menu

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied? #2

zoeken in:
DarthSolidKevin schreef:
Met de sluiting van de Wii U en 3DS eShops in het vooruitzicht heb ik een hele rits aan classics aangeschaft die ik, tot mijn grote schaamte, nog nooit heb gespeeld.

Super tof! Ik heb dat eind vorig jaar ook gedaan maar had er zo nog een paar honderd euro tegenaan kunnen gooien.

Wat betreft de retro game markt, die is helaas echt kapot. Zo jammer want je komt bijna alleen maar mensen tegen die veel te veel geld vragen voor oude games. Ik koop zelf games om ze te spelen en niet om te verzamelen (al is er alsnog sprake van een aardige verzameling). Ik ga dan niet klauwen met geld uitgeven voor een jaren oude video game. Persoonlijk zou ik nog wel meer WiiU en PS3 games willen hebben maar prijzen beginnen de pan al uit te rijzen.

Eraser2 schreef:
(quote)

Wat betreft de retro game markt, die is helaas echt kapot. Zo jammer want je komt bijna alleen maar mensen tegen die veel te veel geld vragen voor oude games. Ik koop zelf games om ze te spelen en niet om te verzamelen (al is er alsnog sprake van een aardige verzameling). Ik ga dan niet klauwen met geld uitgeven voor een jaren oude video game. Persoonlijk zou ik nog wel meer WiiU en PS3 games willen hebben maar prijzen beginnen de pan al uit te rijzen.

Heel herkenbaar. Ik heb ook een flinke verzameling, maar dat zijn allemaal games die ik heb gespeeld of ook echt wil gaan spelen. Ik zou bijvoorbeeld ooit ook nog eens Dino Crisis willen spelen, maar die is ofwel heel slecht te vinden ofwel kneiter duur.

Sommige Wii U games zijn inderdaad ook goed aan de prijs. Gelukkig kan je het merendeel voor een redelijk normaal bedrag krijgen voor de Switch. Bij de PS3, Wii en Xbox 360 is het per game afhankelijk, maar zelfs sommige populairdere titels beginnen in prijs te stijgen.

Gisteren een bundel SNES games voor de Amerikaanse console cadeau gekregen van een kameraad:

- Legend of Zelda: A Link to the Past met handleiding en paperassen (geen doos)
- Mystic Quest met handleiding en paperassen (geen doos)
- Super Mario World met handleiding en paperassen (geen doos)
- NCAA Basketball
- Super Play Action Football

Mega cool, ik denk dat ik ze op mijn Retron 5 (ge-emuleerd) kan spelen.

Eraser2 schreef:

Wat betreft de retro game markt, die is helaas echt kapot.

Tja.. maar dat komt ook doordat de tijd niet stil staat, wij worden ouder en het verlangen naar oudere games in een goede staat te bezitten word ook sterker niet bij iedereen hoor maar wel in het algemeen.
Vooral oude Sega, en Nintendo games is rovers goed geworden gelukkig zijn er alternatieven zoals een Mini console of een virtual-console op de Switch, 3Ds of op een Wii-U.

Voor wii u geldt het trouwens alleen voor games kopen.
De games die je al had gekocht, kun je nog steeds downloaden.
Had gelukkig al een lading digitale games en alles op een oude samsung ssd t3 250gb gezet.
Had afgelopen week resident evil 4 (wel disc) op wii u uitgespeeld met wii remote en nunchucks.
Er gaat niks boven de wii versie. Geweldige controls en sfeer met die versie.
Op naar de remake.

Mijn pre-orders voor nu:
- Prodeus (PlayStation 5)
- Signalis (PlayStation 4)
- Hogwarts Legacy (PS5)
- Atomic Heart (PS5)
- Like A Dragon: ISHIN ! (PS5)
- Resident Evil 4 Remake (PS5)

Puzzle Quest (DS) 9.99

En de laatste titels die ik voor de 3DS en Wii U wil heb ik nu ook gekocht.

Voor de 3DS:
Pokémon Dream Radar
Pokédex 3D Pro
Metroid II: Return of Samus
Super Mario Land
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins
Wario Land: Super Mario Land 3
Wario Land II
Wario Land 3
Liberation Maiden
Fire Emblem Echoes DLC (Rise of the Deliverance + Cipher)

Ik had nog een beetje over, dus ook nog voor de Wii U:
Yoshi's Island: Super Mario Advance 3

Jewel Match Twilight Solitaire (Switch) 0.99
80's Overdrive (Switch) 1.49

De eerste omdat de solitaire games van deze firma erg leuk in elkaar steken qua themathiek (heb er 1 of 2 op de PC). 80's Overdrive...tja...1,49 voor een leuk uitziende retro racer val ik me vast geen buil aan.

....weer een beetje een uitstekende sale op de Switch shop...

Diablo Prime Evil Collection (Switch) 19.79

- Dus voor de duidelijkheid...2, 3, en alle de verschenen DLC. Zat ik al even op te wachten. Staat nog meer moois uit, maar tussen Fire Emblem (missie 20, einde nadert) en dit....

