menu

Games / Algemeen / Games die een remake/remaster moeten krijgen

zoeken in:
avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Vandaag de dag zijn er veel HD remasters en remakes van oudere games: Crash Bandicoot N-sande Trilogy, Oddsworld New and Tasty, Secret of Monkey Island en zelfs Final Fantasy VII krijgt een remake. Er zijn echter ook remasters van games die vrij recentelijk zijn uitgekomen zoals The Last of Us. Iets dat mij persoonlijk heel onnodig lijkt geziene er niets mis is met de PS3 versie. Dat deed mij denken: welke games zouden wel een remaster/remake nodig hebben? Dit kan een oudere game zijn die updates nodig heeft, een game die een paar fouten erin had die te fixen vallen in een remaster, of een schaarse game die moeilijk te vinden is waardoor een remaster het weer op de kaart zet (dit is mij zeker bevallen bij de PS3 remaster van Shadow of the Colossus).

Voor wie het verschil niet weet: remaster houdt in dat ze dezelfde game gebruiken, maar ditmaal de textures mooier maken en laadtijden korter ivm de next-gen technologie, zoals ze deden met The Last of Us voor PS4. Remake houd in dat ze de gehele game opnieuw bouwen vanuit niets, zoals ze deden met Crash Bandicoot N-Sane Trilogy.

Voor mij zijn games waar ik een remaster/remake van wil:

- Soul Calibur III.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/51/ScIIIbox.jpg/220px-ScIIIbox.jpg
Naar mijn idee één van de beste fightingames allertijden. Er zit een stategy-game achtige mode in die heel verslavend was, en voor de story mode had ieder character een eigen verhaal waarin je keuzes kon maken. Dit zorgde ervoor dat ik niet alleen voor ieder character storymode wou doen, maar bij sommige speelde ik story mode meerdere malen omdat ik secrets wou ontdekken. Je kon echter niet de cutscenes overslaan waardoor je geforceerd was eindeloos dezelfde cutscenes te kijken, wat op den duur heel hersendodend werkte. De stategy-game mode was ook heel traag waardoor een soort versnel-knop welkom zou zijn. Voeg een uitgebreidere character creation + online toe en een Soul Calibur III Remake zou een must worden om aan te schaffen.

- Uncharted: Golden Abyss
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8f/Uncharted_Golden_Abyss.png
De Uncharted reeks is, naast Prince of Persia en Phoenix Wright, mijn persoonlijke favorieten gamereeks allertijden. Golden Abyss heb ik echter nooit kunnen spelen omdat ik geen psp bezit en er geen hoef te kopen. Een PS4-compatible remaster zou daarom meer dan welkom zijn zodat ik alle delen gespeeld kan hebben.

- Mario Party 2
https://www.mariowiki.com/images/thumb/9/95/MP2BOX.PNG/250px-MP2BOX.PNG
Voor mij is dit de beste Mario Party: de leukste mini-games, leukste levels, goede muziek, goede keuze aan personages en degene met de meeste vaardigheden maakte de grootste kans om te winnen, ipv dat de kans groot is aan het einde alles te verliezen. Wat ze kunnen verbeteren is een snellere CPU zodat je niet lang hoeft te wachten aan de beurt te zijn als je tegen CPU’s speelt, zoals ze vanaf deel 3 deden, en meer keuze uit de hoeveelheid beurten die je voor een spel hebt. Als Nintendo deze game zou terugbrengen, en eventueel de beste minigames van andere delen erbij deed als bonus, daar zou ik zeker geen nee tegen zeggen.

