menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
DarthSolidKevin schreef:
Dit weekend ga ik weer verder met Resident Evil: Umbrella Chronicles op de Wii.

Dat waren echt wel twee toppertjes als je het over on-rail Lightgun games hebt. Extra handig dat het ook gewoon met de Wii-mote te spelen was. Ideaal voor dat soort dingen.

PS3 had uiteindelijk de ports ook wel maar om dan een camera en een zo'n gloeiende dildo erbij te kopen was wat omslachtiger. (Maar ook wel weer de moeite om daar de exclusives op te spelen in het genre imo).

Manny Calavera schreef:
(quote)

Speelt dat nou lekker, de Wii?

Heb er vorig jaar eentje gekocht samen met de 2 Mario Galaxy's maar na een avondje testen staat de Wii toch weer in de kast. Moet in 2025 toch maar weer eens ermee verder gaan want die twee games verdienen het.

Ik speel mijn Wii-games eigenlijk exclusief op de Wii U. Op een 4K-scherm is dat net iets prettiger spelen, aangezien de Wii U beter kan omgaan met dit soort televisies. De Wii heb ik ook aangesloten met een HDMI-converter, maar die gebruik ik dan weer exclusief voor GC-games.

Maar om je vraag te beantwoorden: Ik vind het prima spelen hoor. Je ogen moeten even wennen aan de lagere resolutie, maar op een gegeven moment merk je er niets meer van. Daarnaast speel ik de laatste tijd wel meer 'oude' games en sommige zelfs op originele hardware met een HDMI-converter.

Zo heb ik dit jaar Resident Evil 2 en 3 voor de PS1 gespeeld op mijn PS3 en NFS: Underground op een OG Xbox. Grafisch is het even wennen, maar ik heb hier net zo veel plezier mee als met recente games op de PS5 en Series X.

Sinner schreef:
(quote)

Dat waren echt wel twee toppertjes als je het over on-rail Lightgun games hebt. Extra handig dat het ook gewoon met de Wii-mote te spelen was. Ideaal voor dat soort dingen.

PS3 had uiteindelijk de ports ook wel maar om dan een camera en een zo'n gloeiende dildo erbij te kopen was wat omslachtiger. (Maar ook wel weer de moeite om daar de exclusives op te spelen in het genre imo).

Umbrella Chronicles bevalt me tot nu zeker goed. Gewoon een vermakelijke game waarin je door verschillende set pieces uit RE0, RER, RE2 en RE3 speelt. En de extra levels met Wesker maken het de moeite waard m.b.t. de verhaaltechnische continuïteit. Darkside Chronicles heb ik ook nog liggen, maar ik had gelezen dat de camera shake nogal extreem is.

De PS3-versie stond in eerste instantie ook op mijn radar, maar die is in Europa volgens mij nooit fysiek uitgekomen. Dat en de dingen die je noemt, waren voor mij reden genoeg om gewoon de Wii-games te halen.

DarthSolidKevin schreef:
Darkside Chronicles heb ik ook nog liggen, maar ik had gelezen dat de camera shake nogal extreem is.

Nou...er is wat meer camera shake inderdaad. Maar imo is het niet bizar extreem. Nog altijd heel goed te spelen vond ik. Alleszins zal je terzijnertijd zelf wel merken of het je bevalt, maar ik had er minder last van dan hoe er destijds wel eens over geroepen werd.

Zit echt in een lekkere game fase met de volgende games:

COD BO6
Fifa 25
Spider-Man 2 ( ja heb hem nu wel te pakken, combat system blijft ruk )

Heb 3 maanden Gamepass gekocht en ga er dit weekend mee aan de slag. Sowieso met de campagne van Black Ops 6 en ook wil ik Flight Simulator 2025 eens bekijken. En ook Halo Infinite moet nog worden opgepakt weer. Al die druk, al die keuzes.

En ondertussen speel ik ook nog EA FC 25 af en toe en ben ik weer bezig met Monkey Ball Banana Rumble op de Switch.

Ik zal naar verwachting dit weekend Paper Mario ttyd wel uitspelen, geweldige game. Daarna ga ik Aria of Sorrow en Professor Layton weer oppakken. Ben bij die beide games ook zo'n beetje halverwege.

Nou lekker dan, Gamepass ultimate na minstens een jaar weer gekocht en opgestart. Heb ik al 18 games genoteerd die erop staan die ik wil gaan spelen. En nog een stel maar gepasseerd want hoeft niet perse, maar had ook gekund.

Waar haal ik de tijd vandaan

En dan zie ik ook Max Payne 3 voor 7 euro in de sale staan. De enige van de 3 die ik nog eens moest spelen, zeker nu deel 1 en 2 een remake krijgen.

Metaphor: Re:F op de PS5 voornamelijk.

Mijn weekend begint vanavond en duurt tot dinsdag dus ik zal voldoende game tijd hebben. De volgende games zullen de revue passeren:

- Aria of Sorrow die ik hopelijk kan uitspelen de
komende dagen
- Professor Layton, 40 puzzels gedaan. Ongeveer op
de helft van de story mode nu
- Kaze and the Wild Masks, vrij korte game dus die zal
ik dit weekend ook wel uit kunnen spelen
- Tot slot alvast een paar eerste chapters in Octopath
Traveler II doen

Fijn weekend alvast iedereen!

Black Ops 6 campagne en Super Monkey Ball Banana Rumble. Die is trouwens erg leuk.

Voornamelijk:
Black Ops 6 MP (dubbel xp weekend)
EA Sports FC 25 (Black Friday packs en SBC)

En wellicht:
Spider-Man 2
GT7

Tbh geen idee. Eens langzaam door mijn aankopen game. Ook de Humble Choice is unlocked. Daar zaten meteen drie games in die ik ook per se wou hebben : The Lamplighters League, Cassette Beasts en Warhammer40k Darktide.

Dus vooral overal eens mijn tenen in dippen.

Dit weekend verder met het Shadow Generations (Sonic X Shadow Generations) en als ik daarmee klaar ben wil ik Cyberpunk 2077 opnieuw gaan spelen. Laatste keer was rond de release, dus ik ben benieuwd hoe de vernieuwingen en Phantom Liberty gaan zijn.

Dragon Age: The Veilguard (2024) uitgespeeld, nu beginnen met Atomic Heart (2023) en nieuwe Fortnite seizoen.

Mijn best om Professor Layton and the Curious Village eindelijk eens uit te spelen. Ondertussen ook een beetje bezig met San Andreas die door de recente update er nu eindelijk echt lekker uit ziet op Ps5.
Verder beetje kijken wat ik nog in mijn Switch backlog heb staan (een hoop).

Lego 2K Drive, Crash Team Racing remake, Flight Sim 2024

Allemaal op Gamepass.

En vanaf maandag Indiana Jones!!

Vanavond maandag?

Hier gewoon nog steeds zaterdag.

Ja mijn toetsenbord sloeg even op hol. Maar aangepast.

Ik speel ook Wargroove 2 in de trial op de Switch. Best leuk, al zijn dit soort strategische games niet helemaal voor me weg gelegd doorgaans.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:51 uur

geplaatst: vandaag om 14:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.