menu

De Site / Gebruikers / Welke computer/game magazines lezen jullie?

zoeken in:

Heb echt bakken met tijdschriften ergens opgeborgen, ben er al een aantal jaren van af gelukkig. Meningen van anderen boeien me niet, sporen met niet aan etc.. dus dan is het ook wat onzinnig om erover te lezen. Sowieso zie ik steeds meer van games af, af en toe nog wat Battlefield en Fifa maar echt een diepe interesse heb ik niet meer. Vroegah was dat wel wat anders, misschien ligt het aan het tijdgebrek tegenwoordig

Druk met vrouwtjes zeker?

Nah, ik ben meer van musea bezoeken en boeken over de gouden eeuw lezen..

Haha vast
Ach,is al beter dan de hele dag op moviemeter zitten
Als ik nog tips nodig heb over musea krijg je prive-bericht van me!

Leidenaar187 schreef:
Haha vast
Ach,is al beter dan de hele dag op moviemeter zitten
Als ik nog tips nodig heb over musea krijg je prive-bericht van me!

Over musea gesproken , ik heb paar jaar geleden een knaap van een stenen bijl gevonden .
Ik heb 'm nog steeds , alleen kan ik er geen foto's van maken (voor het internet)vanwege mijn rolletjescamera.

Ok,maar je zei in die sigaretten-topic al dat jullie geen joints hebben waar jij woont maar blijkbaar ook geen mobiele telefoons met camera?Die heeft iedereen hier tegenwoordig

Leidenaar187 schreef:
Ok,maar je zei in die sigaretten-topic al dat jullie geen joints hebben waar jij woont maar blijkbaar ook geen mobiele telefoons met camera?Die heeft iedereen hier tegenwoordig

Ze hebben die dingen wel in mijn streekgebied, maar ik gebruik nooit een mobiel , dus waarom er één kopen? Je kan toch die van iemand anders even lenen?

Lol,ik ga jouw dorpje toch maar eens bezoeken!

Leidenaar187 schreef:
Lol,ik ga jouw dorpje toch maar eens bezoeken!

We hebben wel de leuke autofabriek NedCar en paar kilometer verderop DSM en Sabic European HQ.

Maar in Susteren is het pas raar.

Zoals ik al zei, de review van de PU over Homefront was objectief en scherp. Waren kritisch genoeg.

Het ging mij over de vele aandacht en promotie in de maanden voor de release wat me stoorde.

Het is maar wat je objectief en scherp noemt als ze een 80/100 aan het spel geven.
De objectiviteit van PU is gewoon niet geloofwaardig bij deze game na zulke massale promotie. Vind het ook wat raar dat je over 80/100 zegt dat het niet een extreem hoge score is. Bij extreem denk ik ook meer in het gebied van 90 of hoger, maar je praat erover alsof ze "maar" een 70 gaven of zo. Vind die review van rockpapershotgun ook niet geheel objectief (als zoiets al bestaat) als ik lees dat de reviewer expres bevelen niet ging opvolgen uit protest, maar ik zou eerder op deze review afgaan dan op die van PU.

Mhow, tegenwoordig zijn de meeste shooters zo goed dat velen gewoon tussen de 85 en pakweg 93 scoren. Da's geen feit, meer een gevoel wat ik heb na jaren dat blad te hebben gelezen. Die 80 voor Homefront vind ik zelf te hoog (heb het maar 3*/5* gegeven), maar het was wel degelijk een kritische review. Maar toegeven, bij dat spel krijg ik ook twijfels over de objectiviteit van PU. Eigenlijk de eerste keer dat ik dat heb.

Ik vind het maar onzin en een teken dat je zelf niet zo kritisch bent. Het zijn maar shooters hoor. Om echt zo gigantisch hoog te scoren moet je echt innovatief zijn vind ik.
Je kunt bij bijna elk gameblad of gamesite wel twijfelen aan diens objectiviteit, praktisch allemaal staan ze vol advertenties van de games die ze reviewen.

Maar er is een verschil tussen advertenties en promoten, voor mijn gevoel in ieder geval.

