Games / Algemeen / Games waar je momenteel het meest naar uit kijkt?
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2022, 21:17 uur
Idd. Hoewel ik de vorige Mario nog moet. Ik heb datzelfde met turnbased (en al helemaal als ze isometrisch zijn) RPG's. Alleen...ligt mijn aandacht en concentratie er vaak niet bij (meds, gezondheid e.d). Bij bijna niets. Een paar uurtjes en dan heb ik het wel gehad.
Vreemd genoeg heb ik dan wel weer het lezen opgepikt.
Vreemd genoeg heb ik dan wel weer het lezen opgepikt.
0
geplaatst: 17 augustus 2022, 15:50 uur
-marco- schreef:
Hangt idd erg af van waar je interesse ligt. Ik kon echt (jaren) enorm uitkijken naar een Cuphead the delicious last course. Geen grote publieks game, maar voor mij een must have.
Van de week had ik echt weer het gevoel, enorme de behoefte te hebben aan een nieuw volwaardige Mario game!
Dat (Nintendo first party) zijn echt wel games die sterk blijven imo en het jeugdsentiment omhoog halen.
Voor mij veel meer dan een nieuwe GTA bijv. Waar ik ook naar uit kan kijken, maar op een heel andere manier en beleving.
Hangt idd erg af van waar je interesse ligt. Ik kon echt (jaren) enorm uitkijken naar een Cuphead the delicious last course. Geen grote publieks game, maar voor mij een must have.
Van de week had ik echt weer het gevoel, enorme de behoefte te hebben aan een nieuw volwaardige Mario game!
Dat (Nintendo first party) zijn echt wel games die sterk blijven imo en het jeugdsentiment omhoog halen.
Voor mij veel meer dan een nieuwe GTA bijv. Waar ik ook naar uit kan kijken, maar op een heel andere manier en beleving.
Ik heb een vrij specifieke smaak. Van die classic Nintendo titels, maar ook de AAA blockbusters op Xbox. Ik zit niet in de indiewereld en ik haat al die RPG's, zeker met Japanse tintjes. Ik zoek meer ''realistischer'' titels en minder fantasy. En ik wil alleen epische singleplayers spelen.
Mario Odyssey 2, daar zou je me pas blij mee maken. En GTA 6 + RDR 3.
0
geplaatst: 17 augustus 2022, 16:33 uur
Manny Calavera schreef:
Ik zit niet in de indiewereld
Ik zit niet in de indiewereld
...en toch heb je als icoon en een van je favoriete games een...indiegame. Want Life is Strange en Dontnod vallen nog steeds onder die catogerie als kleine studio.
Ik heb vaak het idee dat mensen zich mispakken aan de term Indie. (niet per se jij of alleen jij). Het is niet alleen pixel of turnbased games die uit die scene komen maar ook Life is Strange, Edit Finch, Hades, Disco Elysium, Darkest Dungeon of een It Takes Two.
Ik vind een game goed zonder classificatie.
Overigens wat ik schreef over een medieval Robin Hood achtige Open World achtige aanpak voor een nieuwe game lijkt me ook wel weer iets voor Rockstar ipv RDR. Daar heb ik het gevoel dat de cyclus afgesloten is. Maar een dergelijke setting ala RDR lijkt me wel weer aardig.
Overigens ook wel hoog op mijn lijstje...een nieuwe Gangsters. Qua sfeer en spelplezier heb ik met 1 en 3 erg veel lol beleeft. 2 nog niet gedaan.
En een Sleeping Dogs 2 zou me al helemaal blij maken. Dat blijft qua gameplay en combat wel geweldig spelen en van de beste en toch wel de meest underrated games.
Maar goed, laat maar eerst Saints Row eens komen in dit genre.
1
geplaatst: 17 augustus 2022, 21:20 uur
Manny Calavera schreef:
En ik wil alleen epische singleplayers spelen.
En ik wil alleen epische singleplayers spelen.
Daarvoor wordt je op de Playstation toch wel redelijk goed op bediend volgens mij.
Maar het vele uitstellen werkt voor de mensen met een specifiekere smaak inderdaad flink beperkend in dat opzicht. Hoewel ik zou zeggen dat je best wat parels van games mist, maar goed als het je smaak niet is mis je er ook niets aan.

