De Site / Gebruikers / Hoeveel game jij per dag?
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2023, 00:09 uur
Het hangt bij mij deels af van mijn gezondheid en deels van mijn interesse op dat moment. Ik ben best wel wisselvallig tegenwoordig. Er zijn dagen dat ik geen game aanraak, er zijn dagen dat ik hooguit een half uur Pinball Fx of iets dergelijks kortstondigs opzet en dan zijn er weken (zoals met Marvel's Midnight Suns) dat ik werkelijk uren achter elkaar achter het scherm hang. Het hangt gewoon echt af van welke game op welk moment ik uit de stapel trek. Het gebeurt best wel dat ik af en toe iets koop, een half uur speel, op de backlog gooi (als soort van demo) en er twee jaar niet naar kijk, om er dan plots helemaal geobsedeerd mee te raken. Game ik niet zijn er in 2023 natuurlijk nog legio mogelijkheden tot entertainment. Ik fiets en wandel graag, doe wel vaker door de week een kopje koffie in de stad buiten afspraken om (meestal is dat ook echt mijn voormiddag), lees zowel boeken als comics (dat laatste tegenwoordig weer wat heviger dan voorheen), muziek, film, en eerlijkheidshalve slaap ik ook best wat af vanwege mijn medische problemen.
Maar het gamen zal er vrees ik nooit meer uitgaan. Al is het niet zo extreem meer als 15 jaar terug waarin ik de 360/WII/PS3/3DS/PSP/PC langs elkaar had en zoveel mogelijk titels kocht. Op dat vlak ben ik echt heel erg teruggeschakeld. Het nieuwste van het nieuwste hoeft voor mij niet echt meer, maar voordeel hiervan is wel dat je voortdurend koopjes op de kop tikt voor een paar euro die ook nog meer dan prima zijn. Feit dat ik ook wel in ieder genre iets leuk vind helpt soms echter wel niet. Soms duurt het een uur voor ik uitgetuurd ben in mijn library en ergens aan begin of iets probeer. Aan de andere kant heb je dan wel weer voldoende variatie.
Ook al steekt het wel even als je bvb Warhammer Rogue Trader of Baldurs Gate 3 niet kan spelen. Maar daarentegen...de 100en Indie titels zijn meestal overal wel op te vinden en blijven voor mij ook wel heel erg belangrijk. Dus dat scheelt wel weer.
Maar het gamen zal er vrees ik nooit meer uitgaan. Al is het niet zo extreem meer als 15 jaar terug waarin ik de 360/WII/PS3/3DS/PSP/PC langs elkaar had en zoveel mogelijk titels kocht. Op dat vlak ben ik echt heel erg teruggeschakeld. Het nieuwste van het nieuwste hoeft voor mij niet echt meer, maar voordeel hiervan is wel dat je voortdurend koopjes op de kop tikt voor een paar euro die ook nog meer dan prima zijn. Feit dat ik ook wel in ieder genre iets leuk vind helpt soms echter wel niet. Soms duurt het een uur voor ik uitgetuurd ben in mijn library en ergens aan begin of iets probeer. Aan de andere kant heb je dan wel weer voldoende variatie.
Ook al steekt het wel even als je bvb Warhammer Rogue Trader of Baldurs Gate 3 niet kan spelen. Maar daarentegen...de 100en Indie titels zijn meestal overal wel op te vinden en blijven voor mij ook wel heel erg belangrijk. Dus dat scheelt wel weer.
0
geplaatst: 5 december 2024, 01:35 uur
Onlangs van een kameraad een ps3 gratis gekregen (die van mij was al jaren stuk) Naast de Ps5 aangesloten en eens kijken wat voor games er in die store staan. Zit nu al een week haast iedere avond Splinter Cell HD te spelen, en de Ps5 staat al een week uit. Gamen was voor mijn gevoel vroeger echt veel beter dat merk ik nu ook weer. Bijna elke avond nu een paar uurtjes, die games passen ook wel bij deze donkere dagen nu. Merk vandaag de dag ook wel vaak dat als een game me echt pakt dat ik er redelijk verslingerd aan kan raken en als ik het na twee uur of wat niks vind er ook weer snel mee stop. Zo'n ps+ catalogus is leuk maar er staat ook veel troep tussen.
0
geplaatst: 5 december 2024, 10:31 uur
Ik game redelijk constant een 450 tot 500 uren per jaar. Het hangt er een beetje van af hoeveel tijd ik in andere hobby's besteed, en in de zomertijd is dat al wat minder dan in de winter. Maar in het algemeen besteed ik toch best veel tijd in gamen.
0
geplaatst: 5 december 2024, 22:51 uur
jellecomicgek72 schreef:
Onlangs van een kameraad een ps3 gratis gekregen (die van mij was al jaren stuk) Naast de Ps5 aangesloten en eens kijken wat voor games er in die store staan. Zit nu al een week haast iedere avond Splinter Cell HD te spelen, en de Ps5 staat al een week uit. Gamen was voor mijn gevoel vroeger echt veel beter dat merk ik nu ook weer. Bijna elke avond nu een paar uurtjes, die games passen ook wel bij deze donkere dagen nu. Merk vandaag de dag ook wel vaak dat als een game me echt pakt dat ik er redelijk verslingerd aan kan raken en als ik het na twee uur of wat niks vind er ook weer snel mee stop. Zo'n ps+ catalogus is leuk maar er staat ook veel troep tussen.
Het verschil met toen en nu is gewoon dat je destijds complete eindproducten kreeg die ook niet gevuld waren met DLC, microtransactions, advertorials, season passes, battle passes etc. Het is vandaag de dag allemaal zo opdringerig.
