menu

Games / Algemeen / Limited Run

zoeken in:
avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Zijn hier nog gebruikers / verzamelaars die al eens iets bij Limited Run hebben gekocht?

Voor diegene die het nog niet kennen. Limited Run is een 'project' van indie developer Mighty Rabbit, om (veelal) indie games in een beperkte fysieke oplage beschikbaar te maken. Het initiatief heeft al de nodige lof geoogst, vooral bij fanatieke verzamelaars die nog altijd het liefste een doosje op de plank hebben staan. Ze zijn verleden jaar begonnen met het uitgeven van hun eigen spellen: Breach and Clear en Saturay Morning RPG voor de Vita en de PS4. Maar inmiddels staan er al veel releases met andere indie devs op de planning.

Geweldig initiatief waarbij developers niet langer gebonden zijn aan (de risico's van) een grote fysieke run en bijkomende (promotionele) lasten. Meer fysieke releases!

Mocht je overigens geïnteresseerd raken in één van de aankomende games, dan ben je er het beste snel bij, want zowel Breach en Clear als Saturday Morning RPG waren binnen een uurtje of twee á drie uitverkocht.

Aankomende runs:
25 april - Oddworld New 'n Tasty (PS4 - oplage 5000 en Vita - oplage 2500)
9 mei - Futuridium EP (PS4 en Vita - oplage 2x 2000)

Verder zijn al bevestigd voor later dit jaar:
Cosmic Star Heroine (PS4 en Vita)
Volume (Vita)
YIIK: A Postmodern RPG (PS4 en Vita)
Söldner X-2 (Vita)
Lost Sea (PS4)
Rainbow Moon (PS4 en Vita)

En mogelijk nog veel meer... er zijn blijkbaar al meer dan 20 deals met developers voor dit jaar.

All Seeing Fish
Ik zou Limbo wel in een beperkte oplage willen hebben.

avatar van Grovonion
En ja, beide "Oddworld: New'n'Tasty" versies gescoord, zat even in de knoei met tijdsverschillen en had schrik dat de koop vanuit Hong-Kong niet kon doorgaan maar alles lukte zonder problemen.

Het lijkt er wel op dat Limited Run de snelheid van games verkopen aan het verhogen is. Tot nu toe werd er elke drie maanden een spel gepubliceerd maar nu staat Futuridium al gepland voor 9 Mei...

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Goed gedaan! Aangezien de Vita versie van "Oddworld" in beide runs binnen 1 minuut uitverkocht was.
De PS4 versie heeft het de tweede run dan nog aanzienlijk langer volgehouden. Ik heb zelf enkel de Vita versie gescoord, was het me ook om te doen.

Futuridium is inderdaad al snel. He was overigens altijd al het 'doel' om aan een gemiddelde van eens per maand een Limited Run te plannen. Maar dat gaat natuurlijk een beetje afhangen van tal van factoren. Volume en die Eastasiasoft spellen zullen waarschijnlijk al snel volgen.

avatar van Grovonion
Mooi , dan zullen wij volgers en kopers van het eerste moment het steeds moeilijker hebben een limited run te scoren. Je moet dus al met je timer precies op uur nul staan wachten en je scherm refreshen om erbij te zijn...

avatar van Grovonion
Grovonion schreef:
Het lijkt er wel op dat Limited Run de snelheid van games verkopen aan het verhogen is. Tot nu toe werd er elke drie maanden een spel gepubliceerd maar nu staat Futuridium al gepland voor 9 Mei...
Is al een heel tijdje een feit, er zijn ongeveer om de twee weken nieuwe releases. "Gelukkig" is het met de vita bijna gedaan en ben ik niet op de switch trein gesprongen, want de kosten.... tja.

avatar van mrdig
Ik heb er de laatste jaren ook een paar Vita games gescoord, leuk voor de heb maar idd prijzig en de snelheid waarmee games worden gereleased is een beetje too much. Maar as vrijdag Iconoclasts in de sale, daar heb ik maar ff een reminder voor in de agenda gezet. Mooie game, die paar duizend copies zijn snel weg denk ik.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik vind het ook niet erg dat het ergens dit jaar gedaan is wat de Vita betreft. Zo'n full set verzameling was eens en nooit meer. Ik geloof trouwens niet dat er ooit nog een console komt waar een full set nog enigszins haalbaar is. De Vita was wat dat betreft ideaal. Echter met de komst van Limited Run en nog talloze publishers die zich in de markt van exclusieve releases gingen mengen is het al snel een duur geworden.

Dat Limited Run nu meer en meer aan pre-orders doet is wel een goede zaak. Ik ben in alle gevallen een voorstander van fysieke releases. En dit systeem geeft in ieder geval aan allen de kans om een release te bemachtigen.

avatar van Grovonion
mrdig schreef:
Mooie game, die paar duizend copies zijn snel weg denk ik.
Als ik er op tijd bij was (minstens 10 seconden voordat de teller afloopt) heb ik tot nu toe nog geen enkele normale release gemist. Een CE was misschien al eens weg, toen ik nog zo dom was om er zo een te bestellen.

