menu

Games / Algemeen / E3 Electronic Entertainment Expo

zoeken in:
geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ow, zeker. Er zal voor een hoop mensen best wat leuks tussen zitten maar ik ben een wat specifieke gamer. Ik speel eigenlijk alles buiten first party van Nintendo op mijn Xbox. De Switch is mijn ''extra'' console.

Ik zit ook zo in elkaar. Xbox is mijn primaire console en de rest is voor de exclusives (zoals de PS4). Dat gezegd hebbende: ik vond het heel verrassend dat we geen Switch Pro hebben gezien. Die had ik, vooral na alle leaks enzo, wel verwacht eigenlijk.

geplaatst:
Nintendo doet eigenlijk hetzelfde als Xbox. Veel games tonen. In tegenstelling tot Xbox zijn dat meestal de games die ik niet echt bijzonder interessant vind. Zo ook dit keer weer. Met de Switch valt ook op dat veel games die al een tijd op andere platformen te spelen zijn (veel) later naar de Switch komen. Maar dat gebruiken ze wel als vulling voor deze shows. Zoals de DLC van Doom Eternal of Tony Hawk Pro Skater. Leuk nieuws daar niet van, maar moet het in een E3 presentatie? Ach misschien gelooft NIntendo ook niet meer in de E3.

Anyway, de games, daar gaat het om.
- Metroid Dread. Na 19 jaar durven ze toch weer een nieuwe uit te brengen. En dat terwijl we de afgelopen jaren verwend zijn met games als Hollow Knight en beide Ori games. Dat is serieuze concurrentie voor ze. Maar ik ben er benieuwd naar, vanuit de treehouse show lijkt het ook soepel en vlot te spelen. En ben benieuwd of ze de naam van het genre nog echt hoog kunnen houden in deze tijden. Ook wel mooi dat ze dit nog doen aangezien Metroid Prime 4 weer geen nieuwe beelden heeft gekregen. Release op 8 oktober.
- Mario party Supestars verbaasde me eigenlijk. Er is er al eentje voor de Switch namelijk. Voor mijn gevoel is dit ook niet de serie die elke 4 jaar een nieuwe versie nodig heeft. En dan vraag ik me eigenlijk ook af waarom ze dit niet als DLC voor de vorige uitbrengen. Iets wat ze met Super Smash Brothers wel ten overvloede doen. Dat had me bij dit type game ook veel logischer geleken eigenlijk.
- Mario + Rabbids Sparks of Hope was bij Ubisoft al uit de doeken gedaan. En ik heb daar echt wel zin in. Heb me enorm vermaakt met Kingdom Battle en de DLC. Echter pas volgend jaar als release.
- Breath of the WIld 2. De teaser 2 jaar terug zag er enorm gaaf uit en ook dit ziet er weer gaaf uit. Toch heb ik Breath of the Wild nog steeds niet gespeeld. Ik kan hem binnenkort eens van een vriend lenen. Ik twijfel namelijk of het mijn type game is. Maargoed, dat is wel zo'n beetje de system seller van de Switch naast Mario.

Grote gemis was Mario. Hoewel we daar vorig jaar nog wel het een en ander van gezien en gekregen hebben. Hoewel een Mario Kart voor de Switch best wel had gemogen wat mij betreft. Opvallender vond ik dat er verder niets met de Zelda anniversary gedaan wordt. Die serie was samen met Mario toch wel de grote van Nintendo. De hoeveelheid Zelda fans die ik tegen ben gekomen is echt enorm. Had daarom wel verwacht dat ze daar iets mee zouden doen.

geplaatst:
solidKevin schreef:
ik vond het heel verrassend dat we geen Switch Pro hebben gezien. Die had ik, vooral na alle leaks enzo, wel verwacht eigenlijk.

Het was vooraf al door ze aangegeven dat zich op software zouden focussen. Sowieso veranderde de leaks/geruchten in de afgelopen paar weken bijna dagelijks.

geplaatst:
legian schreef:
Opvallender vond ik dat er verder niets met de Zelda anniversary gedaan wordt. Die serie was samen met Mario toch wel de grote van Nintendo. De hoeveelheid Zelda fans die ik tegen ben gekomen is echt enorm. Had daarom wel verwacht dat ze daar iets mee zouden doen.

Nou er komt een speciale anniversary Zelda Game & Watch. Dat is wel geinig: Tweakers

En heb niet super veel met Metroid maar een nieuwe 2d variant vind ik dan juist wel weer tof, maar dan wil ik eerst Metroid: Samus Returns (2017) eigenlijk eens spelen.

Maar zoals hier al gezegd: waar is de Switch Pro?

geplaatst:
Advance Wars 1+2 kijk ik naar uit, ja, een remake, maar van wat!

