menu

De Site / Gebruikers / Welke computer/game magazines lezen jullie?

zoeken in:
avatar van wiiplayer
Manny Calavera schreef:
Leuk, deze maand bestaat Power Unlimited 20 jaar. Het jubileumnummer van deze maand is wel erg leuk, vol met terugblikken op 20 jaar PU, 20 jaar PU redactie, maar ook op 20 jaar game-industrie, met wat er bijvoorbeeld allemaal is veranderd. Het blad zelf is misschien niet meer zo scherp en gevat als voorheen (de nieuwe redactieleden zijn minder boeiend dan vertrokken redacteuren van de laatste 5 jaar), maar het blijft prima vermaak tijdens wc bezoekjes. En gelukkig zijn oudgedienden zoals Ed, JJ, Jan en Jurjen er gelukkig nog wel. Ik heb altijd wat moeite met nostalgie laten gaan. Ik las dit blad al halverwege de jaren 90, kan er moeilijk afscheid van nemen voor die paar lullige tientjes in een jaar.


Ik heb het jubileumnummer toevallig ook gekocht. Leuke editie inderdaad. De prijs die je kon winnen met het simpelweg ophangen van een poster was ook niet mis trouwens. Een game-room ter waarde van 10.000 euro.


avatar van Manny Calavera
Ik neem aan dat het voortbestaan van de Power Unlimited niet in gevaar komt?

spelfreak
Volgens was PU al naar een nieuwe uitgever aan het zoeken, meen dat ik een maandje geleden daar een artikel over heb gelezen.

avatar van Starmaster501
Jan tweette al dat PU voort blijft bestaan op eigen beentjes!

spelfreak
Wat betekent faillissement voor PU? Iets uitgebreider.

avatar van Manny Calavera
Kortom, voorlopig niks maar meer kunnen ze ook niet zeggen.

Maar ik maak me niet echt druk, PU heeft een dusdanig goede naam en volgens mij vrij behoorlijke achterban dat ze wel een nieuwe uitgever vinden.

Pastichio Rocker
Uitgever PCM, Computer Idee en Power Unlimited is officieel failliet

"Of de bladen op de wat langere termijn daadwerkelijk zullen blijven verschijnen, is allerminst zeker: daarvoor zal een bedrijf moeten worden gevonden dat een deel of alle activiteiten van de failliete uitgever wil overnemen en in de bladen wil investeren."

avatar van Manny Calavera
Opvallend.

Jan nieuwe hoofdredacteur PU | Power Unlimited

Jan is wel met afstand de beste van de hele PU, dus het is wel positief. Zolang hij maar wel nog echt pre en reviews blijft schrijven.

avatar van Starmaster501
Ik lees dat Maarten en Ward weg zijn? Waar kan ik dat terugvinden?

avatar van CarealotCarrot
Opvallend dat ze hem nu wel hebben gekozen. Sinds de tijd dat hij er werkt is de PU toch al 2(?) keer van hoofdredacteur veranderd? Hoezo zouden ze hem nu wel uit hebben gekozen. En hoe zit het met zijn werk bij andere bladen, zoals bv. de Spits? Dat zal nu wel stoppen neem ik aan.
Overigens is Jan wel de beste keus uit alles redacteuren.

avatar van Manny Calavera
Nergens, zat ik ook al naar te kijken. Maar ik bladerde even de reacties onder dat nieuwtje door, schijnbaar zijn beiden naar 1 of andere uitgever gegaan.

Media Lizard van start met grote online merken | Media Lizard - medializard.nl

Ik lees daar ook de naam Niels Roodenburg, dat is ook een oud-medewerker van PU (dat weet ik nog als jarenlange lezer, haha). De link is dus makkelijk gelegd.

avatar van Hadouken
Jan is een held en schrijft erg goede stukken! Wel erg jammer dat Maarten en Ward weg zijn.

avatar van Manny Calavera
Ach, ik heb niet zoveel met de nieuwe generatie redacteuren. Ik vond het meer jammer dat bv Jeroen, Steven en Boris de afgelopen jaren vertrokken zijn.

