menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
bij mij ook, zelfs Rebirth al een week niet aangeraakt. Alleen af en toe "I was a Teenage Exocolonist" en Cryptrio.

Tussen de EK wedstrijden en andere verplichtingen door probeer ik dit weekend tijd te steken in Metroid Zero Mission via de GBA app op de Switch. Toch een game die ik destijds om onverklaarbare redenen (Pokemon) gemist heb en heel graag had willen spelen.

Ik ben nu al even bezig met Unicorn Overlord. Het is een heerlijke game! Zelfs na meer dan 35 uur op de teller, word ik nog steeds een beetje duizelig van alle strategische mogelijkheden haha. Maar op normal-mode kan je gelukkig goed meekomen, ookal benut je niet alles optimaal.

Dit weekend vast weer mee verder !

Ik nader de final boss in Hogwarts Legacy. Voor dat ik die ga uitdagen zal ik eerst nog wat sidequests pakken zodat ik iets beter voor de dag kom.

Metroid Zero Mission van de week uitgespeeld dus op de Switch waarschijnlijk verder met Paper Mario ttyd of Prince of Persia Lost Crown.

Deze week Robocop Rogue City afgerond. Verder rustige gameweken gehad door het EK.

Dit weekend een beginnetje gemaakt met Paper Mario and the thousand year door. Maar ga pas over een tijdje er fanatieker mee aan de gang. Nu vast even af en toe een uurtje. Heb dit nooit eerder gespeeld, wat een gezellige beelden en fijne muziek.

Verder ga ik dit weekend eens Far Cry 6 spelen. Tijdje terug gekocht, zo een x aantal uur vind ik altijd wel geinig. Heb er ook nooit veel geld voor over, maar 10 a 15 euro kan dan wel.

Wederom Elden Ring SOTE wat de klok slaat dit weekend.

centurion81 (moderator)
Yonder nog steeds, Just Dance en mijn dochter doet Kirby's Dream Land 3 via Switch online, dan help ik haar af en toe maar ben nu zelf ook met een run begonnen, gezellig spel

Manny Calavera schreef:
Deze week Robocop Rogue City afgerond. Verder rustige gameweken gehad door het EK.

Dit weekend een beginnetje gemaakt met Paper Mario and the thousand year door. Maar ga pas over een tijdje er fanatieker mee aan de gang. Nu vast even af en toe een uurtje. Heb dit nooit eerder gespeeld, wat een gezellige beelden en fijne muziek.

Verder ga ik dit weekend eens Far Cry 6 spelen. Tijdje terug gekocht, zo een x aantal uur vind ik altijd wel geinig. Heb er ook nooit veel geld voor over, maar 10 a 15 euro kan dan wel.

Ha leuk. Zondagmiddag, lekker vrij gehouden om te gamen. Was even vergeten dat ik FC 6 niet al heb geïnstalleerd, er moet gewoon een update van 100 gig worden geïnstalleerd, volgens mijn Xbox nog 8 uur wachten Dit is wat ik zo ruk vind aan consolegaming anno nu, bah. Normaal installeer ik ze altijd meteen, onder een dagje werk ofzo. Maar helaas. Vreemd genoeg heb ik dit bij de Switch nooit. Daar duurt een patch gewoon 2 minuten en is dat ding ook maar 300 mb.

Acht uur is vrij lang ja.

Dan is je internet niet al te snel.

Gek genoeg heb ik heel snel internet hier thuis, maar gaan die updates op Xbox altijd langzaam.

Manny Calavera schreef:
Gek genoeg heb ik heel snel internet hier thuis, maar gaan die updates op Xbox altijd langzaam.

Kan ik beamen. Eveneens Far Cry 6 geinstalleerd na aankoop en twee weken ervoor iets anders. Eerst enkele 10tallen gig installeren van schijf en dan nog eens enkele 10tallen binnenhalen als update. Even met een vriend spontaan iets uit de kast trekken is er niet bij.

