menu

De Site / Gebruikers / Wat is jouw music, boek of moviemeter gebruikersnaam?

zoeken in:
avatar van Marcellussss
Vreemd genoeg kan je geen link naar je Meter-profielen in je profiel zetten. Soms vraag ik me weleens af wat voor muziek bepaalde users luisteren. Dus:

Wat is jouw music, boek, of moviemeter gebruikersnaam?

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Ik had het al ooit ergens vermeld dacht ik...

BoekMeter - Mors Ontologica
MovieMeter - Mad Man Mundt
MusicMeter - Zom-B

Game_Kaza
Het maakt niet uit welke site. Het eindigt altijd.. op "kaza" .

avatar van Onderhond
Onderhond, Onderhond, Onderhond ...

avatar van Status Seeker
Op alle sites Status Seeker...

Ford KAduuk
Moviemeter: garlic senior
Boekmeter: garlic senior
Musicmeter: Ford senior

avatar van Marcellussss
Zelf helemaal vergeten te vermelden:

Musicmeter: Urbanoetang (betreft de nickname: noem het jeugdzonde)

Moviemeter: Marcellus (zit hier vrij weinig op. te groot aantal gebruikers waardoor het volstaat met nietszeggende reacties)

kiriyama
Moviemeter: Goto
Musicmeter: Kiriyama
Boekmeter: Scribble

Om het duidelijk te houden.

Taken
Moviemeter: Taken
Musicmeter: Taken

avatar van ps3me
Moviemeter: dvd-me
Musicmeter: cd-me

avatar van Justinx
MovieMeter - - MusicMeter - - Gamesmeter
Justinx - - Justinx - - Justinx

avatar van wiehoe
Mo, Mu en Bo: Wiehoe

avatar van Bennerd
Ben een moeilijke jongen: bennerd, bennerd en bennerd.

avatar van rpger
http://www.musicmeter.nl/user/560

Ik zat wel eventjes op musicmeter maar ik trok het daar niet, mensen waren veelste narrowminded en hadden er een ongezond plezier in mensen persoonlijk aan te vallen en af te zeiken. Bovendien is muziek zo´n belangrijk onderdeel van mijn leven dat ik eigenlijk geen kritiek op dat punt kan verdragen.

Boekmeter heb ik eventjes wat aan gedaan, maar daar lees ik (momenteel) net te weinig voor:

http://www.boekmeter.nl/user/552

Moviemeter is idd veelste druk daar doe ik niks mee.

avatar van Marcellussss
rpger schreef:

Ik zat wel eventjes op musicmeter maar ik trok het daar niet, mensen waren veelste narrowminded en hadden er een ongezond plezier in mensen persoonlijk aan te vallen en af te zeiken. Bovendien is muziek zo´n belangrijk onderdeel van mijn leven dat ik eigenlijk geen kritiek op dat punt kan verdragen.

Vreemd. Vind de meeste gebruikers daar toch een stuk meer veelzijdig dan hier, hoewel er daar wel vaak gebashed word. Ik zelf heb dat nooit gehad, dus zal het ook wel met een aantal gebruikers te maken hebben (liefhebbers van hiphop zijn daar vooral erg bekrompen). Maar ja, hier is het aantal leeghoofden weer een stuk groter.

Je was toch goed voor bijna 1000 berichten. Wel een hoog stemgemiddelde zeg! En een 2,5 voor de goddelijke rookworstenplaat?

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
liefhebbers van hiphop zijn daar vooral erg bekrompen

Dat valt toch wel mee?

avatar van rpger
Marcellussss schreef:

En een 2,5 voor de goddelijke rookworstenplaat?


Ehh welke bedoel je precies??

Marcellussss schreef:


Vreemd. Vind de meeste gebruikers daar toch een stuk meer veelzijdig dan hier, hoewel er daar wel vaak gebashed word. Ik zelf heb dat nooit gehad, dus zal het ook wel met een aantal gebruikers te maken hebben (liefhebbers van hiphop zijn daar vooral erg bekrompen). Maar ja, hier is het aantal leeghoofden weer een stuk groter.