- Prince of Persia Trilogie
https://i.ebayimg.com/thumbs/images/i/180695489223-0-1/s-l225.jpg
Het blijft een van mijn favorieten gamereeksen. Zelfs de PS2 versie ziet er visueel sterk uit en bestuurt vloeiend. The Forgotten Sands liet zien dat met next-gen grapgics de Arabische setting er prachtig uit kan zien. Wanneer ze dit oog voor detail kunnen toevoegen in een remake + de technische foutjes van de PS3 remaster kunnen verhelpen, zal ik met plezier een remake hiervan kopen.

avatar van Manny Calavera
Sowieso de Nintendo 64 periode. GoldenEye, Mario Kart 64, Mario 64, Perfect Dark. Zulke games zijn gewoon steengoed, maar zien er 20 jaar na dato natuurlijk matig uit. Die zou ik wel opnieuw willen spelen met HD graphics en vernieuwd geluid.

Idem met Halo en Gears of War als reeksen op de Xbox. Nou hebben Halo 1, 2 en Gears of War 1 al een HD remake gehad, maar de rest nog niet. Zou ik graag zien, vond de remasters tof om te spelen.

All Seeing Fish
Een totale remake Omikron: The Nomad Soul geen opgepoetste versie.

Best of Mario Party een verzameling van alle characters de beste borden, spelletjes opnieuw ontwikkeld voor de Nintendo Switch.

Legacy of Kain: Soul Reaver.

Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader.

Desert, Jungle, Urban en Soviet Strike (mobile).

Super Mario Galaxy 1&2 1080p met te spelen met een reguliere controller.

Silent Hill 2 in de stijl Shattered Memories.

Link to the past in een 3D lego stijl A Brick to the Past.

Shenmue 1 & 2

Metal Gear Solid: VR Missions

Enclave

avatar van Manny Calavera
Voor de pc zou ik wel graag een HD versie van Dungeon Keeper 1 willen zien. Net als van Duke Nukem 3D.

avatar van JacoBaco
De aller eerste Zelda mag van mij wel een remake krijgen

Maar ook Metal Gear Solid voor de PS1. De Gamecube versie vond ik niet zo geslaagd. Maar dat lag vooral aan de (nieuwe) soundtrack eigenlijk. Een stuk minder, want voor de PS was het al perfect. Geldt ook voor de nieuwe voiceacting. Alles moet gewoon hetzelfde blijven behalve de graphics.

avatar van Sinner
Zijn er wel een paar. Degene die voor mij het meest interessant zouden zijn:

- Onimusha (1-4) : Mag een remaster collectie zijn of een Re-Make. Destijds vond ik het een geweldige serie. Een box met de complete reeks op zou ik zeer zeker zien zitten. Tot die tijd haal ik ze wel eens van onder het stof vandaan op mijn PS4. (overigens...een leuke bonus zou zijn als ze er ook Onimusha Blade Warriors zouden ingooien - best een aardige fighting game).

- Space Quest en Police Quest : een remake ala de Kings Quest game van een jaar of wat terug zou ik zeer zeker zien zitten. Zelfde uitgever. Zelfde stijl. (nou ja...Police Quest mag obviously wat grimmiger).

- Wing Commander : de hele originele reeks zonder spin-offs. Ik zou het absoluut geweldig vinden om hier een degelijke remake van te zien. Destijds bij de meest filmische en meeslepende games die er te vinden waren - hoe geweldig zou dat niet uitpakken met de huidige technologie.

- X-Wing en Tie-Fighter : zelfde reden als hierboven. Destijds (en tot op heden) twee van de allerbeste Star Wars games.

All Seeing Fish
-Lost Vikings

-Vanquis

-Destruction Derby

-Enemy Zero

-Tenchu

avatar van Waackx
GTA 1 uit 1997.

avatar van Rujar
Tenchu zou inderdaad echt gruwelijk zijn, maar ook hitman 2

avatar van mrdig
- Heart of Darkness
- Flashback
- Turrican 2
- Indiana Jones and the Fate of Atlantis (adventure)

MikeMannuh
* Deus Ex (het origineel)
* Red Alert 1&2
* Lands of Lore 2
* Grim Fandango voor xbox
* De gehele Legacy of Kain serie (al mogen ze Blood Omen 2 laten voor wat het is)

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Pandemonium

avatar van Nomak
Blood Omen: Legacy of Kain

Liefst een remaster zodat de stijl van destijds behouden blijft.

avatar van Sinner
Defender of the Crown.

