menu

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied? #2

zoeken in:
Ik heb afgelopen weekend een Nintendo Wii gekocht met Mario Galaxy 1 en 2!

Dit wil ik al zo lang eens spelen, dan maar zo. Het speelt in mijn ogen voor geen meter met een procontroller op de Switch (deel 1) en deel 2 lijkt maar niet uit te komen. Dus dan maar eens op deze manier proberen. Voor een paar tientjes heb je alles in huis, dat is wel fijn als je het 15 jaar na dato koopt.

Super tof! Galaxy is 1 van mijn favoriete games ooit. Gaat nog steeds uitstekend mee. Galaxy 2 is een klasse vervolg, wordt tijd dat ik die weer eens herspeel

Eraser2 schreef:
Super tof! Galaxy is 1 van mijn favoriete games ooit. Gaat nog steeds uitstekend mee. Galaxy 2 is een klasse vervolg, wordt tijd dat ik die weer eens herspeel

Ik vind het een groot gemis als iemand die al tientallen jaren gamed dat ik Galaxy 1 en 2 nooit heb gespeeld. Galaxy 1 alleen een uurtje of 2 op de Switch maar het werkt gewoon niet goed. Het is overduidelijk gemaakt voor motion sensoren.

Klopt, ik heb de game alsnog 100% gecleared op de Switch en je went eraan maar de Wii controls zijn echt superieur. Ik kan me nog goed heugen dat ik hem voor het eerst speelde destijds en dat ik werd weggeblazen. De Wii blijft toch een bijzondere en toffe console

Eraser2 schreef:
De Wii blijft toch een bijzondere en toffe console

Met een hele rits hidden gems die destijds echt wel over het hoofd gezien zijn. Veel shovelware, maar net zo veel spellen die het echt wel verdienen om gespeeld te worden. En Galaxy 1 en 2 blijven voor mij de beste 3D Mario's. Hoewel ik nog steeds geen idee heb welke ik prefereer. De eerste was meteen een revelatie en blijft een echte klassieker - en de tweede voelt af en toe aan als 'meer van hetzelfde' - maar weet zich toch wel weer genoeg te onderscheiden om niet als een goedkope kloon weggezet te worden. Nintendo op zijn best.

Absoluut! Ontzettend veel toffe titels en ook nog eens die hele virtual console erbij wat destijds echt een uniek concept was. Galaxy 2 is inderdaad meer een collectie van ideeën die de eerste game niet gehaald hebben maar die te goed waren om op de plank te laten. Ik vond Galaxy 2 destijds ook echt een stuk taaier tegen het einde. Ben benieuwd of ik dat nog steeds vind.

Bepaalde shooters op de wii gaven ook extra dimensie dankzij de motion controls.
The conduit 1 en 2 en voornamelijk 007 Goldeneye remake op de wii waren erg goed.
Goldeneye remake werd veel slechter als re-release reloaded op de x360 en ps3.
De wii versie van goldeneye bracht iets unieks tot stand dankzij de wii remote en nunchuck.
Maar de sfeer en stijl voelde ook anders aan dan de reloaded versie.
De wii versie van goldeneye voelde aan als een soort van timesplitters en black (2006) gecombineerd met iets anders dankzij de motion controls. De reloaded versie voelde aan als COD recycle kloon garbage.
In 2010 toen veel gespeeld weet ik nog. Kwam toen ongeveer samen met Black Ops 1 uit.
Met een prima singleplayer campagne tijdsduur en de toen zeer verslavende online multiplayer van goldeneye wii.
Ja de wii deed iets unieks met games destijds.

EDIT: Resident Evil 4 (2005 versie) op de wii is ook een hele andere ervaring, puur alleen vanwege de motion controls.

AdrievMer86 schreef:
The conduit 1 en 2 en voornamelijk 007 Goldeneye remake op de wii waren erg goed.

Inderdaad helemaal mee eens. Not to mention de diverse Railshooters en wellicht een van mijn favoriete Wii game uberhaupt - Red Steel 2. De stijl, presentatie en gameplay van dat spel was echt geweldig.

De Goldeneye remake is echt een classic inderdaad! Veel gespeeld met mijn broertje destijds. En hoe cliché ook, Wii Sports werkte ook fantastisch. Ik speel nog steeds wel eens een rondje golf daarmee.

Ook de beide Boom Blox games zijn trouwens van hetzelfde laken een pak. Die gaan bij bezoek ook met regelmaat nog aan. Heerlijk vermaak en zowat iedereen kan het spelen. Werkelijk een doodsimpel concept maar het werkt perfect - of je nou Jenga speelt of blokjes omgooit - het is wellicht een van de beste Wii Motion controlled games uberhaupt.

