menu

Mijn Updates +
Games / Algemeen / Games waar je momenteel het meest naar uit kijkt?

zoeken in:
Ricxz92 schreef:

- Dragon Age: Inquisition (duurt nog een jaar :/)

sweet! voeg ik ook toe aan m'n lijst

2014 is alweer in volle gang, dus hierbij neem ik maar gelijk de gelegenheid om mijn top 10 games te posten waar ik het komende jaar het meest van verwacht.

10. Routine

Routine is een first person horror exploration game op een verlaten maanbasis. De greenlight campaign was een groot succes en ook de alpha schuint erg indrukwekkend te zijn. Ik als fan van survival horror en exploration games, kijk dan met smart uit naar de volledige game die begin 2014 op steam verkrijgbaar zal zijn. Trailer.

9. Among the Sleep

Hij stond vorig jaar ook al op mijn lijstje, en mijn interesse is nog steeds groot. Survival horror met als hoofdpersonage een kind? Klinkt nog even angstaanjagend als een jaar geleden.

8. Wasteland 2

Hij is al een tijdje te spelen in Early Access, en op basis van de informatie tijdens de Kickstarter gampaign en het rondneuzen op verschillende fora, heb ik hier met de dag meer zin in. Nu maar hopen dat hij voor de zomer zijn volledige release gaat krijgen, anders moet ik ook nog een vakantie gaan boeken ook ...

7. The Witness

Met Jonathan Blow als design-programmer (Braid) zijn de verwachtingen natuurlijk sowieso al hoog, maar na het zien van de Gameplay Trailer zijn mijn verwachtingen nog maar eens aangescherpt. Het exploration genre lijkt te groeien met de dag.

6. Evil Within

Shinji Mikami (DmC, Resident Evil) is terug met een nieuw en geweldig survival horror concept. En was ik niet al een groot fan van het genre, dan zal ik dat zeker na deze game wel zijn geworden. Trailer.

5. Dream

Enkel op basis van de website (http://dreamthegame.co.uk/) verdient deze game al bijna een top 10 waardering. Maar inderdaad, nog een (puzzel) exploration game. Het leent zijn ideeën bij Dear Esther en het non-lineaire verhalende aspect van Deus Ex. Een thema van puzzelen door spreekwoordelijke natte dromen en beangstigende nachtmerries, ik zit in ieder geval al op het puntje van mijn stoel, nog maar 3 maandjes dromen!

4. Dark Souls II

Ook al een titel die vorig jaar op mijn lijstje stond, maar laten we eerlijk zijn, dat was natuurlijk iets te voorbarig. Nouja, ik ben een optimist in hart en nieren, al zal dat voor Dark Souls II weinig uitmaken, want dat de een succes zal worden, stond sinds de aankondiging ervan al vast.

3. Transistor

Na recent Bastion te hebben gespeeld, wat natuurlijk kort na de release al een moderne indie klassieker is geworden. Kan Transistor natuurlijk niet op dit lijstje ontbreken. met 15+ E3 award nominaties op zak, wacht ik het rustig af, maar de Trailer is prachtig.

2. Mew-Genics

Als fan van droogkomisch minimalsime en katten, staat dit nieuwe project van Team Meat natuurlijk garant voor succes. De art style is heerlijk Edmund McMillen, en gezien zijn geschiedenis, zal de uiteindelijke game, precies in mijn straatje liggen. Hier de Trailer.

1. The Binding of Isaac: Rebirth

Tja, The Binding of Isaac is ondanks de pas recente kennismaking, al een van mijn favoriete games aller tijden. En wanneer de bugs en sommige slechte bossfights eruit worden gehaald, zal ik alleen nog maar verslaafder worden. De trailer is heerlijk bevreemdend, maar ook angstaanjagend lollig zoals we van Edmund MCmillen gewend zijn. Het is inmiddels al de game waar ik de meeste tijd heb ingestoken, maar na de release van Rebirth zal dit alleen maar meer worden.

Kortom, ik verwacht dat 2014, net als 2013 dat was, een geweldig gamejaar wordt. En dan nog niet te vergeten dat er ook nog titels zijn als The Wolf Among Us, The Walking Dead S2, Rust, Scale, en blockbuster game Destiny. Oh mijn god, ik dien morgen gelijk mijn ontslag in ..

Ultra Street Fighter IV natuurlijk, al ben ik het niet eens met de ingrijpende balance changes (voorlopige versie) van een aantal personages, en had ik veel liever andere nieuwe personages gehad dan die wat ze nu hebben toegevoegd.
Verder vind ik nieuwe zaken als red focus en delayed wake up ook maar niks. Dat soort vernieuwingen hadden ze moeten bewaren voor een Street Fighter 5 ofzo.

