Games / Algemeen / Games waar je momenteel het meest naar uit kijkt?
zoeken in:
0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 11 september 2017, 12:06 uur
Games waar ik momenteel het meest naar uitkijk:
1. Wargroove
2. Xenoblade Chronicles 2
3. Lost Sphear
4. This is the Police
Die eerste game ga ik sws Day 1 kopen, lijkt me echt geweldig. Die andere drie hangt even vanaf met hoeveel andere games ik op dat moment tegelijkertijd bezig ben
1. Wargroove
2. Xenoblade Chronicles 2
3. Lost Sphear
4. This is the Police
Die eerste game ga ik sws Day 1 kopen, lijkt me echt geweldig. Die andere drie hangt even vanaf met hoeveel andere games ik op dat moment tegelijkertijd bezig ben

0
geplaatst: 12 september 2017, 10:42 uur
Op dit moment toch wel duidelijk Mario Odyssey.
Redelijk verheugd was ik te vernemen dat ie volgende maand al uitkomt, dacht december ofzo.
Laatste beelden die ik zag waren aardig spetterend.
Zelfs de verwerking van een stukje retro in het geheel lijkt een allround Mario festijn te beloven dat mijn gemis van de laatste jaren ruimschoots weet te verzachten.
Redelijk verheugd was ik te vernemen dat ie volgende maand al uitkomt, dacht december ofzo.
Laatste beelden die ik zag waren aardig spetterend.
Zelfs de verwerking van een stukje retro in het geheel lijkt een allround Mario festijn te beloven dat mijn gemis van de laatste jaren ruimschoots weet te verzachten.
0
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 10 december 2017, 20:21 uur
Voorlopig lijstje voor 2018:
PS4:
- Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
- Valkyria Chronicles 4
- Yakuza 6: The Song of Life
- Little Witch Academia: Chamber of Time
- Detroit: Become Human
- Lost Sphear
- Code Vein
- Dreams
Vita:
- VA-11-Hall-A
- Iconoclasts
- Persona 3 Dancing
- Persona 5 Dancing
- Steins;Gate Elite
- Aegis Rim: 13 Sentinels
Switch:
- Travis Strikes Again: No More Heroes
PS4:
- Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
- Valkyria Chronicles 4
- Yakuza 6: The Song of Life
- Little Witch Academia: Chamber of Time
- Detroit: Become Human
- Lost Sphear
- Code Vein
- Dreams
Vita:
- VA-11-Hall-A
- Iconoclasts
- Persona 3 Dancing
- Persona 5 Dancing
- Steins;Gate Elite
- Aegis Rim: 13 Sentinels
Switch:
- Travis Strikes Again: No More Heroes
0
geplaatst: 11 december 2017, 00:15 uur
Voor volgend jaar?
Kingdom Come: Deliverance.
Klinkt verfrissend. Een RPG zonder fantasy elementen erin verwerkt.
Kingdom Come: Deliverance.
Klinkt verfrissend. Een RPG zonder fantasy elementen erin verwerkt.
0
geplaatst: 12 december 2017, 22:19 uur
Red Dead Redemption 2
Life is Strange 2 (hopelijk in 2018)
Jurassic Park Evolution
Ori and the Will of the Wisps
Heel misschien Far Cry 5, maar die reeks stelt me zo teleur dat ik 'm sowieso pas maanden later eventueel koop voor een prikkie.
Kan verder nog even niks bedenken wat ik echt graag komend jaar wil spelen, op de vast dingen als de nieuwe Fifa na.
En heel misschien een Switch kopen (met 2 controllers en de bekende titels niet goedkoop), dan kijk ik ook naar Nintendo releases uit.
Life is Strange 2 (hopelijk in 2018)
Jurassic Park Evolution
Ori and the Will of the Wisps
Heel misschien Far Cry 5, maar die reeks stelt me zo teleur dat ik 'm sowieso pas maanden later eventueel koop voor een prikkie.
