menu

Games / Algemeen / Wat ben jij nu en dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
Hij is de topic starter en dit was zijn idee als je iets anders wil kan je zelf eentje starten.

Als iemand van mijn ‘nachtgappies’ ineens ‘weekgappies’ gaat maken hoor je mij ook niet lachen.

Ik denk dat deze hele discussie vermeden had kunnen worden als men het woord "momenteel" had gebruikt. Zoals "Wat ben jij momenteel aan het spelen?"

Dan zou iedereen toch tevreden moeten zijn, of zeg ik nu iets geks?

Nomak schreef:
Dan zou iedereen toch tevreden moeten zijn, of zeg ik nu iets geks?

Leek ook al de meest logische keuze maar goed. Het interesseert me feitelijk niet zo veel.

Sjonge jonge, wat een discussie weer dit

Maak ervan 'wat ben je aan het spelen'. Algemeen en makkelijk.

In dat kader, komend weekend verder met Indiana Jones. En gisteren weer begonnen met Slime Rancher. Leuke game toch wel. Lekker chill wel. Indiana Jones is redelijk briljant, alleen nog even afwachten of ze verhaaltechnisch geen al te gekke sprongen gaan maken nog.

En verder een beetje de nietszeggende titeldiscussie volgen van dit topic denk ik

Ja ik ben toch een voorstander van ‘of’ in plaats van ‘en’.

Klinkt wat lekkerder en wat eerder werd aangehaald als tegenargument volg ik ook niet echt.

Het is dan gewoon zeg maar wat speel je nu of wat speel je van ‘t weekend.

Op die manier heb je pas echt het beste van beide werelden te pakken en is bijna iedereen tevreden.

In de tussentijd is het wel allemaal erg off-topic, behalve dan het bericht van legian.
Dus dan zou de titel eigenlijk moeten veranderen in: "wat is je bemerking over de zin of onzin van de titel van dit topic dat al dat niet gaat over wat je aan het spelen bent, al of niet in het weekend."

legian schreef:
Maak ervan 'wat ben je aan het spelen'. Algemeen en makkelijk.

Dit was dan ook exact wat ik deze week aan de crew had gevraagd. Gewoon dat onnodige weekendgedeelte eruit halen aangezien we ook op andere gamen gamen.

Confusie schreef:
Het is dan gewoon zeg maar wat speel je nu of wat speel je van ‘t weekend.
Maar dan dwing je mensen toch tot een keuze. Kan alleen maar nadelig zijn voor de mentale gezondheid.

Het woord "momenteel" in de topictitel zou iedereen een veilig gevoel moeten geven.

Het zal z’n eigen wel weer rechttrekken op den duur.

Nomak schreef:
Het woord "momenteel" in de topictitel zou iedereen een veilig gevoel moeten geven.

Hoe Woke. En ga nou geen passief agressief duimpje omhoog gebruiken anders meld ik het bij de moderators.

Pas op hoor anders word dit topic nog gesloten

De gedachte van Manny Calavera is logisch en lijkt me de meest handige titel. Anders gewoon weer terug naar de oude.

Ik ga ondertussen een nieuwe bak popcorn opwarmen

Ook wel een beetje backwards om dit met ‘de crew’ te gaan bespreken en niet met centurion zelf.

Ja we zouden een soort ledenconclaaf moeten hebben dat dit onderling bespreekt waarna een afgevaardigde met de voorstellen richting de crew en met name Centurion gaat om hem over onze beslissising in te lichten. Te nemen of te laten. Anders schrijven we ons meteen massaal uit

Het is verdomme niet alsof we Groenland erbij willen.

Om de mentale gezondheid van iedereen in dit topic te beschermen vind ik dat we onze vriend Centurion hier toch maar even buitenspel moeten zetten. Hij heeft al genoeg aangericht door dit topic te starten.

Split Fiction (2025) (co-op)
Monster Hunter Wilds (2025) (co-op)
Fortnite (2017) (co-op)
The Outer Worlds (2019) (solo)

Dit is het menu voor deze week.

Of voor nu.

Of dit weekend.

Veel gewerkt en had te weinig tijd om echt te gamen.
Maar heb vanaf nu 10 dagen vrij en ga me hoe dan ook verdiepen in suikoden en waarschijnlijk the legend of heroes trial from zero en trails to Azure.
En welke legend of heroes of ys game er nog meer bij.
Zoals je ziet is mijn collectie nu done:
https://i.postimg.cc/Rhfwn2nX/IMG-20250225-WA0002.jpg
Had overigens via coolshop nog de ps5 versie besteld van Lacrimosa of Dana. Geüpdatet versie van het beste deel in de serie. Kon het niet laten.

Oh ja was ook al een beetje met Final Fantasy 12 (ps4 versie) bezig op ps5 en zal daar ook mee verder.
Nog nooit eerder gespeeld en het bevalt me prima moet ik zeggen.

Sinner schreef:
Ja we zouden een soort ledenconclaaf moeten hebben dat dit onderling bespreekt waarna een afgevaardigde met de voorstellen richting de crew en met name Centurion gaat om hem over onze beslissising in te lichten. Te nemen of te laten. Anders schrijven we ons meteen massaal uit

Het is verdomme niet alsof we Groenland erbij willen.

Hij had de suggestie bij centurion voor kunnen leggen en die had er dan mee in kunnen stemmen of niet.

Met ‘de crew’ bedoelt hij in werkelijkheid iemand van zijn voorkeur met de mogelijkheid tot aanpassingen en hij heeft daarbij doelbewust de keuze gemaakt om dit langs de topic starter heen te doen dat vind ik niet netjes.

centurion81 (moderator)
Ik vind jullie allemaal maar schattig hoor. De wereld staat in brand maar jullie verkiezen om je bloeddruk hier te verhogen.

