menu

Games / Algemeen / E3 Electronic Entertainment Expo

zoeken in:
avatar van TonyTHorror
Tuurlijk niet, het is ook niet alsof dat ooit mogelijk zal zijn. Maar tegenwoordig word een soort van 'best-of-both-worlds' methode gebruikt, lekkere combinaties maken die werken voor veel mensen. Naast de 1 á 2 luchtige/smerige games staan altijd wel de écht survival games tegenover. Dead Space 2, F.E.A.R 3, Bioshock 2, Silent Hill, RE...allemaal met kenmerken van horror/thriller en werken op sfeer en spanning.

Maar je favoriet is RE4? Terwijl die game o.a zwaar leunt op actie, terwijl de 'echte' zombie films en games draaien om survival en niet op actie. Beetje tegenstrijdig zo .

Dr. Salvador
RE4 is absoluut mijn favoriet, maar is ten eerste ook geen zombiegame! . RE nam een compleet andere richting aan, een richting die WEL werkt. De actie was erg vet en super verslavend, maar het waren mensen die een preostorische parasiet in hun lichaam kregen Las Plagas.

RE5 daarin tegen had wel veel te veel actie, gewoon te veel van het goede niet die perfecte mix als in RE4, en veel te weinig horror dat snap ik wel dat die game minder is, maar RE4 is episch.

Maar stel je voor dat Silent Hill nou onderbroekenlol krijgt in de game, daar zit niemand op te wachten. Bij Dead Rising kan het dan wel enigzins goed uitgepakt, zijn, geef mij maar een echte horrorgame, en met zombiewaardige horror.

Voor humor, en echte plezier speel ik dan graag Crusy Demons of wat dan ook voor een game, ook pure entertainment.

avatar van TonyTHorror
Infected dienen hier uiteindelijk hetzelfde doel als een zombie, dus dat is al geen excuus.
Maar stel je voor dat Silent Hill nou onderbroekenlol krijgt in de game, daar zit niemand op te wachten. Bij Dead Rising kan het dan wel enigzins goed uitgepakt, zijn, geef mij maar een echte horrorgame, en met zombiewaardige horror.
ja STEL, zo kun je alles wel vreemd maken. Dat gebeurd toch nergens? Daar worden aparte games voor gemaakt, geen franchise word omgetoverd dus dat punt klopt ook niet.

Dr. Salvador
Haha, dus een infected is een zombie?

Het zijn mensen die door een parasiet worden verandert in manniaken, in RE4.!.


Kunnen zombies wapens hanteren?. Kunnen ze klimmen, schieten, praten, communiceren, enz, enz?

Dat is pas geen excuus.

Nee, ik zeg ook STEL, ik zeg ook niet dat dat gebeurt, maar mijn punt is de hele tijd, zombies en onderbroekenlol, vind ik geen goede combinatie, soms voor een leuke comedy, dat kan leuk zijn, maar niet dat het steeds vaker voor komt, en het msteeds meer een eigen genre wordt: Zombie/Comedy.....

avatar van TonyTHorror
Haha, dus een infected is een zombie?
Wtf? Waar zeg ik dat dan . Ik zeg dat ze hetzelfde doel dienen. Over het algemeen is dat ook gewoon zo, ze jagen doelloos op niet-infected (of levende in 't geval van een zombie).

Owja, en kijk je geen Romero's ? (Blijkbaar) Ze kunnen communiceren en ja ze kunnen schieten e.d, het is maar hoe je het bekijkt.

Dr. Salvador
Ja dat was pas in Land of the Dead, die film deed ook behoorlijk afbreuk, maar vond hem wel goed

Bub uit Land of the Dead (1985), kon ook communiceren maar dat leerde die proffesor hem.

Nee, je zei het inderdaad niet letterlijk, maar hetzelfde doel, nou ik vind infected, toch anders hebben ook een toch ietwat ander soort horror feel dan de gewone zombiefilms vind ik.

Tenzij je 28 Days Later, vergelijkt met Dawn of the Dead (2004), omdat ze daarin rennen, en dat vind ik zelfs een heel goed iets!
Ja, de zombies zijn een stuk agressiever, en rennende zijn gewoon enger, dus dat is een geslaagd iets!. Heel erg geslaagd vind ik zelfs!. Maar waar het allemaal om begon: Onderbroeken lol met het zombie genre vind ik niks!.

Je ziet ook dat de horrors van tegenwoordig grover en agressiever worden. Vampiers zijn geen mietjes in zwarte pakken meer, maar moordmachienes, en zombies zijn niet langzaam meer, ze rennen. En dat vind ik een goed ding dat het horrorgenre evil lueert.