Soms, als ik verschillende releases tegelijk koop, zijn er ook al vergrepen, maar dan kun je die meest 6 uur later nog appart oppikken en combineren.

Trouwens, via google forms kun je verschillende aankopen combineren en zo verzendingskosten drukken, dat werkt heel goed.

avatar van mrdig
Grovonion schreef:
Trouwens, via google forms kun je verschillende aankopen combineren en zo verzendingskosten drukken, dat werkt heel goed.


Ik heb nog niet meerdere zaken tegelijk besteld, maar hoe werkt dit precies? En is dat nodig want ze hebben toch gewoon een cart/checkout systeem?

avatar van Grovonion
Dit werkt achteraf, bij je bestelling krijg je een order-nummer. Later, (en dat kan ook dagen later) kun je via een link op limitedrun naar een google-forms pagina verwezen worden waar je al je order nummers invult (kunnen dus meerdere bestellingen zijn), waarna LR aan de slag gaat. Enkele dagen later krijg je dan bevestiging dat ze gecombineerd worden en wordt het verschil in geld je teruggestort.

avatar van mrdig
Ah ok goed om te weten, ik zie de link naar het formulier ook bij de FAQ staan.
Ik heb nog 3 orders als unfullfilled staan, die zou ik dus kunnen combineren tot 1 order?

avatar van Grovonion
Kun je iig proberen. Meestal gebruik ik dat voor twee orders op dezelfde dag, maar ik heb het ook 1 keer met 2 releases met een week of zo ertussen gedaan. Zou moeten lukken, misschien behalve als ze al een gedeelte van je order hebben opgestuurd. Dat doen die wel eens bij LR.

avatar van mrdig
Zo Iconoclasts Vita was net binnen 1 minuut sold out volgens mij. Ik heb er nog 1 kunnen bemachtigen, mijn broer net niet. Komt er nu nog een 2e batch?

edit ja dus: Twitter

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Welke variant heb je proberen te bemachtigen. De limited of de reguliere?

Geen idee hoe snel dat ie uitverkocht was eigenlijk, niet op gelet. Maar hij ging wel pas een minuutje na de rest in de sale. Had Proteus al in mijn winkelmandje zitten. Duurde even voordat ik Iconoclasts kon toevoegen. Toch even spannend, want die Vita games zijn inmiddels heilige gralen voor zowel collectors als scalpers. Dus die zijn binnen no time sold out.

avatar van mrdig
Ja het ging echt heel snel de deur uit, en het duurde idd net even wat langer voordat je iconoclasts kon toevoegen. Maar goed, net gelukt dus. Zelf heb ik de reguliere versie gedaan, en jij?

Proteus heb ik laten zitten: dat trekt me niet echt, maar ik snap dat jij voor een volledige vita collectie gaat. Heb je wel eens een vita game via limited run of soortgelijke initiatieven gemist? Is er nog een holy grail vita game die je nog zoekt?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Hier ook de reguliere versie. Van Limited Run heb ik maar weinig collectors editions. Vaak toch iets te pricey voor wat je er extra voor krijgt. En 't moet ook een beetje betaalbaar blijven...

Heb twee Limited Run releases bewust overgeslagen: Deemo en Dariusburst. Van beide had ik al de Aziatische releases. En zolang speelbaar in 't Engels maakt de oorsprong van de release weinig uit. Verder is de collectie helemaal compleet. Das ook een beetje 't geluk er vanaf de eerste game bij te zijn.

Wel al meer dan eens die 4 uur batch van Limited Run gemist dankzij zomer/wintertijd perikelen. Gelukkig is er altijd nog de mogelijkheid tot herkansing.

avatar van mrdig
Ja die limited editions zijn leuk maar ook een beetje too much en geldklopperij. Alleen Another World vita heb ik in september de luxe variant (grote doos, soundtrack op vinyl, poster, etc) van besteld omdat ik echt pure nostalgie bij die game heb. Ik wacht er nog wel steeds op overigens.

Maar erg cool dat je alle physical vita games hebt, hoeveel zijn dat er nu? Honderden neem ik aan? Heb je de boel een beetje verzekerd?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Nu precies 370. Met de reguliere versie van Another World als laatste aanwinst. Lag vandaag in de brievenbus. Dus de luxe variant zal je wellicht snel ontvangen.

avatar van mrdig
370 Nice!!

avatar van Grovonion
Winkelwagentje schreef:
Met de reguliere versie van Another World als laatste aanwinst.
Die heb ik vandaag ook eindelijk van de post gehaald, samen met Golf Story voor de switch.

Ik ben trouwens ook voor iconoclasts en Proteus in de normale versie gegaan.