Mij persoonlijk boeit het enkel dat de gemoederen wat bedaren. Echter, een compromis waar iedereen gelukkig van wordt zie ik niet, dus voor nu laten we het lekker zo en ik raad een ieder aan die het niet bevalt gewoon de titel van het topic te negeren.

Nu weer lekker on-topic. Ik realiseer me dat je semantisch gezien niet meer on-topic kan zijn dan praten over de topic-titel, maar soit.

Lekker gamen, lieve vrienden!

Ik ga nu en dit weekend lekker Mario Karten en Just Dancen

centurion81 schreef:
Ik vind jullie allemaal maar schattig hoor. De wereld staat in brand maar jullie verkiezen om je bloeddruk hier te verhogen.
Dat is vermoedelijk net wat we nodig hebben, iets om ons te laten afleiden van de miserie die deze wereld aan het worden is.

Confusie schreef:
(quote)

Hij had de suggestie bij centurion voor kunnen leggen en die had er dan mee in kunnen stemmen of niet.

Met ‘de crew’ bedoelt hij in werkelijkheid iemand van zijn voorkeur met de mogelijkheid tot aanpassingen en hij heeft daarbij doelbewust de keuze gemaakt om dit langs de topic starter heen te doen dat vind ik niet netjes.

Wat een onzin. Ik heb netjes een crewlid een bericht gestuurd en die vond het een goed idee. Of ze het intern overlegd hebben geen idee.

Het is een topicje over wat we spelen, het gaat niet over levensvragen.

Blijf er nog steeds bij dat het nu een belachelijke topictitel is en dat de mijne wel goed was.

centurion81 schreef:

Mij persoonlijk boeit het enkel dat de gemoederen wat bedaren. Echter, een compromis waar iedereen gelukkig van wordt zie ik niet, dus voor nu laten we het lekker zo en ik raad een ieder aan die het niet bevalt gewoon de titel van het topic te negeren.

Nu weer lekker on-topic. Ik realiseer me dat je semantisch gezien niet meer on-topic kan zijn dan praten over de topic-titel, maar soit.

Lekker gamen, lieve vrienden!

Ik ga nu en dit weekend lekker Mario Karten en Just Dancen

Pas gewoon deze belachelijke titel aan naar iets normaal leesbaars. Dit is niks.

''Wat ben je nu aan het spelen?'' is gewoon de enige logische titel. En je kan het woordje ''nu'' zelfs nog weglaten.

Ja je hebt een crewlid naar jouw voorkeur een bericht gestuurd en opvallend daarbij is dat je keuze daarbij blijkbaar niet op centurion viel die topic starter is en tevens ook deel uitmaakt van deze crew wat hem dus de meest logische keuze maakt in dit geval.

Confusie schreef:
Ja je hebt een crewlid naar jouw voorkeur een bericht gestuurd en opvallend daarbij is dat je keuze daarbij blijkbaar niet op centurion viel die topic starter is en tevens ook deel uitmaakt van deze crew wat hem dus de meest logische keuze maakt in dit geval.

Volgens mij heb je mentaal je niet je beste week. Ik heb een crewlid die bovenaan mijn PM berichteninbox stond een bericht gestuurd. En nee, ik ga niet elke keer uitzoeken wie een topicstarter is. Maar ben nu wel klaar met je klaagzang dus fijne vrijdag.

Prima maar het blijft verdacht.

Je zit dingen te zoeken die er niet waren of zijn. Was gewoon een simpel verzoekje van me een topictitel aan te passen naar iets wat het daadwerkelijk is, namelijk wat spelen we de hele week door.

En verder is het me geen geruzie waard.

Weekend heeft men over het algemeen meer vrije tijd en wellicht dus ook meer game tijd. Na week hard werken, even ontspannen.

Dat maakte dit topic ook leuk/fijn. Een wekelijks terugkerend vraagstuk.

Om nu, lukraak te posten dat/wat ik game, maakt dit topic voor mij minder leuk.

Waardeloze naamsverandering dus als je het mij vraagt. Start dan gewoon een nieuw topic.

Alsof twee verschillende topics voor wat je speelt nuttig zijn. Dat schiet helemaal niet op.

Maar goed, laten we het er maar bij laten zo.

Met welk spel / spellen ben je op dit moment bezig - GamesMeter.nl

Gevonden.

Was er al dus en heeft het altijd afgelegd tegen deze qua populariteit.

Hoe dan ook denk ik dat beide topics prima naast elkaar kunnen bestaan.

Zoals ze eigenlijk altijd al hebben gedaan dus.

Zou ‘m alleen wel even verplaatsen staat nu onder site/gebruikers niet de meest voor de hand liggende locatie voor dit lijkt me.

En over mooi / lelijke topic titels gesproken trouwens daar valt nog wat te winnen misschien.

Wellicht ook een reden dat deze door de jaren maar matig is aangeslagen.

Is wel een zinsconstructie om van te huilen zo dat wel ja.

Maar hoe dan ook het is er al dus.

Voor de liefhebbers.

En deze kan dus gewoon terug naar zijn oorspronkelijke betiteling.

-marco- schreef:
Weekend heeft men over het algemeen meer vrije tijd en wellicht dus ook meer game tijd.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals mezelf. Ik doe nu 2x 12 uur nachtshift op zaterdag en zondag en heb daarna 5 dagen vrij.
In het weekend heb ik dus totaal geen tijd om te gamen. Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ik nu ook de kans heb om eens te posten wat ik aan het spelen ben, dat kon voorheen niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.