menu

Games / Algemeen / E3 Electronic Entertainment Expo

zoeken in:
Ben al erg benieuwd.
Ik hoop wel dat 'shadows die twice' ook naar de PC komt.

Ik ben vooral heel benieuwd of EA eindelijk eens iets te melden heeft over de Star Wars-games. Het enige wat we tot nu toe hebben gezien is concept art (van developers die weer zijn opgeheven) en Battlefront. Zoveel mogelijkheden en tijd en nog niks bereikt. Ik zeg: gas erop!

Dead or Alive 6 Reveal Trailer

Ergens had ik wel verwacht dat het ervan zou komen, zeker na de aankondiging van Soul Calibur maar het blijft een leuk 'surprise'.

Holy shit Microsoft had een geweldige conferentie. DMC5, Cyberpunk 2077, Gears 5 & Shakiro: Shadows Die Twice zijn toch wel de games waar ik het meeste naar uitkijk. Het meeste kijk ik uit naar DMC5. Damn die game zag er sick uit.

Een Gears vijf ben ik wel weee blij mee, toch maar even die Xbox One aanhouden.

Wow, ik ben sprakeloos.
Ik hoop maar dat dit geen Xbox exclusive is.

Blij verrast met Battletoads en een nieuwe Ori & The Blind Forest

MikeMannuh
Wat een dag gisteren. Eerst Microsoft...

Ori and the will of the wisps... Ik denk dat Ori and the blind forest voor mij de beste exclusive is die MS heeft. Ik ben geen fan van platformers maar deze was echt geweldig.

Sekiro: Shadows die Twice. Ik was bang dat dit weer een Sony exclusive ging zijn. Groot fan van From Software en de Soulsborne gameplay. Dat gecombineerd met samurai. Yes please!

Daarnaast begint We Happy Few er toch uit te zien als een leuke game. Na de eerste E3 trailer was ik super excited. Na gehoord te hebben dat het een survival game was volledig de interesse verloren. Maar nu lijkt er toch een single player story in the zitten. In die setting lijkt me dat supervet.

Forza Horizon 4 natuurlijk. Ben een racefan en deze serie is de beste arcade racer die er is.

Below, Dead Cells, Ashen, Tunic zien er ook interessant uit.

Gears of War 5... Tja. Ik weet het niet. Gears 4 zag er supervet uit in de E3 trailer en had hem graag willen spelen maar ik ben niet zo van die multiplayer. Ook deze ziet er weer supermooi uit, maar ik ben eigenlijk nooit zo'n GoW fan geweest. Same met Halo. DLC voor Cuphead... yes please.

Nier: Automata voor Xbox! YES!

En dan mijn favorieten van deze show. Shadow of the Tomb Raider. De reboot trilogy is wat mij betreft echt mega mega vet. Prachtige visuals, leuke gameplay, een 'normalere' Lara Croft. Ook deze gaat weer supervet zijn en heb spontaan zin gekregen om de Definitive Edition van de eerste die ik gratis bij GWG heb gekregen nog eens te spelen. Rise of the Tomb Raider is wat mij betreft de mooiste game van deze generation, samen met The Witcher 3 enhanced versie voor Xone X.

Metro: Exodus. Ik was late to the party met de vorige twee delen. Die heb ik afgelopen zomer pas gespeeld na de E3 trailer van Exodus vorig jaar en ik was impressed. Vette setting, leuke shooter met extra elementen. De laatste DLC mission van de tweede game gaf denk ik een voorproefje van Exodus met een iets meer open world setting en dat was supervet.

Devil May Cry 5. Hier heb ik maar 10 jaar op gewacht. DMC was een vette game maar de setting was gewoon niet echt Devil May Cry. Dit is een direct sequel op 4 en met Nero, Dante en Vergil in de trailer samen met de sick uitziende gameplay.... FUCK YEAH!

