menu

De Site / Gebruikers / Wat is je job?

zoeken in:
DarthSolidKevin schreef:
Ik werk op dit moment als postbode om zo genoeg tijd te hebben om me te storten op het bedenken, schrijven en creëren van mijn eigen interactieve fictieverhaal. Ik loop al jaren rond met de wens om fictie te schrijven, maar sinds een tijdje terug besloten om niet te gaan voor een boek, maar iets interactiefs. Zelfs als het niks wordt, kan ik tenminste zeggen dat ik het heb geprobeerd.

Voor degene die het interesseert: ik heb een website.

Nou weet ik het niet zeker meer, maar jij wilde toch de journalistiek in? Kan me nog heugen dat ik gamereviews van je hebt gelezen.

Sowieso belangrijk om te doen wat je leuk vind, anders is 45 jaar werken vrij lang.

Ik werk nu bijna 7 jaar bij Nike in Laakdal. Altijd nachtpost.

Nomak schreef:
Ik werk nu bijna 7 jaar bij Nike in Laakdal. Altijd nachtpost.
Das niet ver weg van waar ik woon (Zichem)

Manny Calavera schreef:
(quote)

Nou weet ik het niet zeker meer, maar jij wilde toch de journalistiek in? Kan me nog heugen dat ik gamereviews van je hebt gelezen.

Sowieso belangrijk om te doen wat je leuk vind, anders is 45 jaar werken vrij lang.

Ik heb journalistiek gestudeerd (en afgerond), maar tijdens de studie kwam ik er op een gegeven moment achter dat ik eigenlijk fictie wil schrijven. Dat durfde ik in eerste instantie niet toe te geven aan mezelf, omdat ik vasthield aan 'verwachtingen' die men heeft van iemand met een hbo-diploma. Werken bij PostNL en het kleine slagingspercentage van het fictie schrijven horen daar niet echt bij.

centurion81 (moderator)
Beter ten halve gekeerd... Ik kwam er tijdens een lerarenopleiding achter dat ik geen leraar wilde worden

Ik werk al 9 jaar in de marketing wereld. Mijn echte passie heb ik wel drie jaar geleden ontdekt, namelijk affiliate marketing. Je kan namelijk geld verdienen door het bloggen. Het is ondertussen zelfs mijn bijberoep geworden. De websites waar ik momenteel content op publiceer zijn steviefy.be en bankvergelijker.be

Ik ben programmeur / data engineer en projectleider en al heel wat jaartjes werk ik met data. Afgelopen jaren vooral veel bezig met voorbereiden en uitvoeren van datamigraties van elektronische (cliënt)systemen. Een datamigratie is te vergelijken met een echte verhuizing van bijv. een bedrijfspand waarin allerlei dossiers liggen opgeslagen, maar dan is zo'n verhuizing die ik doe natuurlijk geheel digitaal. Samen een goed verhuisplan opstellen, prioriteiten stellen, een duidelijke mapping geregeld krijgen (waarin zwart op wit staat wat waarheen moet), uitpluizen van hoe het oude én nieuwe systeem data-technisch in elkaar zitten, aandacht voor testen en controleren van de verhuizing, dat zijn allemaal terugkerende dingen. Hoeveel erbij komt kijken wordt vooraf meestal heel erg onderschat door klanten, vandaar dat verwachtingen managen ook nog eens heel belangrijk is, naast het veilig werken en uitwisselen van data. Vaak mag een migratie niet zoveel kosten en dikwijls moet het over een paar weken al opgeleverd zijn Challenges waar je vooraf bij denkt: "Hoe dan?" maar uiteindelijk komt alles toch altijd wel weer goed. Het werk is verder een interessante combinatie van enerzijds heel veel meters maken (uitgebreide SQL conversiescripts uitwerken om bij wijze van alle pallets, dozen, mappen, formulieren e.d. netjes van A naar B te krijgen, en anderzijds ook nog oog hebben voor kritische details... tsja, iemand moet het doen en ik kan dit nou eenmaal vrij aardig...

centurion81 (moderator)
Zie dat ik hier ook nog nooit gepost heb wat ik doe Ik werk als beleidsadviseur bij een organisatie in het hoger onderwijs!

Wat tof centurion81.

Wat moet ik me daarbij voorstellen dan.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit.

centurion81 schreef:
Zie dat ik hier ook nog nooit gepost heb wat ik doe Ik werk als beleidsadviseur bij een organisatie in het hoger onderwijs!
Dat heeft dan toch nog iets met je opleiding te maken

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Wat tof centurion81.

Wat moet ik me daarbij voorstellen dan.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit.

