menu

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied? #2

zoeken in:
Overwatch 2: Watchpoint Pack
Diablo: Prime Evil Collection

Grovonion schreef:
en het jaarlijkse FIFA haten kan weer beginnen, o, wat is het toch zo slecht, na 10.000 uur spelen vind het nog steeds niks, FIFA 1804 was toch zo veel beter

De franchise is te verslavend om er weerstand tegen te bieden als voetbalfan, aangezien dit de enige serieuze voetbalgame is.

Even uit de Eshop gehaald vanavond:

Catquest II (Switch) 2.99
Fight 'n Rage (Switch) 7.99

De 2de Catquest is best een dealtje en vind de eerste best leuk voor zover ik hem gespeeld heb, en Fight' n Rage staat niet al te vask in de sale en is best een goede sidescrolling beat 'm up. Best wel vaker gespeeld bij anderen dus ook maar op toegehapt. Had nog 2.20 aan muntjes dus de kosten vielen best mee.

https://cdn.webshopapp.com/shops/224579/files/367211799/890x820x2/sony-playstation-5-digital-edition-825gb.jpg

Begin deze week gekocht

Nooit gedacht dat ik nog eens op Playstation zou gaan spelen, maar de singleplayer exclusives spreken me gewoon meer aan dan op Xbox, dus toch overstag gegaan 'm erbij te kopen.

Nice Ajax&Litmanen1, welcome to the club Eerste PS ooit? Voor mij was de PS5 dat wel (enkel PSP gehad)

Ik heb afgelopen week de volgende aankopen gedaan:

COD MW2 Vault edition Xbox series X. Toch wel weer zin in. SP ziet er dope uit en volgend jaar classics maps.
https://www.gamesmeter.nl/images/cover/22000/22234.jpg?cb=1655450607

Fifa 23 op PS5 voor een mooi prijsje van een vriend overgenomen die hem bij een bundel had en niet van voetbal games houd
https://www.gamesmeter.nl/images/cover/22000/22364.jpg?cb=1661498895

-marco- schreef:
Nice Ajax&Litmanen1, welcome to the club Eerste PS ooit? Voor mij was de PS5 dat wel (enkel PSP gehad)

Jep. Puur omdat de PS gewoon teveel vette exclusives heeft. Spider-Man 1 en 2, The Last of Us 1 en 2, Uncharted reeks, God of War reeks, Ratched and Clank reeks. Ik zou niet weten waar te beginnen haha.

Ik heb bij de console overigens Spider-Man Miles Morales gekregen, dus ik vermaak me voorlopig wel denk ik. Beetje alsof er een snoeppot voor een kind voor je neus word gezet, zoveel games heb ik er nu als optie bij komend jaar.

Op de Xbox heb je gewoon teveel vage fantasy en Japanse titels die me voor geen meter aanspreken. Ik zoek toch wat meer realisme, ook al mag dat best over de top zijn. Kijk zeer uit naar de Uncharted titels.

Dan staat je inderdaad nog heel veel moois te wachten! Geniet ervan!

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Jep. Puur omdat de PS gewoon teveel vette exclusives heeft. Spider-Man 1 en 2, The Last of Us 1 en 2, Uncharted reeks, God of War reeks, Ratched and Clank reeks. Ik zou niet weten waar te beginnen haha.

Ik heb bij de console overigens Spider-Man Miles Morales gekregen, dus ik vermaak me voorlopig wel denk ik. Beetje alsof er een snoeppot voor een kind voor je neus word gezet, zoveel games heb ik er nu als optie bij komend jaar.

Op de Xbox heb je gewoon teveel vage fantasy en Japanse titels die me voor geen meter aanspreken. Ik zoek toch wat meer realisme, ook al mag dat best over de top zijn. Kijk zeer uit naar de Uncharted titels.

Grappig, uncharted en Spider-Man zijn voor mij juist het minst aantrekkelijk Maar dat PS5 genoeg te bieden heeft (helemaal als je nooit PS heb gehad) klopt als een bus!

-marco- schreef:
Grappig, uncharted en Spider-Man zijn voor mij juist het minst aantrekkelijk

Dat is inderdaad best grappig

Net de Uncharted titels zijn games die het bezit van een PS4 al ruimschoots verantwoorden. Nu heb ik geen 4, maar enkel een 3, maar het is een trilogy waar ik bijzonder veel plezier aan heb beleefd, zelfs de 'minste'. En een serie die ik vroeg of laat toch echt wens te complementeren.

(mocht ik ooit ruimschoots geld hebben wordt een pc een ern switch 2 het nieuwe, maar een redelijk geprijse ps4 of 5 puur voor de exclusieve titels...nou ja...)