Als er in een willekeurig gamesblad een advertentie staat van (ik noem maar iets) Killzone 3 ("Koop 'm nu!" "De beste shooter ooit!") dan is dat relatief acceptabel. Wees eerlijk - een tijdschrift heeft advertenties nodig en ik zit bij een gamesmagazine persoonlijk niet te wachten op het zoveelste vernieuwde inlegkruisje van Always. Bovendien heeft de redactie niet echt een vinger in de pap wat ze precies adverteren in het blad. Een game die in een tijdschrift een 30 scoort kan in datzelfde tijdschrift ook geadverteerd worden als zijnde een "geweldige game!".

Promoties zijn echter een ander verhaal. Per nummer zijn er meerdere games die geadverteerd kunnen worden. Maar per nummer is er maar 1 game die gepromoot wordt op de manier zoals Homefront gepromoot werd. Als je je redactioneel in het Koreaans schrijft, een Homefront-krantje erbij levert en noem maar op, kun je niet in datzelfde nummer ook nog eens de voorplaat voorzien van een reliëf Helghast-masker, een dertig pagina's tellende special over de geschiedenis van Geurilla, een boekje met daarin de walkthrough van Killzone 3 en meer van die onzin.

Ik ben geen commercieel student of wat dan ook, maar in mijn ogen zijn advertenties onafhankelijk en bestaan die uit maximaal een hele pagina. Alles wat daarbuiten valt zie ik als promotie. En promotie voelt voor mij subjectief aan - iets dat dichter bij de redactie ligt dan bij de afdeling marketing. Als ik Ajax&Litmanen1 serieus mag nemen, is deze actie:

- Maandenlang van alles over Homefront
- Twee maanden geleden Homefront-krantje
- 3 redactiestukjes in 't Koreaans
- Zowel teksten op de cover als logo PU (!) in 't Koreaans

een schaamteloze promotieactie die, hoewel PU vast en zeker relatief objectief blijft over de game zelf, voor een kritisch blad zeer bedenkelijk is.

Als ik drie kinderen heb, ga ik toch ook niet één kind overladen met cadeaus, maar vervolgens wel zeggen: "Allemaal leuk en aardig, maar laten we niet vergeten dat je een ontzettend lelijk kind bent"? Als pessimistisch ingesteld persoon zou ik mezelf als recensent bedenken, dat ik in mijn review de game niet de hemel in kán prijzen omdat mijn geloofwaardigheid dan helemáál naar de knoppen gaat. Dus zou ik 'm wat afzwakken. Maar niet helemaal negatief zijn, want dat zou wel erg raar zijn na al dat reclamegedoe.

Overigens is dat een erg goede review. Zo goed zelfs dat ik 'm helemaal heb gelezen. Razend enthousiast geworden dankzij de previews, maar na die review denk ik dat ik 'm toch maar laat liggen. Heb elders op de site al mijn ongenoegen over cutscenes geuit, en deze review verwoordt dat erg goed.

Goede post Maiky (die bovenste van de 2)! Kan me ook aardig in je woorden vinden. Ik heb overigens geen moeite met reclame in bladen hoor. Uitgevers betalen gewoon een krijgen een pagina die zij zelf kunnen inrichten als advertentie.

Wat mij stoorde was de vele aandacht VANUIT de Power Unlimited richting Homefront. Dat vond ik zo extreem worden dat ik twijfels over de objectiviteit kreeg.

En als het nu een wereldgame zou zijn...maar het is buiten een origineel plot een game die op veel fronten tekort schiet (zie mijn recensie op Gamesmeter voor meer info). Nou viel de eindrecensie me niet tegen, maar toch vind ik het allemaal niet fris, hoe alles gelopen is.

Power Unlimited was altijd mijn favo gamesblad maar ik vind het blad steeds slechter worden. Vroeger keek ik het door, kocht ik het regelmatig maar nu heden 2011 loop ik het blad snel voorbij in de winkel!