Gemiddeld is lastig, maar platgeslagen is het een combinatie van mailen, bellen, vergaderen, lezen en schrijven, iets minder plat is het grosso modo een combi van management, kwaliteitsbewaking, zorgen dat je goed en breed geïnformeerd bent en dan beleidsadvisering en -implementatie

Ok wel lache dus.

centurion81 (moderator)
Confusie schreef:
Ok wel lache dus.

Hilarisch

centurion81 schreef:
Ik werk als beleidsadviseur bij een organisatie in het hoger onderwijs!
En dat is zomaar te combineren met jouw fulltime job als moderator?

centurion81 (moderator)
Nomak schreef:
(quote)
En dat is zomaar te combineren met jouw fulltime job als moderator?

Én fulltime job als vader van 3 jonge kids!

geplaatst:
Mensen overdenken zichzelf met het viben van de steps in terror fresh.

Hits worden afgeblazen etentjes gaan niet door.

Gasten worden afgezogen.

Maak je op een dag allemaal goed door mij respect te showen.

Ikzelf ben momenteel Assistant Manager binnen de financiële audit, dus veel tijd voor games is er tegenwoordig helaas niet. ik betrap mezelf er dan ook op dat ik vaak teruggrijp naar reeds gespeelde games in plaats van eens iets nieuws te proberen.

Wel gaat mijn voorkeur tegenwoordig naar kortere games of handhelds, dus de Nintendo Switch hier thuis klaagt zeker niet

centurion81 (moderator)
geplaatst:
patenpac schreef:

Wel gaat mijn voorkeur tegenwoordig naar kortere games of handhelds, dus de Nintendo Switch hier thuis klaagt zeker niet

Ik heb dit ook wel een beetje, ik vind trailers van nieuwe AAA games vaak geweldig eruitzien en heb ook echt wel zin om me helemaal onder te dompelen in een fictieve wereld, maar het ontbreekt me aan tijd om me te kunnen committeren en er lekker in te komen als het ware. De systemen zijn dan te overweldigend, er is te veel te leren, etc. Voorbeelden van enorme games die ik na een paar uurtjes spelen weer gedelete heb zijn inmiddels ook niet meer op één hand te tellen Zijn ook niet de minsten, o.a. GTA V, The Witcher III, Horizon: Zero Dawn en Ghost of Tsushima hebben dit lot al ondergaan

geplaatst:
Toch jammer dat je werkgerelateerde verplichtingen op die manier je hobby in de weg kunnen staan je mist wel wat.

Zeker met de games die je noemt ook.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Werk valt prima te combineren met gamen hoor (werk formeel 4x8u/week), dus wellicht ben ik hier wat offtopic ghehe... 't is vooral jonge kinderen die veel van de potentiële gametijd opslurpen. Al moet ik zeggen dat ik 's avonds ook wel vaak een serietje kijk..Echt vrij in te vullen tijd is momenteel sowieso vrij beperkt. Uit bijzinnen hier weet ik dat bv. marco, mrdig en Grovonion ook (jonge) kids hebben. Vind het wel bijzonder als ik de lijstjes zie van hoeveel (ook lijviger) games zij wegzetten in een jaar

Op enig moment zullen kids zichzelf meer gaan redden en hun eigen dingen meer gaan doen, waardoor ik ook weer mijn eigen ding meer kan doen

Maar dat zorgt er dus voor dat je de uren die je gamet wil laten tellen denk ik Dus games met niet teveel fluff en padding, liever lineair met niet te complexe mechanics, of zoals in het geval van Just Dance dat ik er nog wat lichaamsbeweging mee krijg, en games die even op kunt pakken en in twintig minuten iets nuttigs kunt doen, bij wijze van spreken

geplaatst:
Mijn kinderen zijn al weer wat ouder (11 en 13) waardoor je inderdaad weer meer tijd voor jezelf krijgt. Geen lange ochtend/avond rituelen meer, niet meer avonds urenlang bezig om ze in slaap proberen te krijgen etc... man, die tijd mis ik niet!

Verder is het een kwestie van wat je echt wilt en plannen. Kijk je liever series of besteed je tijd aan andere zaken dan is datgene voor je belangrijker, prettiger. Helemaal prima toch. Verder, als mensen tegen mij zeggen waar ik de tijd voor gamen vandaan haal zeg ik dat ik dat simpelweg leuk vind en daarvoor tijd reserveer en plan. 's avonds van 20:00 tot 24:00 kan ik bijv regelmatig vrij houden doordeweeks en kun je meters maken in de wat grotere games. En als een game me echt pakt dan trek ik in de weekenden nog wel es wat langer door.

