menu

Games / Algemeen / E3 Electronic Entertainment Expo

zoeken in:
avatar van SilverGun
Tot mijn verbazing vond ik nog geen topic over de E3 van 2007. Dus bij deze!

Voor de n00bs die geen idee hebben wat de Electronic Entertainment Expo is; de E3 is altijd het grootste jaarlijkse evenement rondom games geweest. Het duurt drie dagen - dit jaar van 11 t/m 13 juli - en vindt plaats in Los Angeles. Honderden developers tonen hun nieuwste games en doen grote onthullingen. De Grote Drie (Nintendo, Sony en Microsoft) houden voorafgaand altijd een persconferentie, waarna het publiek drie dagen lang de verschillende stands met speelbare games, trailers en demonstraties kan afstruinen. Microsoft's toespraak is vannacht rond 05.00 uur Nederlandse tijd geweest en kon live worden gevolgd op xbox.com. Nintendo en Sony volgen later vandaag en via verschillende wegen zijn ook deze conferenties live te volgen op het interwebs. Op sites als GameTrailers zijn verschillende E3 trailers te downloaden de komende dagen.

Dit jaar is het evenement echter flink gedownscaled ten opzichte van voorgaande jaren vanwege de hoge kosten. Er kunnen veel minder bezoekers heen en alle franje en sfeervolle stands van de grote developers zijn in veel mindere mate aanwezig. Ook zijn vooral de grote spelers vertegenwoordigd en is er weinig ruimte meer voor kleinere ontwikkelaars.

Discuss!

avatar van Hadouken
Ik vind het toch best jammer dat het niet meer zo groots is. Ik heb alle PU dvd's waar de GameKings naar de E3 gaan en dat zag er ook fantastisch uit. Ook jammer dat er minder ruimte is voor kleinere ontwikkelaars, want die kunnen misschien ook onverwacht goed uit de hoek komen met een game. Maar ik ben benieuwd wat er allemaal aangekondigd en uit de doeken gedaan zal worden.

avatar van gemaster
Ik vond vooral de PU dvd's en specials over de E3 erg gaaf. Het evenement zelf kan me eerlijk gezegd niet zo boeien. Maar ik heb dan ook heel weinig met beurzen.

avatar van martinstegenga
Niet meer zo groots is? Ehe, ik vind het nog steeds wel GIGANTISCH groot hoor

En ja, ik moet ook maar weer eens reviews previews wat dan ook maar alles over de E3 lezen want het is ongelofelijk interresant vind ik. Verder natuurlijk ook filmpjes downloaden/kijken en dan kom ik wel weer es terug

avatar van Princess Piranha
In Games > Algemeen > E3 2010:

Ik heb maar een klein stukje gezien, maar wat was het saai!!! Het enigste leuke was Animal Crossing.

Nintendo stelt me toch een beetje teleur... Al helemaal omdat ze steeds roepen dat ze zowel 'hardcore' gamers als 'casual' gamers tevreden willen houden.


avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik heb hier even een algemeen topic van gemaakt voor de gehele E3. Al is het volgens jaar misschien afgelopen hoor ik overal. Schijnt steeds minder aandacht voor te zijn, andere gamesbeurzen zijn blijkbaar interessanter.

avatar van -marco-
Heb de hele e3 show gevolgd gister van nintendo.

En wat was dat een tegenvaller zeg. Ik zat maar te wachten op een nieuwe aankondiging van zelda en/of donkey kong country ( was een gerucht )

Beide kwamen helaas niet en nintendo stelde mij erg teleur. Ze gaan verder uitbouwen op games als wii-sport-wii music en wii fit.

Later is wel in intervieuw door miyamoto bevestigd dat een nieuwe zelda in de maak is

E3: Nieuwe Zelda is in ontwikkeling - Nieuws - jouwgames.nl

Oh en gta voor de ds, was dan wel een verrassing, jammer genoeg de enige.

avatar van rpger
Nintendo snapt niemand meer wat van. Wii kopen iemand?

avatar van Princess Piranha
BoordAppel schreef:
Schijnt steeds minder aandacht voor te zijn, andere gamesbeurzen zijn blijkbaar interessanter.


Sinds dit jaar, of vorig jaar ook al?, is de E3 toch enkel voor de pers enzo?

Ik kreeg net nog iets leuks door:
Op enkele sites gaat een sappig gerucht de ronde dat Nintendo nog enkele games gaat aankondigen tijdens deze E3. Dit zal men doen op een privé persconferentie, die vanavond plaatsvindt. Het zou kunnen dat daar nieuwe games worden getoond, aangezien Super Smash Bros Brawl, destijds ook op een soortgelijke manier gepresenteerd werd.


Ben benieuwd!

avatar van Caroline
Ik hoop op iets Zelda achtigs .

rpger schreef:
Nintendo snapt niemand meer wat van.