En dat ligt denk ik echt wel aan het xbox netwerk. De PC doet het veel sneller en de Switch hoef je niet eens aan te halen. Zelfs de wat grotere spellen uit de shop haalt hij best vlot binnen.

PS heb ik geen ervaring bij deze generatie.

Sinner schreef:
(quote)

Kan ik beamen. Eveneens Far Cry 6 geinstalleerd na aankoop en twee weken ervoor iets anders. Eerst enkele 10tallen gig installeren van schijf en dan nog eens enkele 10tallen binnenhalen als update. Even met een vriend spontaan iets uit de kast trekken is er niet bij.

En dat ligt denk ik echt wel aan het xbox netwerk. De PC doet het veel sneller en de Switch hoef je niet eens aan te halen. Zelfs de wat grotere spellen uit de shop haalt hij best vlot binnen.

PS heb ik geen ervaring bij deze generatie.

Playstation is overigens ook vrij snel.

Xbox is het enige platform dat altijd met die bizarre updates komt van 100 gig. Bij Call of Duty zelfs een keer 150 gig. Het is werkelijk krankzinnig en staat zover weg waar console gaming ooit voor bedacht is. Namelijk zonder gezeik je disc erin stoppen en spelen.

centurion81 schreef:
... mijn dochter doet Kirby's Dream Land 3 via Switch online, dan help ik haar af en toe maar ben nu zelf ook met een run begonnen, gezellig spel

Super leuke game! En een mooie art style. Ik weet niet of de Switch Online versie het ook ondersteund, maar deze Kirby game heeft co-op! Player 2 is dan Gooey, dat blauwe balletje.

centurion81 (moderator)
Princess Piranha schreef:
(quote)

Super leuke game! En een mooie art style. Ik weet niet of de Switch Online versie het ook ondersteund, maar deze Kirby game heeft co-op! Player 2 is dan Gooey, dat blauwe balletje.

Nog niet geprobeerd! Maar dank voor de tip , dat gaan we zeker even proberen!

Manny Calavera schreef:

Het downloaden gaat langzamer als er een game openstaat op de xbox. Die krijgt namelijk prioriteit. In het download overzicht zou je dan een knop moeten krijgen voor suspend game of iets in die trant. Het Xbox netwerk is inderdaad niet altijd even snel geweest. Maar ik heb hier vrijwel altijd bijna volle snelheid met downloaden. Volgens mij zou het wel gewoon volle snelheid moeten kunnen.

legian schreef:
(quote)

Het downloaden gaat langzamer als er een game openstaat op de xbox. Die krijgt namelijk prioriteit. In het download overzicht zou je dan een knop moeten krijgen voor suspend game of iets in die trant. Het Xbox netwerk is inderdaad niet altijd even snel geweest. Maar ik heb hier vrijwel altijd bijna volle snelheid met downloaden. Volgens mij zou het wel gewoon volle snelheid moeten kunnen.

Weet ik, ik sluit ook alles af.

Wat is jouw gemiddelde downloadsnelheid dan? Hoeveel mbit haal je tijdens zo'n download?

Ik heb de Xbox vannacht laten lopen, vanochtend was het eindelijk gedownload. Nu aan het spelen.

Manny Calavera schreef:
Wat is jouw gemiddelde downloadsnelheid dan? Hoeveel mbit haal je tijdens zo'n download?

Ik zit meestal rond de 800/850 mbit. Heb een 1gb lijn dus dat gaat wel redelijk vlot. Bij kleinere games blijft hij trouwens wel vaak hangen rond de 600.
De laatste paar jaar is dat wel redelijk standaard bij mij. In het begin was het wel een ander verhaal toen duurde het nog wel echt lang. Maar heb daar nu eigenlijk geen last meer van.

Hier ook 1gb lijn en tik ook regelmatig de 700/800 mbit aan, Xbox wel bedraad aangesloten.

Damn. Daar kom ik zeker niet aan, ondanks uitstekend internet en een modem die echt op een paar meter van mijn Xbox staat. Maar ik download en speel wel draadloos.

