menu

Games / Algemeen / E3 Electronic Entertainment Expo

zoeken in:
Heb even Uncharted gechecked.
Die games zijn altijd langs me heen gegaan. Niet echt mijn genre.
Maar daar heb je gelijk in kiriyama
Verbaasd me dat de kwaliteit zoveel hoger ligt dan bij de One.

avatar van Sinner
Rujar schreef:

Niet heel veel meer. Kan ook zomaar gebeuren dat Microsoft er na de xbox one ermee gaat stoppen.


Geen idee, ik denk niet dat Microsoft nog officieel cijfers heeft bekend gegeven van de Xbox One, maar er wordt wel zowat overal gesproken dat het maar een schim van de PS4 is. (ergens werd gesproken over een 18-tal miljoen - dat zou betekenen dat het ook een behoorlijke flop is t.o.v de xbox 360).

Maar echt interessant is het ding niet meer wat mij betreft, zowat alle exclusives zijn speelbaar op PC en de kinect is wederom een gigantische blunder.

Sowieso legt de huidige generatie het gigantisch af tegen de vorige.

avatar van Manny Calavera
Rujar schreef:
Niet heel veel meer. Kan ook zomaar gebeuren dat Microsoft er na de xbox one ermee gaat stoppen.


Welnee. Ze zijn misschien geen nr 1 in de markt, maar XBox heeft een enorme fanbase en het verkoopt ook erg goed. Alleen hebben ze niet het imago van Playstation. Verwacht dat Microsoft nog jaren door gaat.

avatar van Rujar
Manny Calavera schreef:
(quote)


Welnee. Ze zijn misschien geen nr 1 in de markt, maar XBox heeft een enorme fanbase en het verkoopt ook erg goed. Alleen hebben ze niet het imago van Playstation. Verwacht dat Microsoft nog jaren door gaat.


De xbox zal wel gekocht worden door een andere partij. Microsoft heeft er weinig vertrouwen in.

Alleen in amerika verkoopt het goed (50/50). Europa ook eigenlijk al niet eens echt meer

avatar van mrdig
Rujar schreef:
Microsoft heeft er weinig vertrouwen in.


Waarop baseer je dat? Dat idee heb ik namelijk helemaal niet als ik zie hoe erg ze hun best doen om de Xbox One beter en beter te maken. En vooral niet omdat ze net 2 nieuwe xbox types hebben aangekondigd. Xbox One heeft nog steeds veel last van rampzalige launch eind 2013. Weet je nog, verplichte kinect, always online, focus op tv, etc.. Dat heeft ertoe geleid dat veel xbox360 mensen voor de PS4 kozen (en terecht, ik stond ook op het punt om over te stappen). MS reageerde door Don Mattrick aan de kant te zetten en Phil Spencer naar voren te schuiven. Onder hem gaat het mijn inziens stukken beter; ze luisteren meer naar de consumer als ik zie hoeveel de xbox de afgelopen 2 jaar is verbeterd.

Neemt niet weg dat de PS4 het beter doet qua verkoopcijfers en imago, dat zal zolang de nieuwe xbox er nog niet is ook zo blijven. Verklaart denk ik ook waarom ze nu al de Scorpio hebben aangekondigd. De huidige Xbox One is besmet, er moet iets nieuws komen en dat komt er. Hoezo hebben ze dan geen vertrouwen?

avatar van Rujar
mrdig schreef:
(quote)


Waarop baseer je dat? Dat idee heb ik namelijk helemaal niet als ik zie hoe erg ze hun best doen om de Xbox One beter en beter te maken. En vooral niet omdat ze net 2 nieuwe xbox types hebben aangekondigd. Xbox One heeft nog steeds veel last van rampzalige launch eind 2013. Weet je nog, verplichte kinect, always online, focus op tv, etc.. Dat heeft ertoe geleid dat veel xbox360 mensen voor de PS4 kozen (en terecht, ik stond ook op het punt om over te stappen). MS reageerde door Don Mattrick aan de kant te zetten en Phil Spencer naar voren te schuiven. Onder hem gaat het mijn inziens stukken beter; ze luisteren meer naar de consumer als ik zie hoeveel de xbox de afgelopen 2 jaar is verbeterd.

