menu

De Site / Gebruikers / Hoeveel zijn jouw sterren waard?

zoeken in:
Taken
3 sterren is geen 6, en ik heb geen zin in discussies en anders vraag je het maar aan zo'n iemand die hier werkt ofzo
maar het is net als bij moviemeter, 2 sterren is al een voldoende, niet een goede maar dat is nog voldoende, dus 3 sterren kan je beter vergelijken met een 6.5 a 7.5 ofzoiets, maar dan nog, 3 sterren is zoiezo ook niet zo laag, als je een film in een blad ziet met 3 sterren zijn die vaak ook gewoon heel goed


Je hebt geen zin in een discussie, wil je dan wel deze vraag beantwoorden ?

Stel je voor je speelt het beste spel aller tijden je je geeft deze op de schaal van 1/5 sterren een 5, en nu moet je deze game een cijfer geven op de schaal van 1/10,

Welk cijfer moet je nou geven ?

Fout, je kan geen 11 of een 12 geven !

Legan
Tha Luz schreef:
Ik zag het altijd zo.
5*=10
4.5=9
4=8
3.5=7
3.0=6
2.5=5
2.0=4
1.5=3
1.0=2
0.5=1
Lijkt mij de meest logisch telling maar ach.

Same here en het is ook de methode die ik gebruik. Echter eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat deze methode incorrect is volgens Jordy (ik geloof dat 2,0* inderdaad een nipte voldoende inhoudt). Maar verder is het gewoon wat eenieder vindt.

In België staat een 5 voor voldoende dus vele metergebruikers zien dat ook een 5 als voldoende. (ze zijn niet voor niets raar die belgen).

Game_Kaza
0,5 - 1,0* = Erg slecht. Deze is volledig de mist in gegaan.

1,5 - 2,5* = Grotendeels saai, maar heb er hier en daar plezier mee beleefd.

3,0 - 3,5 * = Een leuke game. Verdrijft de tijd, maar is niet speciaal.

4* = Goeie game, deze heeft iets.

4,5 * = Erg goed. Speel het bijna iedere dag.

5* = Verslaving.

avatar van andnino
Ik vind dat je bij een rating tot 5* niet gewoon het -10 schoolcijfer moet halveren.
0,5: Belachelijk, een smet op de gameindustrie
1: Iets minder belachelijk, maar nog steeds abominabel
1,5: Van begin tot eind niks aan
2: Slecht - matig
2,5: Geen complete ramp, maar nog te veel minpunten
3: Leuk, maar in beperkte mate
3,5: Gewoon een goed spel
4: Spel dat de middenmoot ver ontstijgt
4,5: Geweldig, geen woorden voor
5: Tijdloos

joeri592
bij mij is een 0,5 heeeeel slecht, niet normaal gewoon
1:wel slecht, maar het kan nog slechter
1,5:niet echt heel leuk, maar je kan je er nog wel een half uurtje mee vermaken of alleen 1 lof 2 levels zijn er leuk
2:nog net voldoende, het was niet super, maar het kon er nog net mee door
2,5:niet een super spel, maar ik heb er nog wel mee vermaakt, bijv een spel dat veelste makkelijk is
3:heel leuk spel, je stookt er veel tijd in, maar het is niet heel erg special
3.5:een zeeer leuk spel met wat minpinten
4:een heel leuk spel boven de middenmoot is
4.5:een helemaal te gek spel, je kan het gewoon niet beschrijven hoe leuk
5:beetje hetzelfde als 4.5 maar bij 5 verveelt het gwn nooit, na tien jaar speel je het nog steeds!

joeri592
Taken schreef:
(quote)


Je hebt geen zin in een discussie, wil je dan wel deze vraag beantwoorden ?

Stel je voor je speelt het beste spel aller tijden je je geeft deze op de schaal van 1/5 sterren een 5, en nu moet je deze game een cijfer geven op de schaal van 1/10,

Welk cijfer moet je nou geven ?

Fout, je kan geen 11 of een 12 geven !


