menu

De Site / Gebruikers / Waarom vind je gamen zo leuk?

zoeken in:
Omdat het me ontzettend bezig houd en ik me vermaak.
Ook vind ik het geweldig om verschillende consoles en controllers te aanschouwen. Als ik de PS2 controller zie liggen op m'n kamer word ik al weer blij.

Bovendien brengt het jeugdherinneringen op (denk aan Rayman 2 of Pokémon.)

Ik speel games om me niet te vervelen en ik speel veel omdat ik de beste wil zijn.

-Zodat ik iets te doen heb
-Ik krijg een verhaal te horen net als in een film ,maar nu doe je echt mee en wordt je erin getrokken en zit je niet alleen te kijken.
-Je kan dingen doen die je normaal niet kunt of mag doen
- omdat sommige games gewoon awesome en epic uitzien.
-beetje leerzaam.

spelfreak
-omdat ik een nerd ben

jirachi04 schreef:
-Zodat ik iets te doen heb
-Ik krijg een verhaal te horen net als in een film ,maar nu doe je echt mee en wordt je erin getrokken en zit je niet alleen te kijken.
-Je kan dingen doen die je normaal niet kunt of mag doen
- omdat sommige games gewoon awesome en epic uitzien.
-beetje leerzaam.

mee eens, zoals GTA, dat je dat in het echt niet mag! maakt het spel alleen maar cooler

Als ik dingen zou doen wat ik in GTA zou doen , zouden ze me levenslang in een ziekenhuis laten behandelen. Daarom is gta inderdaad erg leuk.

Goede redenen, Erwin

Ik blijf er gewoon bij dat je deel kan zijn van een interactieve ervaring die niet te evenaren is. Jezelf kwijtraken in iets dat eigenlijk compleet niet productief is heeft ook iets moois. Je kan zoveel moeite doen om iets te bereiken of te maken en met passie ook nog.

Omdat de frustratie merkbaar is wanneer je wint van andere (Fifa) en de voldoening groot is wanneer je zelf het verhaal hebt doorspeelt (Gears). Pretentieloos vermaak is daarnaast gewoon een must in ieders leven en de innerlijke nerd mag altijd naar buiten komen. Ben er ook blij mee dat ik er niet zo uit zie, maar me af en toe wel zo kan gedragen Fuck hokjes!

Niets is lekkerder dan oprechte woede of het misplaatste gevoel van iets te hebben bereikt

Leuke observatie, Tony

Natuurlijk verschillen de ervaringen ook per game en soort game. Bij games als Call of Duty en Gears of War voelt het voor veel mensen als een rollercoaster van actie, terwijl emoties van avontuur en romantiek opgeroept kunnen worden bij games als Shadow of the Colossus en vele RPG's. Ik schrik me weer de pleuris bij games als Amnesia en Undying.

Al deze gevoelens zijn veel sterker bij mij bij games dan bij boeken,films en muziek. Daarom heb ik het liefst games, ook al begin ik ouder te worden en mijn interesse te verliezen, is gamen nog steeds de meest intense ervaring voor mij in het gebied van entertainment.

Indeed! Gamen is vooral een shitload aan emoties en kent daarin bijna alleen maar uitersten. Dat maakt het zo mooi, intens en voelbaar. Iets wat bij films al iets sneller afwezig is, bij boeken compleet aan je eigen verzinsels ligt en bij andere onzin zoals paardrijden voel je alleen je zaad afsterven.

Een betere hobby is er gewoon niet

Ach ja, dat zou ik ook weer niet zeggen. Mensen die met passie van iets houden zijn de mensen die van mij het meeste respect krijgen. Om urenlang je te kunnen verdiepen (of het nou een boek, film of game is) in iets, da's iets wat dieren of idioten nooit zouden kunnen doen.

Ik hou ook van films, maar ik zou er nooit een recensie van 5 alinea's van in kunnen tikken, bij games wel. Dus ja, het is inderdaad een van de beste hobby's around

Helaas voel ik het niet zo intens als jullie. Af en toe gamen vind ik leuk om bij shooters mijn reflectie en skills een beetje te testen en adrenaline te krijgen, en wat avontuurlijkere games zijn leuk om het verhaal te checken enzo. Enige voldoening kan ik ook wel krijgen na het behalen van iets moeilijks in een game. Maar echt hevig zijn deze emoties niet en na een half uur, soms een uur, heb ik het altijd toch wel weer even gehad. Komt toch het besef weer naar boven dat je uiteindelijk alleen maar een beetje op de bank zit en naar een scherm zit te staren. Doe dan liever allerlei shit in "real life". Maar zo af en toe een beetje gamen kan erg leuk zijn ja, zeker na een lange werkdag of als je ff wilt ontsnappen aan het drukke leventje. Maar een intense hobby en passioneel onderdeel van mijn leven zou ik het niet willen noemen.

Ieder z'n eigen ervaringen Ik doe gamen ook al nauwelijks meer eigenlijk, maar als ik het doe doe ik het wel met liefde.

Grappig, ik zie dat ik dit topic ooit heb geopend, maar niet eens zelf antwoord heb gegeven.

Eigenlijk sluit ik me aan bij TonyT. Gamen is pretentieloos vermaak. Het geeft een kick als je een vriend inmaakt met een potje Fifa of als je de eindcredits bij Gears of War voorbij ziet komen. Gamen is eigenlijk een interactieve film beleven. Alleen doe je er nu zelf in mee. Ik speel alleen singleplayer games (buiten Fifa tegen vrienden) en dan kan ik echt opgaan in een goed verhaal, mooie tussenfilmpjes en adrealineverhogende momenten. Ik denk dat er tegenwoordig genoeg game-ervaringen zijn die de filmervaringen voorbij gaan. Zeker als het gaat om actie of sci-fi games.