Ook voor mij zijn er meerdere titels die op mijn lijstje staan, en sommige al op pre-order. En zo maar allemaal eventjes last-gen.

- Fable Anniversary (xbox360) (pre-order)
- Donkey Kong Country Returns Tropical Freeze (WiiU) (pre-order)
- Tales of Symphonia Chronicles (ps3) (pre-order)
- Castlevania Lords of Shadow 2 (xbox360) (pre-order)
- Elder Scrolls Online (pc)
- Diablo 3 Reaper of Souls (pc)
- Mario Kart 8 (WiiU)
- Wasteland 2
- Final Fantasy x HD collection
- Darksouls 2 (ps3)

Da's tijdens de eerste 4-5 maanden. De volgende games wil ook ontzettend graag maar hebben geen release datum of liggen over de eerste helft van het jaar. Gelukkig.

- Ultra Street Fighter IV (ps3)
- Shin Megami Tensei x Fire Emblem (WiiU)
- Bayonetta 2 (WiiU)
- Super Smash Bros (WiiU)
- Divinity: Original Sin (pc) (kickstarter dus pre-order eigenlijk)
- Tales of Xillia 2 (ps3)
- Dragon Age 3 (pc)
- The Witcher 2 (pc)
- Evil Within (ps3)
- Watchdogs (ps3, pc of wiiu)
- Persona 5 (ps3)
- Guilty Gear xrd Sign (ps3)
- X (wiiU)

erh...een uiterst goed gevuld lijstje dus...

Winkelwagentje (moderator)
Mooi lijstje...
Sinner schreef:
- X (wiiU)

... is voor mij zelfs een system seller.

PS3:
- Persona 5
- Tales of Symphonia Chronicles / Xillia 2 / Zestiria
- Atelier Escha & Logy
- Lily Bergamo
- Watch Dogs

PS4:
- InFamous: Second Son
- Driveclub
- The Division

Vita:
- Ys: Memories of Celceta
- Danganronpa
- Toukiden
- Final Fantasy X | X-2 HD Collection
- Freedom Wars
- Gravity Rush sequel? (Vita?)
- Shantae: Half-Genie Hero (kickstarter!)
- God Eater 2 ( Namco? )

3DS:
- Persona Q
- Shin Megami Tensei IV (Anyone? )

Winkelwagentje schreef:
- Shin Megami Tensei IV (Anyone? )

Oeps. Om de een of andere reden vergeet ik altijd dat er ook 3DS games uitkomen die ik eigenlijk wel wil. Maar inderdaad. Die zou ook op mijn lijstje komen. Samen met Mario Golf, Kirby Triple Deluxe en de nieuwe Rune Factory.

Grand Theft Auto V voor de PS4. Zodra dat gebeurt, haal ik gelijk een PS4.

Ford KAduuk
Top 10 games waar ik het meest naar uit kijk:

1. The Witcher 3
2. Watch Dogs
3. Final Fantasy XV
4. Persona 5
5. The Evil Within
6. Drakengard 3
7. Dragon Age: Inquisition
8. Among the Sleep
9. Mario Kart 8
10. Hotline Miami 2

Squall Lionheart (moderator)
Je top5 kijk ik ook enorm naar uit. Witcher 3 earliest speculation Q2 2014, maar nog benieuwder naar hun daaropvolgende game, Cyberpunk 2077, mede door de supersweet teaser.

P5 en FFXV eigenlijk nog 't meest, maar die worden helaas beiden playstation exclusive voorlopig...

Ford KAduuk
Je top5 kijk ik ook enorm naar uit. Witcher 3 earliest speculation Q2 2014, maar nog benieuwder naar hun daaropvolgende game, Cyberpunk 2077, mede door de supersweet teaser.

The Witcher 3 verwacht ik op zijn vroegst in het derde kwartaal van dit jaar. Cyberpunk 2077 lijkt me ook wel interessant, al gaat mijn voorkeur wel uit naar The Witcher.

P5 en FFXV eigenlijk nog 't meest, maar die worden helaas beiden playstation exclusive voorlopig

FFXV komt ook naar de Xbox One. Persona 5 is vooralsnog een PS exclusive, al komt daar misschien verandering in als je kijkt naar de releases van Persona 4: Arena en Catherine.