En dan Cyberpunk 2077... Het is wederom maar weer een trailer, maar die setting is mijn favoriete setting in films en games. Dat gemaakt door de studio die misschien wel de beste game ooit heeft gemaakt met The Witcher 3 en de expansions... Hoe kan dit misgaan? <even afkloppen >

Dan Bethesda:

Beetje weird en ongemakkelijk begin. Andrew W K en die Giant/Midget combo on stage was een hoop what the fuck... Maar Rage 2 ziet er wel leuk uit. Goed om in de gaten te houden.

Een Wolfenstein en DOOM sequel. Die Mick Gordon soundtrack weer in de trailer is gewoon fucking hype. Fuck yeah... Twee supervette single player shooters. Zit niet zo te wachten op multiplayer maar dat zal er bij DOOM vast wel weer bijzitten. Meer Prey content is alleen maar goed. Supervette game dus hopelijk een sequel ook in the works.

Fallout 76... Tja. Cautiously optimistic zullen we maar zeggen. Geen online fan. Lang genoeg tijd aan verspild met Guild Wars. Beniewd naar Starfield en natuurlijk Elder Scrolls 6..... in 2025

Mooi verhaal MikeMannuh

Ik heb gisteren de MS presentatie ook gezien en dan via de mixer app op de Xbox. Als het goed krijg je dan wat gratis goodies later deze week

Puike presentatie, erg veel games gezien. Wel met kanttekening dat het meeste pas volgend jaar of nog later uitkomt. Veel gehoorde feedback op de MS talk is dan ook: Een erg goede show maar ik zie geen reden om in 2018 een Xbox te halen. En dat snap ik ergens wel.

Hoe dan ook, met het overnemen van 5! studio’s geven ze een duidelijk signaal af dat het qua exclusive content beter moet. Erg benieuwd wat dat in de toekomst allemaal gaat opleveren.

Qua games die tijdens de MS show voorbij kwamen kijk ik het meest uit naar uiteraard de nieuwe Ori, Forza Horizon 4, Gears 5, de nieuwe Tombraider en als toetje Cyberpunk 2077, wat een game belooft dat te worden.

MikeMannuh schreef:

Gears of War 5... Tja. Ik weet het niet. Gears 4 zag er supervet uit in de E3 trailer en had hem graag willen spelen maar ik ben niet zo van die multiplayer. Ook deze ziet er weer supermooi uit, maar ik ben eigenlijk nooit zo'n GoW fan geweest.

Gears heeft altijd een heerlijke singleplayer die geweldig is om in coop te spelen.

centurion81 (moderator)
Nu live de Ubi presentatie aan het kijken:

Live: Watch The Ubisoft E3 2018 Conference - Nintendo Life - nintendolife.com

Beyond G&E 2 lijkt wel heel heel erg vet te worden!

Ik mag het haast niet zeggen maar...Assassins Creed Odyssey - wat ziet dat spel er wederom prachtig uit zeg, en wat een pracht setting. Griekenland in volle bloei (ipv de doem en destructie van God of War). Eerst die knappe Egyptische setting en nu dit - ziet er toch naar uit dat de reeks zich behoorlijk herpakt heeft.

Ik ben geen fan van de serie, maar wellicht kan Odyssey mij van gedachten doen veranderen. Soort van Witcher III in de klassieke wereld. Ik hoop wel dat het spel niet zo repetitief is als de eerdere delen.

Ik ben wel heel geïnteresseerd geworden in de Resident Evil 2 remake, bij het zien ven de beelden kreeg ik het gevoel van het terug zien van een oude vakantie bestemming.

Ik ben teleurgesteld dat Metroid Prime 4 en Ace Combat 7 afwezig waren op de E3, beiden games staan in mijn top 5 games waar ik naar uit kijk.

Ik vond met name de euforie van een hele hoop mensen bij de Resident Evil 2 remake grappig. Seriously? Best leuk die remake. Maar een E3 is er toch vooral om NIEUWE titels aan te kondigen? En voor een hele menigte is het hoogtepunt blijkbaar een remake van een 20 jaar oud spel en worden de meeste andere titels onder het vloerkleed geveegd. Beetje bangelijk, en geeft perfect weer waarom er tegenwoordig zo'n bloedarmoede is aan nieuwe ideeen en IP's t.o.v ports en remakes.