Neemt niet weg dat de PS4 het beter doet qua verkoopcijfers en imago, dat zal zolang de nieuwe xbox er nog niet is ook zo blijven. Verklaart denk ik ook waarom ze nu al de Scorpio hebben aangekondigd. De huidige Xbox One is besmet, er moet iets nieuws komen en dat komt er. Hoezo hebben ze dan geen vertrouwen?


Het zijn al oude geruchten. De xbox 360 was een succes, maar daarvoor en daarna is het gewoon niet goed gegaan. Er word wel steeds geinvesteerd in het product, maar het is geen geheim dat Microsoft dit er bij doet. De focus ligt op heel ander vlak en als xbox straks tegenvallers te voorduren krijgt willen ze de tak liever verkopen.

MikeMannuh
mrdig schreef:


Waarop baseer je dat? Dat idee heb ik namelijk helemaal niet als ik zie hoe erg ze hun best doen om de Xbox One beter en beter te maken. En vooral niet omdat ze net 2 nieuwe xbox types hebben aangekondigd. Xbox One heeft nog steeds veel last van rampzalige launch eind 2013. Weet je nog, verplichte kinect, always online, focus op tv, etc.. Dat heeft ertoe geleid dat veel xbox360 mensen voor de PS4 kozen (en terecht, ik stond ook op het punt om over te stappen). MS reageerde door Don Mattrick aan de kant te zetten en Phil Spencer naar voren te schuiven. Onder hem gaat het mijn inziens stukken beter; ze luisteren meer naar de consumer als ik zie hoeveel de xbox de afgelopen 2 jaar is verbeterd.


Dit. Een hele hoop gezeur over dat xbox slecht draait en dat ze ermee stoppen is gewoon onzin. De xbox one launch was voor microsoft de meest succesvolle console launch ooit. Feit is dat de xbox divisie van microsoft is nog steeds winstgevend is. Welk weldenkend bedrijf gaat een winstgevende divisie afstoten? De xbox one launch en sales tot nu toe zijn slechter dan de ps4, maar dat had een oorzaak. Daar zijn ze al een aantal jaar mee aan de slag en met project scorpio laten ze nu zien dat ze heel serieus zijn om weer op gelijke hoogte te komen, zo niet de ps4 te overtreffen. In ieder geval hardware matig. Qua games ligt het er gewoon aan waar je voorkeur ligt. Microsoft heeft sterke exclusives en PS4 heeft sterke exclusives, echter in verschillende genres. De ps3 had een dramatische start t.o.v. de x360 maar over de hele generatie gezien werd het aantal consoles sales toch weer gelijk getrokken. Als we 7 jaar verder zijn en deze generation heeft zo'n 10 jaar geduurd liggen de sales waarschijnlijk ook weer vrij gelijk. Helaas zijn er zat youtube kanalen en games websites die hun dagelijkse dosis hype en nieuws moeten uitpoepen en wat brengt meer kijkcijfers dan fanboy ruzies, clickbait, controverse en geruchten....

avatar van Grovonion
Sinner schreef:

Geen idee, ik denk niet dat Microsoft nog officieel cijfers heeft bekend gegeven van de Xbox One, maar er wordt wel zowat overal gesproken dat het maar een schim van de PS4 is.
De XBoner verkoopt zich ongeveer half zo goed als de PS4, zie http://www.vgchartz.com/.

Vergeleken met de Xboner zijn zelfs PSVita en WiiU nog halfweg succesvol (nee, natuurlijk niet)

avatar van Sinner
Als ik die website moet geloven is de Xbone dus wel degelijk een complete flop. De cijfers die je linkt zijn die van de wekelijkse verkopen, als ik de cijfers bekijk van de totaalverkopen hier (zelfde site dus) ligt de Xbox One niet eens zo heel ver van de WiiU af qua wereldwijde verkoop.

(de cijfers: PS4: 40,75, Xbone: 21,11, WiiU: 13,14)

...ziet de WiiU er trouwens ook plots een stuk minder catastrofaal uit. De WiiU is dus een flop, maar die geweldige, overhype Xbone een waardige concurrent, terwijl er maar een schampere 7 miljoen exemplaren tussen beide systemen zitten...

avatar van Grovonion
Sinner, je vergelijking is niet helemaal correct, de WiiU was er al een jaar eerder dan de XBone. En dan spelen die wekelijkse verkoopcijfers wel een rol, de XBones verkoopt zich per week ongeveer dubbel zo goed als de WiiU.

