menu

Games / Algemeen / Game Evenementen (expo's, beurzen, events, etc.)

zoeken in:
Sega en Tencent niet bij E3, mogelijk hele beurs geannuleerd - Tweakers

Het gaat lekker met de E3 organisatie zeg. De een na de andere partij meld zich af. Zelfs na eerdere toezegging er wel bij te zijn. Blijf het zonde vinden dat het nu steeds meer uitgesmeerd wordt over meerdere maanden en iedereen zijn eigen ding wilt doen. Lijkt wel op hoe de streaming services zich ontwikkelen.

Hoef ik in ieder geval niet meer een week vrij te nemen voor de shows.

Ergens snap ik het wel, in die week moet je als bedrijf veel betalen voor een stand en de aandacht delen met tig bedrijven.

Maar het was tegelijk ook een week reclame maken voor de gehele game-branche en dat vergeten de afzeggers nog wel eens. Het draaide daar effe niet om Nintendo, Microsoft of Sony, maar ook gaming.

Ik vind het ook zonde. Kon me er altijd op verheugen. Zeker in de tijd dat de PU er nog hele delegaties heen stuurde. Altijd lachen die verslagen.

E3 is geannuleerd..

Ik lees het net ja.

Zonde, heel zonde. Gekilled door de grote bedrijven die vooral aan zichzelf denken en niet aan het welzijn van de gehele branche.

Dan maar wachten om in die weken van de bedrijven showcases te zien met wat ze gaan uitbrengen. Maar het voelt toch een beetje als een light version van alles.

Het is inderdaad officieel nu. Erg zonde wat mij betreft. Vanuit de grote bedrijven wel begrijpelijk, maar voor de kleinere partijen lijkt het me een stuk lastiger te worden nu.

Voor Geoff zal dit wel een leuke overwinning zijn. Die kan met zijn summer of games gamefest nu natuurlijk alle aandacht pakken.

Heel jammer. De E3 is legendarisch voor elke gamer boven de 20 jaar. Vreselijk van genoten in de topjaren toen internet nog niet zo aanwezig was en we afhankelijk waren van de tijdschriften die er mensen heen stuurden.

geplaatst:
Oké, de E3 is dood maar dit topic is er misschien toch geschikt voor.

De ''vervanger'' van de E3 begint dit weekend weer, Summer Game Fest.

Deze gaming showcases moet je alvast in de agenda zetten - xgn.nl

Voor mij het meest interessant, zondagavond de Xbox showcase. Gaat 2 uur duren en er worden een hoop verrassende games verwacht.

geplaatst:
Half 11 begint Summer Game Fest.

geplaatst:
Heb het nieuws eens doorgekeken maar er zit niet veel bijzonders bij. Lego Horizons is leuk bedacht maar ik hoef het niet.

Hier een overzicht:

Summer Game Fest - De beste trailers op een rij | Gamer.nl

Die Delta Force trailer ziet er wel echt lame uit. Dat heb ik echt al 100 keer gespeeld in andere vorm. Jammer dat mijn geliefde franchise zo misbruikt is voor een generieke shooter.

geplaatst:
Black Myth Wu-Kong en Space Marines 2 blijven met afstand de coolste en meest indrukwekkend games uit de hele lijst tot nog toe. Die kenden we echter al. Evenals Kingdom Come II.

Maar ik moet zeggen dat ik de retro Power Rangers beat 'm up Rita's Rewind, Phantom Blade Zero, The First Descendant en die tweede The New World er ook goed uitzien. En ik ben erg benieuwd naar wat Slitterhead, Once Human, Unknown 9 Awakening en Enotria gaan worden. En ook die Sonic vs Chaos ziet er best goed uit.

Overigens ben ik ook al helemaal gewonnen voor Fatal Fury. Toch een beetje een must.

EDIT: Oh. Enotria heeft een demo. Toch maar alvast even op download zetten voor later vanavond.

geplaatst:
Enotria is trouwens best aardig. Wel weer een Soulslike (of course...zou je tegenwoordig zeggen), maar dit keer in een soort Venetiaanse setting, waar je skills blijkbaar niet alleen afhankelijk zijn van de wapens die je hanteerd maar ook van het masker dat je draagt. Of althans daar lijkt het half uurtje demo die ik gespeeld heb. Het ziet er wel erg mooi gestyleerd uit allemaal moet ik zeggen. Denk dat fans van het genre er dan ook wel weer iets mee kunnen. Of ik het zelf zou kopen? Laat ik in het midden. Zou ik het spelen als het opduikt in een Humble Bundle? Jawel hoor. Maar ik denk dat ik allerwiel wel al 2 dozijn van dit soort games in de kast heb liggen. Onaangeraakt. Inclusief de originele Dark Souls trilogie. (ok...daar heb ik de eerste wel van gespeeld).

geplaatst:
Vanavond om 1900 uur de Xbox Showcase. Hier kijk ik echt naar uit, gaat zeker 2 uur duren.