Ik bezocht pu.nl eigenlijk nooit, maar nu af en toe wel. Die Bladeren met Ed rubriek is best grappig, gaat hij het nieuwe nummer van de PU doornemen. Grappige man die Ed.

avatar van Hadouken
De tijd met Jeroen, Jan, JJ, Ruben, Steven, Boris, Skate en Dre was verreweg het best. Vooral die laatste 3 gasten waren briljant

avatar van Manny Calavera
Hadouken schreef:
De tijd met Jeroen, Jan, JJ, Ruben, Steven, Boris, Skate en Dre was verreweg het best. Vooral die laatste 3 gasten waren briljant


Ja inderdaad. Zo in de eerste jaren van deze eeuw. Dat waren in mijn ogen ook wat oudere gasten. Nu nemen ze wel heel veel jonge twintigers aan die me iets te hip willen doen.

Scion
PC Gameplay is het enige magazine dat ik lees.
Ik ben van mening dat dit tijdschrijft een breed scala aan games bespreekt (evenals sommige minder bekende indiegames).
Dat spreekt mij erg aan, hierdoor kan je een goed beeld krijgen van de Gamemarkt van vandaag en nieuwe pareltjes ontdekken.

avatar van Grovonion
Maar het gaat enkel over PC-games? Verschaft dan nauwelijks een compleet beeld van de gamesmarkt...

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Sinds een paar jaar heet het ook Gameplay, en bespreken ze ook console en handheld games. Voorheen was het inderdaad enkel PC.

Ik ben er inmiddels al 10 jaar op geabonneerd en blijf het ook nog altijd het beste magazine vinden.

avatar van Grovonion
Ik ga het ook even een kans geven, hoewel, de standaard die enkele Duitse magazines in mijn ogen opgesteld hebben zal moeilijk te halen zijn.

avatar van Sinner
Gameplay lees ik ook al makkelijk een jaar of 10 (of meer?). Leest altijd lekker vlotjes weg. Verder lees ik de Games en Retrogamer altijd heel erg graag (zustermagazines eigenlijk). Niet eens zozeer voor de reviews maar vooral de interviews en artikelen zijn vaak erg goed en informatief. Edge pik ik af en toe eens mee bij anderen die het occasioneel kopen maar vind ik net wat minder dan Games. Met de eerste drie tijdschriften en combinatie eurogamer / gamespot / ign is dat wel voldoende vind ik.

avatar van Manny Calavera
Winkelwagentje schreef:
Sinds een paar jaar heet het ook Gameplay, en bespreken ze ook console en handheld games. Voorheen was het inderdaad enkel PC.

Ik ben er inmiddels al 10 jaar op geabonneerd en blijf het ook nog altijd het beste magazine vinden.


Ik heb vele jaren terug op PC Gameplay een abonnement gehad. Beetje aparte humor, beetje droge teksten maar wel erg informatief en goed. Maar toen ik minder PC games speelde was het blad nutteloos geworden. Maar nu zijn ze wel op consoles erbij gericht, denk dat ze daar wel de nodige abonnees mee hebben gewonnen. Zit de eeuwige Peter Beirsmans er nog steeds als grote baas?

Heb zelf een maand terug een serie oude Power Unlimiteds gekocht, echt jaargang 1 en verder. Was wel benieuwd hoe die bladen zijn. Leuk om reviews van vele oude (top)games terug te lezen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Manny Calavera schreef:
Zit de eeuwige Peter Beirsmans er nog steeds als grote baas?

Nee, die is enkele maanden terug vertrokken! De Meulemeester heeft 't stokje overgenomen.