Maar het is wel zo dat de Xboner wel dichter bij het success van de WiiU is dan in de buurt van de PS4.

En kijk trouwens die afgeschreven PSVita gaan, verkoopt zich nog 34.000 keer per week, spijtig genoeg wel bijna enkel in thuisland Japan

avatar van mrdig
Ik las ergens dat de One het in zijn 1e 2 jaar het eigenlijk beter doet dan de 360 in zijn 1e 2 jaar. Alleen doet de PS4 het gewoon extreem goed. Kortom deze slag heeft Sony duidelijk gewonnen, maar om de One als een flop te bestempelen gaat mij, als tevreden One bezitter, te ver

avatar van Manny Calavera
mrdig schreef:
Ik las ergens dat de One het in zijn 1e 2 jaar het eigenlijk beter doet dan de 360 in zijn 1e 2 jaar. Alleen doet de PS4 het gewoon extreem goed. Kortom deze slag heeft Sony duidelijk gewonnen, maar om de One als een flop te bestempelen gaat mij, als tevreden One bezitter, te ver


Dit ja. Echt onzin. De One verkoopt goed en heeft zat mooie exclusives. Dat ze het niet van Playstation winnen, ach. Dat verlies moeten ze nemen, die merknaam is gewoon onbreekbaar. Neemt niet weg dat er nog een mooie toekomst voor de Xbox is. Ik heb alledrie de generaties Xbox gekocht en dat blijft ik doen met een opvolger.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Sinner, je vergelijking is niet helemaal correct, de WiiU was er al een jaar eerder dan de XBone.


Het ging ook niet zozeer om de vergelijking Wiiu/Xbox maar wel PS4/Xbox - en daar is het niet echt van tel. Beter, de afstand zal enkel groter worden (het verkoopt zelfs niet 'de helft' - eerder 1/3 van wat de PS opbrengt) tussen beide concurrenten. Het viel me verder enkel op dat het verschil Xbox en WiiU behoorlijk dichter bij elkaar liggen (en wellicht zullen liggen) dan tussen 1 van beiden en de PS4. Als je dat gaat vergelijken met de vorige generatie (die toch zowat gelijk eindigden)...dan ja...mag de Xbox van mij verkoopstechnisch eveneens als een flop worden bestempeld. Net als er eerder al met de Wiiu is gedaan.

En daarbij heb ik het dus niet over de persoonlijke beleving van het apparaat. Dat iemand er plezier aan beleeft dat kan best. Dat doe ik ook met mijn Wii en WiiU.

avatar van Sinner
Maar verder...heb ik eigenlijk nog niet veel gechecked van de E3 wegens relatief weinig interesse. De enige titel (buiten Zelda) waar ik wel heel benieuwd naar was is Resident Evil 7. En ik weet totaal niet wat ik daarvan moet denken. First Person? Leuk...maar...het zag er uit zoals zoveel walking sims / horror games er tegenwoordig uitzien en ik had er TOTAAL NIET het RE gevoel bij. (en ja...dat had ik zelfs met 5 en 6 nog...de eerste 3 en de laatste 3 (en tussendelen etc etc) zijn wat mij betreft beiden succesvol om diverse redenen).

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met RE dus. Maar dit had ik in ieder geval niet verwacht. Maar eens kijken hoe het gaat uitdraaien.

avatar van Grovonion
Manny Calavera schreef:
Dit ja. Echt onzin. De One verkoopt goed en heeft zat mooie exclusives. Dat ze het niet van Playstation winnen, ach. Dat verlies moeten ze nemen, die merknaam is gewoon onbreekbaar. Neemt niet weg dat er nog een mooie toekomst voor de Xbox is. Ik heb alledrie de generaties Xbox gekocht en dat blijft ik doen met een opvolger.
En als het goed is mag je deze generatie alle vijf voet een nieuw model aanschaffen om up-to-date te blijven...

nee, xboner heeft wel degelijk tot nu toe van PS4 "verloren", tot nu toe half zo veel verkocht en momenteel slechts 1/3 van PS4 aan het verkopen.

Vergeet niet dat de verkoop van consoles ook de verkoop van spellen bepaalt, zeker voor niet-exclusives, en momenteel betekent dit dat de developers hoofdzakelijk rekening houden met de PS4. Puur commerciele logica.

