menu

De Site / Gebruikers / Hoeveel zijn jouw sterren waard?

zoeken in:
Bij Assassin's Creed (2007):

JanVR schreef:
Mooie game. Ik geef deze 4 * ofwel 8/10. Het geluid, de graphics en animaties zijn goed! De gameplay ook maar er moest meer variatie in, vandaar geen 5*.

Gewoon een 4/5 dus niet een 8/10. Dat laatste is een compleet ander rekensysteem.

SvV_Ying
Martijn schreef:
(quote)

Gewoon een 4/5 dus niet een 8/10. Dat laatste is een compleet ander rekensysteem.

Hoezo? Als ik op een site een spel een 8 geef dan geef ik dat spel op gamesmeter 4 sterren. 4/5 wordt op andere gamesites ook gewoon gezien als 8/10

Nee hier (nou ja eigenlijk op moviemeter waar dit dan weer van af stamt) is gekozen voor een systeem met 5 punten.

Hierbij is een 2,5 nog steeds een voldoende, en zal een 4 sterren rating inderdaad wel dicht bij een 8 in de buurt liggen, maar dit verschilt nogal per persoon.

Maar ja je bent lang niet de enige die de getallen zo omrekent en er zit inderdaad een vorm van logica in.

SvV_Ying
Ja het is inderdaad wel een beetje scheef. Soms houd ik mezelf ook niet aan die omrekenregel. Als ik een spel een magere 6 geef dan vind ik 3 sterren eigenlijk teveel.

Ja inderdaad, dan zou ik meer voor een 2,0 2,5 gaan. 3* is nog best redelijk.

Martijn schreef:
(quote)

Compleet ander rekensysteem? Ben ik nou gek?

4/5 = 8/10 = 80%

toch?

Martijn schreef:
Nee hier (nou ja eigenlijk op moviemeter waar dit dan weer van af stamt) is gekozen voor een systeem met 5 punten.

Hierbij is een 2,5 nog steeds een voldoende, en zal een 4 sterren rating inderdaad wel dicht bij een 8 in de buurt liggen, maar dit verschilt nogal per persoon.

Maar ja je bent lang niet de enige die de getallen zo omrekent en er zit inderdaad een vorm van logica in.

2,5 uit 5 een voldoende? Als jij een score van 50% voldoende vindt dan wel ja, maar op school is het gewoon een onvoldoende hoor!

drezic schreef:
(quote)

Compleet ander rekensysteem? Ben ik nou gek?

4/5 = 8/10 = 80%

toch?

(quote)

2,5 uit 5 een voldoende? Als jij een score van 50% voldoende vindt dan wel ja, maar op school is het gewoon een onvoldoende hoor!

Op School ja, maar op school krijg je een 1 tot 10 waardering, geen 1 tot 5.

Ik heb het systeem overigens niet bedacht, dat hebben ze zo gecreëerd bij het opzetten van moviemeter. Natuurlijk was het toen geen nieuw systeem, maar kijk bijvoorbeeld is naar recensies in tijdschriften of op andere sites. Bijna is het met 3 sterren al een best goede film.

Ik vind het een heel logisch systeem en beter dan een raport cijfer van 1 tot 10, dan zou ik namelijk nooit een 10 geven.

2.5 is precies de helft ja, alles daar onder is dus minder, alles daarboven voldoende.

Het is niet zo zeer dat je een cijfer geeft, maar meer een waardering, hoe meer sterren hoe beter de film. Net als restauranten sterren krijgen, hebben ze maar 2 sterren is het niet meteen een slecht restaurant of hotel.

Ja offtopic ik weet het, maak er maar een topic van indien nodig ^^.

Martijn schreef:
(quote)

Op School ja, maar op school krijg je een 1 tot 10 waardering, geen 1 tot 5.

Ik heb het systeem overigens niet bedacht, dat hebben ze zo gecreëerd bij het opzetten van moviemeter. Natuurlijk was het toen geen nieuw systeem, maar kijk bijvoorbeeld is naar recensies in tijdschriften of op andere sites. Bijna is het met 3 sterren al een best goede film.