Sinner schreef:
Ik heb vaak het idee dat mensen zich mispakken aan de term Indie.
Ik heb vaak het idee dat mensen zich mispakken aan de term Indie.
Voor mijn gevoel is het tegenwoordig of indie of AAA/AAAA games qua categorie. Maar een AA game (of gewoon A) (waar ik toch ook aardig wat games onder schaar) worden tegenwoordig al snel als indie weggezet. En vallen daardoor voor velen ook al snel buiten de boot. Zo dacht ik ook altijd dat A Plague Tale een kleine game was, maar die kan zich wat mij betreft perfect meten met menig AAA game.
En een Sleeping Dogs 2 zou me al helemaal blij maken.
Ik kom de laatste tijd zo ontzettend veel berichten en videos tegen van mensen die wensen dat hier een vervolg op moet komen dat zelfs ik me ondertussen begin te verbazen dat het nog niet gebeurd is.
1
geplaatst: 17 augustus 2022, 22:27 uur
legian schreef:
Voor mijn gevoel is het tegenwoordig of indie of AAA/AAAA games qua categorie.
Voor mijn gevoel is het tegenwoordig of indie of AAA/AAAA games qua categorie.
Klopt ook. Nou staat / stond bvb Dontnod ten tijde van Life is Strange toch echt te boek als Indie, en zullen intussen wel een 'trapje hoger' staan qua budget of leden in hun team. Maar het is een beetje het punt wat ik wil maken - door dat hele hokjesdenken en die tunnelvisie loop je vaak een hele hoop erg vette games mis. Ik zou zelf liever hete A, A+ en Indie gebeuren laten vallen en het gewoon als game classificeren.
Dat is ongeveer hetzelfde als 'wat speelt deze band?' 'Oh Speed thrash death rock'. (ja what's in a name in 2022) Houd ik niet van. Skippen.' Op een festival terwijl je nog absoluut geen noot hebt gehoord.
In 2022 moet alles per se in hokjes. Om daarna nog eens in hokjes geplaatst te worden. En dan nog een keer de finale LGBTQ+ check te moeten doorstaan.
En ik begrijp best dat iemand een voorkeur heeft voor bepaalde genres games of muziek in het algemeen, maar of dat nou hier onder valt of daaronder qua ontwikkelaar of qua subgenre in muziek kan me niet echt boeien.
Overigens zit daar, toegegeven, ook mijn eigen grote probleem

Is mijn aandacht erbij dan kijk, game, luister en lees ik zowat alles wat in mijn handen gepropt wordt. 1st world problem. Maar het is er wel.

1
geplaatst: 18 augustus 2022, 08:56 uur
Sinner Het hele hokjes denken begrijp ik ook niet. Ik hoor al jaren dat iedereen alles en iedereen maar moet accepteren, maar ondertussen zijn we wel steeds meer hokjes erbij aan het maken voor alles. Ik kom bijna dagelijks nieuwe metal genres tegen waarvan ik me soms afvraag wat daar nou de meerwaarde van is. Enfin.
Het is wel een lastige om een specifiekere smaak te hebben lijkt mij, ik heb de afgelopen jaren namelijk flink wat mooie games ontdekt tussen die kleinere games. Het nadeel is wel dat die backlog maar blijft groeien.
Het is wel een lastige om een specifiekere smaak te hebben lijkt mij, ik heb de afgelopen jaren namelijk flink wat mooie games ontdekt tussen die kleinere games. Het nadeel is wel dat die backlog maar blijft groeien.

1
geplaatst: 18 augustus 2022, 09:45 uur
Dat dus wel inderdaad. Soms bekijk je het eens van een afstandje en denk je 'daar raak ik van mijn leven niet door'

Maar ach... Je hoeft je wel nooit te vervelen op deze manier.
0
geplaatst: 18 augustus 2022, 23:42 uur
...en zeker met die Switch sales. Donderdag en zondag drops en ja hoor...Windbound en Zombie Rollerz voor 5€ het stuk. Heb je het echt nodig? Nee. Maar liever een te veel dan te weinig.
...plus ik zag dat ik nog 18€ aan muntjes heb. Ik was aan het sparen voor iets groots maar vergeet het altijd in te ruilen

