menu

Games / Algemeen / Wat ben jij dit weekend aan het spelen?

zoeken in:
Vraagje, wat moet ik als eerste spelen? Uncharted 4 of de DLC The Lost Legacy? Of hebben ze verhaaltechnisch weinig met elkaar te maken?

Gewoon aan de slag met 4, volgens mij speelt Lost Legacy zich af na 4.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Vraagje, wat moet ik als eerste spelen? Uncharted 4 of de DLC The Lost Legacy? Of hebben ze verhaaltechnisch weinig met elkaar te maken?

Eigenlijk eerst Uncharted 1-3 .

solidKevin schreef:
(quote)

Eigenlijk eerst Uncharted 1-3 .

Eerlijke vraag, maar valt deel 4 te snappen zonder 1-3?

Ik speel niet Last of Us 2 voor 1 en ook niet de nieuwe God of War voor deel 1, maar is het bij Uncharted ook nodig?

Is het een doorlopend verhaal van 4 delen?

Volgens mij zijn het losstaande verhalen/avonturen. Zelf ben ik ook begonnen met deel 4 zonder de delen ervoor te spelen (op de Vita versie na dan).

Vind het verder ook altijd wat overdreven: je moet eerst dit of eerst dat. Nee je moet helemaal niks en als je nu met deel 4 wil beginnen of met de recentste Last of Us / God of War omdat je geen tijd/zin hebt om de delen ervoor te spelen dan moet je dat lekker doen.

mrdig schreef:
Volgens mij zijn het losstaande verhalen/avonturen. Zelf ben ik ook begonnen met deel 4 zonder de delen ervoor te spelen (op de Vita versie na dan).

Vind het verder ook altijd wat overdreven: je moet eerst dit of eerst dat. Nee je moet helemaal niks en als je nu met deel 4 wil beginnen of met de recentste Last of Us / God of War omdat je geen tijd/zin hebt om de delen ervoor te spelen dan moet je dat lekker doen.

Nou ja, soms vind ik het wel echt nodig. Ik zou niemand bv Shadow of the Tomb Raider aanraden zonder eerst de twee vorige delen te hebben gespeeld. Dat verhaal loopt aardig in elkaar over.

Alles kan uiteraard, maar of het leuker is?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Eerlijke vraag, maar valt deel 4 te snappen zonder 1-3? Is het een doorlopend verhaal van 4 delen?

Het overkoepelende verhaal van deel 4 is prima te volgen, maar je loopt een hoop achtergrondinformatie mis over de de onderliggende relaties tussen het hoofdpersonage en andere belangrijke personages. En ja, de game heet niet voor niks A Thief's End natuurlijk .

Daarnaast zijn de eerste drie delen (vooral deel 2) hele vermakelijke avonturen met humor en een Indiana Jones sausje. De eerste twee delen zelfs nog wat meer dan 3 & 4, want vanaf dat moment werd het allemaal wat serieuzer op het narratieve gebied.

Qua third-person shooter gameplay zijn ze ook ongeveer hetzelfde. Je ziet wel minuscule verbetering per game, maar Naughty Dog staat niet bepaald bekend om ijzersterke gameplay. Verwacht bijvoorbeeld niet zo'n strakke gunplay als in Gears of War.

Ik zou je aanraden om ze gewoon op volgorde te spelen. Ze zijn allemaal de moeite waard als je het mij vraagt. Beginnen met het vierde deel kan uiteraard ook gewoon.

solidKevin schreef:
(quote)

Het overkoepelende verhaal van deel 4 is prima te volgen, maar je loopt een hoop achtergrondinformatie mis over de de onderliggende relaties tussen het hoofdpersonage en andere belangrijke personages. En ja, de game heet niet voor niks A Thief's End natuurlijk .

Daarnaast zijn de eerste drie delen (vooral deel 2) hele vermakelijke avonturen met humor en een Indiana Jones sausje. De eerste twee delen zelfs nog wat meer dan 3 & 4, want vanaf dat moment werd het allemaal wat serieuzer op het narratieve gebied.