Denk dat ik hem ga bekijken met Gamekings commentaar er direct bij.

geplaatst:
De grote Geoff reclame show heb ik lekker overgeslagen, na afgelopen jaren is wel duidelijk dat die show het niet waard is. En als ik dan reacties lees dat die dit jaar nog slechter is dan houd ik het zeker bij de trailers. Dus eventjes door de trailers doorgegaan, maar dat viel me ook wat tegen.

Wel tof om te zien wat Innersloth met Outersloth doet. Indie studios supporten met de winsten van Among Us. Toch wel anders dan al die grote partijen die studios sluiten en mensen ontslaan.

Dune is natuurlijk helemaal hip, dus daar komt nu ook een MMO van zo te zien. Lijkt de RTS mij persoonlijk een stuk interessanter.

Alan Wake expension is leuk, maar vooral dat die direct beschikbaar is. Dat was dan wel weer een toffe actie. Evenals de fysieke uitgave van de game.

Ook leuk om te zien dat Skate nog steeds in productie is. Benieuwd of EA daar nog iets van kan maken. De humor zit in ieder geval wel weer goed zoals de oude games.

Dan door naar Day of the Devs. Waar mij vooral Screenbound opviel, daar heb ik eerder al een trailer van voorbij zien komen. Maar dat zag er best interessant uit.

Afterlove EP ga ik ook in de gaten houden, van de makers van Coffee Talk. Ziet er wel leuk uit en uitgaande van de 2 Coffee Talk games zie ik hier ook wel weer een ontspannen game in.

De Wholesome Direct was natuurlijk ook weer een fijn uurtje om te zien. Veel lief en relaxt uitziende games.

Vanavond de Xbox en Black Ops showcase. Ben benieuwd wat ze gaan laten zien. Zal halverwege wel de F1 ook opzetten, dan maar eens kijken welke van de twee schermen mijn meeste interesse gaat krijgen.

geplaatst:
Ik vergeet gewoon de Devolver direct nog helemaal. Dat was wel weer een lijpe trip zoals gewoonlijk. Blijft altijd een leuk half uurtje om doorheen te kijken.

Qua games valt Senjutsu, van de makers van Dead Cells, goed op. Erg benieuwd hoe dat gaat spelen, maar die lijkt me wel tof.

geplaatst:
Ik heb de Devolver en de Wholesome Direct pas vanochtend met een kop koffie en ontbijt bekeken. Wat mij betreft ook makkelijk het hoogtepunt tot nog toe. Een hele hoop leuke, knap uitziende Indie games die het hopelijk (wellicht) tot of de Switch / of Switch opvolger gaan maken. Ideaal voor handheld en tv sessies voor mij.

Van Devolver zag buiten Tenjutsu, ook Anger Foot er trouwens erg cool uit. Net zoals Possessors.

geplaatst:
Bij Platforms > Xbox > Xbox Showcase:

Heel benieuwd naar de showcase vanavond.

Indiana jones, Gears 6, Silk Song? Wie weet wat voor verrassingen. Wellicht gameplay van Fabel?

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Perfect Dark? Everwild?

Iig genoeg games die ooit aangekondigd zijn en wel es zouden kunnen resurfacen

geplaatst:
Sinner schreef:
Ik heb de Devolver en de Wholesome Direct pas vanochtend met een kop koffie en ontbijt bekeken. Wat mij betreft ook makkelijk het hoogtepunt tot nog toe. Een hele hoop leuke, knap uitziende Indie games die het hopelijk (wellicht) tot of de Switch / of Switch opvolger gaan maken. Ideaal voor handheld en tv sessies voor mij.

Van Devolver zag buiten Tenjutsu, ook Anger Foot er trouwens erg cool uit. Net zoals Possessors.

Zat de game Schim er ook in? Nederlandse maker, spreekt me in concept (blijf in de schaduw) erg aan.

Ik heb vrij weinig met indies, maar die game wil ik misschien wel kopen.

geplaatst:
Verder benieuwd of er nu echt een Xbox handheld komt, zijn wat geruchten over.

geplaatst:
Kunnen we niet al die soort dingen in een centraal topic houden? Bewerk dat E3 topic tot een algemeen persconferentie topic zou ik centurion81 aanraden...

Maar kijk erg uit naar deze vanavond, met zeker de titels die Marco noemt. Indiana Jones wil ik meer van zien en ik hoop echt op Gears 6. Mits het wel weer splitscreen singleplayer kan zijn. Ik vergeef het Microsoft nog altijd niet dat ze de laatste Halo dit ontnomen hebben.

En iets van Perfect Dark reboot zien zou ik ook leuk vinden.

De nieuwe Doom komt ook vermoedelijk in beeld.

Ik heb sterk het gevoel dat Microsoft vanavond een keiharde comeback maakt waarmee ze de concurrentie voorlopig verpulveren. Sony valt echt al 2 jaar zwaar tegen met eigen content en Ubisoft is een sneu copy past bedrijf geworden. Dus ruim baan.

geplaatst:
mrdig schreef:
Verder benieuwd of er nu echt een Xbox handheld komt, zijn wat geruchten over.