Maar of games toen echt kwalitatief beter waren, denk het niet. Hoogstens verslavender omdat het toen nog vaak echt pure passieprojecten waren van bedrijven en ontwikkelaars. Toen was een nieuwe Call of Duty nog bijzonder en grensverleggend, tegenwoordig poepen ze er elk jaar eentje uit.
Ik game overigens in een jaar altijd wat in fases. Ik kwam begin dit jaar maar stroef op gang, maar zo sinds het voorjaar tot nu heb ik echt enorm veel gespeeld en is de verslaving helemaal terug. Heb denk ik gemiddeld wel een uur of 8-10 gamen per week in mijn agenda. Ik kan het alleen niet meer zoals 20 jaar de hele dag. Na een uur of twee is de focus weg en ga ik wat anders doen.
1
geplaatst: 5 december 2024, 23:37 uur
Ondanks werk, gezin en andere hobby’s, game ik zeker wel gemiddeld twee tot drie uur op een dag. Nagenoeg wel elke dag, komt zelden voor dat ik een dagje oversla. Pieken zijn de weekenden, dan ga ik wel over die drie uur per dag.
Mag dus niet klagen.
In mijn jonge jaren, was dat wel veel meer. Kon uren (achter elkaar) in een SP game zitten. Nu geniet ik zeker nog wel van SP, maar speel vaker nu ff een potje fifa, even paar potjes fight games, beetje een paar circuit racen en wat MP shooter potjes.
Grote releases als een GTA, Fable, the Witcher kan ik me denk wel weer in verliezen.
Mag dus niet klagen.
In mijn jonge jaren, was dat wel veel meer. Kon uren (achter elkaar) in een SP game zitten. Nu geniet ik zeker nog wel van SP, maar speel vaker nu ff een potje fifa, even paar potjes fight games, beetje een paar circuit racen en wat MP shooter potjes.
Grote releases als een GTA, Fable, the Witcher kan ik me denk wel weer in verliezen.
1
geplaatst: 17 december 2024, 21:20 uur
Manny Calavera schreef:
Ja maar ook echt. Als je nu Warzone opstart (en je hebt geen Black Ops 6) dan krijg je eerst zo'n melding van ja wil je BO6 kopen? Daarna nog meldingen en schermen van skins en andere zooi voor Warzone die ze je door je strot proberen te douwen en dan moet je echt 6 schermen doorklikken voordat je in de game zit. En dan nog elke dag een update zowat van 20/30gig waardoor op den duur je hele harde schijf vol komt te staan voor slechts 1 game. Het begint nogal overdreven te worden bij bepaalde games, niet een echt goede ontwikkeling. En begrijp me niet verkeerd, ik vind een paar potjes Warzone op z'n tijd wel leuk maar de manier waarop ze die game (en cod) promoten is gewoon inderdaad heel opdringerig en geforceerd, ken ook geen enkele andere game die dit op deze manier doet. Het is wel echt fucking slecht allemaal tegenwoordig en dan bedoel ik het forceren van shit om te kopen in games, en microtransactions en gigantische updates elke keer waarvan je bij Warzone dan soms ook denkt van ja, leuk, maar wat is er precies veranderd? Ik zie geen verschil. En zo kun je nog wel ff doorgaan met zeiken op games tegenwoordig.(quote)
Het verschil met toen en nu is gewoon dat je destijds complete eindproducten kreeg die ook niet gevuld waren met DLC, microtransactions, advertorials, season passes, battle passes etc. Het is vandaag de dag allemaal zo opdringerig.
1
geplaatst: 17 december 2024, 21:51 uur
jellecomicgek72 schreef:
(quote)
Ja maar ook echt. Als je nu Warzone opstart (en je hebt geen Black Ops 6) dan krijg je eerst zo'n melding van ja wil je BO6 kopen? Daarna nog meldingen en schermen van skins en andere zooi voor Warzone die ze je door je strot proberen te douwen en dan moet je echt 6 schermen doorklikken voordat je in de game zit. En dan nog elke dag een update zowat van 20/30gig waardoor op den duur je hele harde schijf vol komt te staan voor slechts 1 game. Het begint nogal overdreven te worden bij bepaalde games, niet een echt goede ontwikkeling. En begrijp me niet verkeerd, ik vind een paar potjes Warzone op z'n tijd wel leuk maar de manier waarop ze die game (en cod) promoten is gewoon inderdaad heel opdringerig en geforceerd, ken ook geen enkele andere game die dit op deze manier doet. Het is wel echt fucking slecht allemaal tegenwoordig en dan bedoel ik het forceren van shit om te kopen in games, en microtransactions en gigantische updates elke keer waarvan je bij Warzone dan soms ook denkt van ja, leuk, maar wat is er precies veranderd? Ik zie geen verschil. En zo kun je nog wel ff doorgaan met zeiken op games tegenwoordig. Deze CoD terreur maak ik ook mee ja. Ik gooi de game er zsm weer af als ik klaar ben met de campagne. De multiplayer boeit me gelukkig niet.
1
geplaatst: 17 december 2024, 23:17 uur
Manny Calavera schreef:
Deze CoD terreur maak ik ook mee ja.
Deze CoD terreur maak ik ook mee ja.
Het is niet eens alleen CoD. Ik weet niet meer welk spel het was op de PC dat ik via Steam speelde, maar je kwam eerst in een externe soort van launcher. 'Hoi. Hier is een play knopje voor het spel dat je net nog wou gaan spelen, maar zie je deze ander 15 titels? Deze zijn ook van ons. Weet je zeker dat je er geen van wil gaan kopen?'. Met een knopje buy en een verwijzing naar of een rechtstreeks webshop o.d. Het is een hele vreemde manier van werken als je al via een soort van apart programma (in dit geval Steam) werkt. Om dan nog een keertje 3rd Party Software erbij te willen betrekken.
* denotes required fields.