Eraser2 schreef:
De Goldeneye remake is echt een classic inderdaad! Veel gespeeld met mijn broertje destijds. En hoe cliché ook, Wii Sports werkte ook fantastisch. Ik speel nog steeds wel eens een rondje golf daarmee.

Nee man, echt een draak van game die remake. Er is maar 1 GoldenEye en dat is de N64 versie, recent ook speelbaar gemaakt op Xbox en Switch.

Die remake was echt heel matig, ook gespeeld.

Overigens overweeg ik ook nog Mario Kart Wii te kopen. Kan wel geinig zijn.

Verder zijn er weinig Wii games die ik wil. Kan wel Smash Bros Brawl halen, maar als je Smash Bros Ultimate op de Switch hebt dan is Brawl overbodig.

AdrievMer86 schreef:
EDIT: Resident Evil 4 (2005 versie) op de wii is ook een hele andere ervaring, puur alleen vanwege de motion controls.

Inderdaad! Die heb ik ook met veel plezier op de Wii doorlopen. De controls waren hier uiterst geschikt voor. Net als bij GoldenEye. Ga je die originele versie spelen zonder nostalgische roze zonnebril merk je dus echt dat het amper te doen is. En ook de remakes op de andere consoles zijn niet meer dan 'ok' - maar op de Wii werkt het dus uitstekend vanwege de combinatie joycon en de Wiimote. En zo zijn er best nog wel een paar. (eg Medal of Honor Heroes 2 - die zelfs nog een hele arcade onrail mode bevat speciaal voor de Wii, Sin and Punishment 2 of het prachtige Fragile Dreams).

Het was destijds al een bijzonder leuk ding, maar ook bij terugkijk blijven er veel uiterst speelbare spellen, en ga je door de games in diverse 2de handswinkels kom je met regelmaat ook nog eens echte hidden gems tegen. Net zoals de DS en 3DS blijft het een heerlijk ding om voor te verzamelen.

Ja! RE 4 Wii was genieten! Die headshots maken was een genot met de Wiimote. Geen slecht woord van mij over N64 Goldeneye maar de Wii versie vond ik gewoon heel tof. Wario Land Shake Dimension, DKC Returns en Punch Out Wii om nog een aantal toffe te noemen. Oh ja Indiana Jones Staff of Kings had op de Wii versie als unlockable Fate of Atlantis, ook heerlijk te spelen met de Wii mote.

Ben wat meer prijsbewust bezig tegenwoordig. Had mijn AMD desktop pc ter waarde van 800 euro verkocht.
Mijn HP gaming laptop doet nog prima werk. Zo nu en dan wat graphics tweaking met nog steeds 1080p resolutie, al geen probleem.
Zit meer achter de laptop vanwege je de laptop natuurlijk ook overal kan neerzetten.

Had wat games in pre-order gezet: (silent hope net binnengekomen)
Silent Hope (Nintendo Switch)
Lords of the Fallen (Xbox series x)

Beide games keek ik erg naar vooruit. Maar Lords of the Fallen remake lijkt me echt geweldig.
De series x versie van lords of the fallen gedaan aangezien ietwat betere ventilatie met xbox en freesync.
En om de fysieke xbox collectie wat meer uit te breiden.
Silent Hope leek me een half jaar geleden ook al iets. Een week geleden toch maar in pre-order gezet en de reviews zijn gevarieerd. Maar het is blijkbaar een erg verslavende action rpg. Als arcade gamer zal ik er vast veel plezier uit halen.

Dark Souls Remastered (STEAM)
Verder Dark Soul Remastered voor pc aangeschaft via cdkeys een steam key.
De steam keys van in de 25 euro richting is nog steeds prijzig. Maar het is en blijft een geweldige game.
Heb de ps4 trilogy al fysiek in collectie. Maar zit meer achter de laptop met steam.

EDIT:
Robocop: Rogue City (Xbox Series X)
Toch maar wel Robocop in pre-order voor Xbox series x. Mijn laptop is niet sterk genoeg.