Kan verder nog even niks bedenken wat ik echt graag komend jaar wil spelen, op de vast dingen als de nieuwe Fifa na.
En heel misschien een Switch kopen (met 2 controllers en de bekende titels niet goedkoop), dan kijk ik ook naar Nintendo releases uit.

0
All Seeing Fish
geplaatst: 12 december 2017, 22:31 uur
Er komen zat goede spellen uit, maar deze heb ik zeker op de dag van release!
-Ace Combat 7
-The Last of Us 2
-Metroid Prime 4
-Ace Combat 7
-The Last of Us 2
-Metroid Prime 4
0
Cervantes (crew)
geplaatst: 13 december 2017, 22:18 uur
Deze games staan op mijn radar:
1. Kingdom Hearts III
2. Death Stranding
3. Cyberpunk 2077
4. Kingdom Come: Deliverance
5. Dragon Ball FighterZ
6. Spider-Man
7. Red Dead Redemption 2
8. Metroid Prime 4
9. Detroit: Become Human
10. Ghost of Tsushima
1. Kingdom Hearts III
2. Death Stranding
3. Cyberpunk 2077
4. Kingdom Come: Deliverance
5. Dragon Ball FighterZ
6. Spider-Man
7. Red Dead Redemption 2
8. Metroid Prime 4
9. Detroit: Become Human
10. Ghost of Tsushima
0
geplaatst: 14 december 2017, 14:12 uur
Cervantes, dat is dan je lijst voor games in 2019
(op 4,5,6,9 en 10 na)

0
Cervantes (crew)
geplaatst: 14 december 2017, 16:42 uur
dat is dan je lijst voor games in 2019 (op 4,5,6,9 en 10 na)
Dus je denkt dat RDR 2 de releasedatum van 2018 niet zal halen? Ik denk namelijk van wel, omdat de game al lange tijd in ontwikkeling is bij Rockstar.
Cyberpunk zal een release in 2019 waarschijnlijk niet halen. Pas in 2016 is CD Projekt met het volledige team aan de slag gegaan met de game. Het ontwikkelen van een nieuwe game bij deze studio bedraagt gemiddeld vier jaar. De kans op een release in 2020 lijkt me groter.
Wat betreft de andere titels ben ik het met je eens.

1
geplaatst: 14 december 2017, 20:28 uur
Oh. Ik heb er nog 2 die onlangs werden aangekondigd:
Witchfire
Soul Calibur 6
Soul Calibur 6 blijkt wel meer een soort reboot-achtig gebeuren te worden. (dit is als ik me vergis ook bevestigd). Maar dat hoeft niet meteen negatief te zijn. Kijk maar naar Mortal Kombat. Ziet er in ieder geval weer prachtig uit.
Witchfire
Soul Calibur 6
Soul Calibur 6 blijkt wel meer een soort reboot-achtig gebeuren te worden. (dit is als ik me vergis ook bevestigd). Maar dat hoeft niet meteen negatief te zijn. Kijk maar naar Mortal Kombat. Ziet er in ieder geval weer prachtig uit.