0
geplaatst: 19 augustus 2022, 02:33 uur
Nou nog niet iets waar ik per se naar uitkijk MAAR het bied wel opties voor de toekomst:
Vandaag is bekend gemaakt dat de rechten voor alles wat met Lord of the Rings te maken heeft qua games (zowel bordspellen als videogames) zijn verkocht aan The Embracer Group.
De 'wat'? Ik heb het ook even moeten nakijken. Maar dit concern heeft ondermeer THQ, de Amerikaanse afdeling van Square-Enix en Gearbox onder hun vleugels.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit gaat opleveren voor de toekomst. Zeker omdat zeker THQ en Gearbox toch best wel wat aardige games hebben uitgebracht.
Vandaag is bekend gemaakt dat de rechten voor alles wat met Lord of the Rings te maken heeft qua games (zowel bordspellen als videogames) zijn verkocht aan The Embracer Group.
De 'wat'? Ik heb het ook even moeten nakijken. Maar dit concern heeft ondermeer THQ, de Amerikaanse afdeling van Square-Enix en Gearbox onder hun vleugels.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit gaat opleveren voor de toekomst. Zeker omdat zeker THQ en Gearbox toch best wel wat aardige games hebben uitgebracht.
2
geplaatst: 2 september 2022, 02:42 uur
Jeetje...ik heb eens even bekeken wat er voor dit jaar nog op mijn lijstje staat qua games die nog MOETEN uitkomen en wel al een release datum hebben:
Return To Monkey Island
Pathfinder Wrath of the Righteous
Marvels Midnight Suns
Tales From The Borderlands 2
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Bayonetta 3
Tactics Ogre Reborn
The Dark Pictures The Devil in Me
Evil West
Dus zonder de al aankomende Persona Ports, backlog, eerdere games die ik gemist heb of mijn wishlist. En minstens 3 hiervan worden wellicht Day One aankopen (Monkey Island, Borderlands, Dark Pictures).
Misschien 2023 maar skippen
Het blijft me verbazen hoeveel mensen roepen dat er niets te gamen valt (online, maar ook in eigen kring) terwijl alleen uit mijn eigen gekribbel al bijna nog 10 games op 4 mnd te halen vallen. En dan zijn dit de games die ik 'kan' spelen, mijn papiertjes of notes met games die ik in de gaten houd uit interesse (Hard West 2, Steel Rising, Callisto Protocol, Warhammer 40k Darktide, Gotham Knights, Company of Heroes 3) maakt het zo nodig nog uitgebreider.
Return To Monkey Island
Pathfinder Wrath of the Righteous
Marvels Midnight Suns
Tales From The Borderlands 2
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Bayonetta 3
Tactics Ogre Reborn
The Dark Pictures The Devil in Me
Evil West
Dus zonder de al aankomende Persona Ports, backlog, eerdere games die ik gemist heb of mijn wishlist. En minstens 3 hiervan worden wellicht Day One aankopen (Monkey Island, Borderlands, Dark Pictures).
Misschien 2023 maar skippen

Het blijft me verbazen hoeveel mensen roepen dat er niets te gamen valt (online, maar ook in eigen kring) terwijl alleen uit mijn eigen gekribbel al bijna nog 10 games op 4 mnd te halen vallen. En dan zijn dit de games die ik 'kan' spelen, mijn papiertjes of notes met games die ik in de gaten houd uit interesse (Hard West 2, Steel Rising, Callisto Protocol, Warhammer 40k Darktide, Gotham Knights, Company of Heroes 3) maakt het zo nodig nog uitgebreider.
0
geplaatst: 23 oktober 2022, 02:29 uur
Silent Hill. Alles. Buiten die remake. 
Maar verder staan er deze week ook weer een paar erg aardige games op release voor de Switch (en andere consoles? ) :
Bayonetta 3 (stiekem jeukt het om 2 op te pakken zodat ik 3 kan in huis halen zo goed ziet het er uit).
Prodeus (eenmaal de correcte build er is)
Sifu (release date volgende maand)
Signalis
White Day A Labyrinth named School
Yomawari Lost in the Dark (ja...ik moet de eerste 2 nog spelen)
Ook weer hier - het ziet er niet echt naar uit dat er een gebrek aan interessante games is in de komende weken. Dit komt tenslotte nog eens op mijn originele lijstje(s).