Squall Lionheart (moderator)
Toch naar de Xbox One idd, laatste keer da'k keek stond er alleen nog PS4, gelijk even aanpassen. Maar de One was ik ook al niet van plan te kopen, dus...

Ford KAduuk schreef:
...al komt daar misschien verandering in als je kijkt naar de releases van Persona 4: Arena en Catherine.

Let's hope so...

Scion
http://www.train-fever.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/banner-wp-new-3.png

Dat is toch echt overduidelijk Train Fever voor mij.
Een soort nieuwe Transport Tycoon.

Een kleine trailer:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=XwUjA73NhTg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

En een Gameplay video die gemaakt is nog voor het succesvolle crowdfundingproject op Gambitious, waarbij Train Fever €€250.000 wist op te brengen door investeerders en nog eens €€50.000 van een publisher.

https://www.youtube.com/watch?v=fvO4I9mIOaw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Ik kijk ontzettend uit naar deze game.
Voor meer screenshots en informatie kan je de website raadplegen: Train Fever Official Website

Wii U:

-The Legend of Zelda
-Mario Party 10

3DS:

Metroid:

PS4 of PC:

-Rainbow Six - Siege
-The Division - Tom Clancy's

PS4:

-Uncharted 4 - A Thief's End
-Metal Gear Solid V - The Phantom Pain
-Batman Arkham Knight
-Cyberpunk 2077
-Beyond Two Souls Re
-Rise of the Tomb Raider

PC:

-Dreamfall Chapters

MikeMannuh
The Witcher 3
Cyberpunk 2077
Batman Arkham Knight
Rise of the Tomb Raider
Shadow of Mordor
Mortal Kombat X
Scalebound

Crypt of the Necrodancer
Fenix Rage
Super Win the Game

Arkham Knight en Rise of the Tomb Raider zullen ook wel weer vermakelijk zijn, maar of ik die op mijn laptop zal kunnen spelen met een redelijke framerate is een tweede.

Edit: oh, en Super Meat Boy Forever! Maar die zal voorlopig nog niet uitkomen denk ik.

Winkelwagentje (moderator)
Update:

Wi U:
- Xenoblade Chronicles

PS3:
- Tales of Zestiria
- Atelier Shallie
- Persona 4 Arena Ultimax

PS4:
- Persona 5
- Final Fantasy Type-0
- Uncharted 4
- Rime
- Driveclub
- Everybody's Gone to the Rapture
- The Division

Vita:
- Freedom Wars
- Tales of Hearts R
- Natural Doctrine
- Senran Kagura Shinovi Versus
- Akiba's Trip: Undead and Undressed
- Danganronpa: Another Episode
- Shantae: Half-Genie Hero

3DS:
- Persona Q

PC:
- Rain World
- The Next Penelope

ik neem gewoon alles wat Winkelwagentje vermeld, hmm, boring, maar wel waar.

Speel eigenlijk alleen maar oudere games en dan doel ik voornamelijk op psx, ps2, snes, nes, turbografx, sega saturn etc.
Maar qua nieuwe games ben ik wel benieuwd naar:
- Kingdom Hearts III
- Uncharted 4
- Driveclub
- The Order: 1886
- Mad Max
- Hotline Miami 2: Wrong Number
- Persona 5
- Homefront: The Revolution
- Get Even
- Dying Light
- Dead Island 2
- The Evil Within
- Evolve
- Alien: Isolation
- Middle-earth: Shadow of Mordor
- World of Warships
- Gabriel Knight: Sins of the Fathers Remastered
- Batman: Arkham Knight

Verder hou ik gog.com, moddb.com, gamejolt.com en desura.com in de gaten.
Dat is het lijstje voor nu in ieder geval. Maar heb verder ook nog gigantisch veel games om uit te spelen. Daarnaast nog een map met meer dan 500 ps2 games om te spelen. Speel verder ook nog eens weinig games, dus de nieuwe opkomende games mogen voor mij nog wel even wachten.
Heb nu in ieder geval alle Batman Arkham games uitgespeeld.

Ik was de Indie game Inside nog vergeten.

https://www.youtube.com/watch?v=op4G1--kb-g

Ziet er prachtig uit inderdaad!

Een nieuwe game van de ontwikkelaar van Limbo? Die mag inderdaad ook op de lijst.

Edit: en Routine en Distance (de opvolger van Nitronic Rush) zien er ook interessant uit.

Nieuwe Legend of Zelda
Splatoon
Captain Toad

Volgende maand is het weer eens tijd om een game aan te schaffen, dit is tot nu toe mijn selectie.