0
Cervantes (crew)
geplaatst: 16 december 2017, 21:59 uur
Witchfire
Soul Calibur 6
Soul Calibur 6
Goede suggesties

0
All Seeing Fish
geplaatst: 18 december 2017, 19:26 uur
All Seeing Fish schreef:
-Ace Combat 7
-The Last of Us 2
-Metroid Prime 4
-Ace Combat 7
-The Last of Us 2
-Metroid Prime 4
-Shadow Of The Tomb Raider
1
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 22 januari 2018, 12:48 uur
Van de games waar ik momenteel het meeste naar uitkijk:
1. Detroid: Become Human
2. Last of Us 2
3. Kingdom Hearts III
4. Death Stranding
5. God of War
6. Beyond: Good and Evil 2
7. Super Meat Boy: Forever
8. Soul Calibur VI
9. Dragon Ball Fighter Z
10. Final Fantasy VII remake
11. Shadow of the Colossus Remake
12. A Way Out
13. Kirby: Star Allies
14. Spider Man
15. Bayonetta 3
Of deze game-vervolgen waarvan ik het origineel niet heb gespeeld, maar wel erg nieuwsgierig naar ben:
Ni no Kuni II
Red Dead Redemption 2
Shenmue III
Metroid Prime 4
Yakuza 6
No more Heroes: Travis Strikes Again
Megaman 11
1. Detroid: Become Human
2. Last of Us 2
3. Kingdom Hearts III
4. Death Stranding
5. God of War
6. Beyond: Good and Evil 2
7. Super Meat Boy: Forever
8. Soul Calibur VI
9. Dragon Ball Fighter Z
10. Final Fantasy VII remake
11. Shadow of the Colossus Remake
12. A Way Out
13. Kirby: Star Allies
14. Spider Man
15. Bayonetta 3
Of deze game-vervolgen waarvan ik het origineel niet heb gespeeld, maar wel erg nieuwsgierig naar ben:
Ni no Kuni II
Red Dead Redemption 2
Shenmue III
Metroid Prime 4
Yakuza 6
No more Heroes: Travis Strikes Again
Megaman 11
0
geplaatst: 1 februari 2018, 01:16 uur
Helemaal over het hoofd gezien: Pillars of Eternity II: Deadfire. Komt in maart of april als ik me niet vergis. De eerste vond ik heerlijk. Net als Tyranny overigens. Ik kijk hier dan ook ontzettend naar uit.
1
geplaatst: 1 februari 2018, 14:53 uur
Ik kijk het meest uit naar Ghost of Tsushima, al zal dat nog lang wachten zijn op de release.
0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 27 januari 2019, 11:30 uur
Inmiddels een jaar verder en er zijn meer games om naar uit te kijken + grootste deel van mijn list is al uitgekomen. Ik merk wel dat ik nog niet overtuigd ben met wat er in 2019 allemaal uitkomt in vergelijking met de vorige 2 jaren. iig:
Mortal Kombat 11
Dead or Alive 6
Devil May Cry 5
Psychonauts 2
Yoshi's Crafted World
Cuphead: The Delicious Last Course DLC
Mortal Kombat 11
Dead or Alive 6
Devil May Cry 5
Psychonauts 2
Yoshi's Crafted World
0
geplaatst: 28 januari 2019, 21:51 uur
Dead or Alive 6
Mortal Kombat 11
Fire Emblem: De Naam ontgaat me hier volledig van maar in ieder geval het nieuwe deel op de Switch
Far Cry New Dawn
Cyberpunk 2077
The Outer Worlds
Witchfire
Atomic Heart
Bloodstained Ritual of the Night
Streets of Rage 4
Da's voorlopig het belangrijkste. Hoewel ik me kan inbeelden dat er wel weer meerdere Indie titels uit het niets opduiken. (of die ik misschien per ongeluk vergeten ben vanwege release dates e.d).
Mortal Kombat 11
Fire Emblem: De Naam ontgaat me hier volledig van maar in ieder geval het nieuwe deel op de Switch
Far Cry New Dawn
Cyberpunk 2077
The Outer Worlds
Witchfire
Atomic Heart
Bloodstained Ritual of the Night
Streets of Rage 4
Da's voorlopig het belangrijkste. Hoewel ik me kan inbeelden dat er wel weer meerdere Indie titels uit het niets opduiken. (of die ik misschien per ongeluk vergeten ben vanwege release dates e.d).
0
geplaatst: 29 januari 2019, 22:23 uur
Ik kijk niet overdreven hard naar dit gamejaar uit. Gears of War 5, Ori 2 en Kingdom Hearts 3 (ja net uit, I know) zijn de games waar ik wel op wacht.
Maar de titels waar ik echt op zat te wachten (Red Dead 2, Smash Bros Ultimate, Shadow of the Tomb Raider) zijn allemaal afgelopen jaar verschenen. Dat was dan ook een waanzinnig gaaf gamejaar.