Sinner schreef:
Ik vond met name de euforie van een hele hoop mensen bij de Resident Evil 2 remake grappig. Seriously? Best leuk die remake. Maar een E3 is er toch vooral om NIEUWE titels aan te kondigen? En voor een hele menigte is het hoogtepunt blijkbaar een remake van een 20 jaar oud spel en worden de meeste andere titels onder het vloerkleed geveegd. Beetje bangelijk, en geeft perfect weer waarom er tegenwoordig zo'n bloedarmoede is aan nieuwe ideeen en IP's t.o.v ports en remakes.

Daar heb je gelijk in, maar ik ben er toch el heel erg blij mee

All Seeing Fish schreef:
Daar heb je gelijk in, maar ik ben er toch el heel erg blij mee

Oh ik op zich ook wel. Staat mooi naast 0 en 1. Nu alleen 3 nog en het cirkeltje is mooi rond.

Sinner schreef:

Rare stelling. De E3 is er om nieuwe games aan te kondigen, dat is wat anders dan nieuwe titels. Een remake is ook een nieuwe game. Ik vind goede remakes ook gewoon erg leuk, snap heel goed dat het vet is om een oude topgame te herspelen in een HD jasje. En dat mag je best groots brengen. En het is niet dat er deze E3 niet zat nieuwe games waren...

Squall Lionheart (moderator)
Net iets te weinig waarvan we nog niet wisten dat 't eraan zat te komen, wat idd ook komt komt door het grote aantal sequels, prequels, remakes en ports. Nieuwe IP's zijn imo ook te zeldzaam geworden. Maar dat gezegd hebbende, was juist wat ik echt gemist heb een update over de FFVII Remake. Verder erg leuke e3 dit jaar, genoeg om naar uit te kijken, in 2019 vooral dan...

Sinner schreef:
(quote)

Oh ik op zich ook wel. Staat mooi naast 0 en 1. Nu alleen 3 nog en het cirkeltje is mooi rond.

Je vergeet Code Veronica die ik samen met R.E.2 toch wel de beste vind van voor deel vier, bij Zero was ik het toch wel zat.

Squall Lionheart schreef:
Net iets te weinig waarvan we nog niet wisten dat 't eraan zat te komen, wat idd ook komt komt door het grote aantal sequels, prequels, remakes en ports. Nieuwe IP's zijn imo ook te zeldzaam geworden. Maar dat gezegd hebbende, was juist wat ik echt gemist heb een update over de FFVII Remake. Verder erg leuke e3 dit jaar, genoeg om naar uit te kijken, in 2019 vooral dan...

Dat is wat ik bedoel. Maar eh...die FFVII remake? Ik zou er niet op gaan zitten wachten om eerlijk te zijn - lijkt me een heeeeeel erg lange zit te worden. En er doen zoveel verschillende verhalen en geruchten de ronde dat ik benieuwd ben wat er uiteindelijk waarheid is.

All Seeing Fish schreef:
(quote)

Je vergeet Code Veronica die ik samen met R.E.2 toch wel de beste vind van voor deel vier, bij Zero was ik het toch wel zat.

Vergeten inderdaad. Vreemd genoeg. Want het is ook een van mijn favorieten. Overigens zijn er ook nog de diverse zij-uitstapjes van die tijd (Survivor? Outbreak? Allemaal games die ik gemist heb).

Mijn RE lijstje:

Resident Evil (1996) - 5*
Resident Evil 2 (1998) - 5*
Resident Evil 3: Nemesis (1999) - 3½*
Resident Evil: Survivor (2000) - 2½*
Resident Evil Code: Veronica (2000) - 4*
Resident Evil (2002) - 5*
Resident Evil Ø (2002) - 4*
Resident Evil 4 (2005) - 3½*
Resident Evil: The Missions (2006) - 3*
Resident Evil VII: Biohazard (2017) - 3½*

Ben een van de weinigen die 4 vond tegenvallen, vooral qua gameplay, vandaar dat ik de remake van 2 liever had gezien in de stijl van 1 en 0. Benieuwd trwns wat de sequel van VII gaat worden...

