menu

Games / Algemeen / E3 Electronic Entertainment Expo

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
Zo, kijken we er weer naar uit?

Nog verwachtingen?

Hoop dat we eindelijk meer van de nieuwe Gears of War en Halo op de Xbox zien. Maar hoop vooral dat Nintendo wat mooie dingen gaat tonen. Waar blijft gvd die Mario Galaxy 1 en 2 HD bundel nou eens?

avatar van DarthSolidKevin
Ik kijk er zeker weer naar uit. Zal mijn verwachtingen per bedrijf toelichten.

Microsoft
Beelden van Gears 5, Halo Infinite en Forza Motorsport 8 lijken me een gegeven. Microsoft moet dit jaar echt gaan knallen. Nu Sony er niet is, lijkt E3 2019 me de uitgelezen kans om mensen weg te blazen. Doen ze dit niet, dan kunnen ze beter hun spullen pakken.

Nintendo
Ik hoop persoonlijk op een nieuwe F-Zero, maar de kans dat we F-Zero SX gaan krijgen acht ik niet heel groot. Nieuws over Bayonetta 3 en de nieuwe Pokémon games voor de Switch is ook welkom. Maar of ik dan naar de winkel ga rennen om zo'n console te kopen...

Square Enix
Stiekem ben ik wel benieuwd naar de presentatie van Square Enix. FFVII Remake ziet er goed uit en ik hoop nog steeds dat ze alle Kingdom Hearts games naar de Xbox One brengen. Ik laat me verrassen.

Ubisoft
Boeit me eigenlijk niks. Blijkbaar komt er een nieuwe Splinter Cell aan, dus dat kan wel leuk zijn. Ik verwacht vooral slecht Engels.

Bethesda
Doom: Eternal en Wolfenstein Youngblood zijn twee games uit de stal van Bethesda waar ik naar uitkijk. De rest interesseert me niet zoveel.

EA
Wie? Nee, EA kan in mijn ogen niet veel goed doen. EA Play begint iets voor E3 al en alle games krijgen apart aandacht meen ik gelezen te hebben. Jedi Fallen Order kan iets worden, maar ik ben nog niet overtuigd. EA heeft de Star Wars licentie sowieso al verkracht, dus er valt niet veel meer aan te redden.

avatar van legian
En of ik er zin in heb. Heb zoals het traditie is de maandag-woensdag vrij genomen zodat ik niet met een slaperige kop op mijn werk zit .

EA
Eigenlijk alleen Jedi Fallen Order waar ik interesse in heb. Al is dat alleen maar door de studio en het feit dat het single player word. Gelukkig geen vervelend saaie perssco dit jaar.
Daarnaast hoop ik, tegen beter weten in, op backwards compatibility voor de NFS serie. En voor Titanfall 3.

Ubisoft
tja, de zoveelste assassins creed, watchdogs, far cry achtige kloon die er tof uit ziet maar welke ik toch niet ga spelen. Ik hoopte vorig jaar al op een onthulling van Splinter Cell, dus misschien dit jaar. Hopelijk doen ze daar niet hetzelfde als bij Ghost Recon en Rainbow Six. Die hebben ze voor mij toch wel verpest.

Bethesda
DOOM Eternal natuurlijk. En hopelijk iets nieuws (of een vervolg op Dishonored/Prey) van Arkane Studios.

Nintendo
Ik wacht nog steeds op de ultimate collection van Mario voor de Switch, met Mario Galaxy/Sunshine en dergelijke. Evenals de Metroid Prime games en deel 4 maar dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren.
Verder ben ik wel benieuw naar Animal Crossing, heb de games nooit gespeeld maar het ziet er wel geinig uit. Ook de Zelda remake lijkt me interessant, trekt me eerlijk gezegd meer dan de laatste Zelda.
Ik hoop niet dat we een ge-updragede Switch gaan zien eigenlijk. Laat ze daar nog maar een jaar of 2 mee wachten. En natuurlijk Pokemon, hoewel ik ook van die graag een complete edition zou willen zien met alle regio's en pokemons. Maar dat zal wel een droom blijven.