Verder on topic: ik werk al ca 20 jaar in de it als developer en sinds een tijdje ook als manager. Nu de kinderen wat zelfstandiger zijn ook weer gewoon full time.

geplaatst:
Kinderen of niet, als volwassene heb je nou eenmaal minder tijd. Gezin, relatie, vrienden, werk, sport, sociale zaken en ook andere hobby's die we vaak hebben zoals film, series, nieuws en sport kijken etc. Je schermtijd moet je daarom zelfs verdelen. Denk dat bijna iedereen wel een groot aantal punten van hierboven aan kan tikken.

Ik heb hetzelfde, ik zit nauwelijks nog op lange games te wachten. Liefste titels die 10-15 uur duren. Dan kan je er nog een leuk stel spelen in een jaar. Voor een game met 100 uur heb ik geen tijd. En zin.

geplaatst:
mrdig schreef:
Mijn kinderen zijn al weer wat ouder (11 en 13) waardoor je inderdaad weer meer tijd voor jezelf krijgt. Geen lange ochtend/avond rituelen meer, niet meer avonds urenlang bezig om ze in slaap proberen te krijgen etc... man, die tijd mis ik niet!

Verder is het een kwestie van wat je echt wilt en plannen. Kijk je liever series of besteed je tijd aan andere zaken dan is datgene voor je belangrijker, prettiger. Helemaal prima toch. Verder, als mensen tegen mij zeggen waar ik de tijd voor gamen vandaan haal zeg ik dat ik dat simpelweg leuk vind en daarvoor tijd reserveer en plan. 's avonds van 20:00 tot 24:00 kan ik bijv regelmatig vrij houden doordeweeks en kun je meters maken in de wat grotere games. En als een game me echt pakt dan trek ik in de weekenden nog wel es wat langer door.

Verder on topic: ik werk al ca 20 jaar in de it als developer en sinds een tijdje ook als manager. Nu de kinderen wat zelfstandiger zijn ook weer gewoon full time.

Ik neem aan dat je een vrouw hebt als je ook twee jonge kinderen hebt. Die heeft er geen probleem mee dat je meerdere avonden per week gamed? Kan me voorstellen dat je ook samen wat tijd door wil brengen met een film ofzo. Of ze moet werk in de avonduren hebben als in de zorg ofzo. Wel goed wat je doet, gewoon investeren in dingen die je gelukkig maken.

geplaatst:
Manny Calavera schreef:
(quote)

Ik neem aan dat je een vrouw hebt als je ook twee jonge kinderen hebt. Die heeft er geen probleem mee dat je meerdere avonden per week gamed?.

Nee dat is geen probleem, zij is vaak nog wat aan het werk in de avond en daarnaast sowieso geen tv kijker maar meer een boekenlezer. Dus ja dat speelt wel mee, geen veeleisende vrouw hier in de avond en veeleisend ben ik ook zeker niet. Leef en laat leven!

geplaatst:
mrdig schreef:
Daar heb ik voornamelijk de eerste drie van hun levensjaren problemen mee gehad. Sinds de jongste 3 is, is (bijna altijd) alles pijs-en-vree tegen de vroege avond

Verder herken ik veel wat hier beneden geschreven wordt. Je moet vooral voor jezelf en je familie een goede balans vinden. Op mijn leeftijd is het ook belangrijk geworden voor genoeg beweging te zorgen. Nog zo een factor die mijn zo al beknotte tijd nog verder inperkt. Maar voor mij is gamen de laatste jaren hobby nummer 1 geworden. Ik had jaren waar lezen en film kijken veel hoger stond. En voor een hobby moet je wat tijd maken. Ik speel dan zelf ook wel eens graag een wat langer spel, zoals FFVII Rebirth nu. Dat duurt dan wat langer, maar als het goed is mag het ook wat tijd kosten.

En om dan on-topic af te sluiten, en blijkbaar heb ik dat hier nog niet vermeld, ik werk als technical business unit manager bij een grote EMS. Zo een bedrijf dat (voornamelijk) electronica produceert (en ook wel ontwikkelt) voor alle mogelijke grote merken in zowel de communicatie, industriele, commerciele alsook energie sector. Een hele boterham

geplaatst:
mrdig schreef:
(quote)

Nee dat is geen probleem, zij is vaak nog wat aan het werk in de avond en daarnaast sowieso geen tv kijker maar meer een boekenlezer. Dus ja dat speelt wel mee, geen veeleisende vrouw hier in de avond en veeleisend ben ik ook zeker niet. Leef en laat leven!

Ideaal, dan kan je een gezin prima combineren met een hobby die de nodige uurtjes in beslag neemt ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:54 uur

geplaatst: vandaag om 09:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.