menu

Games / Algemeen / Singleplayer versus Multiplayer gamen

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de GamesMeter users doen.

Zitten hier vooral MP gamers (bijvoorbeeld voor Fifa, Call of Duty) of zijn er hier ook nog veel liefhebbers voor indrukwekkende SP campagnes (bijvoorbeeld voor GTA, Assassins Creed)?

Ik ben eigenlijk benieuwd of users SP, MP of beiden spelen en waarom dan wel.

Is het bijvoorbeeld leuker om iemand online af te knallen in grote getale of is het niet veel mooier om intensieve SP campagne met een goed verhaal, prachtige filmpjes en de nodige emotie te doorlopen?

avatar van Nomak
Beiden zijn leuk. Online speel ik enkel Street Fighter 4 want tegen de computer is het geen uitdaging meer. Enkel voor training mode speel ik met de computer.

Single player speel ik bij spellen als Zelda & Onimusha. En andere vechtspellen speel ik ook singleplayer.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik speelde vroeger veel multiplayershooters (MOH:AA, Soldier of Fortune, Quake) maar aangezien ik amper nog vrienden heb die gamen ben ik daarmee gestopt. Er zijn namelijk teveel eikels op de internets. Neem nu bijvoorbeeld Left 4 Dead. Doe je daar één dom dingetje en je wordt meteen gekickt. Te competatief en niemand lijkt voor zijn lol te spelen.

avatar van Thomas83
Hangt een beetje van het genre af, maar ik speel tegenwoordig eigenlijk bijna alleen nog maar online. Met name shooters vind ik ook niet zo leuk in public games. Die zitten altijd vol met cheaters, overdreven fanatiekelingen of idioten. Ik ben zelfs een beetje allergisch voor dat internettaaltje met continu praten in afkortingen, nietszeggende smileys en dIt SoOrT nAmEn.

Zelfs bij spellen waar het doel samenwerken is wordt dat dan vaak niet gedaan, uitgezonderd spellen die wat meer hardcore en soms ook wat ouder zijn. Die trekken een wat volwassener publiek. Maar het mooiste is toch met wat vrienden online spelen. Zoals misschien wel bekend speel ik vooral de oudere spellen. Diablo 2, Raven Shield, SWAT 4, International superstar Soccer over ZSNES en Hamachi, en verder hebben we nog altijd een eigen Minecraft=server.

avatar van Brains
Allebei. Multiplayer doe ik dan tegenwoordig wel enkel met vrienden of vrienden van vrienden. Het hierboven al genoemde gedrag van vele online communities komt me maar al te bekend voor.

avatar van Hadouken
Online is me door de jaren heen steeds minder gaan boeien, komt ook door de leeftijd denk ik. Zo lijkt het gros van de blagen allemaal 14 jaar of jonger die lopen te kankeren en daar ga ik me snel aan irriteren. Vroeger deed ik veel online games zoals CS of AA, maar nu speel ik zelden over het internet. Vandaag of morgen krijg ik wel NFS binnen en daar ga ik me wel online mee bemoeien denk ik, had ook fantastische online tijden met Paradise City.

Offline een potje FIFA of co-op LAN is een ander verhaal. Tijdloos vermaak. Verder richt ik me vooral op singleplayer games.

avatar van Manny Calavera
Ik game niet online. Vroeger (tien jaar terug ofzo) wel eens gedaan met wat shooters, maar het gaf me geen voldoening om random mensen te bestrijden. Het was vrij saai, al geloof ik best dat online games tegenwoordig veel boeiender zijn. Maar ik heb die behoefte nu niet meer. Ik heb ook geen Xbox Live. Misschien dat ik bij de volgende console (over 1 tot 2 jaar gok ik) het wel weer eens online wil proberen. Zeker bij Fifa is dat denk ik wel leuker.

Ik speel liever een game met een verhaal waar ik ingezogen word of games waar je alle vrijheden hebt, zoals in de GTA reeks en dergelijke. Games als Halo, Call of Duty en Gears of War vind ik offline veel leuker. Wel speel ik soms co-op met een vriend en dan knallen we door de singleplayer heen. En bij Fifa speel ik ook graag tegen iemand naast me, maar dan dus voor 1 tv.

Tegenwoordig is het wel jammer dat veel games geen spannende, boeiende, lange singleplayer campagne meer aanbieden. Bij games als Call of Duty raas je er vrij snel doorheen. Toch wel jammer, want ik weet zeker dat er zat gamers zijn die denken zoals ik doe over singleplayer ervaringen. Gelukkig komen er nog wel vaak zat mooie campagnes uit. Recent nog Halo 4, vorig jaar nog Gears of War 3, aankomend jaar GTA V. Ik verheug me echt op zulke games, omdat ik weet dat de makers wel alle tijd in singleplayer stoppen.

Pastichio Rocker
Single Player only. Ik heb een hekel aan die competitive (COD-)kiddies.

avatar van jellecomicgek72
Vroeger was ik meer van de MP. Paar jaar terug was ik fanatiek cod en counterstrike speler en dat bleef maar doorgaan. Maar tegenwoordig geniet ik veel meer van een goede singleplayer game. Ik speel ook niet zoveel games meer als vroeger. Ben tegenwoordig meer op zoek naar goede verhalende singleplayer games. Afgelopen week bv Dishonored uitgespeeld, vond ik heel dope, deed me af en toe ook heel erg denken aan Half-Life 2. Nu nog een paar dagen wachten op de nieuwe Hitman. Ik heb dat bv ook, met vrienden van me, die alleen maar cod en battlefield spelen in MP. Vind dat ook wel leuk, maar het doet me niet zoveel meer.

avatar van Tsjo-Wi
Beiden hebben natuurlijk zo zijn charmes, maar over het algemeen ben ik ook meer een singleplayer. Mezelf totaal verliezen in een episch verhaal blijft toch het mooiste wat games kunnen bieden. Multiplayer kan echter ook fantastisch zijn, vooral omdat echte mensen een veel leukere en grotere uitdaging kunnen bieden dan wat voor AI dan ook. Op de een of andere manier werken die online games ook een stuk verslavender omdat je de hele tijd geneigd bent om nog een potje te starten. Krijg achteraf dan wel vaker het gevoel dat ik mijn tijd aan het verdoen ben...

avatar van DarthSolidKevin
Multiplayer kan nooit tippen aan een singleplayer ervaring vind ik. Veel goede singeplayer games hebben een diepgaand verhaal met veel emotie, dat je helemaal mee trekt. Begrijp me niet verkeerd ik heb waarschijnlijk veel meer multiplayer tijd op de klok staan, maar het kan echt niet tippen aan die singelplayer ervaringen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.