9 a 10

avatar van Starmaster501
0,5 = dit is dus egt niets. dit lijkt op big rigs.
1,0 = Erg slecht. als je hem speelt wil je hem meteen weer stoppen.
1,5 = je speelt het even maar vind er niets aan.
2,0 = mwah misschien een uurtje of 2 en dan ben je het zat.
2,5 = gaat wel. misschien een dagje ermee vermaken.
3,0 = Gewoon goed.leuk om te spelen. maar erg.
3,5 = leuk om te spelen. maar ook voor een hele tijd.
4,0 = dit is een vet gaaf spel. bij kopen mag je nog twijflen.
4,5 = niet twijfe;en, kopen en spelen voor de komende 2 maanden.
5,0 = dit overschat alles. lang speelplezier en niets mis mee. een aanrader voor iedereen.

zoiets

gamelord
goede omschrijving Starmaster501

Scheelt me weer een heleboel typewerk...zo kijk ik ook naar games.
good work dude!!

avatar van Hadouken
Persoonlijk vind ik een waardering van 4 sterren een game die je zonder twijfel kunt kopen

avatar van Starmaster501
Hadouken schreef:
Persoonlijk vind ik een waardering van 4 sterren een game die je zonder twijfel kunt kopen

ja eigenlijk wel. maar ik vond het wat moeilijk verzinnen

avatar van Rujar
Wat mij opvalt is dat PC games lager beoordeeld worden dan dezlefde spellen op de console.

avatar van jellecomicgek72
0,5 = Dit is echt zooi, op alle vlakken een onvoldoende. 1* = Dit is een hele slechte game, 1x spelen en dan nooit meer. 1,5*= Er zitten ongeloofelijk veel fouten in deze game niet iets om aan te schaffen. 2*= Een niet echt goede game kan je beter in de winkelrekken laten staan. 2,5* = Dit is dan wel een voldoende maar er zitten nog genoeg dingen in deze game die niet kloppen. 3* = Een gewoon leuk spel dat wel de moeite waard is. 3,5* = Dit spel vraagt erom om een keer gespeeld te worden. 4,0* = Een erg goed spel dat je zonder twijfel moet aanschaffen. 4,5* = Een bijna perfect spel. 5,0* = En supergoed en goddelijk spel.

avatar van Starmaster501
effe onder elkaar graag

avatar van jellecomicgek72
o, ok zal het nog wel effe aanpassen .

avatar van Tsjo-Wi
Rujar schreef:
Wat mij opvalt is dat PC games lager beoordeeld worden dan dezlefde spellen op de console.

Komt voor een deel omdat PC vaak slecht uitgewerkte poorts van consolegames krijgt en voor een deel door overkritische PCgamers zoals rpger

Imperial Figure
0,5 = wanproduct

1,0 = extreem zwak, dus mooi laten liggen in de winkel rekken.

1,5 = Geldt hetzelfde als bij 0,5 en 1,0, mooi in de winkel laten liggen.

2,0 = Een game zonder ziel en hart, te veel slordigheden om er echt van te genieten.

2,5 = Uitspelen is vaak geen optie omdat de game maar speelbaar is voor een korte tijdsduur, gelijk weer verkopen is de beste optie.

3,0 = Weinig replay-value, dus eenmaal uitspelen en gelijk weer verkopen of ruilen voor een andere game.

3,5 = Een 7, dus een dikke voldoende voor goede afwerking of vermakelijke game-play.

4,0 = Zeer goed, bevat veel replay-value en het is een goed afgewerkt product.

4,5 = Extreem/beestachtig goed spel vanwege goede afwerking, veel replay-value en er is vaak een verslavings-gehalte aanwezig.

5,0 = uitmuntend spel, alles is perfect uitgewerkt, verhaal/plot, game-play, graphics en geluid.
Een spel die je altijd zal bijblijven, een klassieker/topper in het genre.

avatar van Tsjo-Wi
Valt me trouwens ook op dat veel mensen veel waarde hechten aan replay-value, maar dat boeit me echt geen reet. Als ik een game heb uitgespeeld dan ben ik er voorlopig klaar mee en pak ik een nieuwe game.

