menu

Mijn Updates +
Games / Algemeen / Grand Theft Auto 6

zoeken in:
Ik dacht, misschien kan deze komende game wel een eigen topic vast gebruiken. Officieel is er nog helemaal niks bekend, maar de geruchten beginnen al wel te komen.

De laatste GTA 6-geruchten op een rij | Artikel | InsideGamer.nl

De hype rondom GTA V was natuurlijk extreem, volgens mij heb ik nog nooit de hele wereld zo naar een game uit zien kijken als de hele wereld in 2013 bij die game. Ik kan ook werkelijk niet wachten op GTA 6. Ik zou er zelfs een nieuwe console voor aanschaffen als dat zou moeten.

Misschien ook leuk om hier te bespreken wat we graag in die game zouden willen zien.

Ik hoop vooral dat we een echt nieuwe setting krijgen. Hoewel GTA V qua map erg veel anders was dan San Andreas gaf het nog steeds (grotendeels) dezelfde vibe. Een meer gevarieerde mix van steden op een grote map, verbonden met wat snelwegen over mooi uitgestrekte landschappen is ook welkom. Wederom was dit te zien in GTA V, maar maar ten noorden van Los Santos was het naar mijn mening akelig eentonig. Stiekem hoop ik een GTA variant op Chicago te zien.

Ik denk dat deel 6 sowieso niet meer groter en epischer kan dan deel V, dus zal je het moeten verbeteren op gebied van verhaal, personages, mogelijkheden in de wereld en al het andere waar GTA om bekend staat. Ik ben wel onderhand eens toe aan een hele nieuwe stad, al zou een Vice City remake natuurlijk ook wel heel lekker zijn. Hoop wel dat ze eens die hiphop straatcultuur eruit laten. Dat is nu in San Andreas en in V gestopt en het is echt niet mijn ding. Niet voor niets dat ik Trevor en Michael vele malen leuker vond dan Franklin in GTA V.

Sowieso dat we nog heel lang op deze game moeten wachten lijkt mij. Red Dead Redemption 2 komt dan wel uit, maar is nog lang niet af. Het Online aspect wat zo een groot deel werd bij GTAV zal ook een groot aspect spelen bij RDR 2 en dit is een altijd ontwikkelend deel van de game. Dit betekent dat niet direct alle resources gaan naar het developen van GTAVI. Hier komt ook nog eens bij kijken dat spellen steeds groter worden, zowel grafisch als qua omvang. Dit betekent dus ook nog eens dat een game steeds langer duurt om te ontwikkelen, zeker games met een omvang a la GTA. Ik denk dan ook dat we niet moeten uitkijken naar een GTAVI in de nabije toekomst, ik kan me zelfs inbeelden dat die pas komt naar het einde van de volgende generatie consoles toe. In 2023 of later pas.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik denk dat deel 6 sowieso niet meer groter en epischer kan dan deel V, dus zal je het moeten verbeteren op gebied van verhaal, personages, mogelijkheden in de wereld en al het andere waar GTA om bekend staat.

Ben ik het niet per se mee eens. Als jij over 'groter en epischer' praat, interpreteer ik dit dat je het vooral hebt over de omvang van de wereld. Ik denk dat die wereld nog veel groter kan, zeker met een volgende generatie consoles in aankomst. De kracht is er in ieder geval voor. RDR 2 zou ook al groter dan GTAV zijn bijvoorbeeld. Maar nogmaals, een grotere wereld betekent meer resources en meer development tijd.
Je geeft zelf ook al verbeteringen op de gebieden van 'verhaal, personages, mogenlijkheden in de wereld' te hopen zien. Maar verbeteringen op deze vlakken kunnen een game zeker ook groter en epischer maken. Sterker nog, zonder deze aspecten is de wereld waarin het zich afspeelt niet van belang. Dus ik ben ook zeer benieuwd wat we op die gebieden qua uitbreiding gaan zien.

Overigens zou het me ook niet vreemd lijken als Rockstar besluit een "spin-off" of sorts uit te brengen tussendoor. e.g. a la Vice City. Dat heeft iets minder development nodig en overbrugt de lange duur tot GTAVI.

RDR2 wordt gigantisch, maar zal nooit kunnen tippen aan de populariteit van GTA. Die reeks is met alle snelle wagens, de weirde radiozenders en de maffe personages voor de massa veel interessanter dan een game met paardrijden en cowboys. Denk dat ze RDR2 nooit zolang kunnen rekken in populariteit als GTA V. Ik ga zelf uit van ergens in 2020 of 2021 voor GTA V. Dan is het ook alweer 7 of 8 jaar na het vorige week. Dat is eigenlijk al heel erg lang.

GTA 1997
GTA 2 1999
GTA III 2001
GTA VC 2002
GTA SA 2004
GTA IV 2008
GTA V 2013

Hier zit maximaal 5 jaar verschil tussen een opvolger. Al zal het nu wel veel langer worden ja, we zitten nu helaas al op 5 jaar en met RDR2 zal het dus nog wel effe duren.