Ik ben in 2019 denk ik vooral bezig met die games uit te spelen (Tomb Raider al wel klaar) en oude games die ik even heb laten lopen (Dragon Ball Fighter Z, Far Cry 5, Donkey Kong Tropical Freeze - Switch), Battlefield V, etc, alsnog te kopen en te spelen. Maar er komen altijd weer games uit die ik later dit jaar plots erg ga volgen en zal kopen. Dat houdt het ook leuk.
Maar de titels waar ik echt op zat te wachten (Red Dead 2, Smash Bros Ultimate, Shadow of the Tomb Raider) zijn allemaal afgelopen jaar verschenen. Dat was dan ook een waanzinnig gaaf gamejaar.
Ik ben in 2019 denk ik vooral bezig met die games uit te spelen (Tomb Raider al wel klaar) en oude games die ik even heb laten lopen (Dragon Ball Fighter Z, Far Cry 5, Donkey Kong Tropical Freeze - Switch), Battlefield V, etc, alsnog te kopen en te spelen. Maar er komen altijd weer games uit die ik later dit jaar plots erg ga volgen en zal kopen. Dat houdt het ook leuk.
0
geplaatst: 30 januari 2019, 13:18 uur
Anthem
The Division 2
Mortal Kombat 11
Yoshi Crafted World
Cyberpunk 2077
The Division 2
Mortal Kombat 11
Yoshi Crafted World
Cyberpunk 2077
0
geplaatst: 12 augustus 2022, 18:50 uur
Wat is er met de gameindustrie aan de hand? Bijna elke grote game in 2022 is uitgesteld naar 2023. Breath of the wild 2, Hogwart's Legacy, Avatar the game en noem er tig op.
Het aantal AAA-titels is dit jaar wel heel karig. Eigenlijk heb je dit najaar alleen nog maar God of War en Modern Warfare 2 op dat vlak.
Het aantal AAA-titels is dit jaar wel heel karig. Eigenlijk heb je dit najaar alleen nog maar God of War en Modern Warfare 2 op dat vlak.
1
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 15 augustus 2022, 12:42 uur
Hangt af van welke games je wilt doen. Eerder dit jaar kwamen bv Elden Ring, Kirby, Gran Turismo 7, Pokemon Arceus, Multiversus en Horizon Forbidden West uit. En o.a. God of War, Mario + Rabbids Sparks of Hope, Sonic Frontiers, Bayonetta 3, Splatoon 3, Saints Row en Gotham Knights komen er nog aan. Daar zitten aardig wat dingen tussen die mij gaaf lijken. Maar er zijn indd ook verrassend wat games die ineens uitgesteld worden.
1
geplaatst: 16 augustus 2022, 15:20 uur
Maar tbh zijn het aantal interessante A+++ titel sowieso maar karig, meestal remakes en / of sequels - en dan je vaak een jaar, twee jaar of meer moet wachten vind ik nog niet eens vreemd meer in 2022. Zie ondermeer ook bvb Vampire The Masquerade 2, GTA, Elder Scrolls etc etc....
Vandaar dat dit qua A+++ games het ook niet haalt bij de vorige 2 generaties.
Maar wil inderdaad niet zeggen dat er niet meer dan voldoende te spelen is in midrange of indie. Hard West 2 en Stray zijn net gedropt, Evil West zit er nog aan te komen, Marvel Midnight Suns, niet alleen Gotham Knights maar ook Suicide Squad. Company of Heroes 3, Plague Tale 2, Pathfinder Wrath of the Righteous, Warhammer 40k Darktide, Saints Row, Callisto Protocol Blood Bowl 3, Oxenfree 2...
En dat is alleen maar mijn copy-paste lijstje voor dit jaar. Die van volgend jaar ben ik nog eens aan begonnen. Ik denk als er nooit nog een game moest uitkomen ik ook wel snor zit met mijn backlog en dit jaar.
