menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
avatar van DarthSolidKevin
Ik ga zelf verder met NieR Automata.

avatar van Mithrandir
Hier nog steeds dagelijks een paar potjes Fortnite in de avond uren met dezelfde kennissen as always en in mijn uppie heb ik me sinds gisteren, na Spelfforce een week te hebben gegamed, gewaagd aan The Surge op de playstation 4 en die game heeft me flink verrast, want de game is zeer vermakelijk.

avatar van Confusie
Merkte dat ik gister met name best lekker ging op Darksiders II en Farming Sim 19 dus dat zal zich hopelijk dit weekend voortzetten.

avatar van Mithrandir
Zoals ik bij de gamepage zelf al aangaf:

D&D Eye of the Beholder.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Weekend zit er al weer op! Ik ben bezig geweest met de campaign van Battlefront II. Wel vrij generiek schietvermaak, maar wat een heerlijk Star Wars sfeertje en wat ziet het er mooi uit!

avatar van mrdig
centurion81 schreef:
Weekend zit er al weer op! Ik ben bezig geweest met de campaign van Battlefront II. Wel vrij generiek schietvermaak, maar wat een heerlijk Star Wars sfeertje en wat ziet het er mooi uit!


Ja leuke, korte, mooie SP-campaign, prima mee vermaakt. Ga je Jedi-Fallen Order nog doen? ook een aanrader (iets mindere graphics, wel betere/langere/completere single-player)

Zelf dit weekend veel Last of Us 2 gedaan, maar nog niet bij het einde helaas. Helaas, want ik vind het toch wel een wat te lange eentonige game. Veels te veel dezelfde gameplay, weinig variatie ook in omgevingen en de AI is nog net zo stupid als in deel 1. Verhaal/sfeer/setting/karakters blijven tof maar dat is het dan ook wel.

Verder ook even Minecraft Dungeons op 100% gezet en de eindbaas op apocalyptic niveau verslagen. Nu power level 93. Mooi op tijd ook voor de DLC die deze week gaat komen. Wat een toffe Diablo-light kloon is dit toch.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
mrdig schreef:


Ja leuke, korte, mooie SP-campaign, prima mee vermaakt. Ga je Jedi-Fallen Order nog doen? ook een aanrader (iets mindere graphics, wel betere/langere/completere single-player)


Heb toevallig gisteravond een trailer gekeken van Jedi: Fallen Order. Word beetje afgeschrikt door de omschrijving "60% Souls-like"....ik heb niet zoveel met patronen van eindbazen bestuderen en dodge/parry-systemen. En om het dan op story-mode te gaan spelen lijkt me ook niks, hehe....

Aan de andere kant wordt het ook gewoon omschreven als een lekkere 3rd person action-adventure. Zou jij zeggen dat het veel moeilijker is dan zeg een Tomb Raider of Uncharted?

avatar van mrdig
centurion81 schreef:
(quote)


Heb toevallig gisteravond een trailer gekeken van Jedi: Fallen Order. Word beetje afgeschrikt door de omschrijving "60% Souls-like"....ik heb niet zoveel met patronen van eindbazen bestuderen en dodge/parry-systemen. En om het dan op story-mode te gaan spelen lijkt me ook niks, hehe....

Aan de andere kant wordt het ook gewoon omschreven als een lekkere 3rd person action-adventure. Zou jij zeggen dat het veel moeilijker is dan zeg een Tomb Raider of Uncharted?


Nee absoluut niet moeilijker en je hebt slechts een paar boss fights en als die te moeilijk zijn dan kun je de game ten alle tijde op Story niveau zetten waardoor het een fluitje van een cent wordt en je praktisch niet dood kan. Een niveau dus voor mensen die simpelweg van het verhaal willen genieten en niet complexe souls like achtige shit willen leren
Voor 95% is het dus een tombraider/uncharted achtige game in een StarWars sausje. Wat je zegt: een heerlijke action-adventure game.