-Middle-earth: Shadow of Mordor(-)

-Driveclub(-)

-The Evil Within

-Call of Duty: Advanced Warfare*

- Grand Theft Auto V*

-Far Cry 4*

-Dragon Age: Inquisition

Alien Isolation stond ook op mijn lijstje maar die is na wat reviews afgevallen.
Bij Middle-earth: Shadow of Mordor zie ik ook wat dingen die mij tot twijfel brengt misschjien dat Dragon Age: Inquisition een betere keus is.
* heb ik geen twijfels over en bij (-) wel maar een oktober game in november kopen kost de helft op marktplaats !

Ik vind dat oktober en vooral november de beste realease maand is voor de Playstation 4

Dit jaar qua nieuwe releases staat er voor mij gelukkig niet bizar veel meer op de planning...

- Dragon Age Inquisition (de game waar ik momenteel het meeste naar uitkijk)
- Bayonetta 2 (die al op pre-order staat)
- Super Smash Bros

...als er nog geld overblijft dan haal ik me:
- Civilization Beyond Earth

Mijn voorlopige top 10 voor 2015

01. The Legend of Zelda

02. Tom Clancy's The Division

03. Rise of The Tomb Raider

04. Uncharted 4: A Thief's End

05. Metal Gear Solid: The Phantom Pain

06. Batman: Arkham Knight

07. Battlefield: Hardline

08. Rainbow 6: Siege

09. Mario Party 10

10. Star Fox

The Witcher 3. Evolve misschien en eventueel Dying Light.

Aangezien ik geen next-gen console in huis ga halen en ook niet van plan ben om voorlopig mijn PC te gaan upgraden ben ik relatief beperkt qua nieuwe games. Geen Arkham Knight of Uncharted 4 voor mij dus. Helaas. Ik heb zelfs mijn pre-order van de s.e van The Witcher 3 geannuleerd. Ik denk dat ik netjes wacht tot ik in 2016 of zo kan upgraden en het spel voor in 10tje op Steam staat.

Aan de andere kant staan er wel weer een hele hoop releases gepland voor zowel de WiiU en de 3DS. Zo heb ik Captain Toad nog altijd heel hoog op de lijst staan, net als de nieuwe Legend of Zelda en Mario Party. Ook Monster Hunter 4 en die nieuwe Yoshi en Kirby games wil ik erg graag. Hopelijk slagen ze er inderdaad in om ook Star Fox en X (? nieuwe naam?) in 2015 uit te brengen.

Verder richt ik mijn hoop min of meer op de Indie games en de Kickstarter projecten. Tegenwoordig hoeven die trouwens echt niet onder te doen voor AAA titels. Vaak zijn ze zelfs creatiever en leuker, ondanks een gebrek aan spektakel. Ik ben erg benieuwd naar Dead Nation en Massive Chalice, die beiden uit de beta gaan komen op steam. Daarnaast ga ik Broken Age ook in huis halen als deel 2 wordt uitgebracht. Verder zijn zowel Pillars of Eternity en Torment (geen idee of die dit jaar nog haalt) de games waar ik het meest naar uitkijk.

Ook de revival van de laatste jaren van de Graphic Adventures ben ik trouwens erg blij mee. Zeker aangezien die qua systeem eisen zelfs met een low-end pc goed te doen zijn. Dus ook de games van twee van mijn favoriete developers, Telltale en Daedelic houd ik in de gaten.

Ehm...en niet nieuw maar ik zal zonder twijfel ook weer alle Lucasarts games voor de xste keer in huis halen nu ze eindelijk op GOG komen te staan. Vingers kruisen dat ook Discworld 1, 2 en Noir gereleased gaan worden. (wat me eraan doet denken dat die remakes van Day of the Tentacle en Grim Fandango ook in mijn top whatever lijst staan).

Ach...en anders werk ik me toch gewoon langzaam verder door de immer groeiende backlog aan games die ik nog heb en nog verzamel

Mijn lijstje van games waar ik naar uitkijk:

Batman: Arkham Knight
Cuphead
Doom 4
Game 4 [The Behemoth]
Hotline Miami 2
INSIDE
Rise of the Tomb Raider
Routine
Serious Sam HD: Next Encounter
Serious Sam 4
SOMA
Super Meat Boy Forever

Of ze allemaal in dit jaar uit zullen gaan komen weet ik alleen niet. Oh, en Crypt of the Necrodancer (die zit nu al een tijd in early access), de onaffe Telltale-series en misschien Distance (ook early access).

Het jaar gaat nooit zoals je verwacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:32 uur

geplaatst: vandaag om 16:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.