Microsoft
Halo Infinite en Gears 5 uiteraard. Hopelijk een eerste blik op toekomstige exclusives en de komende console. Ben erg benieuwd hoe ze er nu tegenaan gaan gezien Sony niet aanwezig is. Heb de afgelopen jaren wel altijd genoten van hun pressco's, vol games en een lekker vlot tempo. Maar dit is wel de kans om flink uit te pakken natuurlijk.
Daarnaast nog Ori and the Will of the Wisp met hopelijk een suprise release ter plekke. Dat zou heerlijk zijn. En ik hoop nog steeds dat ze een vervolg op Quantum Break maken. Een van de Exclusives die naar mijn idee echt te weinig aandacht heeft gekregen. Ook van Session (skate look a like) die vorig jaar aangekondigd is zou ik graag meer willen zien. Oh en van The Last Night mogen ze ook wel meer over laten weten.

Sony
Nee ze zijn er niet. Maar mocht Microsoft groots uitpakken met nieuwe games en een console dan ben ik benieuwd of en hoe ze gaan reageren. Juist het feit dat ze er niet zijn maakt het ergens best interessant.

Overige
- Qontrol ben ik erg benieuwd naar, ben dankzij Quantum Break wel fan van Remedy geworden.
- Cyberpunk 2077 zou ik graag meer van willen zien. Maar ze hebben al aangegeven dat deze niet speelbaar is. Sowieso verwacht ik niet dat ze deze voor 2021 gaan uitbrengen.
- Ik ben benieuwd of Google nog iets met Stadia hier gaat doen. Verwacht eigenlijk van niet.

Verder laat ik me vooral verrassen en vermaken. Besef me trouwens dat ik dit jaar voor het eerst hier echt actief ben tijdens de E3. Dat is ook wel een leuke bijkomstigheid.

avatar van mrdig
Mbt Microsoft hoop ik al jaren iets echt nieuws op gamegebied. Gears/Halo/Forza is prima maar kom op doe es een keer een echte toffe nieuwe IP oid. Ze hebben ook als een malle studio’s lopen opkopen, daar mag je nu toch wel iets van verwachten?
Nieuwe Xbox, Anaconda/Lockhart, boeit me minder. Dat komt tzt wel. Heb het ook het idee dat de Xbox One X nog wel wat jaartjes meekan.

Nieuwe beelden van de nieuwe Ori zie ik wel graag. Dat is de game waar ik nog het meest naar uitkijk. Nieuwe star wars game ook wel benieuwd naar. Zou er dan nu eindelijk eens een keer een goede single player star wars game komen? Ook al zit EA erachter? Ben benieuwd.

avatar van Shinobi
Dat is nog eens toewijding legian. Ik kijk de dag erna wel wat er allemaal is gebeurd. Eigenlijk ben ik het meest benieuwd naar de nieuwe PlayStation, maar Sony slaat dit jaar de E3 over.

avatar van Manny Calavera
De shows:

https://cdn.reshift.nl/media/media/images/e3-2019-mobile-wallpaper.png

E3 2019: Alle persconferenties op een rij | Overzicht | Gamer.nl

Zou mooi zijn om wat verrassingen te krijgen. Een aankondiging van GTA 6, maar zal vast wel niet haha.

avatar van legian
Dit is een restant uit mijn studententijd Shinobi. Toen had ik alle tijd en was het missen van wat lessen niet zo'n probleem. Op het werk is het wat lastiger heb ik gemerkt . Dan maar die vrije dagen gebruiken.

Zondag wordt trouwens wel een slopende nacht zie ik. Eerst de Xbox show, dan de F1 race terug kijken, Dan direct door met Bethesda . Ik laat Devolver dan maar even liggen om wat te kunnen slapen.

avatar van mrdig
Gears5 komt sowieso aan bod zo te zien:
Twitter

avatar van Manny Calavera
mrdig schreef:
Gears5 komt sowieso aan bod zo te zien:
Twitter


Had ik ook 100 procent verwacht. Microsoft heeft buiten Gears en Halo niet direct franchises die elke Xbox-gamer aanspreken. Laat staan mensen die geen Xbox bezitten. Voor die reeksen koop ik steeds een nieuwe Xbox, al sinds de originele console.

avatar van Manny Calavera
E3 2019 voorpret! - Powerpraat | Power Unlimited - pu.nl

Wel geinig om even te beluisteren als voorbeschouwing. Als je 70 minuten over hebt...

avatar van Sinner
Ik kijk bijna nergens echt naar uit. De E3 ziet er ieder jaar zieltogender uit, met dit jaar als dieptepunt.