avatar van horizon
Metro Exodus, Sam's Story DLC

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Dat klinkt wel als een leuke game dan toch mrdig, thx for elaborating! ...Dan mezelf er nog even overheen zetten dat ik aan het moeilijkheidsniveau ga lopen fiddlen als het nodig is ghehe....Ben daar normaal vrij koppig in, speel m.u.v. turn based strategy (die zet ik soms op hard) eigenlijk alles op normal en zet het nooit hoger of lager...Enerzijds omdat ik denk dat dat is hoe de makers de game bedoelden (lagere moeilijkheid gaat dan ten koste van beleving, althans zo redeneer ik), anderzijds omdat ik mezelf niet zo'n goede gamer vind en niet ontmoedigd wil worden door bizarre difficulty

avatar van mrdig
Ik snap wat je zegt centurion81, zelf weiger ik ook altijd om van niveau te wisselen uit principe. maar bij Jedi Fallen Order is dat minder erg en doet het niet afbreuk aan de beleving. Zelfs achievements worden niet beïnvloed als je gaat swichten, toegangkelijke game dus. Ik moet dan ook toegeven dat ik bij 1 eindbaas het niveau even op Story had gezet omdat het mij wat te pittig werd (shame!)

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
mrdig schreef:
Ik snap wat je zegt centurion81, zelf weiger ik ook altijd om van niveau te wisselen uit principe. maar bij Jedi Fallen Order is dat minder erg en doet het niet afbreuk aan de beleving. Zelfs achievements worden niet beïnvloed als je gaat swichten, toegangkelijke game dus. Ik moet dan ook toegeven dat ik bij 1 eindbaas het niveau even op Story had gezet omdat het mij wat te pittig werd (shame!)


& on the wishlist it goes! Even mooie deal afwachten!

avatar van Confusie
Fallen Order is Souls lite in de meest pure zin van de term.

Zelf wel gewoon de moeilijkheid teruggeschroefd bij een paar eindbazen waar ik geen geduld meer voor had, geen moeite mee, handige functie zelfs.

Dacht trouwens dat jij niet zo van Star Wars was, centurion81.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
F

Dacht trouwens dat jij niet zo van Star Wars was, centurion81.


Nee, dat klopt! Veel verder dan de films eens gezien te hebben ben ik nooit gekomen! Maar Battlefront II zat gratis bij PS Plus afgelopen maand. Da's de eerste Star Wars game die ik ooit heb geprobeerd en merk dat ik het toch wel een knappe wereld vind en dat het gevoel dat je zelf in een film meedoet hier ook goed werkt! Dus geprobeerd omdat het gratis was en niet zozeer positief verrast door de gameplay als wel door het sfeertje, de wereld, de lore en hoe mooi het gemaakt is, kreeg daarmee een soort appetite voor zelfde wereld met betere gameplay, met als gevolg review van Fallen Order nog maar es kijken of het niet toch ook wat voor me zou zijn

avatar van Confusie


Mandalorian kijken dan.

Sowieso een topserie als je Disney+ nog hebt.

avatar van DarthSolidKevin
Fallen Order is zeker de moeite waard centurion81. Zelf heb ik de game helemaal doorgespeeld op de een na hoogste moeilijkheidsgraad en ik vond het goed te doen. Het verhaal is, naar mijn mening, honderd keer beter dan Battlefront 2. DICE heeft na Battlefield Bad Company 2 nooit meer een boeiend verhaal in zijn games gehad.

Het mooie aan Fallen Order is dat Respawn niet bang is geweest om de toon wat duisterder en neerslachtiger te maken. Naar mijn idee is dit mede te danken aan schrijver Chris Avellone. Hij liet in Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords al liet zien dat hij niet bang is om het grijze gebied in de wereld van Star Wars naar voren te brengen. De game is sowieso interessanter dan een groot deel van de meuk die Disney naar het witte doek heeft gebracht.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ik ga even wat kleins spelen, zit nog te twijfelen tussen Steamworld Dig, Late Shift en Sagebrush

avatar van Mithrandir
Ga dit weekend Dead End ReQuest spelen, staat al op de playstation 4 en zal er zodadelijk aan beginnen

avatar van mrdig
Verder met een paar 360 oldies dit weekend: The Darkness en James Bond 007: Blood Stone: volgens sommigen de beste Bond game en ik moet zeggen lekker simpel lineair vermaak met erg toffe race sequences tussendoor. Intro theme met Joss Stone is ook typisch Bond en erg de moeite waard: YouTube

avatar van DarthSolidKevin
Ik ga beginnen aan Bloodborne en daar ben ik zeer benieuwd naar. Een van de voornaamste redenen waarom ik een PS4 in huis heb gehaald. Daarnaast ga ik samen met een vriend de Gears 5 campaign in co-op spelen.