Ja. Dat hoor je goed. Aangezien het vandaag 'stay inside under the blankie' dag was heb ik hem nog eens op de C64 opgehad een half uurtje / uurtje. Zou een leuke remake kunnen worden in 2018.

- Strategisch gedeelte en veldslagen ala Total War.
- Bestormen van Kastelen en een weg naar binnen vechten ala For Honor
- Keuzes tussenin ala een Telltale game of enig ander Interactieve game tegenwoordig.
- Naargelang in te stellen een setje minigames voor de liefhebbers voor bvb het jousten of boogschieten of wat er nog zoal te doen is in de middeleeuwen - eventueel ook los multiplayer te doen.

Ik zie het al helemaal voor me en al helemaal floppen wegens te veel diversiteit willen proppen in 1 game.

avatar van Sateck
- Metal Gear Solid
- Tony Hawk's Pro Skater 2
- Silent Hill serie

En na het aankomend succes van Resident Evil 2 remake hoop ik ook op andere delen van RE.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Adventures of Lolo!

avatar van Shinobi
Zonder twijfel 'Max Payne' en 'Vice City'.

avatar van Manny Calavera
Shinobi schreef:
Zonder twijfel 'Max Payne' en 'Vice City'.


Ik acht de kans gigantisch dat de nieuwe GTA een remake van Vice City zal worden, maar dan ontelbaar groter. Ofja, geen directe remake, maar een terugkeer naar de stad Vice City.

Vice City is overigens qua map best klein, zeker naar huidige standaard met GTA V en RDR 2.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Ik acht de kans gigantisch dat de nieuwe GTA een remake van Vice City zal worden, maar dan ontelbaar groter. Ofja, geen directe remake, maar een terugkeer naar de stad Vice City.


Dan hoop ik ook dat ze het in hetzelfde tijdperk houden - de kitschy jaren '80. Inclusief soundtrack. Nou heb ik nog altijd V niet gespeeld (GTA burnout na 4), maar persoonlijk zou ik het thema van motorbende's wel zien zitten - een beetje zoals The Lost and the Damned, maar dan groter en diepgaander. Het runnen van je eigen clubje zou ik alleraardigst vinden.

Max Payne zou ik liever hebben dat ze met hun poten vanaf blijven trouwens. Die serie is nog altijd perfect speelbaar. En een Resident Evil 3 wel, maar dat is het dan ook wel geweest.

Trouwens wel eentje - aangezien Onimusha zojuist geremasterd is, en blijkbaar relatief succesvol, mogen ze hier wel de hele reeks van in een nieuw jasje hijsen. Ik heb de indruk dat deze games schromelijk over het hoofd worden gezien door heel veel gamers. Wat jammer is, want ze zijn zeker de moeite om te spelen. (nou ja - deel 1 t/m 3 dan - de 4de heb ik liggen, een keertje opgevist voor 2,50 - maar ben ik nog niet aan begonnen).

All Seeing Fish
All Seeing Fish schreef:


Best of Mario Party een verzameling van alle characters de beste borden, spelletjes opnieuw ontwikkeld voor de Nintendo Switch.



Eindelijk na drie tegenvallende Mario Party's normaal gesproken kijk ik er naar uit als er een nieuwe Mario Party komt en dan ben ik bij de release teleurgesteld, nu is er eigenlijk de Mario Party die ik wilde kom ik er pas later achter

avatar van Sinner
Ik heb er eentje! Of zelfs drie! Vanwege niet meer verkrijgbaar, niet of nauwelijks speelbaar, zelfs al moeilijk met Scummvm op PC nomineer ik:

Discworld, Discworld 2 en Discworld Noir.