Qua third-person shooter gameplay zijn ze ook ongeveer hetzelfde. Je ziet wel minuscule verbetering per game, maar Naughty Dog staat niet bepaald bekend om ijzersterke gameplay. Verwacht bijvoorbeeld niet zo'n strakke gunplay als in Gears of War.

Ik zou je aanraden om ze gewoon op volgorde te spelen. Ze zijn allemaal de moeite waard als je het mij vraagt. Beginnen met het vierde deel kan uiteraard ook gewoon.
.

He shit, je lijkt me te overtuigen even 1-3 ook te spelen. Dat gaat me maanden kosten, maar is misschien beter.

Zijn die games visueel nog een beetje te pruimen in 2022? Is die Nathan Drake collection een goed opgepoetste versie van de games of gewoon alles van toen gewoon op een schijfje gepleurd?

mrdig schreef:

Iedereen moet inderdaad lekker doen wat hij/zij wil, maar als de voorgaande delen leuk, makkelijk verkrijgbaar en goed speelbaar zijn, doe je jezelf wat mij betreft wel wat te kort door niet eerst de voorgaande delen te spelen. Is toch een beetje alsof je met Game of Thrones begint in seizoen 6 ofzo.

Dat geldt voor zowel Uncharted als The Last of Us. Voor God of War al helemaal aangezien Ragnarök bijna een direct vervolg is op de reboot uit 2018. Bij The Witcher games is dat bijvoorbeeld anders, want het eerste deel is echt heel verouderd op verschillende vlakken en tegenwoordig bijna niet doorheen te komen tenzij je het écht wil. Bij Plague Tale zou ik ook niemand aanraden om eerst Requiem te spelen voor Innocence. Het verschilt gewoon per game serie.

Ajax&Litmanen1 schreef:
He shit, je lijkt me te overtuigen even 1-3 ook te spelen. Dat gaat me maanden kosten, maar is misschien beter.

De eerste drie delen zijn per stuk ongeveer 8-10 uur lang (beetje afhankelijk van difficulty en skill), dus daar ben je nog best snel doorheen.

Zijn die games visueel nog een beetje te pruimen in 2022? Is die Nathan Drake collection een goed opgepoetste versie van de games of gewoon alles van toen gewoon op een schijfje gepleurd?

Ik heb de drie games zowel op de PS3 als de PS4 gespeeld. Nou is het al weer een paar jaar geleden, maar ik kan me herinneren dat de opgepoetste versies van de Nathan Drake Collection er prima uitzagen op de PS4. Het blijven uiteraard games uit 2007, 2009 en 2011 respectievelijk, dus verwacht geen Last of Us Part 1 visuals.

Ik heb toevallig alles vorig jaar doorgespeeld en de Nathan Drake Collection ziet er wat mij betreft top uit. Heel netjes opgepoetst. Ik was bij vlagen bij deel 1 erg onder de indruk van de visuals (de gameplay van 1 voelt wel het meest verouderd aan).

Battle Chasers: Nightwar (2017) - GamesMeter.nl

Normaliter geen fan van dit genre, maar alles valt hier op z'n plek. Hele fijne presentatie, van de graphics stijl tot de soundtrack. Fúcking verslavend. Te spelen via PSNow

Vanmiddag Serious Sam : The second Encouter uitgespeeld nadat ik begin van de week de First Encouter al heb uitgespeeld. Beide online co-op.

Nu ook op de helft van Halo : Reach via de Master Chief collection.

Ben deze week gestart met Ratched and Clank: Rift Apart.

Daar maak ik wat tijd voor. Komende weken staat gamen wel op een wat lager pitje door het WK voetbal

Dit weekend ga ik eindelijk beginnen aan Resident Evil HD Remaster. Ik heb bijna alle delen in de serie al bijna 2 jaar in de kast liggen, dus het wordt een keer tijd.