avatar van Manny Calavera
Fifa 20
Rocket League
Animal Crossing
Red Dead Redemption 1

Zeker die onderste vind ik erg leuk weer te spelen. Visueel is het zelfs 10 jaar na dato nog best fraai.

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Sinds Last Of Us 2 uitkwam staat Persona 5 op pauze. Nu bezig met de platinum trophy proberen te halen en Surviror+ mode uit te spelen, maar zit vast bij een gruwelijk moeilijk stuk.. . Een kleine fout kan je ondergang zijn en er zitten overal honden die je ruiken als je enigszins dichtbij komt. Probeer de honden uit te schakelen en de bazen zien je. Probeer de bazen uit de schakelen en de honden zien je. Probeer ze beiden uit te schakelen en de rest ziet je. Het is een kwestie van blijven proberen tot het (hopelijk) een keer lukt.

Verder speel ik de laatste tijd weer fanatiek Smash Bros (na het een tijdje niet meer gedaan te hebben). Zeker nu er nieuwe DLC is uitgebracht is het enthousiasme weer aanwezig! Blijft me verbazen hoe ze leuke nieuwe speelstijlen blijven bedenken zonder de game unbalanced te maken.

Nog eens Metal gear solid gespeeld

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Manny Calavera schreef:

Red Dead Redemption 1


Houd deze nog goed stand als je deel 2 gedaan hebt? Ik overweeg te beginnen met 2, daarna 1 te doen mits het goed bevalt.

avatar van Nomak
The Evil Within

Een stuk moeilijker dan verwacht..

avatar van Manny Calavera
Fonzzz002 schreef:
(quote)


Houd deze nog goed stand als je deel 2 gedaan hebt? Ik overweeg te beginnen met 2, daarna 1 te doen mits het goed bevalt.


Zit nog in het begin, maar het valt me totaal niet tegen. Je ziet gewoon een gigantische productiewaarde. Visueel mooi, nog steeds. De controls gaan ook best, al vind ik alles in deel 2 wel beter uitgewerkt.

Kijk, ben eerlijk. Als ik je een tip mag geven is dat je gewoon deel 2 moet gaan spelen. Bevalt de game, de sfeer, de stijl kijk dan verder en neem deel 1. Stel je er gewoon op in dat het op geen enkel vlak het niveau van 2 zal halen omdat je deel 1 dan gewoon 10 jaar na dato speelt.

avatar van Mithrandir
Het weekend is weer begonnen, dus nu ben ik nog bezig met de laatste 3 Acts van Death End re;Quest, waarna ik op de PS3 weer eens zin heb om de Prince of Persia Trilogy weer eens te doen en aangezien me pa weer eropuit kan, speel ik bij mijn oudjes thuis weer op de PSP.

avatar van JustMike
Dit weekend ben ik bezig met Bendy and the Ink Machine. Heel sfeervol spel tot nu toe

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ik ben momenteel aan het genieten van mijn eerste kennismaking met de Far Cry reeks, middels Far Cry 3 Classic Edition op de PS4... Wat een heerlijk bizarre powertrip....ik was nog niet bekend met de typische Ubisoft manier van open werelden maken, naar de gameplay loop verveelt iig nog niet

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
centurion81 schreef:
Ik ben momenteel aan het genieten van mijn eerste kennismaking met de Far Cry reeks, middels Far Cry 3 Classic Edition op de PS4... Wat een heerlijk bizarre powertrip....ik was nog niet bekend met de typische Ubisoft manier van open werelden maken, naar de gameplay loop verveelt iig nog niet


Recycle

..Have I ever told you the definition of insanity?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:25 uur

geplaatst: vandaag om 01:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.