Maar vooral Callisto Protocol, Warhammer 40k Darktide, Marvel Midnight Suns, Pathfinder Wrath of the Righteous, Evil west, Saints Row en beide DC games ben ik voor dit jaar toch erg benieuwd naar. Krijg ik allemaal niet meer gekocht in 2022.
Vandaar dat dit qua A+++ games het ook niet haalt bij de vorige 2 generaties.
Maar wil inderdaad niet zeggen dat er niet meer dan voldoende te spelen is in midrange of indie. Hard West 2 en Stray zijn net gedropt, Evil West zit er nog aan te komen, Marvel Midnight Suns, niet alleen Gotham Knights maar ook Suicide Squad. Company of Heroes 3, Plague Tale 2, Pathfinder Wrath of the Righteous, Warhammer 40k Darktide, Saints Row, Callisto Protocol Blood Bowl 3, Oxenfree 2...
En dat is alleen maar mijn copy-paste lijstje voor dit jaar. Die van volgend jaar ben ik nog eens aan begonnen. Ik denk als er nooit nog een game moest uitkomen ik ook wel snor zit met mijn backlog en dit jaar.
Maar vooral Callisto Protocol, Warhammer 40k Darktide, Marvel Midnight Suns, Pathfinder Wrath of the Righteous, Evil west, Saints Row en beide DC games ben ik voor dit jaar toch erg benieuwd naar. Krijg ik allemaal niet meer gekocht in 2022.
0
geplaatst: 16 augustus 2022, 15:57 uur
Manny Calavera schreef:
Wat is er met de gameindustrie aan de hand? Bijna elke grote game in 2022 is uitgesteld naar 2023. Breath of the wild 2, Hogwart's Legacy, Avatar the game en noem er tig op.
Het blijkt dat dit type games enorm veel tijd en geld kost om te ontwikkelen (en dat wordt alleen maar meer). En met de groeiende aandacht voor de mentale gezondheid van de werknemers. Het aanpakken van slechte en toxic bedrijfscultuur. Het afstappen van de crunch mentaliteit. Het tekort aan goede mensen. Het integreren en normaliseren van remote werken bij bedrijven die dat voorheen nooit deden. En dat steeds duidelijker wordt dat dit soort games enorm veel tijd en geld kosten om te realiseren en dat veel van die games gewoonweg veel te vroeg aangekondigd worden en niemand wil een herhaling van Cyberpunk 2077 hebben. Ohja en dan hebben we ook nog iets van een wereldwijd virus gehad wat bij veel bedrijven er flink ingehakt heeft en vele mensen heeft doen laten nadenken over hun werk en leven. Oh en nog een oorlog die nogal wat mensen in de weg zit. Het levert allemaal nogal wat uitdagingen op voor mijn gevoel.
Ik krijg het idee dat de hele industrie zich in een omslagpunt bevind om een nieuwe en duurzame weg voorwaarts te vinden. Maar goed, dat is puur mijn gevoel. Vind het wel een interessante vraag die ik de afgelopen paar jaar al vaker online voorbij heb zien komen trouwens.
Gelukkig staat Atomic Heart nog gepland voor dit jaar (alsof ik daar überhaupt tijd voor heb met mijn backlog). Die schijnen op Gamescon wat nieuws te tonen trouwens.
0
geplaatst: 16 augustus 2022, 16:50 uur
Fonzzz002 schreef:
Hangt af van welke games je wilt doen. Eerder dit jaar kwamen bv Elden Ring, Kirby, Gran Turismo 7, Pokemon Arceus, Multiversus en Horizon Forbidden West uit. En o.a. God of War, Mario + Rabbids Sparks of Hope, Sonic Frontiers, Bayonetta 3, Splatoon 3, Saints Row en Gotham Knights komen er nog aan. Daar zitten aardig wat dingen tussen die mij gaaf lijken. Maar er zijn indd ook verrassend wat games die ineens uitgesteld worden.