Ik vind het een heel logisch systeem en beter dan een raport cijfer van 1 tot 10, dan zou ik namelijk nooit een 10 geven.

2.5 is precies de helft ja, alles daar onder is dus minder, alles daarboven voldoende.

Het is niet zo zeer dat je een cijfer geeft, maar meer een waardering, hoe meer sterren hoe beter de film. Net als restauranten sterren krijgen, hebben ze maar 2 sterren is het niet meteen een slecht restaurant of hotel.

Off topic misschien, maar dit is natuurlijk wartaal. Als je een cijfer van 1-10 zou geven dan zou je geen 10 geven maar wel een 5 uit 5? Is geen verschil.

Als een restaurant een ster heeft is dat geen cijfer; je krijgt pas een ster als je aan bepaalde eisen voldoet. Dat is wel een heel kromme vergelijking. Immers, als een spel 1 ster krijgt dan is de algemene opinie gewoon dat het een slecht spel is.

Als een spel 2,5 krijgt is het een matige waardering. Net als een 5/10.

Is deze discussie nou nog steeds niet verplaatsd naar een of ander beoordelingen-topic in het forum? op musicmeter zou iets dergelijks al lang verwijderd zijn

BoordAppel (moderator)
Bij deze. Het uitroepteken staat overigens niet voor niets boven alle berichten. Als je berichten tegenkomt die off topic zijn kan je het dus ook gebruiken. Graag zelfs want wij zien ook wel eens wat over het hoofd.

10=5
9=4.5
8=4
7=3.5
6=3
5=2.5
4=2
3=1.5
2=1
1=0.5

Het is bij mij bij elke metersite anders. Op gamesmeter is 3 sterren bijvoorbeeld best aardig. Op moviemeter is een 3 sterren film ruim voldoende. En op musicmeter is 3 sterren eigenlijk best wel slecht. Raar eigenlijk, nu ik er zelf zo over zit na te denken. Maarja, wat doe je eraan.

Taken
Het is gewoon heel duidelijk het is gewoon 1 op 10, ook al zouden we in Antartica, Tailand, of Ethiopië zitten zou het gewoon nog 1 op 10 zijn, 0 tot 100 procent, of minimaal tot maximaal !!!

Leg mij dan eens uit waarom ze niet gewoon een 1 tot 10 systeem gebruiken dan?

Als ik een 3 geef vind ik het nog een best aardig spel, een 6 vind ik niet redelijk, maar al minder waardig.

Dit is de eerste post uit een zelfde soort topic op moviemeter.

Hopelijk laait hierdoor niet weer de discussie over extreme stemmers op, maar ik vraag me af hoe jullie te werk gaan bij het stemmen.

Ik zie de laatste tijd aardig wat mensen die een rapport cijfer nemen op de schaal van 10, en daar de helft van nemen. Oorspronkelijk niet de bedoeling (een 6 is net voldoende, 3 sterren stond altijd voor "goed"), maar ja dat kun je toch niet opleggen aan anderen.

Maar wanneer heb je spijt een film gezien te hebben? Wanneer raad je 'm aan? Wanneer zou je 'm kopen.

Bij alles van 2 sterren en lager heb ik spijt dat ik ben gaan kijken. 2,5 vind ik de moeite waard, meer niet. 3 sterren en hoger vind ik een aanrader. Alle films die ik een 4,5 of een 5 geef wil ik op dvd hebben, en een paar 4-sterren films (die een hoog opnieuwkijk- of verzamelgehalte hebben) ook wel.

Veel Critici (bijvoorbeeld nederlands voorbeeld Veronica, ook al hebben die nauwelijks goede recensies maar dat terzijde.) werken ook met een soortgelijk sterren systeem, daarbij is het ook niet gewoon een schaal van 1 tot 10 nemen en door midden delen.
Je kunt het dus wel met een restaurant systeem vergelijken, al is het dan iets anders. Voor alles wat een spel, film of album goed doet krijgt hij meer sterren.
Ik zou een spel nooit ten nimmer een rapport cijfer 10 geven, het perfecte spel is gewoon nog niet gemaakt. 5 Sterren staat bij mij gewoon voor subliem, meesterlijk, één van de beste games ooit gemaakt. Maar perfect op elk vlak, nee dat niet.