Ik ben er als ik kan altijd vanaf -1 minuut erbij, en mits een beetje vingeroefening en een normale internet verbinding ook nog nooit een bestelling die ik wilde (zo nodig in twee sessies) niet kunnen doen, Maar soms, als ik verwacht dat het snel gaat neem ik enkel het meest gewild spel, en bestel ik er de rest later bij (zie beneden hoe).

Slechts ooit 1 bestelling niet kunnen doen, ik zat toen namelijk in China, en voordat het door alle Chinese firewalls ging was het contingent op (in beide sessies!). Frustrerend, kan ik je wel zeggen!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Limited Run heeft op Twitter aangegeven dat ze voor de Vita nog zo'n 20 games mogen verwachten. Daarvan is er nu nog 1 in Q&A. De rest zal dus met zekerheid verschijnen, waarvan de meerderheid in oplagen tussen de 2200 en 3000. Daarnaast geven ze aan dat er nog 3 of 4 games zijn welke afhankelijk zijn van de beschikbaarheid (lees: vrijkomen) van Vita carts. Het lijkt er op dat we het verloop van dit jaar nog zo'n 2 tot 3 releases per maand kunnen verwachten. Daarna is het dan echt gedaan.

Benieuwd welke releases ze nog hebben weten vastleggen. Onderstaand zijn ooit al eens aangekondigd en tot op heden nog niet verschenen;

Dragon Fantasy Book 1: The Volumes of Westeria
Mercenary Kings
Spelunky
Forma.8
Nuclear Throne
The House in Fata Morgana
Sharin no Kuni

avatar van mrdig
Ca 20 nog? Nice. Nu zal ik ze niet allemaal gaan halen, maar spelunky en forma.8 sowieso wel. Is de rest van de lijst die je noemt de moeite waard?

avatar van Grovonion
da's dan nog eens een 600+euro die je zal mogen budgetteren;-)

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Mercenary Kings wordt aardig aangeschreven. De rest heb ik eigenlijk geen idee van. Ook geen van allen gespeeld nog. Maar zou ik het niet voor mijn collectie doen dan denk ik niet dat ik snel een van de bovengenoemde games zou aanschaffen. Van Sharin no Kuni hoop ik alleen nog maar dat ie deel uit maakt van de nog te verschijnen Vita -games, daarvan heb tijdens de Kickstarter periode de physical tier gekocht. Zou anders zo maar eens een gevalletje Bloodstained kunnen worden.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Voor de liefhebbers - Limited Run heeft blijkbaar een deal met Disney - en zal diverse Star Wars klassiekers opnieuw uitbrengen. Zowel voor current gen als retro consoles.

Vrijdag gaan de eerste 2 van 8 retro games in de verkoop. Een NES en Gameboy versie van Star Wars (1991) - GamesMeter.nl.

Wel aardig aan de prijs á 39,99 USD - en dat nog zonder verzending. En gezien de oplages zou ik nu alvast maar beginnen de website te refreshen wil je een kans maken er eentje te scoren. ?

Deze games ga ik zelf skippen. Maar er komen zeker nog een aantal interessante titels aan, o.a. Shadows of the Empire, Episode 1 Racer en Rebel Assault II. Ook al is het alleen maar voor de nostalgia kick!

avatar van Nomak
Ben ik de enige die het raar vind dat een winkel als Nedgame games koopt bij Limited Run en ze daarna voor het dubbele van de prijs verkoopt? Wat is dan het verschil met scalpers??

avatar van Grovonion
Nomak schreef:
Ben ik de enige die het raar vind dat een winkel als Nedgame games koopt bij Limited Run en ze daarna voor het dubbele van de prijs verkoopt? Wat is dan het verschil met scalpers??
Nedgame doen idd mee aan een zorgwekkende praktijk, zoals ik al elders uit de doeken had gedaan. Het is een heel rare online winkel, je kunt er genoeg koopjes doen, en veelal zijn er leuke games te vinden aan goede prijzen. Maar de laatste jaren beginnen ze zich ook te concentreren op schaarse games en producten zoals amiibo, om ze dan tegen woeker prijzen uit de deur te doen.

Anderszijds ben ik ook een beetje voorzichtig met de term "scalpers". Uiteindelijk is verkopen een kwestie van vraag en aanbod. Is het aanbod schaars maar de vraag groot dan zijn de prijzen navenant.

Een scalper is iemand die de markt bewust schaars maakt door beschikbare gelimiteerde producten op te kopen. Maar dat doet nedgame zover ik weet niet. Die verkopen productent die al schaars zijn tegen enorm hoge prijzen, nog net iets anders.

Ook niet vergeten dat die LRG games naar Nederland geimporteerd moeten worden, dat verhoogt de kost van de games ook al. Een 30$ game kost rap 45€ tot aan je deur.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:11 uur

geplaatst: vandaag om 02:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.