menu

De Site / Gebruikers / Vakantie

zoeken in:
avatar van Princess Piranha
geplaatst:
@ -marco-, ik beantwoord je Japan vraag even hier!

Ik ga inderdaad naar Tokyo, Kyoto en Osaka haha! We gaan een kleine rondreis maken. Beginnen een paar dagen in Tokyo en reizen dan naar Takayama, Kanazawa, Kyoto, Osaka, overnachting in Hakone en dan nog een volle week in Tokyo.

Super veel zin in de reis! Tegelijkertijd ook wel spannend, zo verweg ben ik nog niet geweest namelijk. (Meest verre vakantie ooit was Portugal!) Maar ik wil al zo lang naar Japan, een droom van minstens 15 jaar die eindelijk uitkomt

avatar van -marco-
geplaatst:
Princess Piranha schreef:
@ -marco-, ik beantwoord je Japan vraag even hier!

Ik ga inderdaad naar Tokyo, Kyoto en Osaka haha! We gaan een kleine rondreis maken. Beginnen een paar dagen in Tokyo en reizen dan naar Takayama, Kanazawa, Kyoto, Osaka, overnachting in Hakone en dan nog een volle week in Tokyo.

Super veel zin in de reis! Tegelijkertijd ook wel spannend, zo verweg ben ik nog niet geweest namelijk. (Meest verre vakantie ooit was Portugal!) Maar ik wil al zo lang naar Japan, een droom van minstens 15 jaar die eindelijk uitkomt


Jaaaa heel gaaf, wij doen nagenoeg dezelfde route op Kanazawa en Hakone na.

Japan staat bij mij ook al heel lang op me lijstje.
We hebben de meeste locaties al een accommodatie geboekt, alleen Osaka zijn we nog zoekende.

Daarna willen we ook de shinkansen op voorhand boeken. Heb je dit ook gedaan?

Ga je ook naar Nintendo world? Dat lijkt me zo gaaf.
Kyoto is een nieuwe Nintendo store en volgens mij zou het Nintendo Museum ook in maart geopend worden.

Hoor graag je ervaring en tips als je terug bent.
Alvast veel plezier

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
geplaatst:
-marco- schreef:
(quote)


Jaaaa heel gaaf, wij doen nagenoeg dezelfde route op Kanazawa en Hakone na.

Japan staat bij mij ook al heel lang op me lijstje.
We hebben de meeste locaties al een accommodatie geboekt, alleen Osaka zijn we nog zoekende.

Daarna willen we ook de shinkansen op voorhand boeken. Heb je dit ook gedaan?

Ga je ook naar Nintendo world? Dat lijkt me zo gaaf.
Kyoto is een nieuwe Nintendo store en volgens mij zou het Nintendo Museum ook in maart geopend worden.

Hoor graag je ervaring en tips als je terug bent.
Alvast veel plezier


Ik ben er 8 jaar geleden geweest, vriendin toen ten huwelijk gevraagd daar in een park in Tokyo en zijn nog altijd verloofd haha Akihabara is verplichte kost voor gamers en de Shinkansen is geweldig. Wij hadden een railway pass van tevoren gehaald, dat was echt ideaal. O ja, en zelfs als het echt niet je ding is, toch doen: een Onsen bezoeken! O ja, en als dagtrip vanaf Kyoto kun je prima naar Hiroshima, dat is erg indrukwekkend en onvergelijkbaar met iets anders wat ik ooit gezien heb. Ook vet in Kyoto: in het toeristendistrict zit ergens een soort Studio Ghibli centrum, niet heel groot, maar echt heel mooi.

avatar van Princess Piranha
geplaatst:
centurion81 schreef:
Ik ben er 8 jaar geleden geweest, vriendin toen ten huwelijk gevraagd daar in een park in Tokyo en zijn nog altijd verloofd haha Akihabara is verplichte kost voor gamers en de Shinkansen is geweldig. Wij hadden een railway pass van tevoren gehaald, dat was echt ideaal.