Niet voor niets dat ze nu nieuwe modellen aankondigen, ze moeten iets proberen.

Vandaar mischien spiderman en die nieuwe van Kojima exclusive voor de ps4.
Door de install base zoals Grovonion hierboven aangeeft.

En Sinner horrorliefhebber?
Ik heb weinig vertrouwen in RE7 omdat het voor virtual reality word gemaakt.
En dat het niet op RE lijkt ben ik met je eens.
Want ik dacht dat het een nieuwe condemned was.

avatar van Sinner
klaploper schreef:
En Sinner horrorliefhebber?


Ja. Hoewel ik dus ook niet echt een goed oog in de nieuwe RE heb. De hoofdreeks mag dan al jaren de horror hebben ingeruild voor het shooter / survival genre, maar de zij-delen (Revelations) waren toch zeer zeker nog 'klassieke' survival horror. Maar even afwachten wat deze drastische verandering met zich mee brengt.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
En als het goed is mag je deze generatie alle vijf voet een nieuw model aanschaffen om up-to-date te blijven...


...en met name dit vind ik het ergste aan de hele huidige generatie en behoorlijk teleurstellend.

avatar van DarthSolidKevin
Ik had het iets te druk om lijstjes te maken dit jaar Sinner . Nu is het ook niet zo heel erg aangezien deze E3 best wel bagger was. Een kleine analyse van mijn kant.

EA
De uitgever heeft het voor elkaar gekregen om een uur te vullen met niks. Wat concept art en korte beelden van Mass Effect en de Star Wars-games. En nog steeds de fout blijven maken om door te gaan met The Old Repbulic *zucht. Grootste deel van de tijd moest natuurlijk weer aan FIFA en Madden worden besteed en zelfs daar zag je geen drol van. Hoop gelul weinig gameplay. Het hoogtepunt was Jade Raymond. Tenminste nog iets leuks om naar te kijken.

Microsoft
Ze toonde tenminste wat gameplay, maar het was ook niet spetterend. Hoogtepunt was Gears 4, die ik absoluut ga halen. Het stuk met FF15 hadden ze net zo goed niet kunnen laten zien. Het leek net de 'ontwijk deze hand simulator de game'. Scalebound ben ik heel benieuwd naar, maar het is nog niet concreet genoeg voor me. De nieuwe consoles zijn leuk en aardig, maar ergens vraag ik me toch af of we dadelijk niet worden gedwongen om over te stappen.

Ubisoft
WTF was dat voor een intro. Ik dacht even dat iemand iets in mijn drankje had gestopt. De conferentie duurde veel te lang en toonde ook niet veel waar ik warm van werd. South Park heb ik nooit boeiend gevonden en dat geilen op open wereld games komt ook mijn strot uit. Ik zet dan ook grote vraagtekens bij de nieuwe Ghost Recon. Watchdogs 2 kan me ook gestolen worden.

Bethesda
Vorig jaar hadden ze een hype show met Fallout 4 en nu was het wel oké. Op de remake van Skyrim zit volgens mij geen hond te wachten. Ik heb zelf nooit een Elder Scroll-game gespeeld, maar om nu vijf jaar na dato met een remake te komen? Had dan Morrowind of Oblivion gedaan. Dishonered heb ik nooit gedaan en deel twee maakt me ook niet enthousiast om het te gaan spelen. Quake is voor mijn tijd en heb ik niet echt een sentiment voor. Wel leuk voor de fans natuurlijk.

Sony
De beste persconferentie dit jaar. Ik heb zelf geen PS4, maar er is genoeg getoond voor de console. Aan een stuk door gameplay, gameplay en gameplay. Het liet me zelfs even twijfelen of ik niet nu al een PS4 moet aanschaffen. VR ben ik geen fan, maar de games zagen er niet heel verkeerd uit.

Dat is het even in een notendop, haha. Kan nog veel meer schrijven, maar dit komt even in me op.

MikeMannuh
Grovonion schreef:
En als het goed is mag je deze generatie alle vijf voet een nieuw model aanschaffen om up-to-date te blijven...

Sinner schreef:
...en met name dit vind ik het ergste aan de hele huidige generatie en behoorlijk teleurstellend.