Ik hou zoiets als dit aan:

0.5 Verschrikkelijk
1 Waardeloos
1.5 slecht
2 Matig
2.5 redelijk maar met enkele gebreken.
3 goed maar niets bijzonders. voldoende
3.5 Ruim voldoende .
4 goed, stijgt boven de rest uit.
4.5 Geweldig
5 Meesterwerk

Ford KAduuk
Ik druk mijn stemmen altijd uit in emoties. Ik reken mijn sterrenoordelen nooit om in cijfertjes en woorden. Het gevoel wat ik heb bij het geven van een beoordeling vind ik nog altijd het belangrijkste.

0,5*-
1,0*-
1,5*-
2,0*-
2,5*-
3,0*-
3,5*-
4,0*-
4,5*-
5,0*-

Taken
Als ik een 3 geef vind ik het nog een best aardig spel, een 6 vind ik niet redelijk, maar al minder waardig.

Alles heeft de zelfde waarden 3/5 sterren, of een 6/10 (60%) is boven het gemiddelde, dus net aan voldoende om te kunnen spelen, alles heeft de zelfde waarde.

Ik beoordeel spellen die ik voor minimaal (naar schatting) 80 % heb uitgespeeld, een slechte game onder de 3 sterren speel ik niet uit omdat hij slecht is.

Resultaat:

(gemiddelde: 3,84, standaardafwijking: 0,71)

Ik zou een spel nooit ten nimmer een rapport cijfer 10 geven, het perfecte spel is gewoon nog niet gemaakt. 5 Sterren staat bij mij gewoon voor subliem, meesterlijk, één van de beste games ooit gemaakt. Maar perfect op elk vlak, nee dat niet.

Hier ben ik het wel mee eens zelf geen ik nooit hoger dan 4,5 sterren voor een game omdat het altijd beter kan, misschien als er voor een console of een console generatie geen games meer gemaakt worden dat je dan wel een spel een 5 kan geven.

Martijn schreef:
Leg mij dan eens uit waarom ze niet gewoon een 1 tot 10 systeem gebruiken dan?

Dat is een keuze; in the US of A hebben ze op scholen zelfs letters(A+ t/m F- geloof ik). In princiepe qua beoordeling maakt het niet zo veel verschil, heeft misschien met vormgeving te maken.

Er kan wel een discrepantie ontstaan tussen de hoogte van de beoordeling als je het systeem zou gaan omrekenen en vergelijken met een andere schaal, maar dat komt waarschijnlijk door het gevoel dat iemand bij een bepaalde schaal heeft, iemand zoals jij bijvoorbeeld

Dit neemt echter niet weg dat dat 2 uit 5 gewoon 4 uit 10 en 40 uit 100 dus 40 % is. Zou men echter niet met halve sterren werken (zoals hier) dan wordt een systeem minder nauwkeurig. Nu beoordeel je eigenlijk gewoon op een schaal van 1-10 zonder decimalen achter de komma.

Nou dat is eigenlijk dus niet de bedoeling, 3 is al goed, een 6 niet.

Maar iedereen stemt toch anders dus zal deze manier van stemmen ook nooit hetzelfde worden ^^

Taken
Nou dat is eigenlijk dus niet de bedoeling, 3 is al goed, een 6 niet.

natuurlijk niet 3 is net boven het gemiddelde dus het is niet goed maar voldoende.

ReMyTje86 schreef:
10=5
9=4.5
8=4
7=3.5
6=3
5=2.5
4=2
3=1.5
2=1
1=0.5

Ook mijn systeem, zowel op GM als MM. Logisch lijkt me, je hebt 10 opties en ook 10 cijfers. Waarom moeilijk doen. 2,5* is bij mij dus een 5 en dus een nipte onvoldoende.

Taken schreef:
(quote)

natuurlijk niet 3 is net boven het gemiddelde dus het is niet goed maar voldoende.

Met dit sterren systeem juist wel, zo is het op deze site bedoelt, en zo word het gebruikt door vele critici.

