menu

Games / Algemeen / Fallout 3 of New Vegas?

zoeken in:
Ik wil Fallout gaan spelen. Dan begin ik bij Fallout 3 maar ik lees overal dat NV beter is. Ik wil graag vanaf het begin beginnen, dus ik wil graag de story weten. Is het aangeraden om gewoon bij 3 te beginnen, of mis je niks en kan je gewoon bij NV beginnen en dan fallout 4?

7RUCKER.

mister-fool
De de main-story van NV heeft geen overlap met die van Fallout 3, dus je kunt zonder problemen bij NV beginnen.

NV is overigens vooral een veel betere RPG. Veel gave factions, quests die je op meerdere manieren kan oplossen en keuzes die daadwerkelijk impact hebben op het einde. Het is echter wel een videogame die behoorlijk buggy is. De rpg-elementen bij Fallout 3 zijn minder sterk, maar het spel ziet er wel wat mooier uit en het is minder buggy dan NV.

mister-fool schreef:
De de main-story van NV heeft geen overlap met die van Fallout 3, dus je kunt zonder problemen bij NV beginnen.

NV is overigens vooral een veel betere RPG. Veel gave factions, quests die je op meerdere manieren kan oplossen en keuzes die daadwerkelijk impact hebben op het einde. Het is echter wel een videogame die behoorlijk buggy is. De rpg-elementen bij Fallout 3 zijn minder sterk, maar het spel ziet er wel wat mooier uit en het is minder buggy dan NV.


Ik lees dat fallout 3 een donkerder sfeer heeft. een donkerder wereld. Is dat zo?

mister-fool
Ik denk het wel. Fallout 3 is echt post-apocalyptisch, bij NV had ik het gevoel dat de mensheid zich al een beetje had geheroriënteerd.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Zelf meer van 3 genoten, hoewel NV betere RPG elementen heeft, vond ik de wereld en stijl van 3 vele malen cooler. Interessantere main-story en meer memorabele situaties ook. Denk bovendien dat 3 een veel betere instapper is voor het Fallout universum.

En als je 3 eenmaal gespeeld hebt, ga je gegarandeerd NV daarna ook proberen .

mister-fool
Ik was van mening dat fallout 3 als RPG minder diepgravend was dan New Vegas, maar wellicht is die opvatting wat kortzichtig, gezien deze uitstekende analyse:

Fallout 3 Is Better Than You Think

avatar van JustMike
mister-fool schreef:
Ik was van mening dat fallout 3 als RPG minder diepgravend was dan New Vegas, maar wellicht is die opvatting wat kortzichtig, gezien deze uitstekende analyse:

Fallout 3 Is Better Than You Think

Wel grappig dat ik meteen als suggestie een video krijg die het tegenovergestelde beweert

http://i68.tinypic.com/qqzuaw.png

mister-fool
Waarschijnlijk omdat Many a True nerd die video meermaals aanhaalt en van kritiek voorziet.

avatar van patenpac
Naar mijn eigen mening denk ik dat ik New Vegas beter vond destijds. Het grootste nadeel dat New Vegas wel had ten opzichte van Fallout 3 is dat je veel beperkter was in de richting die je uitging in het begin. Je kon eigenlijk maar 1 richting uit, aangezien de 2 andere opties te moeilijk waren voor een laag level karakter.
Daarnaast was Fallout 3 ook 'vernieuwender'. New Vegas was eigenlijk te zien als een verbeterde versie van Fallout 3, maar leverde echter niks nieuws meer.

Dat is toch mijn mening althans

Gast
geplaatst: vandaag om 20:34 uur

geplaatst: vandaag om 20:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.