En toch, Nintendo heeft op de next-gen console markt een marktaandeel van ca. 42% (Microsoft 34% en Sony 23%) en op de markt van de nieuwste handhelds een aandeel van bijna 70% (Sony 30%). Dat zijn indrukwekkende cijfers.

Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat het teleurstellend is dat de doelgroep van Nintendo nogal veranderd is. Werkt echter wel, zowel de Wii als de DS lopen als een trein en hebben het verloren aandeel in de markt weer ruimschoots goedgemaakt. Voorlopig nog wel een behoorlijke flop voor Sony, die bij de vorige twee generaties consoles in de verkoopcijfers onaantastbaar bovenaan stonden.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Princess Piranha schreef:
Sinds dit jaar, of vorig jaar ook al?, is de E3 toch enkel voor de pers enzo?

Het wordt elk jaar minder. Lees dit artikeltje maar door, daar staat precies uitgelegd wat het probleem is met de E3.

Teaser voor Wolfenstein:


Wolfenstein Video Game, E3 2008: Exclusive Debut Teaser | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Kan leuk worden .

avatar van rpger
Goodfella_90 schreef:
(quote)

En toch, Nintendo heeft op de next-gen console markt een marktaandeel van ca. 42% (Microsoft 34% en Sony 23%) en op de markt van de nieuwste handhelds een aandeel van bijna 70% (Sony 30%). Dat zijn indrukwekkende cijfers.

Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat het teleurstellend is dat de doelgroep van Nintendo nogal veranderd is. Werkt echter wel, zowel de Wii als de DS lopen als een trein en hebben het verloren aandeel in de markt weer ruimschoots goedgemaakt. Voorlopig nog wel een behoorlijke flop voor Sony, die bij de vorige twee generaties consoles in de verkoopcijfers onaantastbaar bovenaan stonden.


Het probleem is niet dat de wii niet verkoopt, het probleem is dat er bijna geen games voor uitkomen. Probleem is natuurlijk ook dat next gen games gewoon niet draaien op de wii.

BoordAppel schreef:
(quote)

Het wordt elk jaar minder. Lees dit artikeltje maar door, daar staat precies uitgelegd wat het probleem is met de E3.

Teaser voor Wolfenstein:


Wolfenstein Video Game, E3 2008: Exclusive Debut Teaser | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Kan leuk worden .

Vind het er ietwat gedateerd uitzien. Kan het natuurlijk heel goed aan de kwaliteit van het filmpje zelf liggen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Zojuist de press conference van Microsoft gekeken (gedeeltelijk dan, net iets te laat ingeschakeld). Ben zelf geen xbox bezitter maar was toch wel nieuwsgierig. Microsoft heeft aangekondigd Motion Detection te introduceren voor de 360 onder de werknaam project Natal. Hiermee willen ze gamen toegankelijk maken voor iedereen.

Als voorbeeld werden er enkele demo's getoond van minigames welke volledig reageren op jouw lichaamsbewegingen, zoals blokken omver schoppen met een bal. Daarnaast ook een tekendemo waarbij je met verf kan gooien door je armen en handen te bewegen.

Deed me sterk denken aan de Nintendo Wii, alleen dan zonder remote en nunchuk. Duidelijk dat Microsoft zich gaat toeleggen op een bredere markt.

Daarnaast de nodige aankondigingen van 360-games/exclusives. Voor mij verder niet zo interessant. Onder meer Forza III, Halo Reach, Metal Gear Solid, Alan Wake, Left 4 Dead 2, etc...

Om 23.00u start de EA press conference, die ga ik ook live volgen. Hopelijk krijgen we iets te zien van Mirror's Edge 2. Waarschijnlijk dat ook Crysis 2 aan bod komt. Eerder is al bekend gemaakt dat deze ook op de consoles gaat verschijnen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Zo, de press conference van Electronic Arts zit erop. Werd afgesloten met een werkelijk geweldige trailer van the Old Republic!

Verder weinig spectaculaire aankondigingen. Mass Effect 2, Dragon Age, Crysis 2... de meeste titels waren al bekend. Helaas geen Mirror's Edge 2 en ook geen nieuws over Half-Life 2 episode 3.

Ook is er gameplay footage van Need for Speed: Shift getoond. De Need for Speed franchise lijkt eindelijk weer op de goede weg te zijn beland, zag er erg mooi uit. Kan natuurlijk ook bijna niet mis gaan als je ziet wat voor team er dit maal achter zit (GT Legends, GTR 2).

Wachtten is nu op de Ubisoft conference, die begint om 02.00u lokale tijd. Moet morgen werken dus die moet ik helaas aan me voorbij laten gaan.

Hopelijk zien we daar meer Beyond Good & Evil 2.