Maar voor comedy kijk ik wel een comedy. En dat vind ik toch niet helmaal op zijn plaats in het horrorgenre

Vind het trouwens wel leuk om met een echte horrorfan discussies aan te gaan, zeker om dat je er veel verstand van hebt!

avatar van TonyTHorror
Ja, de zombies zijn een stuk agressiever, en rennende zijn gewoon enger, dus dat is een geslaagd iets!. Heel erg geslaagd vind ik zelfs!. Maar waar het allemaal om begon: Onderbroeken lol met het zombie genre vind ik niks!.
Geweldig grote stap in 't genre was t ja
Je ziet ook dat de horrors van tegenwoordig grover en agressiever worden. Vampiers zijn geen mietjes in zwarte pakken meer, maar moordmachienes, en zombies zijn niet langzaam meer, ze rennen.
Je vergeet de twilight hype Heb laatst deel 2 gekeken, 130minuten gewoonweg verpest..
Bub uit Land of the Dead (1985), kon ook communiceren maar dat leerde die proffesor hem.
Z'n nieuwste, Survival of the dead heeft dit ook heel duidelijk, meer een soort gedragspatroon, vond 't wel oke...vermakelijk maar de dreiging valt totaal weg erdoor. Ze moeten in zulke serieus getinte films niet met zulke dingen gaan spelen, laat dat maar over aan de komische lading

Gelukkig zie je dit soort dingen niet in games terugkomen. Dead Rising lekker ouderwets strompelen, L4D rennen als een stel maloten en Dead Space met z'n meuk in de ruimte, denk dat we qua afwisseling niet moeten klagen .

Bedenk me nu ineens dat er wel eens een nieuwe Doom mag komen. Doom 3 vond ik erg tof, lekker donker, de juiste setting, zombies...hmmm dat is wel weer welkom Dead Space vult dat gat niet in voor mij, Third Person is toch iets heel anders.

Dr. Salvador
Gelukkig zijn we het daar allemaal over eens!.

Ik was als kind al fan van de klassieker Dawn of the Dead (1978), en toen ik de remake voor het eerst zag, ik was over de rennende zombies in het begin een heel kleine beetje skeptisch, maar toen de film verder liep, Man, man, man, wat een prachtfilm! . Ik vind het origineel toch nog héél iets beter, juist door de serieuse sfeer, en de spanningsopbouw. maar de remake, de film kan zich geen betere remake wensen , het is echt 50, 50. Ik vind ze beiden erg sterk, maar toch behoorlijk verschillend, maar als ik toch moet kiezen, dan vind ik de nieuwe zombies echt vetter, en enger,maar het origineel vind ik echt een héél klein beetje beter, ik vond de actievolle scenes in de remake soms iets te veel van het goede, het begin was echt eng, maar later tegen het einde was dat een beetje weg, vond ik, nadat ze Andy neerschoten.

Hahah Twilight, die film WIL ik niet eens zien, BAH!. Bijvoorbeeld John Carpenters Vampires, vond ik vroeger zo vet, en nog steeds, en ook 30 Days of Night is erg verfrissend, altijd vet in zulke films. Of het nou zombies, manniaken, vampiers, enz zijn, ze zijn vaak met meerdere, dat maakt het spannend!. Wat hou ik van het genre!

Die nieuwe film ken ik niet van hem, maar ik vind dat hij zijn kunsten is verleerd, na Land of the Dead heb ik geen films meer van hem gezien, maar zijn oudjes kan ik blijven kijken.

Goed, ja dat is fijn dat het genre veel afwisseling heeft, daar hou ik ook van, dat houdt het interresant. Alleen ik begrijp dat sommigen die kruising horror en humor leuk vinden, maar is niet echt mijn ding.

Trouwens wat zijn jou top3 favoriete horror figuren, in films?. Zombies, vampiers enz...

avatar van TonyTHorror
We gaan echt off-topic zo haha, PM .

Dr. Salvador
Hahha, ja is goed, stuur maar, ik heb genoeg om over te praten!

Dr. Salvador
Wat een kut E3 !

Echt geen één topper heb ik nog gezien deze dagen, geen één!

Wel vette games enz, maar geen één die mij tot nu toe vet lijkt!....

avatar van TonyTHorror
Ik was zwaar onder de indruk van de nieuwe Ghost recon ..eindelijk weer eens een nieuwe! Zou ook graag een nieuwe rainbow six zien

avatar van Princess Piranha
Ik vond het juist een geweldige E3!!! Zoveel leuke nieuwe titels die komen

avatar van jellecomicgek72
Killzone 3 ziet er fucking vet uit.

avatar van LimeLou
Ik ben persoonlijk erg blij met wat Nintendo deed. Het ziet er naar uit dat 3D de toekomst wordt. Sony had ook een goede conferentie met Killzone 3 in 3D, Jan van de PU schreeuwde zelfs keihard: "VIVA HOLLANDIA". Achja, Ik ben er zelf ook heel erg trots op.
De technologie van de 3DS is verreweg het meest superieur. Ik heb er wat over gelezen en ik ben compleet overtuigt! Ik moet het misschien zelf nog proberen, maar ik hoor alleen positieve dingen.
Ook vond ik het uitgebreide assortiment van 2D-3D platforming games erg leuk. Met name Donkey Kong country. Kid Icarus stal de show voor mij, de game is als een natte droom voor nintendofielen al helemaal als je bedenkt dat sommige mensen al 20 jaar hebben gewacht op een vervolg! Het enige wat me écht teleurstelde was de trailer voor Silent Hill 8. Ik ben een SH-fan en het zag er allemaal maar uit als een crappy Homecoming-kloon.
Wel vond ik Vanquish interessant. Een nieuwe game gemaakt door de makers van o.a Bayonetta, samen met Shinji Mikami, de vader van Resident Evil!