Zou je die kopen?

Ik niet. Tenzij ze een nieuwe console uitbrengen over een paar jaar a la de Switch waar je gewoon tv-gamen en handheld-gamen mee kan. Maar ik kom te weinig in situaties dat ik een handheld nodig heb. De Switch (helaas al wel een jaar of 2 weinig mee gegamed) neem ik ook alleen in de hand als ik op vakantie ga. De rest speel ik thuis op tv voor 99 procent.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Schim zat in de future games show dacht ik!

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
Zat de game Schim er ook in? Nederlandse maker, spreekt me in concept (blijf in de schaduw) erg aan.

Ik heb vrij weinig met indies, maar die game wil ik misschien wel kopen.

Nope. Straks even een trailer van opzoeken.

En morgen eens kijken wat showcases van zowel Bethesda als Microsoft hebben opgeleverd. Nog even buiten vertoeven nu het nog niet giet.

geplaatst:
Nou ik ben een sucker voor hardware en met name handhelds. Rationeel gezien hoef ik hem echt niet te kopen want heb ook een RogAlly handheld waarmee ik Xbox games speel, maar als het een coole handheld wordt met een slicke user interface (geen windows) waarmee je Xbox games en naar het schijnt ook nog steam mee kan spelen, tja dan kan ik de verleiding denk ik niet weerstaan.

geplaatst:
Aardig wat titels waarop werd gehoopt!! Prima showcase.

Zin in Perfect Dark, Gears E-Day, Fable, Indiana Jones, Black Ops 6 etc Ook al gaan een aantal nog wel even duren voordat we een release zien.

geplaatst:
Ik vond het geen perfecte, maar wel een hele toffe showcase!

Microsoft redt 2024 en 2025 met bijzonder veel toffe titels.

Doom: Ik weet niet of ik het ga spelen, maar modderwet.
Perfect Dark: Yes, lang op gewacht. Ziet er tof uit.
Indiana Jones: Dé game voor de Xbox en ik vermoed voor het hele najaar qua games. Bruut.
Black Ops 6: Net als met Indiana Jones een uitstekende reden Gamepass weer eens te kopen.

Gears 6: Hier werd ik even bijna emo van. Mijn Gears is terug. Een van mijn favoriete franchises. Schijnbaar een prequel, aangezien E-Day de titel is. Oftewel, Emergency-Day, dag van de uitbraak. Ik wil heel graag nog een Gears met de oude hoofdrolspelers. En uiteraard op Gamepass.

South of the Midnight: Oogt tof, maar die trage framerate maakt me niet heel enthousiast. Toch even volgen.

En een nieuwe Life is Strange! Met mijn favoriete hoofdrolspeelster die jaren mijn forumavatar is geweest, Max Caulfield. Shut up and take my money!

En zelfs de Assassin's Creed trailer oogde tof. Staat niet bovenaan mijn lijst maar toch wel iets om eens uit de budgetbak te vissen.

En Flight Simulator 2024 wil ik ook wel spelen via Gamepass. Af en toe een uurtje vliegen door fotorealistische omgevingen is heel gaaf.

Ik word trouwens wel moe van al die fantasy hack and slash games. Echt niet mijn ding, maar we worden ermee overspoeld. Ik ben toch veel meer van games die realistischer zijn qua tijdperk en gameplay.

geplaatst:
Hoop vette trailers, prima showcase. Zelf meest benieuwd naar Indiana Jones, Gears en Assassin’s Creed. Perfect Dark en Fable zagen er ook tot uit, ook benieuwd naar. Rest zag er ook prima uit maar zijn veelal games waar ik iets minder mee heb.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:

Gears 6: Hier werd ik even bijna emo van. Mijn Gears is terug. Een van mijn favoriete franchises. Schijnbaar een prequel, aangezien E-Day de titel is. Oftewel, Emergency-Day, dag van de uitbraak. Ik wil heel graag nog een Gears met de oude hoofdrolspelers. En uiteraard op Gamepass.

Inderdaad een prequel met een jonge Marcus Fenix, hoe vet. Ben alleen bang dat het nog wel tijdje gaat duren. Denk eind 2025 ofzo! Misschien zelfs 2026

geplaatst:
-marco- schreef:
(quote)

Inderdaad een prequel met een jonge Marcus Fenix, hoe vet. Ben alleen bang dat het nog wel tijdje gaat duren. Denk eind 2025 ofzo! Misschien zelfs 2026

Dit ga je niet spelen voor eind 25 nee. 2026 kan inderdaad ook. Dit zal wel een titel worden die op deze generatie en op de nieuwe zal verschijnen tegen die tijd. Maar wel enorm leuk. Ik ga mijn Lancer weer oppoetsen en de kettingzaagbladen even in het vet leggen als voorbereiding.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.