Ik moet ook zeggen dat als ik eenmaal aan een game begin, ik hem ook wel perse uit wil spelen. Dan komt er toch een soort van prestatiedrang boven, zeker bij shooters. Of een game moet wel enorm kut of langdradig zijn, dat ik hem niet uit wil spelen.

Vroeger gamede ik soms echt urenlang, tegenwoordig kan ik dat niet meer. Na 2, max 3 uur stop ik er zeker mee. Ik ben dan ook geen zeer fanatieke gamer meer, pik vooral de gave shooters eruit. Zeker in het najaar game ik altijd veel.

Sluit me daar bij aan. Ook geen zeer fanatieke gamer meer, ook al heb ik dan best wat games en volg ik het nieuws zo veel mogelijk. In die zin dus wel, maar qua game uurtjes valt het allemaal wel mee.

Verhaal is voor mij vaak een pre, heeft toch te maken met mijn liefde voor films ook denk ik. Memorabele characters met een duidelijk doel voor ogen vind ik het fijnst. Multiplayer kan me vaak gestolen worden afgezien van wat potjes FIFA of een partygame als Rayman Origins.

De tijd is daar dat een mooie verhaal gedreven game net zo veel emoties kan losmaken als een goede film, of misschien nog wel meer door de intensiteit. Ik hou er van. Prestatiedrang staat bij mij dan ook op een tweede plaats. Als ik ergens tien keer over moet doen leg ik de game waarschijnlijk neer om hem vervolgens een tijd niet meer op te rapen.

Ben het ook volledig met jou eens. Niet dat een game makkelijk moet zijn, maar als ik na een uur proberen ergens nog niet voorbij ben (komt gelukkig niet zo vaak voor) dan ben ik er ook vaak wel klaar mee.

Ik vind Gears of War 3 van recent een mooi voorbeeld. Sowieso al een schitterende reeks, maar deel 3 raakte me echt met het verhaal. Dat het dan wat meer herhaling is doet er verder niks vanaf. Een geweldig verhaal en zelfs emotioneel werd ik geraakt bij bepaalde momenten. En de game kende ook een goede balans tussen uitdagend zijn en goed speelbaar.

Ik heb ook helemaal niks met online knallen. Dan loop je zielloos door een level, schiet je iemand dood en zoek je de volgende. Maar waarom? Ik weet het niet. Bij een singleplayer verhaal weet je dat je met elke meter een stap dichter bij de end-credits bent gekomen. Ik weet overigens dat ik 1 van de weinigen ben die zo denkt, aangezien 95% van de gamers online speelt. Ik vrees ook de tijd dat makers geen tijd meer in singleplayer campagnes stoppen omdat online belangrijker is. Maar gelukkig zijn er nog altijd games als Arkham City, Gears of War en GTA.

Ik heb nog wel het fanatisme om het gamenieuws te volgen. Ben al een jaar of 11 lid van Power Unlimited. Ik weet dat je online ook alles kan lezen op sites, maar zo'n blad lees ik nog graag elke maand. Al vanaf mijn jeugd. Soort routinematig gedrag hehe.

Ik ben al 10 jaar lid van PU, inderdaad nog steeds luchtig vermaak. Al vond ik de tijd met Skate, Boris en Dré toch nog net iets leuker. Lees daarnaast ook OPM voor het PS3 nieuws. Lekker languit op de bank, ideaal.

Ben voor het laatst geraakt door Mass Effect (2) denk ik. Een schitterend universum met erg boeiende personages en een groots verhaal. Het gebied in een spel moet ook weer niet té groot worden voor mij ( Fallout, Skyrim) aangezien dat verkennen me vaker tegen zit dan mee. Door het enorme gereis raak ik vaak af van de verhaallijn waardoor mijn interesse afneemt. Verhaal en doelgerichtheid vind ik namelijk belangrijker dan het verkennen van een omgeving.

PU was jaren terug leuker inderdaad. Ik kan altijd maar moeilijk wennen aan het vertrek van oudgedienden, die ook dan vervangen worden door nieuwelingen. Het blaadje is soms wat te hip en soms te puberaal, maar voor die paar tientjes per jaar blijf ik het lekker lezen. Ben ik meteen weer volledig op de hoogte van nieuwtjes en geruchten.

Games als Skyrim trekken me ook niet. Ik wil een game ook graag uitspelen, daar wil ik geen 300 uur over doen . Ik vond een game als Arkham City waar ik ruim 25 uur denk ik over heb gedaan (nou deed ik er wel lang over) al pittig. Al is het tegenovergestelde (Homefront in een uurtje of 5) ook triest.

De Power Unlimited heb ik al een jaartje opgegeven. Zo flauw en wannabe. Altijd games tegen elkaar zetten en een soort show van alles maken.

Waarom vind je gamen zo leuk? Het is voor mij geen verslaving zoals de meeste wel beweren maar ik vind gamen leuk omdat je (Zoals GTA) dingen kunt doen die je in het echte leven niet snel zal doen.

Ik ben iemand die ervan houd om even weg te zijn van de realiteit. Zeker na een zware werkdag of als ik weer veel te veel aan mijn hoofd heb. De beste manier hiervoor is zeker een game. Het haalt me even weg uit mijn dagelijkse stress en ik kan er gewoon enorm van genieten. Het is voor mij zeker één van de leukste ontspanningen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:45 uur

geplaatst: vandaag om 23:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.