Ze staan bij jou gewoon op volgorde van release?

1. Resident Evil 4
2. Resident Evil Code Veronica
3. Resident Evil 2
4. Resident Evil
5. Resident Evil Nemesis
7. Resident Evil Zero (niet afgemaakt)

Heb 'm even toegevoegd, kunnen we daar verder lullen: Resident Evil 2 (2019).

Voor de liefhebbers van Japan en samoerai valt er in ieder geval genoeg te genieten met 'Ghost of Tsushima', 'Nioh 2' en 'Shadows Die Twice' in het vooruitzicht.

Shinobi schreef:
Voor de liefhebbers van Japan en samoerai valt er in ieder geval genoeg te genieten met 'Ghost of Tsushima', 'Nioh 2' en 'Shadows Die Twice' in het vooruitzicht.

Zowel Ghost of Tsushima en Shadows Die Twice horen bij de interessantste games van E3 IMO. Nioh heb ik nog steeds niet zelf gespeeld (nou ja een uurtje bij een vriend) maar als ik 'ooit' in bezit ben van een PS4 zal die in huis komen. Deel 2 lijkt me meer van hetzelfde en dus ook wel met zekerheid een kwaliteitsproduct.

Overigens...voor mij Was Skull & Bones heel indrukwekkend. Ik ben eigenlijk niet zo'n multiplayer held maar aangezien het erop lijkt dat de (voornamelijk of enkel (?)) ship-to-ship combat rechtstreeks overgenomen is uit mijn favoriete Assassins Creed (Black Flag) en het er gewoon prachtig uitziet ben ik toch wel echt heel erg benieuwd ernaar.

En stiekem ben ik ook benieuwd in hoeverre de content voor 'die andere online piratengame' het komende jaar leven in de brouwerij weet te brengen.

Gisteren wel een top 30 van Indiegames gezien die trailers hadden op E3 op Getindiegaming en eh...ik vond die verder wellicht interessanter dan de meeste A+ titels. Titels die me heel erg opvielen waren bvb Ashen, Wargroove, The Sinking City en Sable.

Verder...tja...tja. Ik kan niets anders dan ook een deel sequels noemen. Cliche wel, maar als fan van de reeksen ik kwestie ben ik ontzettend blij met Gears of War 5, Wolfenstein Youngblood, Doom Eternal, de nieuwe Fallout, Rage 2 en ehm wellicht Halo. Ook al sta ik daar wel een deeltje of 2 mee achter nu. Ook The Last of Us 2 en Shadow of The Tomb Raider laten me zeker niet koud. (verre van zelfs). En aangezien ik de eerste 2 delen van Metro net op de Xbox one in de sale heb gekocht ook naar Metro Exodus.

Ster van de show: Fire Emblem. Kort trailertje. Geen Switch. Maar het blijft wel een van mijn favoriete reeksen ooit, en de reden waarom ik eerder voor een Switch ga dan een PS4. En Smash Bros. En ik moet zeggen dat Daemon Ex Machina er ook erg cool uit zag. En natuurlijk Octopath Traveller. Meer van dit soort retro-rpg's mogen van mij wel.

Al met al best wel veel dat ik zou willen spelen. Helaas te weinig geld om alles ook effectief te gaan kopen. Hoewel het natuurlijk geen haast heeft. (als je ziet hoeveel PS3 en Xbox360 games je tegenwoordig nog 2dehands in de rekken hebt of in online stores. Ik vermoed dat ik de PS4 pas heel laat ga oppikken en het in de volgende generatie bij de Xbox ga houden (! OEI!) vanwege zijn nu reeds beloofde backward compatibility (yep. Voor mij echt wel een gigantisch pluspunt).

Is de E3 aan het doodgaan? | Power Unlimited - pu.nl

Wel jammer. Ik verheug me er altijd op. In een paar dagen een vrachtwagenlading aan nieuwe gameinformatie...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.