Ik zal het even toelichten:

Het begon allemaal bij Toto, ik ben al jarenlang groot liefhebber van de band, maar netzogoed als dat ik dat ook ben van Genesis, Marillion, R.E.M. Tears for Fears, Pat Metheny, Sigur Ross en ga zo maar door. Ik zit zelf al sinds mijn tienerjaren in de muziek en heb ik allerlei bands gespeeld, gezongen en sinds een paar jaar drum ik. De mannen van Toto zijn voor veel muzikanten gewoon een soort goden. Een aantal alternatieve muziekliefhebbers (dus geen hiphoppers) kon dit blijkbaar niet goed verteren en gingen consequent iedereen die maar een liefhebber was van de band in elke thread en post bashen, vervolgens begonnen een aantal hardcore Toto fans zich in andere threads luidkeels terug te vechten en de toon was gezet. Vervolgens kon iedereen die maar iets positiefs had geroepen over Toto nergens meer iets ergens anders roepen (althans zo kwam het over)

Ik vind het maar raar, heb wel vaker gezegd dat er meer muziekhaters dan liefhebbers op Musicmeter zitten. Ik luister werkelijk naar alle muziek, behalve dan Death Metal en dat soort extreme vormen. Er zijn figuren daar die als meer dan 100 mensen een artiest goed vinden ze 1* gaan uitdelen. Een aantal top gebruikers passen ook continue hun top 10 aan, wat ik zeer wonderlijk vind. Daarnaast is er zoiets als SMAAK. Als ik een top 10 moet samenstellen van de meest invloedrijke artiesten gaat deze er heel anders uit zien: Beatles, Led Zeppelin, Jimmy Hendrix etc. maar is dat ook de muziek waar ik naar luister? Nee. en misschien wat respect opbrengen voor ieders mening en smaak zou al een heel end helpen. - ik werd er in ieder geval niet blij van.

avatar van Marcellussss
BoordAppel schreef:

Dat valt toch wel mee?

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Onder andere jouw mening wat betreft hiphop neem ik altijd wel serieus. Maar het gros komt helaas niet verder dan berichtjes in de trend van: "Dope beats, dope flow, dope tekst. 5*"

rpger schreef:

Ehh welke bedoel je precies??

( ) van Sigur Rós. Achteraf gezien wat vaag om daar hier over te discussiëren.


rpger schreef:

Ik zal het even toelichten:

Het begon allemaal bij Toto, ik ben al jarenlang groot liefhebber van de band, maar netzogoed als dat ik dat ook ben van Genesis, Marillion, R.E.M. Tears for Fears, Pat Metheny, Sigur Ross en ga zo maar door. Ik zit zelf al sinds mijn tienerjaren in de muziek en heb ik allerlei bands gespeeld, gezongen en sinds een paar jaar drum ik. De mannen van Toto zijn voor veel muzikanten gewoon een soort goden. Een aantal alternatieve muziekliefhebbers (dus geen hiphoppers) kon dit blijkbaar niet goed verteren en gingen consequent iedereen die maar een liefhebber was van de band in elke thread en post bashen, vervolgens begonnen een aantal hardcore Toto fans zich in andere threads luidkeels terug te vechten en de toon was gezet. Vervolgens kon iedereen die maar iets positiefs had geroepen over Toto nergens meer iets ergens anders roepen (althans zo kwam het over)

Ik vind het maar raar, heb wel vaker gezegd dat er meer muziekhaters dan liefhebbers op Musicmeter zitten. Ik luister werkelijk naar alle muziek, behalve dan Death Metal en dat soort extreme vormen. Er zijn figuren daar die als meer dan 100 mensen een artiest goed vinden ze 1* gaan uitdelen. Een aantal top gebruikers passen ook continue hun top 10 aan, wat ik zeer wonderlijk vind. Daarnaast is er zoiets als SMAAK. Als ik een top 10 moet samenstellen van de meest invloedrijke artiesten gaat deze er heel anders uit zien: Beatles, Led Zeppelin, Jimmy Hendrix etc. maar is dat ook de muziek waar ik naar luister? Nee. en misschien wat respect opbrengen voor ieders mening en smaak zou al een heel end helpen. - ik werd er in ieder geval niet blij van.