Sorry jongens, maar jullie hebben het gewoon helaas heel goed gehad met de x360/ps3 generatie omdat deze abnormaal lang heeft geduurd. Een gemiddelde console lifespan ligt tussen de 3 en 6 jaar.

Eind 2017 is de Xbox One 4 jaar. Dat is dan wellicht aan de kortere kant van het spectrum, maar gezien de dramatische release voor de Xbox One en de moeilijke periode waarin de huidige generatie is ontwikkeld (SSD's nog niet betaalbaar, prijzen van grafische kaarten bleven langdurig relatief hoog, intern geheugen lange tijd relatief duur geweest etc.), valt dit nog best mee. Microsoft moet gewoon een stap maken. De vorige generatie heeft zo lang geduurd omdat de markt in equilibrium zat. Beide consoles lagen qua sales relatief gelijk. Beide partijen probeerden zo lang mogelijk de life cycle te rekken en er was geen noodzaak om een nieuwe console uit te brengen. Vervolgens releasen ze de consoles en binnen niet al te lange tijd worden SSDs relatief goedkoop, binnekort wordt een nieuwe top of the line grafische kaart voor een euro of €600,- uitgebracht (normaal rond de €1000,-) waardoor andere mindere chipsets in prijs dalen etc etc. Nu is dus de tijd dat er een grote performance boost tegen betaalbare tarieven in een console verwerkt kunnen worden.

Verder zorgt Microsoft er nu voor met een nieuwe visie op console gaming gebied dat je Xbox One nog steeds ondersteunt gaat worden met nieuwere games, al is het ten koste van performance, iets wat voorheen nog niet denkbaar was. Helaas, en dit is gewoon jammer genoeg een fundamentele eigenschap van mensen, zijn mensen altijd bang voor het onbekende en verandering. En dat is wat je hier nu ziet.

In de afgelopen generatie heb ik ook 3 Xbox 360's gekocht. Tot nu toe heb ik maar 1 Xbox One gekocht. Mijn tweede Xbox One gaat nu gewoon een Scorpio worden i.p.v. een Xbox 360 Elite. Verder heb je gewoon je naast je backwards compatibility ook nog forward compatibility. Een extra feature dus. Anyway, mensen moeten eens wat meer afgaan op feiten in plaats van meningen, hype en angst. Dat leeft een stuk relaxter.

Wil je geen nieuwe console kopen, koop je hem niet. Klaar. De mensen die hier een probleem mee hebben willen gewoon graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en gunnen andere mensen niets nieuws als ze het zelf niet kunnen kopen. Dat is ook het hele verhaal met exclusives. Wat ben je voor een triest persoon als jij je op je pik getrapt voelt als ik zometeen God of War op een Xbox zou kunnen kopen, of dat iemand met een PS4 Gears of War kan spelen. Who cares? Helaas is het een noodzakelijk kwaad waarmee MS en Sony mensen proberen te sturen om hun console te kopen, maar wat voor een invloed heeft het op een individueel persoon. Nul komma nul. Echter blijven mensen welwillende partcipanten in een console war. Onbegrijpelijk.

Aan de ene kant zijn mensen aan het juichen dat Sony 'wint' omdat dat op de een of andere manier hun keuze om een PS4 te kopen bevestigt of kracht bijzet, terwijl ze ook zeuren dat ze nu alweer een nieuwe console moeten gaan kopen en juist het feit DAT er zo'n groot verschil in sales zit, is een van de redenen is dat je nu een nieuwe console moet gaan kopen. Nogmaals... onbegrijpelijk.

avatar van Brains
Nou nou, ik denk niet dat het veel te maken heeft met een ander niets gunnen. Je investeert toch ergens in? Het kan mij persoonlijk vrij weinig schelen, maar ik kan me prima voorstellen dat je een beetje zuur bent als je net een nieuwe console gekocht hebt, en vervolgens hoort dat je binnenkort al weer op de 2e rang staat.

En niet elke nieuwe visie of verandering is per definitie vooruitgang.

avatar van Sinner
DarthSolidKevin schreef:
Ik had het iets te druk om lijstjes te maken dit jaar Sinner . Nu is het ook niet zo heel erg aangezien deze E3 best wel bagger was.


In ieder geval bedankt...het idee dat het pure bagger was met niets noemenswaardigs (hier en daar een uitzondering daargelaten) nieuws had ik inderdaad al. Helaas. Ik denk dat ik van het weekend wel wat filmpjes ophaal om te bekijken.