Nog even wat dingen uit de Eshop gehaald:

Lost In Harmoney (Switch) 1.74
Morphite (Switch) 2.99
Root Film (Switch) 7.99

Aangeschaft: OMEN by HP 32q QHD 165 Hz Gaming Monitor 31.5"

Was eerst aan het zoeken naar een nieuwe laptop en toen zag ik een goede monitor voor mijn xbox series x en ps5. Op deze manier ook gemakkelijk vanuit bed te doen.
Heb ervaringen met HP qua de ips 27inch, ips monitor die mijn vader nog steeds gebruikt sinds 2014.
En met de april 2022 aangeschafte gaming laptop die nog steeds als nieuw werkt.

EDIT: voor laptop net aangeschaft via cdkeys.com:
FINAL FANTASY IX en CHRONO CROSS: THE RADICAL DREAMERS EDITION voor 18 euro tezamen.

Samurai Wariors 5 (Switch) 20 Fysiek

Troubleshooter: Abandoned Children (Steam) 11.49

Een bijzonder kleurrijke SRPG in de wereld van Troubleshooter (niet mee bekend). Ziet er prima uit en voor de prijs wou ik het toch echt wel proberen,

Gister toch weer gezwicht en Fif...ehm EA FC 24 gekocht.

Manny Calavera schreef:
Gister toch weer gezwicht en Fif...ehm EA FC 24 gekocht.

Haha, na jaren trouwe aankoop, hou ik ditmaal voet bij stuk Geen FC24 voor mij. Speel het uiteindelijk toch te weinig en haal er geen plezier meer uit.

Voor mij de mooiste GBA editie ooit. Een Japanse editie van de GBA Micro, uitgegeven ivm het 20th anniversary in 2005.

Heb hem ooit al eens eerder in bezit gehad en altijd spijt van gehad, deze te hebben verkocht destijds

Ik ben geen verzamelaar, maar dit is wel een heel mooi hebbedingetje als je het mij vraagt. Ontzettend blij mee

https://i.ebayimg.com/images/g/A0MAAOSwa81XS10A/s-l1600.jpg

https://retropixl.com/cdn/shop/products/Nintendo_Game_Boy_Micro_-_Famicom_Version_retropixl_retrogaming_limited_edition_1.jpg?v=1502947831

-marco- schreef:
(quote)

Haha, na jaren trouwe aankoop, hou ik ditmaal voet bij stuk Geen FC24 voor mij. Speel het uiteindelijk toch te weinig en haal er geen plezier meer uit.

Kon hem goedkoop van een vriend overnemen die er al klaar mee was.

En eerlijk, hij speelt best aardig weg.

Na Fifa en Spider-Man had ik toch nog wat centjes over voor:

https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/1940253

Moet zeggen, voor 51 euro vanavond online gekocht. Dat vind ik een nette prijs. De reviews zijn zo lovend dat ik het toch day 1 wil hebben al ga ik eerst Spider-Man 2 spelen.

Besteld: Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged - Pure Fire Edition (XBOX series x)
Ben toch maar voor de fysieke 50 euro full retail price van hot wheels 2 gegaan.
Door middel van 3 maand gamepass ultimate de online mp functies erbij.
Koop ooit wel eens de season passes voor cheap.

Manny Calavera schreef:
Na Fifa en Spider-Man had ik toch nog wat centjes over voor:

(afbeelding) .

Ik wil ze allebei ook enorm graag spelen maar komt budgettair momenteel slecht uit

Geniet ervan!

Eraser2 schreef:
(quote)

Ik wil ze allebei ook enorm graag spelen maar komt budgettair momenteel slecht uit

Geniet ervan!

Dank je.

Het goede nieuws is, over een paar maanden vindt je Spider-Man 2 sowieso op sites als Marktplaats voor 30 of 35 Euro. Mario zal lastiger worden.

Vlad Circus Descent into Madness (Switch) 15.99

...een nieuw oldskool graphic adventure. Pixel-art. Van dezelfde makers als Nine Witches: Family Disruption (2020).

Die was voor zover ik zat ook best charmant.

AdrievMer86 schreef:
Besteld: Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged - Pure Fire Edition (XBOX series x)
Ben toch maar voor de fysieke 50 euro full retail price van hot wheels 2 gegaan.
Door middel van 3 maand gamepass ultimate de online mp functies erbij.
Koop ooit wel eens de season passes voor cheap.

Sterk getwijfeld...maar ik wacht nog heel even. Ik heb begin van het jaar pas 60 uur of zo in de Goty van 1 gestoken en daar nog niet klaar mee. Maar ook deze was hoog op de lijst. Maar goed. Mario morgen. En Wagroove 2 op de Switch...en nog wat andere zaakjes.

Mijn vrouw bracht Super Mario Bros Wonder voor me mee als cadeautje

Erg blij mee!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.