Splatoon, Mario+Rabbits en Saints Row reboot vind ik niet van die extreme titels waar je smachtend naar uit kijkt. Althans, ik niet. Ik mis gewoon de AAA blockbuster titels. Dit jaar had je Elden Ring (totaal niet mijn ding alleen) en God of War volgt nog, Gran Turismo is ook wel groot, Kirby was een grootse Switch game etc, maar soms wil je gewoon een nieuwe game met de grandeur van een GTA, Red Dead of meer van zoiets.
Een mix van corona en verbeterde werkomstandigheden zullen wel de reden zijn. Maar jammer is het wel.
0
geplaatst: 16 augustus 2022, 17:58 uur
Overigens hangt het ook echt wel van persoon tot persoon af wat je 'groot vind en naar uitkijkt'. Ik kijk bvb zelf naar alles op mijn lijstje erg uit, maar bovenal naar Saints Row zoals hierboven vermeld. (of een Callisto Protocol - dat na Dead Space best wel eens een van de betere space horror games zou lunnen worden).
Wil je ieder jaar een RDR, Last of Us, nieuwe Elder Scrolls of een Breath of the Wild denk ik niet dat dit nog mogelijk is in 2022-. Vanwege ondermeer 'spectaculairder, goter, beter' etc...
En inderdaad, project x 5 jaar van te voren al aankondigingen helpt ook niet. Zoals we ook al eerder hebben besproken.
Waar blijven tenslotte ook Pikmin 4 en Metroid Prime 4? Ook al in sinds 2017 op de wachtlijst. Maak je niemand blij mee. En volgen geruchten komt er ook een nieuwe Kid Icarus! Maar dat zou een opgepoetste 3DS Port worden met ditto besturing - kan ik me zo al indenken dat je ook nog een Star Fox port krijgt van de WiiU en we zijn compleet.
Maar imo - dat haalt de lol niet uit aankomende games of de plots verschenen games (Cult of The Lamb). Ik kijk ook wel echt smachten uit naar games die niet het predicaat A+++ verdienen..
Wil je ieder jaar een RDR, Last of Us, nieuwe Elder Scrolls of een Breath of the Wild denk ik niet dat dit nog mogelijk is in 2022-. Vanwege ondermeer 'spectaculairder, goter, beter' etc...
En inderdaad, project x 5 jaar van te voren al aankondigingen helpt ook niet. Zoals we ook al eerder hebben besproken.
Waar blijven tenslotte ook Pikmin 4 en Metroid Prime 4? Ook al in sinds 2017 op de wachtlijst. Maak je niemand blij mee. En volgen geruchten komt er ook een nieuwe Kid Icarus! Maar dat zou een opgepoetste 3DS Port worden met ditto besturing - kan ik me zo al indenken dat je ook nog een Star Fox port krijgt van de WiiU en we zijn compleet.
Maar imo - dat haalt de lol niet uit aankomende games of de plots verschenen games (Cult of The Lamb). Ik kijk ook wel echt smachten uit naar games die niet het predicaat A+++ verdienen..
1
geplaatst: 16 augustus 2022, 20:42 uur
Hangt idd erg af van waar je interesse ligt. Ik kon echt (jaren) enorm uitkijken naar een Cuphead the delicious last course. Geen grote publieks game, maar voor mij een must have.
Van de week had ik echt weer het gevoel, enorme de behoefte te hebben aan een nieuw volwaardige Mario game!
Dat (Nintendo first party) zijn echt wel games die sterk blijven imo en het jeugdsentiment omhoog halen.
Voor mij veel meer dan een nieuwe GTA bijv. Waar ik ook naar uit kan kijken, maar op een heel andere manier en beleving.
Van de week had ik echt weer het gevoel, enorme de behoefte te hebben aan een nieuw volwaardige Mario game!
Dat (Nintendo first party) zijn echt wel games die sterk blijven imo en het jeugdsentiment omhoog halen.
Voor mij veel meer dan een nieuwe GTA bijv. Waar ik ook naar uit kan kijken, maar op een heel andere manier en beleving.
* denotes required fields.