MikeMannuh
Brains schreef:
Nou nou, ik denk niet dat het veel te maken heeft met een ander niets gunnen. Je investeert toch ergens in? Het kan mij persoonlijk vrij weinig schelen, maar ik kan me prima voorstellen dat je een beetje zuur bent als je net een nieuwe console gekocht hebt, en vervolgens hoort dat je binnenkort al weer op de 2e rang staat.

En niet elke nieuwe visie of verandering is per definitie vooruitgang.


Binnenkort? Over 1,5 jaar... ? Verder gaat de geruchtenmolen al een tijdje dus als je nu in de afgelopen maanden een console hebt gekocht had je dit kunnen doen met de wetenschap dat op 12 juni meer info naar buiten ging komen. Verder koop je hem tegen een gereduceerde prijs t.o.v. 3 jaar geleden en waarschijnlijk ook tegen een gerudeceerde prijs t.o.v. de Scorpio als hij uitkomt.

Verder sta je niet op de 2e rang. Je kan dezelfde games blijven spelen als mensen die een Scorpio kopen. Dit is het argument waar mensen steeds op terug proberen te vallen maar het is feitelijk onjuist. Dit is precies wat ik duidelijk probeerde te maken. Ik hou me aan de feiten, jij presenteert een argument gebaseerd op gevoelens dat je niet hetzelfde hebt als iemand die iets nieuws koopt en je jezelf op een 'tweede rang' VOELT staan. Je hebt de keuze uit hetzelfde games aanbod, dezelfde peripherals, dezelfde online service. Je kan zelfs nog een graantje mee pikken doordat er uiteindelijk een grotere user base is voor Microsoft games met Win10 en de Scorpio. Meer mensen om mee te gamen, wellicht meer en betere exclusives doordat Microsoft als platform niet 20 mln units achter loopt op Sony. Als jij mij een argument kan presenteren, anders dan ik ben op mn epeen getrapt, waarom dit slecht zou zijn voor de consument hoor ik het graag.

Dit zijn beslissingen die consumer choice promoten. Met Phil Spencer aan het roer lijkt de gaming divisie van Microsoft van hun fouten geleerd te hebben en hebben ze het roer omgegooid. Meer keuze en meer opties voor de consument is op bijna elk vlak een goede vooruitgang.

avatar van Brains
MikeMannuh schreef:
Binnenkort? Over 1,5 jaar... ?


Voor zowel de Xbox One als de PS4 (De Neo komt mogelijk nog eerder) geldt dat ze dan nauwelijks vier jaar oud zijn. Voor een console generatie is dit gewoon heel erg kort. Je koopt een console toch met het idee dat je weer een tijdje vooruit kunt. En sommige mensen kopen nu eenmaal een console een tijd na release, zodra alle kinderziektes er uit zijn, of er een game uitkomt die ze graag willen spelen.

Ik zeg niet dat ik me straks op de tweede rang voel staan, maar ik kan me prima voorstellen dat mensen dit wel zo voelen. Ja, je kunt wel alle games spelen maar hoe zit het bijvoorbeeld met support? In hoeverre gaan developers hier in mee, zit je met de One straks niet met een gedownscaled product of met haperingen omdat de Scorpio het allemaal wel aankan? En wat als er ook weer een Scorpio 2 komt, hoe groot wordt het verschil dan?

Persoonlijk vind ik hier meer keuze juist heel onaantrekkelijk, zeker als de keuzes niet allemaal in 1 keer gepresenteerd worden (Is het dan wel een keuze?). Geef dan ook de optie om direct te investeren in de beste console, zodat je wel minimaal 6 jaar vooruit kunt. Daarnaast zorgt een een enkele console gewoon voor betere support, meer stabiliteit (wat nu vaak al niet lijkt te lukken...) en je hoeft je niet af te vragen of een game op jouw specifieke variant van [console hier] er net zo uit ziet en draait als in de gameplay trailers.

We zullen zien, maar ik wordt er momenteel warm noch koud van.

