menu

Games / Algemeen / Games die een remake/remaster moeten krijgen

zoeken in:
legian schreef:
(quote)

Terwijl juist de backwards compatibility daarvoor perfect zou zijn.

Daarom zal ik dus ook altijd pleiten om consoles zoveel mogelijk backward compatible te houden. Daar ben ik een fan van. Zeker in het geval Xbox (gelimiteerd maar toch), PC (GOG, STEAM) en DS/ 3DS.

Een remake die ze van mij niet hoeven te remaken alleen maar even beschikbaar stellen op huidige systemen zodat ik deze ook eens kan aanschaffen is natuurlijk Ducktales Remastered.

legian schreef:
- Prince of Persia "Classic" (X360 arcade game), digitaal te koop (in de sale dus ook direct maar eens gekocht )

Eventjes kort gespeeld maar ik zie wel voordelen van een remake trouwens. De gameplay is hier nog echt tergend traag en ouderwets. Als ik dat vergelijk met een Dead Cells dan is het echt een wereld van verschil. Die laatste speelt zo heerlijk soepel. Dus als ze nog eens een remake van het origineel willen maken zou ik wel kunnen waarderen. Volgens mij is de "classic" versie alleen maar een update van de graphics.

Ik zou graag zien dat mijn favoriete RPG Alundra een HD remaster krijgt zoals ze met Suikoden 1 & 2 hebben gedaan. Liefst geen remake, want het moet echt wel dezelfde game blijven.

Aliens vs. Predator heb ik nog niet gespeeld. Maar ik ben fan van beide filmseries, dus hier zou ik heel graag een remake van zien. Is toch niet teveel gevraagd nu er van beide films nieuwe sequels op de planning staan.
Wat mij betreft mogen ze er dan meteen "Aliens vs. Predator vs. Terminator" van maken.

Smash T.V.

Een van de grondleggers van het twin-stick principe.

Tales of Xillia, Tales of Graces en Chrono Trigger

Ocarina of Time en Mario 64.

En aangezien ze de laatste jaren toch in de remake modus zitten waarom niet deze baanbrekende parels naar meer hedendaagse standaard vertalen.

Confusie schreef:
Ocarina of Time en Mario 64.

En aangezien ze de laatste jaren toch in de remake modus zitten waarom niet deze baanbrekende parels naar meer hedendaagse standaard vertalen.

Ze hadden Mario 64 moeten rebooten met de engine van Mario Odyssey. Inclusief de camera, die bij M64 echt heel kut is.

Had eerst een hele lijst met oudere games die ik graag als remaster of remake wil zien.
Maar natuurlijk kom ik nu weer niet op alle games.
Maar zou graag een remake of remaster willen zien van:
- Shadow Hearts serie (alle 3)
- Skies of Arcadia
- Alundra
- Lunar: The Silver Star en Lunar: Eternal Blue
- Valkyrie Profile 2: Silmeria
- Einhänder
- Legacy of Kain: Soul Reaver
- Tenchu serie
- Medal of Honor (1999) en Medal of Honor Underground (2000)
- Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

Heb Dragon Quest VIII overigens wel voor de 3ds die geweldig is.
Maar een remake zou wel mogen.

De oudere medal of honor games toevallig deze week uitgespeeld via Duckstation met retroachievements erbij.
Geweldige shooters, al zijn de controls en graphics natuurlijk flink verouderd.
De framerate van de oudere medal of honor games waren soms zo slecht en zelfs via emulatie.
Zou wel graag remakes willen zien van deze classics.

Einhänder, Skies of Arcadia, Alundra en Lunar hoeven van mij geen remakes te zijn. Remasters zou ik prima vinden en dan het liefst fysieke release.

Ik hoef niet eens een remake, maar omdat het in dat top 1000 lijstje stond - een remaster zou al geweldig zijn:

- The Operative No One Lives Forever
- No one Lives Forever 2

2 klassiekers van jewelste. In een dubbel pakketje.

En als we dan toch bezig zijn:

Discworld 1 en 2.

De Killzone reeks zou ik trouwens graag remasters krijgen zoals The Last of Us Part 1 een jaar geleden. Heb die reeks nooit gespeeld, maar die zijn onderhand wel antiek.

Killzone: Shadow Fall was een aardige launch titel voor PS4 en zou je vast wel ergens goedkoop kunnen scoren.

Kan er grafisch nog prima mee door.

Confusie schreef:
Kan er grafisch nog prima mee door.

2 en zeker 3 ook nog trouwens. Die laatste ziet er echt niet antiek uit. En speelt zo ook niet.

Hoewel ik moet zeggen dat ik geen van de delen heb uitgespeeld. Op dat gebied was de Xbox toch beter voorzien met Gears en Halo.

Sinner schreef:
(quote)

2 en zeker 3 ook nog trouwens. Die laatste ziet er echt niet antiek uit. En speelt zo ook niet.

Hoewel ik moet zeggen dat ik geen van de delen heb uitgespeeld. Op dat gebied was de Xbox toch beter voorzien met Gears en Halo.

Ik zat dus ook in Gears/Halo kamp. Heb alle Gears games uitgespeeld en alle Halo games behalve de laatste. Op 1 of andere manier heb ik tot heden geen zin meer gehad om die game te spelen.

Ben nu als PS5 bezitter bezig de PS classics te spelen, daar zou de Killzone reeks ook toe behoren. Maar om nou 15 jaar oude shooters te spelen, ik weet het niet. In tijden dat Sony The Last of Us 2 al na 3 jaar een remaster geeft zou je hopen dat ze Killzone ook meepakken.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.