menu

Games / Algemeen / Welke leeftijd voor Skyrim?

zoeken in:
Geralt of rivia
Ben 14 speel momenteel assasins creed is skyrim ook leuk lees ook veel boeken en strips in die trandt fantasy
Groet geralt of rivia andere tips in geschidenis/fantasy zijn ook welkom

avatar van Confusie
Nou een tikkeltje gewelddadig kan het wel zijn. Nu ook weer een meisje van achttien vermist lees ik net dus we moeten onze jeugd een beetje in het gareel houden wellicht.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Hij is een stuk minder gewelddadig als de Witchers, dus...

Skyrim = 16+ vs Witcher = 18+

avatar van Confusie
Weet niet wie dat bepaalt daarzo maar het zal mekaar toch niet ver ontlopen lijkt me. Daarnaast heeft Skyrim ook nog dat hele pijl in je knie verhaal wat ze maar op je af blijven vuren en ik toch best luguber vind. Men mag gerust weten dat ik zelf steeds meer neig naar een geweldloze gameplay, bijvoorbeeld spellen die je de optie geven heel de run niemand kwaad te doen of je hier zelfs voor belonen. Best fijn. En zo overweeg ik momenteel ook om de aankomende GTA, wat deze ook moge zijn en wanneer, geheel aan me voorbij te laten gaan. Maar dat is een keuze die een ieder voor zichzelf dient te maken uiteraard.

Geralt of rivia
Squall Lionheart schreef:
Hij is een stuk minder gewelddadig als de Witchers, dus...

Skyrim = 16+ vs Witcher = 18+
witcher speel ik niet maar lees ik het is een heel goed boek daarom mijn naam

avatar van Confusie
Het is inderdaad mooie verhalende leeswaar. Ook helemaal niet zo bloedig beschreven als je misschien zou verwachten. Zou het nog maar even daarbij houden dan.

avatar van patenpac
De Witcher 3 blijft echter toch wel een van de hoogstaande pareltjes van het laatste decennia. En als we kijken naar hoe het met mij is verlopen, geloof ik toch dat we kunnen stellen dat de leeftijdsgrens op games niet echt al te serieus te nemen valt .

Geralt of rivia schreef:
Ben 14 speel momenteel assasins creed is skyrim ook leuk lees ook veel boeken en strips in die trandt fantasy
Groet geralt of rivia andere tips in geschidenis/fantasy zijn ook welkom


Mij lijken games als Skyrim of The Witcher vrij stevig voor een 14-jarige. Al vind ik het altijd 'gevaarlijk' om veralgemenende uitspraken te doen. De ene 14-jarige is nu eenmaal de andere niet.

Eigenlijk vind ik Horizon: Zero Dawn wel een goeie tip. Het biedt een wereld om in te verdwalen, schitterende graphics en onderhoudende gameplay. Bovendien spreekt de premisse enorm tot de verbeelding - het blijft een geniaal idee om de 'prehistorie' (om het eenvoudig uit te drukken) te combineren met hypergeavanceerde technologie.

En nog een pluspunt voor jongere gamers: het bloed spat niet van het scherm en jouw keuzes veroorzaken geen innerlijke crisis (dat kan bij The Witcher wel eens anders uitpakken).

Hiermee wil ik uiteraard Skyrim of The Witcher niet in diskrediet brengen
Ga ze vooral spelen als je denkt dat het iets voor jou is!
Ik dacht gewoon dat ik misschien een extra tip kon geven.

Geralt of rivia
Rode Zomerzon schreef:
(quote)


Mij lijken games als Skyrim of The Witcher vrij stevig voor een 14-jarige. Al vind ik het altijd 'gevaarlijk' om veralgemenende uitspraken te doen. De ene 14-jarige is nu eenmaal de andere niet.

Eigenlijk vind ik Horizon: Zero Dawn wel een goeie tip. Het biedt een wereld om in te verdwalen, schitterende graphics en onderhoudende gameplay. Bovendien spreekt de premisse enorm tot de verbeelding - het blijft een geniaal idee om de 'prehistorie' (om het eenvoudig uit te drukken) te combineren met hypergeavanceerde technologie.

En nog een pluspunt voor jongere gamers: het bloed spat niet van het scherm en jouw keuzes veroorzaken geen innerlijke crisis (dat kan bij The Witcher wel eens anders uitpakken).

Hiermee wil ik uiteraard Skyrim of The Witcher niet in diskrediet brengen
Ga ze vooral spelen als je denkt dat het iets voor jou is!
Ik dacht gewoon dat ik misschien een extra tip kon geven.

Heb alleen een xbox 360 en qwa hoe heftig het is kan ik al veel aan game of thrones gezien

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Geralt of rivia schreef:
al veel aan game of thrones gezien

Ow, in dat geval... Skyrim stuk milder imo, kan je wel hakken denk ik.
Dit is maximum Skyrim gore. Dit is verreweg de engste vijand.
Sommige kerkers kunnen wat jump scary zijn en de dark brotherhood quests zijn wat moorddadig.

...Maar de crappy animaties verlagen het gruwel gehalte behoorlijk .

Gast
geplaatst: vandaag om 02:16 uur

geplaatst: vandaag om 02:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.