En met Project Zero komt nu echt bijna de allerlaatste WiiU exclusive ook naar switch. Net nu de prijs voor die limited edition zo mooi de hoogte ingeschoten was.

geplaatst:
mrdig schreef:
(quote)

Nou er komt een speciale anniversary Zelda Game & Watch. Dat is wel geinig: Tweakers

Ja supervet! Ik heb de SMB versie en ga ook zeker proberen deze te scoren.

geplaatst:
mrdig schreef:
(quote)

Dat is nou ook niet echt een grootse viering van de anniversary. Ik had daar toch wel iets meer aandacht aan verwacht.

Maar zoals hier al gezegd: waar is de Switch Pro?
Dat gerucht gaat weer in de ijskast tot volgend jaar

geplaatst:
[/quote]Maar zoals hier al gezegd: waar is de Switch Pro? [/quote]

Gaat niet komen denk. Breath of the wild 2 Q4 2022 en zal dan wel launch titel worden voor “nieuwe Nintendo console”

geplaatst:
-marco- schreef:
Gaat niet komen denk. Breath of the wild 2 Q4 2022 en zal dan wel launch titel worden voor “nieuwe Nintendo console”

Ik denk dat Nintendo de Pro wel uit gaat brengen, maar dan na de zomer in een losse Direct speciaal gericht op dat ding. Ik zit er overigens niet op te wachten, heb liever een Switch 2 ergens in 2023 of 2024. Maar alleen als je er wel Switch 1 games op kan blijven spelen.

geplaatst:
Tja, je weet dat het geen spetterende E3 was als het X-Box koelkastje in de top 3 onthullingen staat

Beetje overdreven natuurlijk Maar ik had eigenlijk ook dat ik voor de meeste dingen niet echt warm loop. Al is er toch aardig wat getoond. Ik heb Wholesome Direct, Ubisoft, X-Box, Square, Capcom en Nintendo gekeken.

- Nieuwe Rabbids + Mario vond ik in ieder geval een leuke aankondiging! Heerlijk ook die persoonlijkheid van Rabbid Rosalina.
- Advance Wars krijgt weer herkenning! Alleen vind ik de super plastic 3D models er echt niet bij passen. Ook het prijskaartje is aardig hoog misschien €60!), zelfs voor twee games bij elkaar.
- Leuk dat er een nieuwe Wario Ware komt, maar geen idee of ik die graag wil hebben.
- Nieuwe Mario Party lijkt mij wel erg leuk! Vooral ook omdat ik Super Mario Party echt tegen vond vallen. Mario Party 1, 2 en 3 zijn mijn favorieten. Dus heerlijk dat we daarvan borden krijgen. Gekozen minigames lijken ook goed! Alleen jammer van het moderne UI sausje, beetje saai af en toe.
- Weer een beetje nieuwe beelden van Breath of the Wild 2! Daar maak je mij sowieso super blij mee. Daar kijk ik toch wel het meeste naar uit
- Replaced vond ik er erg indrukwekkend uitzien!
- In de Wholesome Direct vond ik ook een aantal echt interessant, daar moet ik de lijst nog even van terugzoeken wat ik ook alweer allemaal heb gezien haha

Al waren een hoop presentaties wat suf, toch weer lekker om zo'n groot games event te hebben!

geplaatst:
Ik vond ook deze E3 weer voornamelijk een misser. Van alle kanten. Maar goed, heel erg spannend kan je het niet maken zonder de consoles op de markt. Het uitblijven van een Switch 2 of Pro vind ik ook echt geen ramp. Een jaar of 2 mag en zal de huidige nog wel meegaan. Interessant waren voor eigenlijk vooral:

Elden Ring
Outer Worlds 2
Metroid Dread
Mario + Rabbits 2
En ik blijk me iets te herinneren over het feit dat je nieuwe Xbox games X ook kan gaan streamen
naar je oude Xbox One? Grappig. Ik ben nog altijd geen fan ervan maar je houd wel je fanbase wat langer vast. Forward Compatible. Leuk.

Wat ik dom vond:
Mario Party 2. Maak die oude borden dan gewoon beschikbaar als DLC.
Advance Wars 1+2 remake in een FUGLY grafische stijl. Hallo. How about 'we openen eindelijk eens een echte Virtual Console en plaatsen GBA, N64 EN GAMECUBE games te koop aan voor maximum een tientje'. Ik ga echt geen 60 euro betalen voor deze 'remake'.

Wat me eraan doet denken dat ik trouwens ook de DS versies mis. Ze hadden beter alle 4 de originelen in een compilatie gedaan of in een nieuwe VC en een nieuw deel uitgebracht.

Wat me heel erg begint te ergeren - het uitblijven van nieuws over een nieuwe Elder Scrolls. En dan bedoel ik niet 'Joepie we hebben een re-release voor de Series x of PSV met 2FPS meer voor 8k televisies!' maar echt een nieuw deel. Ik hoef echt niet elk jaar, twee of zelfs 4 jaar een sequel, maar na 10 jaar ben ik toch wel benieuwd waar ze met een volgend deel naartoe gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:46 uur

geplaatst: vandaag om 06:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.