Ik zeg BIJNA. Mijn interesse schoot als een pijn de hoogte in bij de trailer voor Baldur's Gate 3.. Ook nog eens ontwikkeld door Larian - verantwoordelijk voor de 2 beste en belangrijkste RPG's van de laatste 10 jaar. (Divinity Original Sin 1 en 2 dus).

avatar van Princess Piranha
Ik heb er erg veel zin in dit jaar! Weer met focus op Nintendo, maar de rest probeer ik ook in de gaten te houden. Altijd goed om te weten wat de rest in de industrie mee bezig is.

Voor Nintendo verwacht ik eigenlijk niet veel nieuwe dingen. Het zou mijn niks verbazen als ze toch nog een nieuwe game uit de doeken doen. Maar ik heb sowieso al zin in de Nintendo Direct. Er komen een aantal games uit dit jaar waar ik erg veel zin in heb maar waar we nog niet veel van hebben gezien. Zoals Luigi's Mansion 3 en Animal Crossing. Alleen al voor die twee kijk ik uit naar de E3.

Verder hoop ik dat Psychonauts 2 wordt aangekondigd voor de Switch en informatie over Kentucky Route Zero (die 2018 al naar de Switch zou komen).

En.... het zou mij niets verbazen als Microsoft en Nintendo samen een leuke verrassing hebben. Die twee lijken het afgelopen jaar kleine lieve dingen te hebben gedaan haha.

avatar van Sinner
Nou vooruit. Die nieuwe Darksiders ben ik op zich ook wel weer benieuwd naar.

avatar van Manny Calavera
De Microsoft en Nintendo show ga ik wel proberen live te kijken. Prima tijdstippen ook. Heb er wel veel zin in. Het blijft toch dat ene weekje per jaar dat gaming even een hoop headlines domineert. En het is die ene week dat er altijd hele grote aankondigingen volgen.

Een Microsoft/Nintendo samenwerking zou ik sowieso gigantisch tof vinden. Lijkt me ook de enige manier voor beiden om Sony te kunnen bestrijden.

avatar van Manny Calavera
Om 2200 uur trapt Microsoft af. Ben erg benieuwd.

avatar van -marco-
Manny Calavera schreef:
Om 2200 uur trapt Microsoft af. Ben erg benieuwd.


Jaaaaaa zin an. Ben benieuwd

avatar van legian
Voor de mensen die een Xbox hebben en op dit moment Gold of Gamepass hebben. Je kan je huidige abbo omzetten naar een Xbox Gamepass Ultimate abbo welke Gold en Gamepass bundeld, voor de geweldige prijs van €1,-
Heb op die manier mijn Gold abbo tot 10-2020 ge-upgrade naar een ultimate abbo tot 11-2020.

Zie onderstaande link:
Xbox Game Pass: Doe mee voor € 1 | Xbox

avatar van -marco-
Zo maar eens naar kijken. Thanks voor de heads up legian

avatar van Manny Calavera
Volgens geruchten is Miyamoto dadelijk aanwezig bij de Microsoft persconferentie. Dat moet wel heel groot nieuws betekenen voor de samenwerking Microsoft-Nintendo.

avatar van -marco-
Ben niet omver geblazen helaas.

Teveel CGI, trailers, 2020 en te weinig ingame beelden. Jammer!

Wel paar dope indies gezien, 12 minutes en die met dat hert.

Lego Forza Horizon 4 vond in wel geinig ook.

Gears ben ik altijd benieuwd naar.

Maar miste toch bijv een Fable 4 en Cuphead DLC

Ben wel blij dat gamepas gruwelijk word ondersteund.

avatar van legian
Ook hier ben ik niet weggeblazen. Ansich een prima show wat vooral door het lekkere tempo komt. Maar de te grote hoeveelheid CGI en het gebrek aan gameplay is wel een dingetje van aandacht.

