videospellen) eigenlijk alleen PolyTrack gespeeld. Dat is een gratis indiespel. Dit vind ik wel een leuk spel, mede vanwege de mogelijkheid om jouw eigen racebaan te bouwen en deze vervolgens met anderen te delen. Ik heb daar twee racebanen gebouwd.

Die kan ik hier delen, als jullie interesse hebben.
2
geplaatst: 28 maart, 10:46 uur
Snap ook niet zo goed waarom dit topic nog steeds deze naam draagt en een dubbele rol vervult terwijl ik inmiddels het bestaande topic ‘Met welk spel / spellen ben je op dit moment bezig’ heb opgeduikeld.
0
geplaatst: 28 maart, 17:23 uur
Confusie schreef:
Snap ook niet zo goed waarom dit topic nog steeds deze naam draagt en een dubbele rol vervult terwijl ik inmiddels het bestaande topic ‘Met welk spel / spellen ben je op dit moment bezig’ heb opgeduikeld.
Omdat twee losse topics zinloos en verwarrend is.
Ik ben nog bezig met Ghost of Tsushima. Erg vet.
Misschien ook wat Nintendo Online weer spelen. F-Zero lijkt me wel leuk.
0
geplaatst: 28 maart, 18:26 uur
Valt best mee hoor.
Bovendien bestond het topic al dat maakt deze momenteel gedeeltelijk dubbel en dat is tevens tegen de forum regels.
Bovendien bestond het topic al dat maakt deze momenteel gedeeltelijk dubbel en dat is tevens tegen de forum regels.
0
geplaatst: 28 maart, 19:49 uur
Alleszins Borderlands 3 terug geinstalleerd, Songs of Conquest op PC, wellicht ook wat Hotwheels Unleashed 2 op de Xbox en verder Rift of the Necrodancer op de Switch. Plus daartussen wat arcade spul zoals weer eens wat beat 'm ups en pinball denk ik. Blijft het wellicht bij de komende dagen.
2
geplaatst: 29 maart, 08:10 uur
Naast het afkijken van the Wire, nog 4 eps te gaan, ga ik ook wel wat gamen. Ik denk Tears of the Kingdom en Star Wars Outlaws. Ook Ape Out was ik mee bezig op de Switch, erg leuke game en niet te lang.
3
geplaatst: 4 april, 22:41 uur
Zit heel diep in Ghost of Tsushima. Wat een ongelofelijk mooie game.
Misschien nog even wat op Switch Online spelen. Kirby's Adventure voor de NES staat nog op de to-do list.
Misschien nog even wat op Switch Online spelen. Kirby's Adventure voor de NES staat nog op de to-do list.
3
geplaatst: 4 april, 22:52 uur
Ape Out gisteren uitgespeeld, nu nog een beetje proberen in de hard mode. Blaster Master Zero heb ik zojuist eens opgestart en dat is ook best wel geinig allemaal.
Op de Ps5 nu eerst Dead Space uitspelen voor ik iets anders oppak.
Op de Ps5 nu eerst Dead Space uitspelen voor ik iets anders oppak.
2
geplaatst: 5 april, 01:45 uur
Path of Exile II (2025) - GamesMeter.nl (co-op) 2.0 patch!
Assassin's Creed Shadows (2025) - GamesMeter.nl (solo)
Assassin's Creed Shadows (2025) - GamesMeter.nl (solo)
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 5 april, 07:32 uur
Ik ben aan The Last Campfire begonnen, genoeglijk puzzelen!
0
geplaatst: 5 april, 09:15 uur
The Last Campfire staat ook nog op mijn backlog. De Switch versie heeft moeite met de performance helaas. Maar wellicht ook nog even oppakken dit weekend.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 5 april, 09:40 uur
Eraser2 schreef:
The Last Campfire staat ook nog op mijn backlog. De Switch versie heeft moeite met de performance helaas. Maar wellicht ook nog even oppakken dit weekend.
Ik heb nog geen performance issue opgemerkt, dus wellicht valt het mee!

0
geplaatst: 5 april, 21:23 uur
Nee inderdaad. Voor zover gespeeld liep alles prima. Is ook niet het zwaarste spel om te draaien. Kan echter dat er gepatched is sinds release. Heb de game pas vrij laat opgepikt.
2
geplaatst: 5 april, 21:25 uur
Overigens zelf...spring ik van hot naar her. Consistent blijven wel Ravenwatch en Rift of the Necrodancer op het moment. Hotwheels 2 en Borderlands 2 ben ik te inconsistent mee bezig om er echt in te geraken.
3
geplaatst: 6 april, 14:12 uur
Dit kan je misschien wel waarderen dan haha. Er zijn er nu vijf volgens mij
Hier migraine, griep en weer migraine, dus weinig games helaas. Heb wel Super Mario Land 2 wat gespeeld op de Virtual Console

2
geplaatst: 11 april, 19:27 uur
Manny Calavera schreef:
Ik nader de eindfase van GoT. Dit weekend mee verder.
Kirby een klein beginnetje mee gemaakt voor de afwisseling.
4
geplaatst: 12 april, 12:26 uur
Grovonion schreef:
Niet veel vermoedelijk, ga game-hunten in London.
Niet veel vermoedelijk, ga game-hunten in London.
Oeh nog tips? Ik ga over ene kleine 2 week voor een paar dagen naar London.
Verder hier alleen maar AC Shadows, nog lang niet mee klaar
2
centurion81 (moderator)
geplaatst: 12 april, 16:35 uur
Mario's Picross en begonnen aan Yoku's Island Express. Die laatste speel ik alleen als ik over de tv kan beschikken 