Oh ja...voor de xbox

Remnants Fire From The Ashes (Xbox One) 9.99

Sinner schreef:
Diablo Prime Evil Collection (Switch)

Hoe bevalt de Switch versie? Ik heb dezelfde collectie een tijd geleden voor de pc aangeschaft, maar twijfelde in eerste instantie om hem voor de Switch aan te schaffen.

Nog niet aan toe geraakt tbh voelde me niet echt lekker. Beantwoordt het ban de week wel. Maar tbh kan je je voor die prijs geen buil vallen. Zeker omdat ik altijd dol was op de games en nu ook in handheld kan spelen.

Dudady schreef:
(quote)

Hoe bevalt de Switch versie?

Intussen beide games even getest en ik zou zelfs kiezen om voor deze versies te gaan vanwege de handhelde modus. Het ziet er prima uit, loopt erggoed en het aantal upgrades en keuzes die je in 2 mag maken zijn behoorlijk. Voor 20 euro een echte must imo. Nog altijd dezelfde verslavende gameplay als vroeger.

Morgen ontvang ik PS VR2
Mad zin in!!

Zojuist op de valreep in de aanbieding gekocht:

https://www.psfanatic.com/wp-content/uploads/2022/09/Kayak-VR-Mirage-PS5-cover.jpg

Final Fantasy Theatrythm Final Bar Line (Switch) lag op me te wachten toen ik terugg thuis kwam.

Uit de Xbox Digi Sale gehaald.

Shadow Warrior 1 & 2 (Xbox One) 12.49
Weird West (Xbox One) 19.99

Een paar weken terug de DLC voor Moonlighter gehaald voor ik meen €2,49.

Metroid Prime Remastered gepre-ordered. Komt hopelijk dan vrijdag binnen.

En mijn laatste WiiU tegoed uitgegeven aan:
- Steamworld Dig €1,79
- Steamworld Heist €,2,99

Fysieke 360 games zijn vaak goedkoop maar een deel wordt ook steeds duurder waaronder deze 2:

https://media.s-bol.com/mE9MNDnp8v30/550x776.jpg

https://media.s-bol.com/gJY2m7gOGw63/550x775.jpg

Had deze al een tijdje in mijn immer groeiende watchlist staan maar nu dan voor een redelijke prijs kunnen scoren.

-marco- schreef:
Morgen ontvang ik PS VR2
Mad zin in!!

En...is het wat?

Manny Calavera schreef:
(quote)

En...is het wat?

Heel dope. Totaal andere manier van game ervaring. Erg indrukwekkend. Vooral horizon en gt7 zijn prachtig.

mrdig schreef:
Fysieke 360 games zijn vaak goedkoop maar een deel wordt ook steeds duurder waaronder deze 2:

(afbeelding)

(afbeelding)

Had deze al een tijdje in mijn immer groeiende watchlist staan maar nu dan voor een redelijke prijs kunnen scoren.

Lollipop Chainsaw is de laatste jaren inderdaad flink in prijs gestegen. Beetje uitgegroeid tot een cultgame. Ze werken ook aan een soort remaster, maar aangezien zowel James Gunn als Grasshopper er niet bij betrokken zijn, is het even afwachten wat dat gaat worden.

Rune Factory 4 Special (Switch) 20 fysiek
Guardians of the Galaxy (Xbox One) 10 fysiek
Cozy Grove (Switch) 8.30

Rune Factory 4 vanmiddag fysiek uit een rekje weten te trekken voor maar 20 euro, netjes op tijd voor de re-release van 3. (die ik me eveneens wel in huis haal). Hetzelfde met Marvel's Guardians of the Galaxy voor zelfs maar 10.

Cozy Crove had ik een paar dagen terug met DLC al in huis gehaald uit de Switch shop. Ter cozy afwisseling van Fire Emblem. (...nog 2 missies in te gaan...).

Allen op de ps aangeschaft

Vorige week haalde ik al :

Serieus Sam 4
Overpass

Daar heb ik vandaag aan toegevoegd.

Hoa
Sniper elite v2 remastered
The King of fighters collection : the Orochi saga
Saints row: The Third remastered

Sinner schreef:
Guardians of the Galaxy (Xbox One) 10 fysiek

Een van de beste games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld. Een tientje is echt een koopje.

Same, heb Guardians eind vorig jaar gespeeld. Werd zelfs mijn game of the year. Echt briljant.

geplaatst:
Besloten om toch maar eens mijn Switch uit het stof te trekken voor Super Mario 3D World waar ik ooit zelfs nog bijna een Wii U voor wilde kopen.

geplaatst:
Voor de Switch uit de shop gehaald.

Islanders Console Edition (Switch) 3.99
Roguebook (Switch) 9.99

geplaatst:
De switch lite weggedaan en een switch console ervoor teruggehaald.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:01 uur

geplaatst: vandaag om 15:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.