Ik had gehoopt op een suprise release van Ori, maar dat wordt dus wachten tot februari volgend jaar.
Cyberpunk 2077 zag er erg tof uit, ook leuk om Keanu Reeves erin te zien. Gears 5 heb ik wel zin in, maar waarom die focus op nieuwe dingen in plaats van gameplay, dacht dat die binnenkort uit moet komen.
Verder heb ik wel zin in De Lego DLC van Forza Horizon 4, 12 Minutes, Spirit Farer en de Lego star wars. En uiteraard Halo Infinite als launch game voor Xbox Scarlet.
Die had wel leuke specs trouwens, 8K, 120fps en custom SSD. Klinkt leuk.

Verder gemist: The Last Night, Tunic, Session en Age of Empires 4.

In zijn geheel wel degelijk. Ik houd wel van hun vlotte tempo, hoewel ze de hoeveelheid CGI wel wat mogen terugschroeven. Nu op naar Bethesda.

Edit:
DOOM Eternal komt uit in november, verder weer nieuwe beelden gezien. En een nieuwe game van Arkane Lyon genaamd Deathloop die er wel interessant uitziet. Helaas weinig informatie over gekregen. Verder was het eigenlijk een boel nieuwe content voor andere games.

Wel interessant is hun nieuwe technologie voor gamestreaming, Orion. Naast Google en Microsoft is ook Bethesda daar dus druk mee bezig. Hopelijk wordt daar nog wat meer over bekend komende week.

avatar van Manny Calavera
Manny Calavera schreef:
Volgens geruchten is Miyamoto dadelijk aanwezig bij de Microsoft persconferentie. Dat moet wel heel groot nieuws betekenen voor de samenwerking Microsoft-Nintendo.


Toch niet dus Stomme geruchten.

Heb de hele Microsoft show gekeken. Stabiel, uitgebreid. Maar tegelijkertijd ben ik niet weggeblazen. En ik had van bv Gears en Halo graag al wat gameplay willen zien. Nu viel dit wel erg tegen.

Dat hele Gamepass verhaal hebben ze bij Microsoft wel heel goed voor elkaar. Voor de prijs van 2 complete games heb je gewoon 12 maanden een waanzinnige collectie voor je neus. Ik ga het toch wel eens overwegen.

avatar van mrdig
Net de Xbox presentatie even teruggekeken, al met al beetje teleurstellend of zijn de verwachtingen simpelweg te hoog? Hoogtepuntjes:
- Cyberpunk 2077 / Keanu Reeves. Episch momentje toen hij on stage kwam.
- Forza 4 Lego DLC. Die hard Forza fans zitten hier misschien niet op te wachten, maar als het net zo'n fun wordt als de hot wheels dlc in Forza Horizon 3: laat maar komen. Ben benieuwd.
- Xbox Gamepass Ultimate (xbox live, games with gold, gamepass voor xbox/pc in 1 deal)
- Metro Exodus in gamepass

Teleurstellend:
- summiere info over de nieuwe xbox, project scarlett
- nieuwe Ori pas in feb 2020
- weinig tot geen gameplay van Gears5/Halo
- van alle andere games + indies werd ik niet echt enthousiast. ik ben klaar met zombies, flight sim / blair witch zagen er erg tof uit maar niks voor mij. Alleen Outer Worlds en 12 minutes enigszins interessant maar daarvan ook alleen maar wat korte impressies gezien.

mister-fool
Minecraft Dungeons was verder nog een toffe verrassing, verder volg ik grotendeels de analyse van mrdig
De Bethesda-conference was helemaal een aanfluiting. Welgeteld vind ik een nieuwe aankondiging interessant ; Ghost Wire. Verder wat nieuwe beelden van Doom Eternal. Publiek was ergerlijk hysterisch.

avatar van DarthSolidKevin
Ook ik vond Microsoft vrij tegenvallen, maar dit komt waarschijnlijk omdat we in zo'n tussenjaar zitten. Volgend jaar komt de nieuwe generatie en ik denk dat ze daarom wat terughoudend zijn geweest en het allemaal wat tegenviel. Hierbij hielp het niet dat alles in CGI-vorm werd getoond. Keanu Reeves was misschien nog wel het hoogtepunt en een voorbeeld van goed gebruik van een bekende kop.