4
geplaatst: 12 april, 19:13 uur
Ik ga volgend weekend op vakantie en dan is mijn plan om Prince of Persia the Lost Crown eens goed in te duiken. Die laat ik voor dit weekend dus nog even links liggen.
Ik denk dat ik voornamelijk Tears of the Kingdom opstart om nou eindelijk eens de leukste sidequests af te ronden en de final boss aan te pakken. Daarnaast nog even mijn nieuwe aankopen testen van afgelopen week en de nieuwe NSO toevoegingen voor de Megadrive!
Ik denk dat ik voornamelijk Tears of the Kingdom opstart om nou eindelijk eens de leukste sidequests af te ronden en de final boss aan te pakken. Daarnaast nog even mijn nieuwe aankopen testen van afgelopen week en de nieuwe NSO toevoegingen voor de Megadrive!
3
geplaatst: 13 april, 19:23 uur
Van alles en eigelijk niets, na begin deze week Animal Well uitgespeeld te hebben een beetje op de dool. Laatste dagen zo veel even of iets langer gespeeld: The Stanley Parable, Hotwheels 2, Olliolliworld, X-Out ...net een klein uur Dragon Age: Origins gespeeld. Een van de vele RPG's die ik nog wil spelen. Maar dat is dan weer zo een commitment voor de volgende 40+ uren. Aargh, zo veel games en ik kan niet kiezen 

0
geplaatst: 13 april, 20:17 uur
Ik lift even mee op de tips haha, ik ga eind mei voor het eerst naar Londen!

2
geplaatst: 13 april, 20:51 uur
Slechts een klein drie-letter woord: CEX. Dat is een tweedehands-winkelketen die je overal zo wat vind in London, maar die je vermoedelijk ook in NEderland al kent? In London hebben ze iig bijna alle een groot aanbod aan videogames, zowel PS3, X360, PS2, PS4, PS5 alsook hier of daar retro-games. En het beste, vergeleken met Belgie zijn de prijzen meestal erg schappelijk!
Ook erg belangrijk, als je de metro neemt, gebruik dan een kredietkaart om aan elke ingang te scannen. Zo kun je de hele dag London verkennen voor maximaal 10 pond.
Ook erg belangrijk, als je de metro neemt, gebruik dan een kredietkaart om aan elke ingang te scannen. Zo kun je de hele dag London verkennen voor maximaal 10 pond.
0
geplaatst: 14 april, 17:15 uur
Grovonion schreef:
Slechts een klein drie-letter woord: CEX. Dat is een tweedehands-winkelketen die je overal zo wat vind in London, maar die je vermoedelijk ook in NEderland al kent?
Slechts een klein drie-letter woord: CEX. Dat is een tweedehands-winkelketen die je overal zo wat vind in London, maar die je vermoedelijk ook in NEderland al kent?
Ken ik zeker maar nog nooit een fysieke winkel van gezien of bezocht. Dank voor de tip, ga ik zeker even bezoeken!
0
geplaatst: 14 april, 18:14 uur
Ik kom ook geregeld in Engeland en CEX is top inderdaad. Elke beetje stad heeft er wel eentje zitten. Wel goed discs controleren als je blu ray's en games haalt. Ze willen zelf de kwaliteit ervan wel eens negeren.
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 21:39 uur
Eerst even Flower (2009) - GamesMeter.nl spelen, die had ik ooit eens in een downloadpakket zitten met flOw (2006) - GamesMeter.nl (die moet ik ook nog spelen) en Journey (die heb ik een paar jaar terug al gespeeld, daar kocht ik dit voor). Zijn hele korte games, die meer als kunst aanvoelen.
Verder gaat het eindelijk tijd worden om Super Mario Galaxy op de Wii te spelen. Heb een lange historie met deze game zonder dat ik 'm ooit fatsoenlijk heb gespeeld. Heb hem op de Switch (maar dat bestuurt niet zo lekker dus niet lang gespeeld) en heb er een Wii voor gekocht 2 jaar terug, maar nooit meer een poging gedaan. Tot nu. Ik ga het nog 1x proberen. De game lijkt me echt geniaal, maar die Wii besturing, pff.
Verder gaat het eindelijk tijd worden om Super Mario Galaxy op de Wii te spelen. Heb een lange historie met deze game zonder dat ik 'm ooit fatsoenlijk heb gespeeld. Heb hem op de Switch (maar dat bestuurt niet zo lekker dus niet lang gespeeld) en heb er een Wii voor gekocht 2 jaar terug, maar nooit meer een poging gedaan. Tot nu. Ik ga het nog 1x proberen. De game lijkt me echt geniaal, maar die Wii besturing, pff.
3
geplaatst: afgelopen vrijdag om 10:35 uur
Uncharted 4 uitspelen dit weekend. Misschien dat het Tweede Paasdag wordt. Echt een geweldige game.
* denotes required fields.