menu

Games / Algemeen / Resident Evil serie

zoeken in:
Met de remake van RE2 op komst wil ik toch ook eens de essentiële spellen uit deze reeks (her)spelen. Het probleem is dat dit nog onoverzichtelijker is dan de 'Yakuza' en de 'Tale of ...' series.

Ik heb zelf enkel Resident Evil 1 en 4 gespeeld. Deel 2 heb ik misschien ooit gespeeld, maar ben ik vergeten.
Deel 7 ga ik sowieso wel bestellen, lijkt me nogal een uniek spel.

Nu is mijn vraag: Zijn er nog games uit de reeks die ik MOET spelen. Je hebt nog deel 3, 5 en 6, geen idee of deze echt goed zijn?
Maar dan heb je ook nog:
- Revelations
- Origins
- Code Veronica
- Outbreak
- Operation Raccoon City
- Misschien vergeet ik nog iets??

En dan is er blijkbaar nog een RE Zero??

Je vergeet de beide Resident Evil Umbrella Chronicle games (lightgun games) op de Wii / PS3. Verder heb je ook nog Resident Evil Survivor, eveneens lightgun games, maar behoorlijk slecht (PS1 en 2).

Persoonlijk vind ik de remakes van 0 (inderdaad een prequel) en 1 zeker de moeite om op te pikken - zeker voor de lage prijs waar je ze voor vind op de huidige consoles / pc. 0 is geen broodnodig spel, maar zeker niet slecht.
RE 2 vind ik het beste deel uit de reeks. Ik ben benieuwd naar de re-make. Ook al komen remakes me zowat de neus uit.
RE 3 vind ik 'degelijk'. Maar ook niet meer dan dat.
Code Veronica is naast RE2 mijn favoriete game in de 'oude stijl (tankcontrols).
RE 4 vind ik goed, maar niet de grote klassieker die iedereen ervan maakt.
RE 5 ...vind ik eigenlijk stiekem de betere van de '2de' trilogie. Zowel qua setting als qua vijanden e.d. Al helemaal als je co-op speelt met een vriend. Tegenwoordig ook voor een prikje te koop.
RE 6 had niemand een idee waar ze naartoe wouden met RE wat leid tot 3 (4) verschillende campaigns die het midden houden tussen eentje die pure shooter is, eentje die meer de 'klassieke' feel heeft en de rest die er wat tussenin hangt, maar toch heb ik me ermee geamuseerd. Ook voor een prikje te koop. Maar niet broodnodig om te spelen.
RE 7 Nog niet gespeeld maar staat dus ook nog op de lijst

Overigens zijn de WII / PS3 Lightgun shooter Umbrella Chronicles wel erg leuk om te spelen. Ik haal ze nog altijd wel met regelmaat uit de kast. Maar ik houd dan ook specifiek van dat genre.

De rest? Troep. De multiplayer games? Complete troep. Die krijg je vast wel eens gratis in een of andere humble bundle of dergelijks of pc (zo heb ik ze toch gekregen.).

Thanks Sinner, dit helpt wel om een onderscheid te maken tussen 'aanrader' en 'troep'. Ik wist niet dat RE 5 zo goed was. Deel 4 vond ik persoonlijk helemaal geweldig.
Sinner schreef:
Persoonlijk vind ik de remakes van 0 (inderdaad een prequel) en 1 zeker de moeite om op te pikken - zeker voor de lage prijs waar je ze voor vind op de huidige consoles / pc. 0 is geen broodnodig spel, maar zeker niet slecht.
Als ik het goed heb is Origins voor de PS4 dus een remake van 0 en 1.
Zou goed zijn, dan hoef ik RE1 al niet apart te kopen want die heb ik om één of andere reden niet meer.
Sinner schreef:
De rest? Troep.
Revelations ook troep?
Ik had gelezen dat dit zich zou afspelen tussen deel 4 en 5, en dat het de gameplay van 4 zou hebben.

Nomak schreef:
]Revelations ook troep?
Ik had gelezen dat dit zich zou afspelen tussen deel 4 en 5, en dat het de gameplay van 4 zou hebben.

Oh. Oeps nee. Helemaal overheen gekeken. Zowel Revelations 1 & 2 vond ik ook de moeite om te spelen. De eerste heb ik zelfs op de 3DS gekocht en uitgespeeld. En heb ik ook op de PC. De 2de heb ik op de PS3 gespeeld.

Mwa...mijn keuze voor 5 zullen de meesten het waarschijnlijk NIET mee eens zijn. Puur persoonlijk. Ik vind 4 goed, maar ik heb persoonlijk meer plezier beleefd aan 5. En inderdaad - Origins is een bundeling van deel 0 en 1 - dus lekker in een package en voor een schappelijke prijs.

Ok Sinner bedankt, ik weet wat me te doen staat de komende weken/maanden.

En mijn nieuwjaarswens is dat dagen nu 30 uur zullen duren in plaats van 24 want ik kom echt tijd tekort.

Die tweede - The Missions is anders nog obscuurder dan Gaiden denk ik - want daar had ik wel al eens iets van opgevangen of gezien op een of andere retro youtube channel of in een retro magazine. Maar The Missions had ik zelfs nog nooit van gehoord

Verrek. Je krijgt zo wel zin om weer eens door de Resident Evil games te lopen. Maar...aangezien ik nog steeds tot aan mijn nek in dode Grieken zit (Assassins Creed Odyssey) als hoofdgame zal dat toch echt nog wel even moeten wachten vrees ik.

...of misschien toch maar weer een keertje de railgun shooters voor de Wii bovenhalen...voor de zoveelste keer.

Fonzzz002 (crew)
Binnenkort komt de 25th anniversary van deze reeks! Je kunt je aanmelden voor een beta van een product dat Capcom rond die tijd wil uitbrengen. Of het gaat om een multiplayer voor Village, of een losse single player, is niet bekend. Mij lijkt het iig interessant om te proberen.

Overigens zag ik pas vandaag dat The Village ook nog op de Xbox One en PS4 uitkomt ipv alleen de next gens zoals ik aanvankelijk vreesde. (dat miste destijds ook bij de aankondiging). Ook dat maakt me weer blij.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.