Gekocht in de Eshop sale:

Broken Universe Tower Defence (Switch) 1.99
Under Night In-Birth Exe:Late CLR (Switch) 3.99

De eerste is een tower defence game in cartoon stijl, gloednieuw en in launchmonth - 80%, de tweede is een prima fighter, derde uit de reeks. Ik heb de eerste op de PS3, en voor 3.99...tja...

centurion81 (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Quantic Dream-games ook al op je radar? En Until Dawn?

Fonzzz002 (crew)
Deze verwacht ik ergens komende weken te ontvangen in de post:
https://i.imgur.com/OLy0Z8u.png
https://i.imgur.com/G8UvGMF.jpg
https://i.imgur.com/hSLfL5t.jpg

Mijn eerste twee aankopen..wellicht volgen er nog wel weer..Switch Eshop:

Road 96 (Switch) 9.98
The Mummy Demastered (Switch) 7.99

De eerste is een hardstikke leuke en over het hoofd geziene adventure / roadtrip / choose your own adventure waarin je als tiener uit een door een tirannieke overheid beheerst land wil ontvluchten. Of net niet. Je ontmoet diverse karakters op weg naar de grens, leert stukjes over hen en kan zelf kiezen hoe en wat je volgt (zo zie je onderaan het scherm hoe veel je van hen ontdekt hebt). Erg goed. Erg over het hoofd gezien. De Switch versie heeft hier en daar duidelijk wel duidelijk een wat lagere resolutie e.d maar dat stoort mij in de cartoon versie niet echt.

The Mummy Demastered is een Metroidvania gebaseerd op ja hoor. De film. Maar van dezelfde makers als Shantea. En blijkbaar erg goed. EN de eerste keer dat hij in de sale staat op de twee jaar en een beetje dat ik het ding in mijn bezit heb. Dus dacht ik - toegrijpen. Dan kan hij netjes de stapel op voor de volgende 2 jaar.

Ik heb overigens het gevoel dat dit niet mijn enige twee aankopen worden met ondermeer The Darkside Detective 1 en 2, The Coma 1 en 2, Nine Witches (allen Switch) en Metro Exodus op de Xbox in de sales. Kwestie van eh...een leuke backlog aanleggen

Sinner schreef:
Kwestie van eh...een leuke backlog aanleggen
Een backlog is een lijst van, laten we zeggen, 10-tal games die nog in je rek liggen wachten om te spelen. Bij een lijst van duizend en zoveel digitale games, moeten we misschien langzaam beginnen denken over de term.... digitaal hoarden? (en ik tel me hier makkelijk bij, geen zorgen)

Trouwens, iemand hier die regelmatig op amazon.nl games tracht te kopen? Sinds een paar dagen krijg ik de melding of ik niet liever overstap naar .com.be. Ik heb eens een handvol prijzen vergeleken en die zijn bijna altijd een paar euro duurder op de nieuwe site. Geld-gabbers galore.

Grovonion schreef:
digitaal hoarden?

Ach. Als het beestje een naam moet hebben

Feit is wel dat je altijd iets, in welk genre, in welke sfeer of setting uit die digitale kast kan trekken om te spelen. En ook al speel je het maar een een uurtje, voor de prijs op de eshops hoef je het niet te laten tegenwoordig. 2 koppen koffie kosten en een stuk cake kosten al meer.

Maar dat het op de Switch zo uit de hand zou lopen had ik ook niet verwacht toen ik het ding kocht. Die combinatie sales / sd cards / hybride heeft het voor mij toch wel echt gedaan vrees ik.

Dus ja, hoard ik hier meer dan gemiddeld. Want de overige collecties stoppen tussen de 150 tot 200 games. En dit dingetje zit al aan 300+. Het heeft een beetje de rol van Steam overgenomen, die andere Mega-Hoarder (waar ik niets los voor koop maar wel nog steeds de Humble Choice laat voor doorlopen...).

Of de Epic Store. 0 Euro uitgegeven maar intussen wel 150+ games zag ik.

Ik vind niet dat we mogen klagen als gamer tegenwoordig. Niet qua aanbod en als je even wacht ook niet qua prijs-kwaliteit.

Mijn gevoel zat althans niet fout...dankzij een financiele teruggave die gestort werd heb ik verder gehoard:

The Coma Recut (Switch) 4.49
The Coma 2 Vicious Sisters (Switch) 4.49
The Darkside Detective (Switch) 3.99
Nine Witches Family Disruption (Switch) 6.11
Republique (Switch) 0.99

Eerste 2 zijn wellicht bekend. 2D survival horror games en story driven. Darkside Detective en Nine Witches zijn classic point & click games, vrij minimalistisch en beide in het genre Maniac Mansion - komisch / horror. Republique is een herwerkte port van een Ios / Android game, soort van Stealth gebeuren en is overal op te verkrijgen - ziet er ook best goed uit en voor 0.99€? Tja.