Helaas destijds midden jaren '90 maar even kunnen spelen bij een vriend, maar omdat ik destijds best wel graag Terry Pratchett's boeken las vielen ze met hun absurde humor, knappe graphics en de 2D point & click gameplay erg in de smaak.

Remake hoeft ook niet bijzonder te zijn. Poets de graphics wat op naar HD (of redraw ze, maar wel naar oorspronkelijk design), geef er een optie bij om de originele modus te kunnen spelen en klaar is kees. (natuurlijk de besturing aanpassen zodat het ook speelbaar is op consoles).

Alle drie in een setje (of alvast de eerste 2) en vraag er max 40 euro voor en ik ben de eerste die een pre-order plaatst. Op de Switch.

avatar van AdrievMer86
Ik had eerst zoveel in mijn hoofd. Voor nu kom ik op deze games uit:
- Millennium Racer: Y2K Fighters
https://i.postimg.cc/XYShDdxM/IMG-20220430-132702-1.jpg
https://i.postimg.cc/SQPHCwMx/IMG-20220430-132313.jpg
Combinatie van remaster en remake. Soul Reaver en Headhunter bijv. remake en de rest remaster.
Of misschien remaster van Headhunter en geen remake. Zoiets.
Scaler gewoon flink remasteren. Ja nu kan het natuurlijk ook met ps2 emulator pcsx2.
En Millennium Racer: Y2K Fighters kan met Redream op windows natuurlijk.
Maar om die games fysiek te hebben voor collectie en huidige consoles is wel aangenaam.

Ja deze natuurlijk niet vergeten:
https://i.postimg.cc/MTn003Cy/1651320565601.jpg
https://i.postimg.cc/dQTmLXmF/1651320565592.jpg
Ja de originele games heb ik vaak wel gelukkig. Maar remasters en remakes zijn welkom.

avatar van Q jones
AdrievMer86 schreef:
Ik had eerst zoveel in mijn hoofd. Voor nu kom ik op deze games uit:
- Millennium Racer: Y2K Fighters
(afbeelding)
(afbeelding)
Combinatie van remaster en remake. Soul Reaver en Headhunter bijv. remake en de rest remaster.
Of misschien remaster van Headhunter en geen remake. Zoiets.
Scaler gewoon flink remasteren. Ja nu kan het natuurlijk ook met ps2 emulator pcsx2.
En Millennium Racer: Y2K Fighters kan met Redream op windows natuurlijk.
Maar om die games fysiek te hebben voor collectie en huidige consoles is wel aangenaam.

Ja deze natuurlijk niet vergeten:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ja de originele games heb ik vaak wel gelukkig. Maar remasters en remakes zijn welkom.


Headhunter was echt gaaf ja, deel 2 mocht er ook zeker zijn vond ik. Hoop dat het er ooit van komt

De Jak & Dakter reeks en de Prince of persia trilogy lijken me ook wel geschikt voor een remastering.

avatar van legian
Jeffavoriet schreef:
De Prince of persia trilogy lijken me ook wel geschikt voor een remastering.

Er wordt toch al een tijd gewerkt aan een remake van een van die games, Sand of time dacht ik. Las er laatst nog iets over dat die qua ontwikkeling van studio verhuist zou zijn.

avatar van Sinner
legian schreef:
(quote)

Er wordt toch al een tijd gewerkt aan een remake van een van die games, Sand of time dacht ik. Las er laatst nog iets over dat die qua ontwikkeling van studio verhuist zou zijn.


Dat klopt ook. Maar ik vind het eigenlijk een reeks die niet per se een re-master dient te krijgen. Daar is het nog relatief vroeg voor. Speelbaar op PS2, HD re-master op PS3. En dan dezelfde game in een nieuw jasje op de PS4 of PS5? Had ik liever gezien dat er een echte nieuwe game kwam in de reeks.

avatar van Sinner
Een game waar ik echter wel eventueel een remake van zou willen zien?

