menu

Games / Algemeen / Survival games

zoeken in:
avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik heb laatst dus mijn eerste survival game gespeeld: Subnautica. Dat is zo goed bevallen dat ik op zoek ben naar meer. Ik zat te denken aan The Forest, want deze kan je volgens mij single player spelen. Multiplayer trekt me iets minder, ik heb geen gamende vrienden dus dat wordt altijd met wildvreemden spelen en dat heb ik wel een beetje gehad.

Wat zijn jullie favoriete survival games en waarom?

avatar van markwiering
Minecraft is een echte aanrader. Jij loopt dan rond, moet eten, moet huizen en hutten bouwen om jezelf te verdedigen tegen monsters en moet grondstoffen vinden en verwerken om te bouwen wat jij wilt bouwen. Eten kun jij ook op allerlei verschillende manieren vinden. Jij kunt dieren doden en hun vlees bakken, maar jij kunt ook appels vinden of gaan vissen, of jij kunt aan landbouw doen en wat jij daarvan krijgt vervolgens bewerken tot brood en taart.

avatar van Sinner
BoordAppel schreef:
Wat zijn jullie favoriete survival games en waarom?


Nou...ik heb er diverse maar de meeste heb ik tot nog toe veel mee gespeeld - degene die aan de top van mijn lijstje staat is Conan Exiles vanwege mijn affiniteit met de boeken / wereld die Howard geschapen heeft en ik moet zeggen na een uurtje of zo spelen viel het me mee. Ook al omdat je het inderdaad zowel single als multiplayer kan spelen. Ik moet er enkel eens op mijn gemak voor gaan zitten. Wordt echter niet zo goed onthaald (in tegenstelling tot The Forrest - staat wel op mijn verlanglijstje en meerdere vrienden hebben me inderdaad ook wel verteld dat ik het eens een kans moet geven).

Welke ik echter zelf wel erg de moeite waard vonden zijn The Flame in the Flood (2016) en Don't Starve (2013).

De eerste is in relatief korte potjes te spelen. Meisje met haar hond na een of andere ramp (? wordt in het midden gelaten wat precies) vaart de rivier af en kan regelmatig op diverse plaatsen stoppen om nieuwe voorraden e.d in te slaan en hulpmiddelen te vervaardigen. Erg sfeervol, niet in de laatste plaats dankzij de ietwat donkere graphics en de bijzonder knappe soundtrack.

Tja. En dan heb je Don't Starve en het lijkt me sterk dat je die niet kent natuurlijk. Het is eigenlijk de eh... wat uitgebreidere versie van The Flame in the Flood (ook al is het eigenlijk het oudere spel). Ik heb deze echter later aangeschaft en moet zeggen het blijft verrassend leuk om te spelen.

FPS Survival games moet je echter aan andere vragen.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Minecraft idd, nog steeds een unieke survival style. En die twee die Sinner heeft genoemd ook erg van genoten. Forest leek me ook erg cool. Hier nog twee soortgelijke (FPS) titels:

The Long Dark (2014)
Green Hell (2018)

En nog twee kleinere isometric titels waar ik erg veel lol mee heb gehad:

Project Zomboid (2011)
NEO Scavenger (2014)

En ben nu bezig met 8bit survivelaar Sheltered (2016), simpel maar sweet.

avatar van Dragonslayer
This War of Mine (2014) - GamesMeter.nl

Deze verdient echt meer bekendheid.

mister-fool
Uitstekend spel, inderdaad.

avatar van Sinner
Klopt. Eentje die ik helaas veel te weinig gespeeld heb. Sheltered staat trouwens ook nog op mijn lijstje om aan te schaffen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Sinner schreef:

Tja. En dan heb je Don't Starve en het lijkt me sterk dat je die niet kent natuurlijk. Het is eigenlijk de eh... wat uitgebreidere versie van The Flame in the Flood (ook al is het eigenlijk het oudere spel). Ik heb deze echter later aangeschaft en moet zeggen het blijft verrassend leuk om te spelen.

FPS Survival games moet je echter aan andere vragen.

Yep, Don't Starve staat nog op mijn lijstje.

Maar ik ben inderdaad wel meer van de first person games. Ik heb uiteindelijk The Forest gekocht en die bevalt tot nu toe prima. Doodeng af en toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:46 uur

geplaatst: vandaag om 19:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.