Cijfer: 5/10

Bethesda.... Tja, het feit dat (*kucht betaalde *kuch) mensen in dat publiek gaan klappen om Fallout 76 is al zo onnozel als iemand die echt beweert dat die game fatsoenlijk is. Dat geschreeuw bij ESO is ook zo overdreven. Doom Eternal ziet er gewoon tof uit. Die nieuwe game van Arkane en dat Ghost Wire klinken ook boeiend.

Cijfer: 3/10

Ik lees hier trouwens niemand over Devolver Digital. Zij hadden wederom een geweldige 'Devolver Direct' vol met satire en sneren naar de grote jongens. En met iets minder dan een half uur kijkt het lekker weg. Tot nu toe het hoogtepunt van de E3 voor mij.

Cijfer: 8/10

Oh, over EA heb ik geen mening. Heb de trailer van Fallen Order gezien en was niet onder de indruk. Speel net zo lief de Force Unleashed nog een keer door.

Cijfer: Who cares?/10

avatar van legian
Vanmiddag Devolver Digital even terug gekeken. Dat is toch een grap die veel te lang doorgaat. Eigenlijk heb ik elk jaar weer hetzelfde bij hun, leuk voor 5 minuten daarna wordt het vervelend. Qua games heeft Devolver er wel wat leuke dingen er tussen zitten. Maar ik krijg daar ook een erg groot retro gevoel bij, alles moet pixelart en side-scrolling zijn. Veel ziet er dan ook hetzelfde uit.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
ben ik één van de weinige die de Microsoft presscon niet vond tegenvallen? Haha. Mogelijk omdat ik geen Xbox gamer ben en er zonder verwachtingen in ging. Dat er weinig gameplay beelden getoond werden is ergens wel een beetje jammer - maar aan de andere kant kan ik het tempo waarmee de aankondigingen voorbij komen ook wel waarderen. Het verplicht me alvast niet om tien minuten te kijken naar een vooraf opgenomen 'live' demo van een game die me weinig interesseert.

En voor mij toch een tweetal geweldige aankondigingen. De nieuwe Tales game (Tales of Arise), hoewel al geleaked. Trailer ziet er geweldig uit en de game gaat direct naar mijn wannehaves voor komend jaar. En een nieuwe Flight Simulator! Hoezo 'breathtaking'. Zal nu alvast maar gaan sparen voor een PC upgrade zeker.

Cyberpunk staat ook nog altijd hoog op mijn wannahaves lijstje. Daar was Keanu niet voor nodig.

Zeer benieuwd naar de Ubi presscon om te zien of er nog wat vooruitgang is gemaakt wat Beyond Good & Evil 2 betreft, en deze ergens in de komende tien jaar een release krijgt. ?

avatar van legian
Winkelwagentje Nee hoor, je bent niet de enige. Maar veel mensen verwachten dat Microsoft een jaar na de bekendmaking van het verkrijgen van meerdere studios direct meerdere God of War, The Last of Us, etc. killers hebben. Iets met niet realistische verwachtingen.

Ik heb begrepen dat Beyond Good & Evil 2 niet aanwezig zou zijn, dus hoop er niet teveel op.

avatar van Manny Calavera
Watch Dogs 3, nou poe poe. Ik word er niet warm of koud van. Vreselijk middelmatige reeks. De trailer van is ook weer zo nietszeggend.

avatar van legian
Het probleem met Ubisoft is dat ik de games er vaak erg tof uit vind zien, maar dat ik ze uiteindelijk niet speel. Alleen Watch Dogs Legion zie ik nog wel kans krijgen. Het ziet er best tof uit en helemaal met het permadeath idee kan dat interessant zijn. Maar eerst deel 2 maar eens proberen.
Verder eigenlijk een erg voorspelbare show, veel nieuwe content voor hun service-games, een enkele tease voor iets nieuws maar geen grote knallers. Denk dat Beyond Good & Evil 2 wel goed was geweest om te showen. En nog steeds geen Splinter Cell.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:27 uur

geplaatst: vandaag om 04:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.