Wing Commander. Meerdere delen uit de reeks.

Met de mogelijkheden van vandaag zou het interessant zijn om van 'gewone vliegenier' omhoog te klimmen naar bevelhebber van de Tiger Claw en aldus een strategisch element aan de oorlog toe te voegen (eg. een beetje dus zoals in het vierde deel, maar dan reeds vanaf deel 1). De mogelijkheden om nieuwe schepen te ontwikkelen en basissen te veroveren, praatjes met de crew te slaan en deze mee te nemen in battle (met een soort loyaliteitssysteem ala Fire Emblem)...

Het lijkt me best een aardig idee. Het originele spel is intussen al 32 jaar oud. En heb aan alle delen bijzonder veel plezier gehad.

avatar van legian
Sinner schreef:
(quote)


Dat klopt ook. Maar ik vind het eigenlijk een reeks die niet per se een re-master dient te krijgen. Daar is het nog relatief vroeg voor. Speelbaar op PS2, HD re-master op PS3. En dan dezelfde game in een nieuw jasje op de PS4 of PS5? Had ik liever gezien dat er een echte nieuwe game kwam in de reeks.

Ach, ondertussen zitten er 2 generaties tussen, dat is al meer dan veel andere remasters die op de direct volgende generatie al uitkomen. Zijn ze überhaupt wel speelbaar op deze generatie consoles?

Wel met je eens dat er liever een nieuwe game in uitkomt, maar dit is in ieder geval beter dan niets.

avatar van Sinner
legian schreef:
Ach, ondertussen zitten er 2 generaties tussen, dat is al meer dan veel andere remasters die op de direct volgende generatie al uitkomen. Zijn ze überhaupt wel speelbaar op deze generatie consoles?


Moet dat dan per se? Ik vind dat je dat bij een game van een jaar of 30 enigszins nog wel eens te rechtvaardigen is, of een game die nooit vertaald is. maar om een game van 10-15 jaar terug weer te remaken omdat de spreekwoordelijke inspiratie volledig op is? Dat blijft bij mij toch echt wel vreemd. Een PS2 of PS3 en de hele collectie haal je voor relatief weinig geld in huis. Ik denk zelfs voor minder dan dat je betaal voor deze remaster (die waarschijnlijk 60-70 euro zal kosten).

Ik vind het er overigens maar bijzonder lullig uitzien:

Prince of Persia 1989
Prince of Persia The Shadow and the Flame 1993
Prince of Persia 3D 1999
Prince of Persia The Sands of Time 2003
Prince of Persia The Warrior Within 2004
Prince of Persia The Two Thrones 2005
Prince of Persia Battles of... 2005
Prince of Persia (ook al een reboot) 2008
Prince of Persia The Forgotten Sands 2010
Prince of Persia The Fallen King 2010
Prince of Persia HD Trilogy Collection 2011

...en dan binnenkort weer eens een remaster...van het eerste deel maar dan mag je meteen ook al aannemen dat aannemen dat The Warior Within en Two Thrones er ook aankomen. Net zoals ook bvb Modern Warfare 2 de Remake eraan zit te komen en aldus Modern Warfare 3 ook. Lijkt wel alsof ik de laatste 15 jaar gewoon weer helemaal opnieuw beleef. Het lijkt Hollywood wel.

Ik ben dus nog steeds een hardstikke grote fan van de Indie Scene waarin ze met regelmaat toch pareltjes op de markt gooien die ook wel eens iets nieuws proberen en waar de echte creativiteit vandaan komt, in plaats van veel van de A+ bedrijven. Die juichend afkomen met een FIFA of weer een remake van een spel van een paar jaar oud (ook Dead Space is er zo eentje - perfect speelbaar danzij de backwards compatibility).