Die keuze om consoles erbij te nemen was vermoed ik wel noodzakelijk om de abonnee's wat op peil te houden. Want het gaat toch al niet zo lekker in 't tijdschriften wereldje. Toen ik me tien jaar terug abonneerde gamede ik voornamelijk op PC. Nu voornamelijk op consoles. Ben daarom wel tevreden met de switch die ze gemaakt hebben. De kwaliteit van het blad is er immers niet op achteruit gegaan. De niche games voor PC, zoals space sims, vinden nog altijd hun plekje tussen de grote releases.

avatar van Manny Calavera
Winkelwagentje schreef:
(quote)

Nee, die is enkele maanden terug vertrokken! De Meulemeester heeft 't stokje overgenomen.

Die keuze om consoles erbij te nemen was vermoed ik wel noodzakelijk om de abonnee's wat op peil te houden. Want het gaat toch al niet zo lekker in 't tijdschriften wereldje. Toen ik me tien jaar terug abonneerde gamede ik voornamelijk op PC. Nu voornamelijk op consoles. Ben daarom wel tevreden met de switch die ze gemaakt hebben. De kwaliteit van het blad is er immers niet op achteruit gegaan. De niche games voor PC, zoals space sims, vinden nog altijd hun plekje tussen de grote releases.


Koen de Meulemeester toch? Die zit er ook al een eeuwigheid. Wat erg trouwens dat ik een aantal namen nog weet. Glen Vranckx ofzo liep er ook, ook al zo'n routinier.

De switch naar consolegames bespreken zal inderdaad uit commercieel oogpunt gedaan zijn. Zelf stopte ik er ook mee omdat PC games me niet zo veel meer boeiden omdat ik consoles nam. Zo zullen er wel velen zijn geweest. Ik heb het blad een tijd terug in de winkel nog eens doorgebladerd. Ziet er nog steeds goed uit ja. Het blad stond ieder geval duidelijk voor kwaliteit. Dat zag je al aan het soort papier dat ze gebruikten. Vrij luxe.

spelfreak
Wat vinden we hier van computer totaal? Ben er vandaag in de winkel doorheengebladerd en leek me wel een leuk boekje. Kostte maar 35 euries voor 1 jaar. Misschien wat voor als ik wat extra geld heb.

avatar van Manny Calavera
Power Unlimited 250 is vandaag uitgekomen. Net even doorgekeken, ziet er erg leuk uit met wederom een hoop terugblikken en liefst 250 memorabele gamemomenten door de jaren heen. Erg leuk als je zoals ik bijna die hele periode mee hebt gemaakt.

avatar van Sinner
Die Power Unlimited had ik me ook maar gekocht. Waardeloos blad en die enkele issues die ok ooit uit verveling gekocht heb zijn vaker tot toiletpapier herleid van ik durf te zeggen maar goed - lijstjesgedoe als top 250 memorabele momenten vind ik wel leuk. Hetzelfde geld trouwens voor het officiele Nintendo magazine. Deze maand laatste issue - nog nooit gekocht maar er stond wel een leuke en uitgebreide top 100 nintendo games in.

avatar van Grovonion
Ja, die heb ik ook gekocht, spijtig dat ik de op 1 na laatste niet heb gekocht, want daarin stond een andere top 100.

avatar van Grovonion
Ik blijf grote fan van Duitstalige games-magazines, bij mijn nu al grote lees-lijst zijn onlangs 2 retro-games magazines bijgekomen:

Retro | Computer – Spiele – Kultur - retromagazin.eu

RETURN - Faszination klassische Computer und Konsolen - return-magazin.de

Die laatste beperkte zich tot voor kort zelfs enkel tot 8-bit systemen. Met listings voor nieuwe C64 en Atari XL games inclusief. De laatste 2 issues gaan veel breder, maar zijn voor mij daarom nog interessanter. Ik heb een abonnement voor 1 jaar genomen (4 uitgaves) voor 26 eur inclusief verzendkosten.

Een aanrader voor ieder die a) geen afkeer heeft van Duits en b) van retro-games houdt.

All Seeing Fish
Geen, internet heeft het totaal overgenomen!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.