Imperial Figure
Tsjo-Wi schreef:
Valt me trouwens ook op dat veel mensen veel waarde hechten aan replay-value, maar dat boeit me echt geen reet. Als ik een game heb uitgespeeld dan ben ik er voorlopig klaar mee en pak ik een nieuwe game.


Ik vind replay-value erg belangrijk, kun je net zo goed geen vaste top10 hebben maar eerder een tijdelijke top10 lijst.
Maar uiteraard kun je wel een bepaald spel een 5,0* geven en nooit meer uit de kast halen, maar wat heb je eraan.
Als je een top game hebt waarom zou je hem voor een paar jaar stof laten happen.
Een online functie heeft meestal een meerwaarde, kijk maar naar call of duty 4, ik speel hem al 2 jaar (elke dag 4 uurtjes mee bezig) en nog verveelt het geen moment.

avatar van jellecomicgek72
Even een nieuwe beschrijving:

0,5 = Dit is echt zooi op alle vlakken onvoeldoende. (ook niet meenemen in de uitverkoop)
1* = Ook niet kopen en alleen spelen als je er voor betaald wordt anders niet.
1,5* = Hetzelfde als de bovenste 2 niet kopen!!!
2* = Een Game vol met rotzooi die je na 1 keer spelen weer uit het raam sodemietert.
2,5* = Er zitten veel fouten in deze Game, maar er zit iets in dat het toch nog leuk maakt om te spelen.
3* = Dit kan dan nog wel maar erg Lang zul je er niet mee bezig zijn.
3,5* = Een goed spel maar er zijn wel betere spelen verkrijgbaar.
4* = Dit spel is erg goed maar let er op dat er nog wel wat fouten in zitten.
4,5* = Een Bijna perfect spel, erg goede Gameplay en Graphics en groot verslavings-Gehalte.
5* = Een Top Spel waaraan alles klopt die je voor een hele Lange tijd zult blijven spelen.


Zo, dit was mijn nieuwe beschrijving.

Dr. Salvador
0,5= Bagger!!!!!!!!.

1,0= Erg slecht!.

1,5= Slecht.

2,0= Matig.

2,5= Redelijk.

3,0= Goed.

3,5= Erg goed.

4,0= Prachtig!.

4,5= Meesterlijk!.

5,0= Perfect, meesterwerk, tijdloze klassieker!!!!!!!.

avatar van Brains
0,5 = Een flinke beurt met schuurpapier en retour developer.
1,0 = Misschien als het gratis is, en dan voor een paar euro doorverkopen aan kleine kinderen
1,5 = Speelbaar maar verveling, depressies en spijt als neveneffecten.
2,0 = Valt te spelen, maar verveeld erg snel (A.K.A. De One-Hour-Stand)
2,5 = Begint er op te lijken, maar is toch echt nog onvoldoende.
3,0 = Gemiddeld. Niks bijzonders. Leuk voor als ik me verveel.
3,5 = Leuk Maar daar blijft het ook bij.
4,0 = Leuk Er is duidelijk werk in gestoken en is origineel. Alleen zitten er nog iets teveel nét niet dingetjes in.
4,5 = Erg leuk! Goed voor vele uren, en vrijwel alles is geslaagd.
5,0 = Iets voor in mijn top tien. Ik blijf maar terugvallen naar het spel, en na het uitspelen voel ik me beroofd van iets geweldigs. Een spel waar je U tegen zegt. Of nog liever: Ik hou van je. ( )

avatar van Bahamut Zero
0,5 = Bagger van de bovenste plank. Miskoop

1,0 = Veel te snel op uitgekeken, moeite niet waard

1,5 = Tussen de gebreken het spel proberen te zoeken

2,0 = Eventjes leuk, totdat de game-play je de keel uit gaat hangen

2,5 = Veel ruimte voor verbetering, maar ook goede dingen aan het spel

3,0 = Spel is oké, maar er had meer in gezeten

3,5 = Goed spel, die voor een leuke verrassing heeft gezorgd

4,0 = Uiterst goed spel. Kan een klassieker zijn, maar ook een spel die je na het uitspelen nog een keer op wilt pakken

4,5 = Net niet perfect. Het spel toont toch kleine dingetjes die hem niet perfect maken.