Oooh mooie locatie voor een huwelijksaanzoek! De kers op de taart van zo'n reis lijkt mij

Ik baal van die Railroad Pass haha, sinds vorig jaar is de prijs namelijk véél meer geworden voor zo'n pas. Dus nu is die niet altijd meer gunstig. Wij hadden uitgerekend dat het voor onze reis waarschijnlijk duurder was als we de railroad pass kochten.

-marco- schreef:
Jaaaa heel gaaf, wij doen nagenoeg dezelfde route op Kanazawa en Hakone na.

Japan staat bij mij ook al heel lang op me lijstje.
We hebben de meeste locaties al een accommodatie geboekt, alleen Osaka zijn we nog zoekende.


Ga je ook naar Nintendo world? Dat lijkt me zo gaaf.
Kyoto is een nieuwe Nintendo store en volgens mij zou het Nintendo Museum ook in maart geopend worden.

Hoor graag je ervaring en tips als je terug bent.
Alvast veel plezier

Jullie ook alvast veel plezier!!
Haha, in Osaka zitten wij in het Henn na hotel. Die met die dino's bij de balie haha. Hebben wel een leuk contrast met accomodaties door de reis heen denk ik. Westerse stijl hotels, gekke dino's, een huurhuisje in traditionele stijl en in Hakone gaan we in een ryokan. Vooral die ryokan even de portomonnee voor getrokken... maarja, als je toch al met zo'n grote dure reis bezig bent, waarom ook niet.

En yes! Wij gaan naar Universal Studio Japan! Twijfelden allebei wel een beetje, naar een pretpark gaan terwijl we in Japan zijn. Maar als twee Nintendo nerds, is het toch wel een beetje een verplichting haha. Ik vond het trouwens wel erg ingewikkeld klinken met dat je kaartjes moet reserveren om het Nintendo-stukje van het park binnen te mogen! Überhaupt entree tickets kopen met de creditcard via de officiële website was al een gedoe. Reddit stond vol met mensen die hetzelfde probleem hadden. Hebben er uiteindelijk een andere site voor gebruikt.

Thanks beide! Heb het Nintendo Museum en de Ghibli Store in Kyoto toegevoegd aan mijn lijstje! Ik houd in GoogleMaps een lijstje bij met dingen die we willen bezoeken. Handig overzichtje op de kaart ook hoe ver alles van elkaar ligt enzo. Heb even rondgekeken en kan niet vinden wanneer het Nintendo Museum precies opengaat, op 'maart 2024' na vind ik nog niets concreets. Beetje mysterieus nog dus haha, ik hou het wel in de gaten.

Shinkansenritjes hebben wij trouwens nog niet gereserveerd, raden jullie dat aan om nu al te doen?

avatar van -marco-
geplaatst:
Wij hebben ook diverse hotels en Airbnb’s. Takayama traditioneel, met een onsen.
Maar de laatste dagen Tokyo lekker luxe in een Hilton

Had ook nog gekeken naar het Marufukuro Hotel (pand waar Nintendo is ontstaan) in Osaka, maar die is onbetaalbaar helaas.

Ja die JR pass is echt veel duurder dan voorheen. Heb nu uitgerekend dat losse tickets met de Shinkansen echt (veel) goedkoper is. Voor de rest nemen we geen treinen en de metro’s is ook prima te doen met een Suica kaart.
Shinkansen word wel aangeraden om vooraf te boeken.

Dat universal Studio’s en dan een pass voor Nintendo World, snap ik nog niet zoveel van hoe dat nou te regelen.
Maar dat word ook geadviseerd om vooraf te regelen. Wat ik er nu van begreep is dat je een toegang moet aanschaffen voor het Universal park en dan een tijdslot/toegangs kaart voor Nintendo World….of zoiets.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
geplaatst:
Ahhh krijg wel weer heel veel zin om weer heen te gaan ook door jullie plannen! Wij willen als de kinderen wat ouder zijn met het hele gezin nog es, maar dan moet de jongste wel een jaar of 8 zijn of wellicht nog n paar jaar ouder denk ik

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.