Maar verder staan er deze week ook weer een paar erg aardige games op release voor de Switch (en andere consoles? ) :
Bayonetta 3 (stiekem jeukt het om 2 op te pakken zodat ik 3 kan in huis halen zo goed ziet het er uit).
Prodeus (eenmaal de correcte build er is)
Sifu (release date volgende maand)
Signalis
White Day A Labyrinth named School
Yomawari Lost in the Dark (ja...ik moet de eerste 2 nog spelen)
Ook weer hier - het ziet er niet echt naar uit dat er een gebrek aan interessante games is in de komende weken. Dit komt tenslotte nog eens op mijn originele lijstje(s).
0
geplaatst: 23 oktober 2022, 18:28 uur
Eh...zet deze er trouwens maar bij...ik weet niet waarom ik hem over het hoofd heb gezien maar het lijkt wel min of meer de potentie te hebben naar een terugkeer naar de meer klassieke Disney titels:
Disney Illusion Island
Disney Illusion Island
0
geplaatst: 24 oktober 2022, 15:32 uur
Dat kan. Maar wat is uiteindelijk een 2D Rayman meer dan een voortzetting van de traditionele gameplay van Castle / World of Illusion of een Ducktales e.d
1
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 27 oktober 2022, 12:59 uur
Ppfpfff. Heb net Mario + Rabbids: Sparks of Hope binnen (bevalt erg goed!) en Bayonetta 3 staat alweer om de hoek. De Resident Evil Village DLC campaign van Rose komt morgen uit. Nog geen 2 weken later komt God Of War Ragnarok uit. Diezelfde maand komen ook Sonic Frontiers, de nieuwe Dark Pictures Anthology en Evil West uit. Allemaal games die ik oorspronkelijk op release wou kopen, maar ivm de drukte zal ik de aankoop uitstellen. Kan me niet herinneren dat er voor het laatst zoveel achter elkaar uitkwam waar ik naar uitkeek.
1
geplaatst: 16 november 2022, 21:45 uur
Zouden we geen nieuw topic starten? Games waar je naar uitkijkt in 2023?
Ik heb eigenlijk al meteen in het begin van het jaar twee musthaves op mijn lijstjes en die zullen ongetwijfeld ook onmiddelijk in huis worden gehaald:
Fire Emblem Engage 20/01 (Switch)
Final Fantasy Theatrhytm Final Bar Line 16/02 (Switch)
Ik heb eigenlijk al meteen in het begin van het jaar twee musthaves op mijn lijstjes en die zullen ongetwijfeld ook onmiddelijk in huis worden gehaald:
Fire Emblem Engage 20/01 (Switch)
Final Fantasy Theatrhytm Final Bar Line 16/02 (Switch)
0
geplaatst: 13 december 2022, 17:21 uur
Miep. Ik was op slag verliefd. PS4 en Switch. Ik krijg het blijkbaar wel erg druk volgend jaar.
Redemption Reapers
Letterlijk de ene na de andere Tactical RPG en RPG in 2023. En het team hier bestaat uit veteranen in het wereldje (Fire Emblem e.d).
Redemption Reapers
Letterlijk de ene na de andere Tactical RPG en RPG in 2023. En het team hier bestaat uit veteranen in het wereldje (Fire Emblem e.d).
3
centurion81 (moderator)
geplaatst: 23 juni 2023, 09:18 uur
Waarschijnlijk volgende week wel een paar aankondigingen van games die op mijn wishlist gaan belanden, wanneer Annapurna een showcase geeft! Hier de teaser alvast:
0
geplaatst: 22 september 2023, 16:31 uur
Toevallig vanmorgen twee trailers zien langskomen van games die me wel meteen beethadden:
Kibu
Still Wakes the Deep
Kibu
Still Wakes the Deep
0
geplaatst: 1 oktober 2023, 21:19 uur
Ook deze gingen meteen op mijn lijstje:
Twisted Tower
Phantom Fury
De tweede mag geen verrassing zijn aangezien het een vervolg is op Ion Fury.
Twisted Tower
Phantom Fury
De tweede mag geen verrassing zijn aangezien het een vervolg is op Ion Fury.
1
geplaatst: 23 oktober 2023, 15:49 uur
Ik kijk momenteel vooral uit naar deze switch games:
Another Code Recollection
Dragon Quest Monsters: The Dark Prince
Paper Mario the Thousand Year Door
Persona 5 Tactica
Suikoden I & II HD Remaster
Super Mario RPG
Another Code Recollection
Dragon Quest Monsters: The Dark Prince
Paper Mario the Thousand Year Door
Persona 5 Tactica
Suikoden I & II HD Remaster
Super Mario RPG
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 16:49 uur
Toch wel de aankomende RoboCop game dan echt heel erg benieuwd hoe het uit gaat pakken laat me graag verrassen met de kans dat ie misschien heel vet gaat zijn.
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 22:03 uur
Ik kijk dit jaar nog uit naar:
De nieuwe Avatar game. Kan echt heel tof worden, maar ook een saaie formulegame. Ik hou hoop.
De campagne van Modern Warfare 3.
En de RoboCop game hou ik ook in de smiezen.
De nieuwe Avatar game. Kan echt heel tof worden, maar ook een saaie formulegame. Ik hou hoop.
De campagne van Modern Warfare 3.
0
geplaatst: 23 oktober 2023, 22:25 uur
Manny Calavera schreef:
Is die Terminator game niks voor jou?En de RoboCop game hou ik ook in de smiezen.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 21:59 uur
Scoort hier wel goed. Zal me er eens in verdiepen, de franchise heb ik altijd top gevonden.
0
geplaatst: 24 oktober 2023, 23:47 uur
Manny Calavera schreef:
de franchise heb ik altijd top gevonden.
Dit past ook echt perfect in de franchise. En jij bent sowieso wel een liefhebber van een goede single player.de franchise heb ik altijd top gevonden.
* denotes required fields.