5,0 = Heilig, deze mag in mijn lijstje met toppers.

joeri592
0,5
1
1,5
2
2.5 /
3
3.5
4
4,5
5

in cijfers ziet het er bij mij zo uit

0,5 1
1 2,5
1,5 4
2 5,5
2,5 6
3 6,5/7
3,5 7,5/8
4 8,5
4,5 9
5 9/10

Dr. Salvador
0,5.
Echt VERSCHRIKKELIJK! . Games die van mij een 0,5 krijgen zijn echt games die net zo leuk zijn als de gemiddelde aflevering van Eigen Huis en Tuin!. Niet leuk dus. Op alle vlakken vind ik games met een 0,5 een ramp, en ik kan er geen goed woord over vertellen. Het is zo verschrikkelijk slecht dat je nog liever mee op tour gaat met de Venga Boys!

1,0
Ook echte schijtspellen!. Minstens net zo slecht als de games van 0,5, maar misschien waren de grapichs, of geluid nog in orde, maar ook om te huilen.

1,5
Toch ook nog wel slecht, of in ieder geval erg matig. Enkele dingetjes kunnen genietbaar zijn voor de fans misschien, maar zelfs een fan van de serie, of genre kan beter wat anders zoeken, want plezier haal ik nauwelijks uit games met een 1,5 beoordeling.
Misschien iets voor een euro of 5....

2,0
Matig, maar kan voor fans toch nog enigszins genietbaar zijn.
Grapfics kunnen goed zijn, en soms is de game wel leuk, maar de verveling kan erg snel toeslaan met dit soort games van 2,0 sterren.
De game kan ook geplaagd worden door kleine irritante dingen.

2,5
Toch wel redelijk goed. Het kunnen aardige games zijn, met leuke momenten, maar het merendeel kan herhalend of saai zijn.
Het geheel kan er mooi uitzien, en het werkt wel, maar je hebt telkens het gevoel dat er meer in had gezeten. Voor een kleine prijs, kun je het proberen, maar echt veel plezier haalde ik er niet uit.
Slechts bij enkele momenten....

3,0
Een goeie en vermakelijke game. Het kan soms zijn gebreken, en slordigheidjes hebben, maar het zijn gewoon leuke games. Als je er niet te veel bij nadenkt, en een enkel foutje, of herhalend stukje over het hoofd ziet, dan haal je een goede, en plezierige game in huis!.

3,5
Een erg goede game!. Het grote merendeel kan uitstekend zijn, maar soms een herhalend stukje, of foutje, of weinig replay, kan het soms een klein onder uit halen. Maar het belangrijkste is: Een 3,5 sterren game is een erg leuke game, die je toch wel vaker in je console doet. Topper binnen het genre!

4,0
Uitstekende games!. Dit zijn games die bijna alles goed doen, en echt leuk, en genietbaar blijven!. Soms lange laadtijden, of iets herhalends tegen het einde kunnen soms opvallen, maar het zijn gewoon supergames!. Echt toppers binnen het genre, en Must Haves voor de fans. Super!.

4,5
Prachtige games! . Deze games doen vrijwel alles goed, en zijn van begin tot eind episch!. Geen saaie momenten ( misschien een hele enkele ), maar het spel is van A tot Z prachtig, en het liefst begin ik meteen opnieuw met games, met zon hoge beoordeling!.
Echte klassiekers, en fans van het genre, of serie moeten meteen naar de winkel rennen!. REN!