Hoeveel mijn sterren waard zijn:

0,5 - 1,5*: Deze game weet mij gewoon totáál niet te boeien, of de game is gewoon onspeelbaar.

2,0*: Na één keer spelen heb ik het hier wel gezien. Geen game die ik vaker zal gaan spelen, dus.

2,5*: Een game die ik zelf eigenlijk niet meer speel. Er zitten gewoon te veel nadelen in om het een voldoende te geven, of de game weet mij gewoon niet te boeien, hoewel er af en toe wel wat memorabele momenten in zitten.

3,0*: Redelijk. Het is een game die snel verveelt, maar héél af en toe deze game spelen is best wel leuk.

3,5*: Prima game, maar het verveelt snel en/of is te kort.

4,0*: Gewoon een goede game, die ik regelmatig speel. Het spel heeft wel zo zijn nadelen, maar over het algemeen is het een fijn spel om te spelen.

4,5*: Erg goede game, maar het mist 'iets' om het echt een 5,0* te geven (bijvoorbeeld: het verveelt te snel).

5,0*: Een spel dat voor mij nóóit verveelt, en ook een spel dat ik op vrijwel elk moment van de dag wil spelen. Het kan ook een spel zijn wat een overweldigende indruk op mij heeft gemaakt.

(Wel apart trouwens, op musicmeter heb ik nooit sterren onder de 2,0* gegeven... Games beoordeel je blijkbaar toch anders dan muziek)

joeri592
Bij Brothers in Arms: Hell's Highway (2008):

3 sterren is geen 6, en ik heb geen zin in discussies en anders vraag je het maar aan zo'n iemand die hier werkt ofzo
maar het is net als bij moviemeter, 2 sterren is al een voldoende, niet een goede maar dat is nog voldoende, dus 3 sterren kan je beter vergelijken met een 6.5 a 7.5 ofzoiets, maar dan nog, 3 sterren is zoiezo ook niet zo laag, als je een film in een blad ziet met 3 sterren zijn die vaak ookg ewoon heel goed

2* is een onvoldoende....2,5* is bij de meesten voldoende. Bij mij is 3* trouwens gewoon een 6. Ik reken om naar 10 tal cijfers.

3* is een krappe voldoende.

Ik zag het altijd zo.
5*=10
4.5=9
4=8
3.5=7
3.0=6
2.5=5
2.0=4
1.5=3
1.0=2
0.5=1
Lijkt mij de meest logisch telling maar ach.

Dat is ook mijn telling. Maarja, er zijn geen verplichte richtlijnen voor het cijfersysteem, dat is wel jammer.

Ja idd.Maar lijkt mij toch logisch dat als mensen zien dat je maar 5 sterren kan geven dan 2.5(de helf voor de wat minder slimme mensen onder ons)een 5 is...

Inderdaad....

Maar goed, sommigen gebruiken graag een diep ingewikkeld systeem. Ik doe het ook simpel. Een halve ster is een heel punt. Daar baseer ik zowel op GM als MM mijn cijfers op.

Bij Brothers in Arms: Hell's Highway (2008):

joeri592 schreef:
3 sterren is geen 6, en ik heb geen zin in discussies en anders vraag je het maar aan zo'n iemand die hier werkt ofzo
maar het is net als bij moviemeter, 2 sterren is al een voldoende, niet een goede maar dat is nog voldoende, dus 3 sterren kan je beter vergelijken met een 6.5 a 7.5 ofzoiets, maar dan nog, 3 sterren is zoiezo ook niet zo laag, als je een film in een blad ziet met 3 sterren zijn die vaak ookg ewoon heel goed

Kan je me dan mischien aub uitleggen hoe jou punten telling werkt?Want volgens mij klopt er dan helemaal niks van want als 3 sterren 6.5 a 7.5 is dan zou 2 4.5 a 5.5 zijn... Noem ik geen voldoende.
Litmanen helemaal mee eens!:)

joeri592
dit si niet mijn telling dit is DE puntetelling bij gamesmeter, moviemeter en musicmeter, alleen is het jammer dat veel mensen hert anders doen

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.