Ik wil overigens ook niet bij voorbaat zeggen dat het allemaal slecht is. Misschien pakt het wel allemaal fantastisch uit, maar ik ben liever wat skeptisch. Overigens denk ik dat de meeste negativiteit komt vanuit teleurstelling in de huidige consoles, en niet de nieuwe consoles.

avatar van mrdig
Ter aanvulling: wel een interessant interview met Phil Spencer:
Xbox boss Phil Spencer: the big interview • Eurogamer.net

Wel opmerkelijk dat hij meldt dat je NIET een Scorpio moet kopen als je geen 4k tv hebt, maar dat je dan voor de huidige of de One S moet gaan. Verder, als ik het goed begrijp allemaal, moet je de Scorpio ook niet gaan kopen als je denkt dat je huidige Xbox Ones het beter gaan doen qua performance op de Scorpio. We gaan het zien. Eerst maar eens geld opzij gaan leggen voor een 4k tv met hdr support, behoorlijk prijzige tv's als ik zo ff zoek.

avatar van DarthSolidKevin
Die tv's zijn nu nog heel duur, maar tegen de tijd dat Scorpio uitkomt zal dat ook wel flink gedaald zijn. Is een beetje vergelijkbaar met alle nieuwe tv's. Full HD was in het begin ook niet te betalen en nu kost het bijna geen drol meer. Ik vraag me af hoe dit uitpakt voor de developers, want die moeten zich weer gaan focussen op een nieuwe architectuur. Tenzij Scorpio natuurlijk heel erg lijkt op de One, maar dat is nu nog gissen. Maar goed laten we eerst maar eens afwachten wat de toekomst ons gaat brengen, voordat we ons oordeel al klaar hebben staan.

Ik zie dat Gamespot een mooi overzicht van alles heeft Sinner. Ik zal het hieronder posten:

- Microsoft
- Sony
- Ubisoft
- EA
- Bethesda

avatar van Sinner
DarthSolidKevin schreef:
Ik zie dat Gamespot een mooi overzicht van alles heeft Sinner. Ik zal het hieronder posten:


Oh bedankt. Van het weekend even op mijn gemak doorgaan. Lekker handig.

Wat betreft dat andere...ik stel me zowat dezelfde vragen als Brains. HET stokpaardje van de console gamers was toch altijd 'ik koop 1 console en kan jaren door in tegenstelling tot PC gebruikers die om de de paar jaar moeten upgraden en dure videokaarten kopen'. Nou dus niet in 2016. Er worden nu vast beloften gemaakt, maar we hebben de afgelopen jaren ook gezien hoe vaak die wel niet verbroken of verandert werden. (vaak positief, maar ook regelmatig negatief - wat is er ook al weer gebeurt met die illusieve 'Power of the Cloud' waar zo hoogdravend over gedaan is? Dat waren toch ook 'feiten'. Ik ken tot op heden nog altijd Microsoft gebruikers die er vast van overtuigd dat dit mirakel ooit gaat gebeuren op hun Xbox One). En ja, ik ken er ook wel enkelen die begin dit jaar een Xbox of een PS4 in huis hebben gehaald en zich genaaid voelen over het feit dat er nieuwe modellen komen. En die niet het budget hebben om er 2 of 3 verschillende in huis te halen.

En over exclusives? Dat vind ik geen zaak van 'jaloezie' of iemand iets niet gunnen. Dat is nou toch net wat een console smaak geeft? Wat is er leuker dan kunnen zeuren over het feit dat je God of War niet op je Xbox kan spelen of Mario niet op je Playstation. Het is eerder een zaak van positieve concurrentie tussen de drie merken. Ik kan me werkelijk niets saaiers voorstellen dat dat we plots een Sony XboxStationU hebben of iets dergelijks.

Maar ik zie het nog wel. Momenteel heb ik geen haast om een nieuwe console te kopen. Als ik het uberhaupt doe.

MikeMannuh
First Gen:
Deze gen is een beetje verwarrend vanwege het feit dat 1 console 11 versies had in deze tijd, namelijk de Magnavox Odyssey.