Ik ben al een tijdje niet echt meer zo geboeid door GTA - V heb ik nauwelijks gespeeld (dat ligt eerder aan mij dan aan het spel) en moet ik echt weer eens een kans geven, evenals IV - maar die stak me na een x aantal uren echt tegen dankzij voornamelijk dat vervelende neefje en het irritante dating aspect. En met bijvoorbeeld San Andreas had ik helemaal niet veel vanwege de setting / rapcultuur. Vice City was voor mij de laatste waar ik echt van genoten heb - en de DLC van IV vond ik ook vreemd genoeg ook gewoon heel erg leuk - de meer compacte verhaallijn, karakters en de setting (van zowel de bikers als Gay Tony) waren wat mij betreft vele malen leuker dan IV.

Het hoeft dus ook niet allemaal groter en epischer. Sowieso wordt het tegenwoordig moeilijk aangezien we een beetje doodgegooid worden met het hele openworld gedoe. Je kan je rug niet draaien of je komt er wel weer eentje tegen - en het is verdomd moeilijk om je nog te onderscheiden. De laatste jaren heb ik meer lol beleefd aan bvb een Sleeping Dogs, Breath of the Wild, de Bethesda games of Saints Row (en dat vanwege de zelfspot en het over-the-top verhaal en karakters). En dan heb ik het nog niet over games die ik niet gespeeld heb maar wel hoog op mijn lijstje staan als Yakuza en Horizon Zero Dawn of om het even welke Ubisoft game (Mordor, een groot deel van de Assassins Creed games, Far Cry).

Ik zou liever een wat compactere GTA zien met wat meer de nadruk op de karakters en keuzes in bvb het verhaal. Eventueel zelfs het uitbouwen van een misdaad imperium via allianties aan te gaan via een soort van politiek systeem (omkopen politie? Samenwerken diverse facties of vijanden? Alles naar keuze) om zo een soort van burgemeester in je eigen stad te worden. Of misschien de rechterhand daarvan te zijn (in de vorm van raadgever / enforcer). Eventueel het biker thema terug erbij halen. Misschien een soort van kartel oorlog in de omgeving van een fictief Mexico-achtige omgeving. Het uitbouwen van je eigen huis / vestiging. Beslissen met welke hoofdpersonages je wel of niet wenst samen te werken en zo het verhaal te sturen. Het klinkt alsof ik het een beetje richting een Fallout e.d wil sturen en dat is ook deels zo - maar dan zonder de overdreven RPG elementen - denk eerder een Mass Effect - niet te veel poespas - nog altijd de nadruk op actie, de auto's en vervoersmiddelen, de zij-activiteiten - maar gewoon de nadruk leggen op de personages en de interactie hiermee - en het sturen van het verhaal.

Maar goed. Dat is maar hoe ik het eventueel zou aanpakken. En zou misschien niet eens in GTA passen. Maar bvb het idee dat in RDR2 je status met de bevolking verandert naargelang je houding en beslissing vind ik een erg goed idee - en dergelijke dingen vind ik boeiend omdat het de immersie van het spel heel erg ten goede komen. My 2 cents.

Dat het misschien eens tijd zou kunnen zijn om de serie te laten evalueren in iets dat dieper gaat dan steeds alles laten uitdraaien op domme eentonige schietgevechten.

En sowieso terug naar de periode waar we nog durfden te overleven zonder kruisje.

Nog liever de slappe lock on van gta drie dan dat.

Alles behalve een kruisje.

Denk persoonlijk overigens dat het weinig soelaas biedt om op dit punt in het wilde weg te gaan liggen speculeren en alle geruchten als zijnde uit de dikke duim of holle lucht gegrepen of gehesen maar weinig werkelijke waarde kunnen worden toegeschreven maar hoe dan ook altijd, nog steeds erg interessant om uiteindelijk te mogen vernemen welke richting de reeks deze keer op zal gaan.

Wanneer het dan tenslotte komt op eindelijk enige berichtgeving of beelden van Rockstar zelf.

Weet het nog goed, de eerste glimp van Vice City, nog maar net nabibberend van de impact die deeltje drie op de wereld achterliet.

Sowieso uitzinnig prikkelende tinteldinges all over en diep van binnen.

Zoals dat weleens ging toen.

In die gouden dagen van kinderlijk enthousiast enige grootse gaming innovaties tot je nemen.

geplaatst:
Speelt zich af in Brabant toch?

GTA VI speelt zich af in Brabant - speld.nl

geplaatst:

De speld is de enige nieuwsbron die ik vertrouw

geplaatst:

Daarnaast verheugen veel fans zich op de radiozender Pompen of Verzuipen FM met klassieke carnavalshits en reclames voor carports.

De kaart belooft nog groter te worden dan bij de vorige Rockstar-game, Red Dead Redemption II. Naar verwachting wordt heel Brabant op ware grootte nagemaakt en kun je zelfs door gehuchten als Westelbeers, Nijnsel en Haghorst struinen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.