Ik begrijp wel wat je bedoeld en zie het ook weleens gebeuren, maar zoals ik al zei heb ik zelf weinig van dat soort botsingen gehad met gebruikers op MuMe. Er zijn inderdaad wel een paar gebruikers die een beetje lopen te pronken met hun alternatieve top 10, en de gehele top 250 laag beoordeeld, claimend dat ze verder ontwikkeld zijn. Maar die mensen vind je hier ook. Daarnaast is muziek is een stuk persoonlijker dan gaming (en films ook vind ik zelf), dus kunnen discussies wat sneller uit de hand lopen. En doordat het wat persoonlijker is kan jij misschien wat minder goed tegen kritiek op dat vlak.

Ik heb best veel aan MuMe gehad; veel leuke, nieuwe muziek ontdekt en krijg vaak berichtjes met tips en dergelijke. Bashers zitten helaas overal, gewoon negeren.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Maar het gros komt helaas niet verder dan berichtjes in de trend van: "Dope beats, dope flow, dope tekst. 5*"

Dat is niet iets exclusiefs voor hiphop hoor, dat soort figuren vind je bij alle genres.

avatar van Marcellussss
BoordAppel schreef:

Dat is niet iets exclusiefs voor hiphop hoor, dat soort figuren vind je bij alle genres.

Tuurlijk niet, je vind het overal. Maar de laatste tijd luister ik wat minder hiphop, en als ik dan eens een hiphop-thread open dan merk ik vaak dat het niveau een stuk lager ligt. Geen belediging voor het genre, het valt gewoon op. Dit zou kunnen komen doordat er op MuMe een stuk meer rock-luisteraars zitten, hoewel dat meestal juist het niveau omlaag haalt.

avatar van rpger
Marcellussss schreef:
(quote)

Tuurlijk niet, je vind het overal. Maar de laatste tijd luister ik wat minder hiphop, en als ik dan eens een hiphop-thread open dan merk ik vaak dat het niveau een stuk lager ligt. Geen belediging voor het genre, het valt gewoon op. Dit zou kunnen komen doordat er op MuMe een stuk meer rock-luisteraars zitten, hoewel dat meestal juist het niveau omlaag haalt.


Hip Hop is ook denk ik meer iets voor jonge mensen, of in ieder geval wat jongere generaties.


rpger schreef:

Ehh welke bedoel je precies??

( ) van Sigur Rós. Achteraf gezien wat vaag om daar hier over te discussiëren.

Hehe, maar Takk... staat dan ook weer in mijn Top 10 he, en ik was erbij in de HMH hoor!

avatar van Marcellussss
Takk.. heb ik iets raars mee. Door Takk.. heb ik ze leren kennen, maar heb vooral waardering voor ( ) en AB. Takk.. is natuurlijk een geweldige plaat, maar had ik liever als tussenstop gezien. Helaas denk ik dat SR met deze stijl door gaat, wat we al gezien hebben met Med sud i eyrum, die weer een stukje toegankelijker is en makkelijker in het oor ligt. Het speciale aan SR lijkt daarmee een beetje te vervagen. Het is nog een zeer integere band, maar van het laatste album gaf alleen Ara Batur mij kippenvel.

HMH was ik natuurlijk ook bij. Geweldige show, maar matigjes voor SR-begrippen. Komt door de zaal (zo'n band hoort in kleine zaaltjes te spelen, hoewel het geluid in de HMH fantastisch is), en bij een aantal nummers mis je de brass band en de strijkers van Aniima. Toch een geweldige avond gehad, maar niet te vergelijken met de shows op Lowlands en Werchter.