Second Gen:
Intellivision (1980) --> Discontinued (Jan 1984): 3-4 jaar
Magnavox Odyssey² (Feb 1979) --> Discontinued (Mar 1984): 5 jaar
Atari 2600 (Sep 1977) --> Atari 5200 (Nov 1982): 5 jaar
Fairchild Channel F (Nov 1976) --> The Channel F System II (1979): 3 jaar

Third Gen:
NES (Oct 1985) --> SNES (Aug 1991): 6 jaar
Atari 7800 (May 1986) --> Atari XEGS (1987): 1,5 jaar
Atari XEGS (1987) --> Discontinued (1992): 5 jaar
Sega Master System (Sep 1986) --> Sega Genesis (Aug 1989): 3 jaar

Fourth Gen:
SNES (Aug 1991) --> Nintendo 64 (Sep 1996): 5 jaar
Neo Geo (Aug 1990) --> Neo Geo CD (Oct 1995): 5 jaar
Sega Genesis (Aug 1989) --> Sega Saturn (May 1995): 5,5 jaar
TurboGrafx-16 (Aug 1989) --> Discontinued (Dec 1994): 5,5 jaar

Fifth Gen:
Playstation (Sep 1995) --> Playstation 2 (Mar 2000): 4,5 jaar
3DO Interactive Multiplayer (Oct 1993) --> Discontinued (Late 1996): 3 jaar
Atari Jaguar (Nov 1993) --> Discontinued (1996): 2-3 jaar
Nintendo 64 (Sep 1996) --> Gamecube (Nov 2001): 5 jaar
Sega Saturn (May 1995) --> Discontinued (1998): 3 jaar

Sixth Gen:
Dreamcast (Sep 1999) --> Discontinued (Mar 2001): 1,5 jaar
Playstation 2 (Mar 2000) --> Playstation 3 (Mar 2006): 6 jaar (Meest succesvolle console ooit)
Gamecube (Nov 2001) --> Nintendo Wii (Nov 2006): 5 jaar
Xbox (Nov 2001) --> Xbox 360 (Nov 2005): 4 jaar

Seventh Gen:
Xbox 360 (Nov 2005) --> Xbox One (Nov 2013): 8 jaar
Playstation 3 (Nov 2006) --> Playstation 4 (Nov 2013): 7 jaar
Nintendo Wii (Nov 2006) --> Nintendo WiiU (Nov 2012): 6 jaar


Zoals aangegeven zijn de 6, 7 en 8 jaar die sommigen jullie van een console life span verwachten gebaseerd op een abnormaal lange duur van de afgelopen generatie, die, zoals ik hierboven heb proberen uit te leggen, werd gecreëerd door een equilibrium in console sales, en de uitschieter bij de PS2 waarschijnlijk door gebrek aan echte competitie voor Sony. Elders door de geschiedenis heen liggen de console life cycles een stuk lager. Je ziet zo gauw er een disequilibirum onstaat (zoals bijvoorbeeld bij de xbox vs ps2) dat de verliezende partij sneller overstapt naar een volgende generatie.

Op het moment is de console market in disequilibrium, vandaar dat MS stappen onderneemt om het gat te dichten. De Scorpio komt 4 jaar na de Xbox One uit, en de generatie eindigt hier zelfs niet eens bij. Maar ja... never let the truth get in the way of a good story hè...

MikeMannuh
mrdig schreef:
Ter aanvulling: wel een interessant interview met Phil Spencer:
Xbox boss Phil Spencer: the big interview • Eurogamer.net

Wel opmerkelijk dat hij meldt dat je NIET een Scorpio moet kopen als je geen 4k tv hebt, maar dat je dan voor de huidige of de One S moet gaan. Verder, als ik het goed begrijp allemaal, moet je de Scorpio ook niet gaan kopen als je denkt dat je huidige Xbox Ones het beter gaan doen qua performance op de Scorpio. We gaan het zien. Eerst maar eens geld opzij gaan leggen voor een 4k tv met hdr support, behoorlijk prijzige tv's als ik zo ff zoek.

Hier verduidelijkt hij zijn uitspraken een beetje.
Phil Spencer at Giant Bomb

Samenvatting:
* Er komen geen Scorpio exclusives
* Developers kunnen developen in 4k maar het hoeft niet
* Oude games met dynamic scaling kunnen beter lopen op Scorpio
* Games zullen er beter uitzien op 1080p schermen maar de echte performance boost komt bij 4K schermen, dus ook mensen met 1080p TVs zullen een performance boost krijgen
* Developers voor Scorpio moeten ook de Xbox One supporten
* Alle hardware accessores blijven werken

Gast
geplaatst: vandaag om 23:06 uur

geplaatst: vandaag om 23:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.