Zijn er goede tips om de snelheid te verbeteren? Los van bekabelen?

Ja met wifi weet je het nooit, is het een muur die te dik is en de boel blokkeert? Toch een modem dingetje dat bijv al je buren op hetzelfde kanaal zitten? Daar heb je wel wifi analyse tools voor en vaak kun je dat ook wel zien in het admin panel. Verder 2.4ghz vs 5ghz of toch een extra wifi punt dichterbij de xbox..

Wifi is inderdaad wel een dingetje. Kabeltje trekken lijkt me de makkelijkste (en persoonlijk ook meest wenselijke) optie. Maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. Zoals mrdig al aangeeft zijn er wel andere mogelijkheden maar daar zou je je dan ook even in moeten verdiepen. Heb het hier gewoon via een kabel.

Verder werkt mijn WIFI overigens prima hoor, online gaming werkt ook prima. Het is alleen dat het downloaden van grote updates erg lang duurt.

Een kabel plaatsen is een optie, maar liever niet.

Lekker 3 weken vakantie sinds vandaag. Van de week Super Mario RPG uitgespeeld dus voor de Switch even kijken wat ik nu ga oppakken. Ik denk een beetje No More Heroes en Metro 2033 uittesten en hier en daar Hades of Huntdown tussendoor. Op de Ps5 klaar met Hogwarts Legacy dus daar begonnen met Little Nightmares II en vanavond denk ik eens kijken of Aliens Dark Descent een beetje leuk is. Zat te spelen!

Het is nog geen weekend, maar toch gebruik ik dit topic.

Kwam er achter dat ik niet eens op de meeste klassieke 2D Mario games hier heb gestemd. Heb ze vroeger geloof ik wel allemaal gespeeld, maar bij een vriend die een NES en SNES had. Je haalt die games ook snel door de war.

Ga daarom komende tijd via Switch Online eens een beetje bezig met:

Super Mario Bros
Super Mario Bros 2
Super Mario Bros 3

Super Mario World
Super Mario World 2: Yoshi's Island

Vanavond een uurtje het origineel gespeeld, damn. Ik ben er gewoon niet goed meer in. Gelukkig heeft Nintendo er hulp bij bedacht, met saven en replays terugspoelen Ga ze zeker niet uitspelen, maar wil ze wel allemaal weer een tijdje spelen en beoordelen.

Zat laatst nog te zeggen dat ik Switch Online nooit gebruik maar deze 5 games weer spelen maakt die 20 euro sowieso waard.

Mooi initiatief ja. Ik wil ook nog eens een SNES maandje doen of zo waarin ik alleen maar SNES classics speel die ik nog nooit heb gespeeld.

centurion81 (moderator)
Momenteel op vakantie,enige wat ik hier tot nu toe gespeeld heb is Kirby's Dream Land 3, wel voornemens uit te spelen

Weinig gamen met dit mooie weer en vrijdag vlieg ik naar Japan

Veel plezier aldaar, -marco-!!

-marco- schreef:
dit mooie weer

Heerlijk ja. Gisterenmiddag begonnen met regenen en sindsdien blijven gieten zonder pauze. Leuk dat mijn huurbazin een boot heeft gekocht kan ik zo mee de Maas op. Zwemshorts en toebehoren zijn al net ingepakt. Ook heerlijk klef binnen hier zo met die akelige benauwdheid...

Maar ik heb met dit weer ook bijzonder weinig gegamed. Buiten gezeten met een (ijs)koffie en licht vermaak. Verder kwam ik niet.

Het weekend is voorbij maar voor mij beginnen dingen.

Een mooie zonnige dag zeer spaarzaam dit jaar.

Ga op het balkon wat Borges lezen en ook wel een spelletje spelen.

Ga momenteel vooral lekker op Hotline Miami en Watch_Dogs: Legion.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:12 uur

geplaatst: vandaag om 05:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.