5,0
Meeslepende, epische, en geniale games!. Een game met zon monster beoordeling, zijn gewoon bijna ( en bij momenten echt ) perfect!. Supergames!. Doen vrijwel alles goed, en vervelen geen moment. Games met zon beoordeling speel je ook meteen weer opnieuw. De games blijven gewoon keer op keer boeien, en je zal ze nooit vergeten!. Echt geniale games!


avatar van Hadouken
Vengaboys is cool!

Dr. Salvador

avatar van superdude
10 euro


Dr. Salvador

avatar van superdude
Dr. Salvador schreef:
0,5.
Echt VERSCHRIKKELIJK! . Games die van mij een 0,5 krijgen zijn echt games die net zo leuk zijn als de gemiddelde aflevering van Eigen Huis en Tuin!. Niet leuk dus. Op alle vlakken vind ik games met een 0,5 een ramp, en ik kan er geen goed woord over vertellen. Het is zo verschrikkelijk slecht dat je nog liever mee op tour gaat met de Venga Boys!

1,0
Ook echte schijtspellen!. Minstens net zo slecht als de games van 0,5, maar misschien waren de grapichs, of geluid nog in orde, maar ook om te huilen.

1,5
Toch ook nog wel slecht, of in ieder geval erg matig. Enkele dingetjes kunnen genietbaar zijn voor de fans misschien, maar zelfs een fan van de serie, of genre kan beter wat anders zoeken, want plezier haal ik nauwelijks uit games met een 1,5 beoordeling.
Misschien iets voor een euro of 5....

2,0
Matig, maar kan voor fans toch nog enigszins genietbaar zijn.
Grapfics kunnen goed zijn, en soms is de game wel leuk, maar de verveling kan erg snel toeslaan met dit soort games van 2,0 sterren.
De game kan ook geplaagd worden door kleine irritante dingen.

2,5
Toch wel redelijk goed. Het kunnen aardige games zijn, met leuke momenten, maar het merendeel kan herhalend of saai zijn.
Het geheel kan er mooi uitzien, en het werkt wel, maar je hebt telkens het gevoel dat er meer in had gezeten. Voor een kleine prijs, kun je het proberen, maar echt veel plezier haalde ik er niet uit.
Slechts bij enkele momenten....

3,0
Een goeie en vermakelijke game. Het kan soms zijn gebreken, en slordigheidjes hebben, maar het zijn gewoon leuke games. Als je er niet te veel bij nadenkt, en een enkel foutje, of herhalend stukje over het hoofd ziet, dan haal je een goede, en plezierige game in huis!.

3,5
Een erg goede game!. Het grote merendeel kan uitstekend zijn, maar soms een herhalend stukje, of foutje, of weinig replay, kan het soms een klein onder uit halen. Maar het belangrijkste is: Een 3,5 sterren game is een erg leuke game, die je toch wel vaker in je console doet. Topper binnen het genre!

4,0
Uitstekende games!. Dit zijn games die bijna alles goed doen, en echt leuk, en genietbaar blijven!. Soms lange laadtijden, of iets herhalends tegen het einde kunnen soms opvallen, maar het zijn gewoon supergames!. Echt toppers binnen het genre, en Must Haves voor de fans. Super!.

4,5
Prachtige games! . Deze games doen vrijwel alles goed, en zijn van begin tot eind episch!. Geen saaie momenten ( misschien een hele enkele ), maar het spel is van A tot Z prachtig, en het liefst begin ik meteen opnieuw met games, met zon hoge beoordeling!.
Echte klassiekers, en fans van het genre, of serie moeten meteen naar de winkel rennen!. REN!

5,0
Meeslepende, epische, en geniale games!. Een game met zon monster beoordeling, zijn gewoon bijna ( en bij momenten echt ) perfect!. Supergames!. Doen vrijwel alles goed, en vervelen geen moment. Games met zon beoordeling speel je ook meteen weer opnieuw. De games blijven gewoon keer op keer boeien, en je zal ze nooit vergeten!. Echt geniale games!



goed gezegt mee eens!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.