Er is een verschil tussen advertenties en echt een game promoten ja, maar in het laatste geval wordt er feitelijk gewoon wat meer betaald. Er zijn vanuit de gamesindustrie al vaak verhalen geweest over hoe groot de invloed van de gameontwikkelaars is op al die reviewbladen en andere media. Ik denk dat elk papieren medium dat verkocht wordt het wel van de advertenties moet hebben om te overleven tegenwoordig, en je stemt advertenties op de doelgroep van het blad af natuurlijk. Dat is een beetje het dilemma, de ziekte van dat soort media. Als wat meer van die media ballen zouden tonen en gewoon eerlijke reviews hebben altijd dan zou er geen probleem zijn. Want de developers hebben de media nog altijd nodig natuurlijk.

In Games > Algemeen > Game tijdschrift:

Sinds 31-05 in de app store (kiosk), een digitale versie van gameinformer!

Speciaal voor de iPad ontwikkeld en is vinger likkend vet gemaakt

Is een gratis demo en de eerste issue moet vandaag verschijnen

Ik heb al een 12 issue abbonement aangeschaft (15,-)

Zeer de moeite om even te checken:

Game Informer Goes iPad - News - www.GameInformer.com

Ik zit er wel enorm over te denken mijn abbo op de Power Unlimited op te zeggen, wat me toch wel pijn zal doen omdat ik het al lees vanaf mijn jonge jaren. Ben sowieso al lid sinds 1999 geloof ik. Verleng hem nog een jaartje, daarna denk ik niet meer. Vind het blad lang niet meer zo boeiend als voorheen. Ze proberen me tegenwoordig iets te hip te doen met al die rare nieuwe rubrieken. Ook nieuwe redacteuren als Samuel en Ward vind ik ongrappige popi jopi's. Mis de tijd een beetje toen echt grappige redacteuren als Boris, Steven, Skate en Dre nog schreven. Het is dat Jan, Jurjen, JJ en Jeroen er nog zijn voor de artikelen....hmmm, de 4 J's dus

Power Unlimited lees ik, en een goeie vriend van me is redacteur bij Heartcoregaming.com, moet je zeker een kijkje nemen

Ben zelf nog steeds bijzonder positief over OPM. Geen nood aan andere magazines momenteel.

Ik lees geen game magazines...

Nintendo Power stopt ermee na 25 jaar.

Ik koop zelden tot nooit een game magazine. Ik vind dat ik het geld beter aan een game kan besteden waar ik tijden meer vooruit kan dan aan een aantal bladen die ik binnen een paar uurtjes uit heb.

Vincentvalentine schreef:
Ik koop zelden tot nooit een game magazine. Ik vind dat ik het geld beter aan een game kan besteden waar ik tijden meer vooruit kan dan aan een aantal bladen die ik binnen een paar uurtjes uit heb.

Zo denk ik er ook over, en tegenwoordig heb je internet.

Leuk, deze maand bestaat Power Unlimited 20 jaar. Het jubileumnummer van deze maand is wel erg leuk, vol met terugblikken op 20 jaar PU, 20 jaar PU redactie, maar ook op 20 jaar game-industrie, met wat er bijvoorbeeld allemaal is veranderd. Het blad zelf is misschien niet meer zo scherp en gevat als voorheen (de nieuwe redactieleden zijn minder boeiend dan vertrokken redacteuren van de laatste 5 jaar), maar het blijft prima vermaak tijdens wc bezoekjes. En gelukkig zijn oudgedienden zoals Ed, JJ, Jan en Jurjen er gelukkig nog wel. Ik heb altijd wat moeite met nostalgie laten gaan. Ik las dit blad al halverwege de jaren 90, kan er moeilijk afscheid van nemen voor die paar lullige tientjes in een jaar.

Ik ben magazine verslaafde sinds mijn 12de of zo, ik lees bijna uitsluitende Duitse magazines, die algemeen een hoge kwaliteit hebben, met Retrogamer als Engelse uitzondering. PU heb ik laatst ook ontdekt, een beetje de pulp onder de games-magazines maar wel met vaak hilarische kommentaren bij de foto's.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:22 uur

geplaatst: vandaag om 21:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.