Was eerst ook van plan New Tales From the Borderlands te halen maar...de kritieken zijn redelijk matig over verhaal en humor. Dus dat wordt een budget game voor mij. Aangezien er nog best wel een hoop aan zit te komen (zo ook nog de nieuwe The Dark Pictures bvb, en er nog zat games zijn voor xbox die in 2dehands prijsjes te verkrijgen zijn en volgende maand ook licht getinte vrijdag en cyber maandag eraan komen (en ik ook nog de laatste paar Switch RPG's wil in de kast hebben liggen ala Persona, Xenoblade, Shin Megami Tensei)...tja.

Houden we het hier even bij.

https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/1668054

Vanavond ook maar besteld als verse PS5 bezitter

Grovonion schreef:
(quote)
Een backlog is een lijst van, laten we zeggen, 10-tal games die nog in je rek liggen wachten om te spelen. Bij een lijst van duizend en zoveel digitale games, moeten we misschien langzaam beginnen denken over de term.... digitaal hoarden? (en ik tel me hier makkelijk bij, geen zorgen)

Ik zou er helemaal gek van worden als ik nog honderden games zou bezitten om te spelen. Mijn backlog is inderdaad maximaal 5 a 10 games en de rest hou ik bij op een lijstje om af en toe te kopen als de voorraad weer slinkt.

Haha ik probeer ook altijd een tijdje niet te kopen maar iedere maand is er wel weer wat moois. Mijn backlog bestaat uit zo’n 100 games nu en dan reken ik alle (retro)consoles mee die ik heb. Dat is nog wel te overzien ( maak ik mezelf wijs).

Vandaag de Cowabunga collectie fysiek voor de Switch in huis gehaald. Zo eentje gaat dan weer niet op de lijst want dit is weer leuk om zo nu en dan eventjes te spelen voor een retro kick.

Squall Lionheart (moderator)
M'n "Mee Bezig" lijstje...

Keurig lijstje, kun je wel een tijdje mee uit de voeten.

Eh...tja...nog een klein aankoopje dan?

Call of Juarez Gunslinger (Switch) 1.99
The Amnesia Collection (Switch) 2.79

Heb hem wel op PC, en uitgespeeld dacht ik. Maar wel eentje die leuk blijft. En 1.99 is nou echt zo een prijs waar je niet over hoeft te denken...

Edit: The Amnesia Collection erbij gedaan. Zelfde verhaal. Alleen heb ik A Machine for Pigs nooit gespeeld, en datt korte verhaal ook niet.

Ajax&Litmanen1 schreef:
(afbeelding)

En we blijven bezig

Vandaag ontvangen.

Nice, was voor mij de game (destijds) die mij over de streep trok een PS5 aan te schaffen

Omdat je een koopje nooit moet laten liggen, wel 2de hands en fysiek, maar goed:

Darksiders 3 (Xboxone) 9.99
Darksiders Genesis (Xboxone) 9.99
Far Cry New Dawn (Xboxone) 5.99
Warhammer End Times Vermintide (Xboxone) 2.99

een hele score xboners: 29 € is een erge goede prijs, heb er 41.5€ voor moeten neertellen om deze voor de PS4 te scoren.

Grovonion schreef:
een hele score xboners: 29 € is een erge goede prijs, heb er 41.5€ voor moeten neertellen om deze voor de PS4 te scoren.

Ja idd...vond ik ook. Was even aan het browsen op Nedgame en daar stonden ze allemaal op, de verzending was gratis. Die site heeft regelmatig wel heel erg goeie koopjes.

Het was niet echt de bedoeling maar:

Two Point Campus Enrollment Edition (Switch) 16.99

Fysiek dus in de intertoys uit de rek gejat in de intertoys (stond er nog eentje) terwijl hij toch pas een maand of 2 oud is en normaal 39.99 kost. Kon ik niet voorbij laten gaan want ik vond Hospital al erg leuk op de PC (wil ik ook nog op de PC). Nu keek ik even op het internet en zag ik dat hij overal ongeveer voor 19.99 ligt op zowat alle platforms - ook bij bol, mediamarkt en nedgame als ik me niet vergis. Dus wel een aardig dealtje voor fans van het genre.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:33 uur

geplaatst: vandaag om 16:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.