Kortom de E3 heeft weer compleet mijn verwachtingen weggeblazen, net als vele andere medegamers. En dan nog te bedenken dat het feest niet eens afgelopen is!

avatar van LimeLou
Dr. Salvador schreef:
Wat een kut E3 !

Echt geen één topper heb ik nog gezien deze dagen, geen één!


Vanquish, Legend of Zelda: Skyward Sword, de nieuwe Kirby, Medal of Honor 2010, Scott Pilgrim vs The World, Killzone 3, Kid Icarus, Donkey Kong Country, Rayman Origins, Dead Space , Splatterhouse, Twisted Metal, Metal Gear Solid 3 voor de 3DS en de vele Hardware aankondigingen.

Volgens mij let je niet echt goed op, Mr Salvador.

avatar van jellecomicgek72
Dr. Salvador schreef:
Wat een kut E3 !

Echt geen één topper heb ik nog gezien deze dagen, geen één!


haha, heb je zitten slapen ofzo? Er komen echt fucking veel vette games uit!!!

avatar van LimeLou
Precies, ik heb nog de fatality´s gezien van de nieuwe Mortal Kombat, en damn ze zien er beter,bloediger en ranziger uit dan ooit tevoren!
Kijk zelf maar: Klik maar!
De beeldkwaliteit is een beetje crappy, sorry daarvoor.

Dr. Salvador
Ja dat wilde ik ook net laten zien!




Echt geweldig!. Wow ik heb het al bij MK9 gezet, maar voor de rest niks bijzonders op de E3. En nee ik let wel op, en zit ook niet te slapen!

Hahha MK9 had ik nog niet gezien is ook net gelancheerd die video, echt episch wordt die game, dat is ook de enige game op E3 die echt geniaal wordt voor mij, de rest zijn aardige games, en heb ik nergens zo iets van, moet ik hebben. De rest wordt het niet voor mij, alleen MK9, ben nog benieuwder naar die game nu!

avatar van Brains
Vergeet niet Portal 2 niet. Dé game waar ik nu het meest naar uitkijk.

E3 Trailer

Dr. Salvador
Waar ik eerst nog zei. Wat een kut E3. Ja het was ook niet veel soeps voor MIJ. Tot dat ik de MK9 video net zag, dat wordt echt mijn game, ik ga hem zelfs binnen enkele dagen al bestellen als dat al kan .

Dr. Salvador
Dr. Salvador schreef:
Wat een kut E3 !

Echt geen één topper heb ik nog gezien deze dagen, geen één!

Wel vette games enz, maar geen één die mij tot nu toe vet lijkt!....


Mortal Kombat 9!!!

Dr. Salvador
Oke, alleen nog beelden van BAA2.

En ik neem me woorden terug, en bied mijn oprechte excuses aan dan!

avatar van LimeLou
Dr. Salvador schreef:
Oke, alleen nog beelden van BAA2.

En ik neem me woorden terug, en bied mijn oprechte excuses aan dan!


Haha, maak niet uit. De E3 is gewoon voor elke gamer een paradijs

Dr. Salvador


Ik dacht dat ik achterbleef met lege handen maar de MK9 Gore video heeft de E3 ook voor mij erg aangenaam gemaakt, ben ook alleen nog benieuwd naar BAA2 en of Dead Island nog leeft

avatar van TonyTHorror
Brains schreef:
Vergeet niet Portal 2 niet. Dé game waar ik nu het meest naar uitkijk.

E3 Trailer
Oooeehh ja, kreeg de beelden te zien en kreeg spontaan kippenvel.. Damn die gaat tot de beste releases horen.

avatar van LimeLou
Lijkt me sterk dat die game nog "leeft" ik heb al een paar jaar niks over Dead Island gehoord.
Goed nieuws voor de Silent Hill-fans trouwens:


Ik weet niet echt wat ik er van vind, ik ben dol op Silent Hill, maar het idee dat je een gevangene speelt die op een of andere wijze spectaculair ontsnapt uit een bus en in Silent Hill terechtkomt vind ik niet echt een goed verhaal en de graphics vind ik ook niet echt al te best.

Dr. Salvador
Hmm, jammer dat die game een onaangename dood te wachten staat . Zou jammer zijn, erg jammer zelfs....


Ja die trailer had ik ook al gezien, van SH8 vond er niks aan, te Amerikaans en totaal niet eng meer.

avatar van LimeLou
Tja, ik moet maar wachten tot er meer info wordt gereleased over SH8. Tot nu toe moeten gamers het doen met een crappy teaser-trailertje

Dr. Salvador
Hmm, ja ik had hem al gezien en ik werd er niet warm of koud van. Team Silent weet gewoon het beste hoe je sfeer maakt voor SH games, Amerikanse gamemakers niet vind ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:37 uur

geplaatst: vandaag om 04:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.