Van mij mag, zoals ik ook al gezegd heb, iedereen het spelen, geen probleem mee, ook op filmgebied niet (in bepaalde gevallen vind ik een remake zelfs beter dan het origineel) maar ik vind het toch wel erg pijnlijk om de bloedarmoede te zien die zich tegenwoordig meester maakt in de gaming industrie.

avatar van legian
Sinner schreef:
Moet dat dan per se?

Absoluut niet, maar dat ziet de industrie anders volgens mij. En gezien het grote succes van remasters en remakes de afgelopen jaren... Of tenminste van enkele successen dan.

Maar Sands of Time komt alweer uit 2003 zie ik in je lijstje. Dat is dus alweer 19 jaar geleden. Stel die komt volgend jaar uit dan ben je 20 jaar verder. Een hele generatie gamers die het origineel nooit gespeeld heeft kan dan die game eens oppakken. En alle nostalgische gamers kunnen de game dan ook weer eens oppakken. Met alle voordelen van de moderne technieken erbij. En natuurlijk een boel gamers die het origineel wel meegemaakt heeft maar nooit opgepakt heeft (zoals ik) kan nu makkelijker bereikt worden.

Een PS2 of PS3 en de hele collectie haal je voor relatief weinig geld in huis. Ik denk zelfs voor minder dan dat je betaal voor deze remaster (die waarschijnlijk 60-70 euro zal kosten).

Aah, maar kijk daar ga je al . Dan moeten er oude consoles aangeschaft worden of uit de berging gehaald worden. Terwijl juist de backwards compatibility daarvoor perfect zou zijn. 20+ oude games spelen op je splinternieuwe console waardoor je van alle nieuwe hardware gebruik kan maken. Ook veel efficiënter dan elke keer een oude console moeten aansluiten.

Ik ben niet echt een liefhebber van remasters trouwens, maar er zijn wel wat games die ik nooit heb gespeeld en ook niet backwards compatible zijn op de Xbox. Dan is zo'n remaster/remake wel interessant. Zo wil ik Alan Wake nog eens spelen dus dan komt die remaster toch mooi uit. Tegelijkertijd kijk ik naar de Life is Strange remaster en vraag me af wat die voor toegevoegde waarde heeft (die heb ik wel weer gespeeld). Uiteindelijk is het niet meer dan een nieuw likje verf van wat hogere kwaliteit. Een remake kan dan veel meer toevoegen, maar dat is natuurlijk een grotere investering dan een remaster. Die laatste is in theorie het makkelijkst geld verdienen.

Het is in het geval van Prince of Persia jammer dat er geen nieuwe delen zijn uitgekomen of in de planning staan (voor zover ik weet dan). Dan zou het geheel wat minder storend zijn in mijn optiek. Maar goed, het is ondertussen de norm geworden om elke enigszins succesvolle game een remaster of remake te geven (het liefst ook op elk platform weer opnieuw). Waar ik eigenlijk hoopte dat de originele games eens backward compatible zouden worden, blijft dat vaak ook uit helaas.

Het is wel frappant om te zien hoe veel van die remasters/remakes met gejuich worden ontvangen door gamers. Dat verbaasd me wel eigenlijk.


Ik heb trouwens eens gekeken wat er nu beschikbaar is op de Xbox store qua Prince of Persia, maar dat stelt niet veel voor:
- Prince of Persia: The Sands of Time (og Xbox game), digitaal niet te koop
- Prince of Persia "Classic" (X360 arcade game), digitaal te koop (in de sale dus ook direct maar eens gekocht )
- Prince of Persia: The Forgotten Sands, (X360), digitaal te koop
- Prince of Persia: 2008 reboot (X360), digitaal niet te koop.
Van de 4 zijn er 2 niet digitaal te koop, teleurstellend wat The Sands of Time leek me ook nog wel tof. Dan toch maar die remake daarvan afwachten.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:52 uur

geplaatst: vandaag om 13:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.