Gisteren A Plague Tale: Requiem afgerond, maar ik ben nog niet klaar om die wereld vaarwel te zeggen. Dus ik ga daar nog even mee door om resterende achievements te halen. Verder heb ik Scorn en Pentiment liggen om de komende tijd af te ronden/op te pakken. En Doom Eternal (+dlc) wil ik weer mee door. Ik realiseer me nu dat ik daar een pauze ingelast hebt op dezelfde plek als dat ik de eerste keer deed.
Helaas de komende tijd toch wat minder tijd dus dit zal de vulling wel zijn voor de rest van dit jaar gok ik.

solidKevin schreef:
Dit weekend ga ik eindelijk beginnen aan Resident Evil HD Remaster. Ik heb bijna alle delen in de serie al bijna 2 jaar in de kast liggen, dus het wordt een keer tijd.

Geniet ervan! Het is een geniale serie

Mass Effect, en nog een beetje Half-Minute Hero op PSP.

Ik heb voornamelijk Corridor Z, Puyo Puyo Tetris 2, Sifu en wat Borderlands Tiny Tina gespeeld. Wordt wel weer eens tijd voor weer eens iets langers op te gooien of op te pikken. Een RPG of dergelijks. Momenteel toch de tijd van het jaar.

Voornamelijk heel veel voetbal kijken. Tussendoor speel ik vooral Legends Arceus momenteel. Ben er weer helemaal door bevangen. Top game!

Verder/opnieuw starten met Resident Evil HD waarschijnlijk. Ik had hem vorige week even gedaan, maar kwam er niet in. Poging twee ...

jerome998 schreef:

Na wederom diep onder de indruk te zijn geweest van Far Cry 1, ben ik gisteravond meteen begonnen aan Half-Life, en ook die maakt vanaf de eerste minuut indruk.
Uiteindelijk toch nog zoekende geweest. Na de near perfecte gameplay van Far Cry kon ik niet helemaal aan de meer beperkte mechanieken van Half-Life wennen. In de toekomst ga ik hem wel nogmaals proberen. Daarna Dead Space geïnstalleerd en na de indrukwekkende openingsequence beviel de gameplay iets te stroef.

Ik ben er wel achter dat ik graag met een beweeglijk personage speel die wendbaar is, makkelijk kan ontwijken en genoeg offensieve opties heeft. De volgende titel die ik uitprobeerde was de eerste Bioshock en daarmee vond ik precies waar ik naar op zoek was. Vlotte, afwisselende gameplay en vooral de kleurrijke gedetailleerde setting maakt veel indruk. Ik kom minder toe aan gamen dan ik zou willen maar inmiddels toch aardig onderweg. Deze ga ik met plezier helemaal doorspelen

Wat ik ondertussen nog wel heb uitgespeeld is de Steam sale. Ongeveer 35 nieuwe titels in mijn bibliotheek waar ik ooit tijd voor moet gaan vinden Maar met bijvoorbeeld Limbo en Little Nightmares ook een aantal die makkelijker tussendoor te spelen zijn. En jeugdliefde Star Wars: Episode 1 Racer eindelijk opnieuw aangeschaft.

Mass Effect even op hold om Tactics Ogre Reborn te spelen, ik hoop dat ik deze keer verder kom dan de eerste paar levels.

Dit weekend en de komende week(en?) zat om te spelen. Wissel met enige regelmaat tussen diverse titels. Unavowed / Puyo Puyo Tetris 2 / Sifu / Bear and Breakfast op de Switch en een begin gemaakt aan Yakuza 0 en Vampire Swansong op de Xbox One. Eens kijken wat het best blijft plakken. Tot nog toe allemaal heel erg vermakelijke titels.

centurion81 (moderator)
Ik ben nog altijd in de Caribbean op vakantie in AC Black Flag, denk inmiddels op 2/3 van 't verhaal. Prachtige wereld blijft dit!

Al met al verreweg ook mijn favoriete AC, heerlijke launch titel bij m’n ps4 destijds.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:36 uur

geplaatst: vandaag om 16:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.