En morgen natuurlijk Sony en Nintendo!

avatar van Shinobi
Ik vind het nog steeds jammer dat de nieuwe Splinter Cell en Alan Wake exclusief voor de 360 zijn. Kut Microsoft.

avatar van Shinobi
Trouwens Microsoft heeft nog een grote titel weggekaapt van Sony. Metal Gear Solid komt naar de 360. Het spel heet Metal Gear Rising met Raiden in de hoofdrol. Kojima kwam zelfs nog vrolijk de game aankondigen. Sell out.

avatar van SilverGun
Hahaha. Er waren inderdaad wat aankondigingen die bij Sony fan(boy)s in het verkeerde keelgat zouden kunnen schieten

Maar het was weer een mooie conferentie. Heerlijke Beatles Rock Band trailer, Forza 3 ziet er lekker uit (60 fps, in-car view), Left 4 Dead 2 was aardig onverwacht en heeft een aantal geweldige toevoegingen, Halo 3: ODST (komt al in september), Crackdown 2, Alan Wake, FFXIII, nieuwe MGS, dat Project Natan ziet er veelbelovend uit... Hier een mooi verslagje van Edge.

avatar van jellecomicgek72
Shinobi schreef:
Trouwens Microsoft heeft nog een grote titel weggekaapt van Sony. Metal Gear Solid komt naar de 360. Het spel heet Metal Gear Rising met Raiden in de hoofdrol. Kojima kwam zelfs nog vrolijk de game aankondigen. Sell out.


Metal Gear solid naar XBOX 360??????? Wat een na-apers

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Slimme zakenmannen zal je bedoelen. Sony heeft nog veel te leren.

avatar van Naomi Watts
EA Sports komt nu ook met een MMA franchise; het werd tijd!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Dat is zeker in de VS heel populair? Ik vind het bijzonder saai om naar te kijken, geef mij maar K-1.

avatar van Naomi Watts
Ik ben toch wel een groot fan maar ook in Europa begint he tte komen. Vooral in de UK erg hot maar ook hier begint het rustig aan te komen, het wordt denk ik geen hype maar er zijn toch een aantal die hard fans. 13 juni is er een UFC event in Köln en ik verwacht dat het ook weer packed zal zijn.

Het ziet er op het eerste gezicht best saai uit maar als je je eenmaal echt verdiept raak je zo hooked en die hook raak je erg moeilijk kwijt.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
De persconferentie van Sony was ook ronduit interessant te noemen. Gameplay filmpjes van Uncharted 2 en God of War III waren indrukwekkend. Verder enkele PS3 exclusives aangekondigd waaronder een door Rockstar in ontwikkeling zijnde game genaamd Agent en Final Fantasy XIV!

Verder werdt de PSP Go aan het licht gebracht, ook wel bekend als het "slechts bewaarde geheim van E3". Was al behoorlijk uitgelekt. De PSP als mediadevice zonder UMD-tray and een stuk compacter.

Voor de PSP waren er ook een aantal leuke aankondigingen. Zo werden er trailers getoond van de nieuwe Metal Gear Solid en van Gran Turismo Portable.

Ook Sony kwam daarnaast nog met één of andere Motion Detection demo. Zag er leuk uit maar bevindt zich nog in een vroeg stadium. Ongetwijfeld gaan we daar in de toekomst meer van zien.

Veelbelovende start van E3 dus...

avatar van Shinobi
BoordAppel schreef:
Dat is zeker in de VS heel populair? Ik vind het bijzonder saai om naar te kijken, geef mij maar K-1.

K-1 is juist saai om naar te kijken. Bij UFC gaat het er veel harder aan toe en het is er ook veel spectaculairder door al het bloed dat vloeit. Maar goed ieder zijn mening uiteraard.

lambf
Winkelwagentje schreef:
Verder werdt de PSP Go aan het licht gebracht, ook wel bekend als het "slechts bewaarde geheim van E3". Was al behoorlijk uitgelekt. De PSP als mediadevice zonder UMD-tray and een stuk compacter.


Hehe, komen ze er eindelijk ook eens achter dat Nintendo succes heeft met het uitmelken van haar handhelds.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Shinobi schreef:
(quote)

K-1 is juist saai om naar te kijken. Bij UFC gaat het er veel harder aan toe en het is er ook veel spectaculairder door al het bloed dat vloeit. Maar goed ieder zijn mening uiteraard.

Spectaculair? Ze liggen de helft van de tijd op de grond te koekeloeren. Bloed is niet boeiend, ik wil toffe moves zien. Een vliegende trap, een knietje of een keiharde KO.

MMA is mij te homo-erotisch met dat geworstel .

avatar van Naomi Watts
Zegt mijn vriendin ook constant .

Dan kan je ook gewoon inschakelen voor bouts waar beide fighters het vooral van hun stand up game moeten hebben. Al kan ik net zo veel genieten van een heerlijke takedown of taktische transitions en spectaculaire submissions on ground. Maar als je dat op de grond liggen liever niet hebt ben je beter af met K-1 ja .

avatar van Naomi Watts
En Final Fantasy XIV niet voor de 360 maar wel voor de pc. Hoort ook wel een console exclusive te zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.