Zo. Ruimte voor één reactie, dan weer ontopic.

avatar van Bennerd
Ik heb zelf ook nog nooit echte aanvaringen gehad op MuMe, maar dat is vooral omdat de hoek waar ik in 'opereer' nogal rustig is. En ik kan het maar al te goed begrijpen dat het gebash je na een tijd gewoonweg de keel uit komt.

basketballerke
Op MoMe en MuMe heette ik nie eerst anders als hier, maar tegenwoordig is de naam daarginds jkbb.

avatar van Marcellussss
basketballerke schreef:
Op MoMe en MuMe heette ik nie eerst anders als hier, maar tegenwoordig is de naam daarginds jkbb.

Ben je weleens tegen gekomen op MuMe inderdaad. Leuke top 10!

avatar van rpger
Marcellussss schreef:
Takk.. heb ik iets raars mee. Door Takk.. heb ik ze leren kennen, maar heb vooral waardering voor ( ) en AB. Takk.. is natuurlijk een geweldige plaat, maar had ik liever als tussenstop gezien. Helaas denk ik dat SR met deze stijl door gaat, wat we al gezien hebben met Med sud i eyrum, die weer een stukje toegankelijker is en makkelijker in het oor ligt. Het speciale aan SR lijkt daarmee een beetje te vervagen. Het is nog een zeer integere band, maar van het laatste album gaf alleen Ara Batur mij kippenvel.

HMH was ik natuurlijk ook bij. Geweldige show, maar matigjes voor SR-begrippen. Komt door de zaal (zo'n band hoort in kleine zaaltjes te spelen, hoewel het geluid in de HMH fantastisch is), en bij een aantal nummers mis je de brass band en de strijkers van Aniima. Toch een geweldige avond gehad, maar niet te vergelijken met de shows op Lowlands en Werchter.


Zo. Ruimte voor één reactie, dan weer ontopic.


Ok de laatste SR post dan ik hoorde van meer mensen dat Rock Werchter beter was, maar daar speelde voorderest niet echt artiesten waar ik naar luister, dus ik had gekozen voor HMH. Ik vind van () dat hij nogal eentonig is, zeker in vergelijking met Ágætis Byrjun en Takk, maar dat is wellicht persoonlijk. Wel vond ik de zanger echt geweldig live, die kerel heeft een prachtstem, hij kan zo in het rijtje aanschuiven bij Jon Anderson en Demis Rousos!

avatar van Marcellussss
rpger schreef:


Ok de laatste SR post dan ik hoorde van meer mensen dat Rock Werchter beter was, maar daar speelde voorderest niet echt artiesten waar ik naar luister, dus ik had gekozen voor HMH. Ik vind van () dat hij nogal eentonig is, zeker in vergelijking met Ágætis Byrjun en Takk, maar dat is wellicht persoonlijk. Wel vond ik de zanger echt geweldig live, die kerel heeft een prachtstem, hij kan zo in het rijtje aanschuiven bij Jon Anderson en Demis Rousos!

Werchter was geweldig, maar op Lowlands was het pas echt genieten. De perfecte afsluiter van 3 dagen lang losgaan. Het enige optreden waar de tranen in mijn ogen sprongen, wat normaliter nooit puur om muziek gebeurd. Iedereen was er over eens dat Lowlands nu klaar was, aangezien het toch niet beter werd dan dit. Ben erna meteen naar huis gegaan (5km op de fiets ).
( ) is inderdaad eentoniger dan hun andere platen, en vooral een stuk zwaarder. Maar wat het album zo fantastisch maakt is de fenomenale opbouw en de geweldige climax (daartoe reken ik #8 én #7). Verder is het de enige plaat waar SR echt helemaal tot het uiterste gaat. Dat is wat ik op Takk..., en wel helemaal op de nieuwste nog mis. En ja, die stem!

Zo. Laat nu de namen weer komen.

avatar van JohnWilliams
Mijn Boek, Music, en Moviemeter naam.
Nu dat is wel heel lastig

Boek: JohnWilliams
Music: JohnWilliams
Movie: JohnWilliams

joeri592
alleen movie ben ik lid van
gewoon joeri592 zit er niet vaak op

MovieMeter en BoekMeter Kevin13
GamesMeter en MusicMeter Kevin 15

Gast
geplaatst: vandaag om 09:09 uur

geplaatst: vandaag om 09:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.